Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216407 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ed84

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #390 Gepost op: 18 januari 2017, 19:39 »
Afgelopen dinsdag de keienvanger van OnlyBike besteld in Italië omdat dit volgens mij een beter oplossing is dan val beugels.
Vandaag deze al ontvangen en binnen een kwartiertje gemonteerd. En ik moet zeggen super passend en simpel en zeer degelijk gemaakt.Vind het ook nog eens een beetje oude school AfricaTwin uitzien. Heb nu echt het idee dat als hij op zijn zij gaat het blok goed beschermd is. Boven beugel zal ik er niet opzetten omdat die met een val alsnog de kuip beschadigen ( Al eerder meegemaakt met de Alp ).
Ben er blij van!! :))

zit even op OnlyBike te kijken... Nou is mijn italiaans niet zo denderend :-[ ;D

Zie op die site nergens dergelijke onderdelen???
✔️loud pipes save lives🙉

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #391 Gepost op: 18 januari 2017, 20:00 »
@CristianG:

Benjan-Motoren in Ridderkerk heeft met Honda-NL contact opgenomen en stelt dat Honda-Japan begin 2017 met een oplossing komt. Ik mag ondertussen wel nieuwe wielen claimen, maar die corroderen dan weer net zo en daar kan mijn velgafdichtingsetje voor tubeless dan nog niet op, dus rij ik nu maar tubeless met binnenband (en talkpoeier) op mijn oude velgen tot ik een permanente oplossing heb gekregen. :-X

@J-P : Benjan staat als betrouwbare Honda dealer te boek

De oplossing van Honda is de spaken een dubbele coating te geven. Geen rvs dus :( (ik heb van horen zeggen dat Honda wel eerst de enkel gecoate spaken op maakt, omdat niet iedereen last heeft? )
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #392 Gepost op: 18 januari 2017, 22:57 »
zit even op OnlyBike te kijken... Nou is mijn italiaans niet zo denderend :-[ ;D

Zie op die site nergens dergelijke onderdelen???

http://www.onlybike.it/index.php?option=com_content&view=article&id=152:paracoppa-africa-twin-cfr-1000-by-onlybike&catid=18:news&Itemid=116

Ja ik heb hun in het Engels benaderd na het zien van deze video. Ik begrijp dat jij opzoek bent voor een mud plate voor de 700 alp. Zou zeggen waag er een mailtje aan. Succes.

Offline ed84

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #393 Gepost op: 19 januari 2017, 08:57 »
ga ik zeker doen
✔️loud pipes save lives🙉

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #394 Gepost op: 20 januari 2017, 10:57 »
Gister was het zo ver, eindelijk mijn hyperpro-set eronder. Een aangepaste streetboxversie, omdat ik nou eenmaal niet confectie ben en ik `m ook niet standaard gebruik.

Oud en nieuw:



die 2 cm langere veren zie je gelijk, eerst was de hoogte van de dop de hoogte waarop mijn band was:


Resultaat, een hogere motor (incl zadel nu 5,5 cm hoger dan standaard), nog strakker sturen en eindelijk grondspeling ;)




de rechtse is de mijne, de linkse is standaard.


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #395 Gepost op: 20 januari 2017, 11:46 »
Mooi spullie hoor  8)

Heb je de valbeugel en raster voor de koplampen uit je profielfoto er weer af?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #396 Gepost op: 20 januari 2017, 11:49 »
Ziet er goed uit J-P . Ben blij dat die van mij niet zo hoog is anders kon ik zeker niet meer bij de trappers .
Hoe was de conditie van het Ori Honda vering pakket ?
Grace under Persure

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #397 Gepost op: 20 januari 2017, 13:03 »
Origineel zag er nog goed uit na 24000 km vond ik, in wisselende omstandigheden. Veer was wel al wat rode verf verloren maar a la...

Valbeugel is er weer af, hij was niet recht en ook niet recht te krijgen na demontage, contact opgenomen met de fabrikant (holan) die dan niets van zich laat horen. Ik heb ze aan de kant gelegd en ben er klaar mee. Heb AltRider beugels besteld bij MotoAdventurestore.be
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #398 Gepost op: 20 januari 2017, 22:17 »
Varadero SD02  2004

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #399 Gepost op: 21 januari 2017, 01:30 »
niet voor de normale man denk ik  8)

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #400 Gepost op: 23 januari 2017, 21:56 »
Wat bedoel je precies, luwe? Qua prijs of qua hoogte van de motor?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #401 Gepost op: 23 januari 2017, 23:42 »
laten we het houden op de manier van beheersing  ;)

Offline alain

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #402 Gepost op: 24 januari 2017, 11:22 »
laten we het houden op de manier van beheersing  ;)

Zelfbeheersing of motorbeheersing ? We hebben niet gezien hoe het afliep...of nog zal aflopen... met de motor of met de man...

PD06(1994) - PD06(1993)

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #403 Gepost op: 24 januari 2017, 11:55 »
Ach ja, ik ben 1.95 dus hij mocht wel een stukje hoger, ik heb een goeie anderhalf miljoen kilometers achter de rug en ben nu een jaar of 14 motorinstructeur, het is niet alsof ik een hayabusa aan het verbouwen ben naar 400 pk he. Het motorblok is nog steeds hetzelfde soepele 2pittertje....
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #404 Gepost op: 24 januari 2017, 13:16 »
Ach ja, ik ben 1.95 dus hij mocht wel een stukje hoger, ik heb een goeie anderhalf miljoen kilometers achter de rug en ben nu een jaar of 14 motorinstructeur, het is niet alsof ik een hayabusa aan het verbouwen ben naar 400 pk he. Het motorblok is nog steeds hetzelfde soepele 2pittertje....

Luwe reageerde op mijn post er boven met het filmpje waarin er 207kmpu "offroad" wordt gereden.
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #405 Gepost op: 24 januari 2017, 14:29 »
207 KM rechtdoor vind ik nu niet echt een prestatie,zolang die wielen draaien wil die motor rechtop en rechtdoor en hoe harder dat gaat hoe beter ;)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #406 Gepost op: 24 januari 2017, 18:32 »
ging om de snelheid 207 km maar dan wel verhard en dit was niet verhard

als hij te hoog is stap ik op als of het een fiets is dan geen problemen onder het rijden
alleen bij de stoplichten niet erg  makkelijk   :D
snel heid geen probleem de juiste motor en de juiste ondergrond ( de veiligheid niet te vergeten ) ;)
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2017, 18:48 door luwe »

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #407 Gepost op: 24 januari 2017, 19:31 »
Wij hebben hier in Zeeuws Vlaanderen heerlijk lange grindpaden, soms wel 3 km vrij zicht. Ik heb 1 keer topsnelheid van mijn 1150GS gehaald, was 197 km/u op de Garmin maar daar zitten bij die snelheid wel een paar leuke bochten in. Toch is het niet moeilijk, je hebt alleen een wat groter hart nodig, vaardigheidstechnisch is het niet bijzonder. Wel ontzettend gaaf als je dat lange stofspoor achter je ziet dan.... 8)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #408 Gepost op: 24 januari 2017, 19:39 »
dit is voor mij toch iets te  :D


Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #410 Gepost op: 26 januari 2017, 12:11 »
Erg mooi  8) en kwa prijs valt het me best mee! Helaas (nog?) niet voor de DCT versie  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #411 Gepost op: 26 januari 2017, 12:24 »
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de bumot bashplate. Natuurlijk niet zo licht als carbon maar gewoon een mooi product de de CRF een vleugje retro AT meegeeft. Ook in zwart verkrijgbaar



CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #412 Gepost op: 28 januari 2017, 19:15 »
Nog meer CRF,s waarvan de SET knop van blijft hangen?

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #413 Gepost op: 28 januari 2017, 19:33 »
Hoi Yank, bij mij blijft die ook hangen...heeft met vocht en kou te maken lees ik her en der ook mijn startknop heeft daar last van. Met warmer weer nooit een probleem gehad. Lees op div forums dat het onder garantie wordt vervangen.... en dat het ook bekend is bij Honda, het schijnt aan de te lichte veer te liggen bij de set knop. Er zijn nieuwe zwaardere veren voor gemaakt heb ik gelezen maar eerst moeten de oudjes op bij de voorraad van Honda....Als de pekel weg is gaat ik er maar is voor op pad.
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #414 Gepost op: 28 januari 2017, 20:47 »
Is idd een fix voor. Ff langs je dealer, dan zou je een nieuwe moeten krijgen.

Sommige zeggen het ligt aan de veer, andere dat het plastic een heel klein beetje uitzet na rijden in de regen, en dus blijft hangen.
Zelf nog niet mee gemaakt, maar ook nog geen regen gezien :P
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #415 Gepost op: 28 januari 2017, 21:21 »
Goed dat zo, stap voor stap, de "kinderziektes" worden opgelost.

Het klepje van de 12V-aansluiting van mijn 1150GS klapt ook niet vanzelf dicht als het zeer koud is. De koude zal dus invloed hebben op het veertje. Als de temperatuur weer zachter wordt komt er weer meer spanning op en klapt het klepje weer onmiddellijk dicht wanneer ik het loslaat.

Misschien dus vergelijkbaar. ?

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #416 Gepost op: 28 januari 2017, 21:28 »
hmm, heb het best vaak langs zien komen op internationale fora en fb, maar nooit echt op gelet in welk klimaat ze rijden.
Zal er eens op gaan letten :)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #417 Gepost op: 28 januari 2017, 22:40 »
Vooral engeland. Ik heb er in 24k nog geen last van gehad.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #418 Gepost op: 28 januari 2017, 22:45 »
Ja dat zou wel eens kunnen kloppen want ik heb hem weggezet half december en er steeds niks van gemerkt. Maar toen ik hem vandaag uit de garage reed en op de set knop drukte bleef hij hangen. Even wat silicone spray gebruikt en heel even kwam hij weer terug maar bleef later weer hangen. Wacht maar even af tot het weer wat warmer wordt. Als het blijft kan het altijd nog vernieuwd worden.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #419 Gepost op: 02 februari 2017, 16:35 »
Even bij Hans geweest vandaag in Elburg, top service zoals we gewend zijn ;D

Mitas E07, Bring on spring! 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/