Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216539 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #810 Gepost op: 09 september 2017, 11:21 »
Gave pic's J-P !

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #811 Gepost op: 09 september 2017, 12:55 »
Mooi avontuur, wel balen van dat frame idd.

Zal wel duur geintje zijn zo'n nieuw frame?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #812 Gepost op: 09 september 2017, 13:44 »
149 euro... voor dat geld kan je weinig kwaliteit verwachten.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #813 Gepost op: 09 september 2017, 14:02 »
Idd mooi plaatjes  8) Anakee Wild heb je er daar toch onder J-P? Goed bevallen?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #814 Gepost op: 09 september 2017, 14:10 »
Voor dit werk absoluut! Ze slijten als een gek...
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #815 Gepost op: 09 september 2017, 14:27 »
wat denk je op een AT 750 2500km asfalt en 1500km onverhard, gaan ze dat redden?
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #816 Gepost op: 09 september 2017, 15:32 »
Only just....
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #817 Gepost op: 09 september 2017, 16:56 »
De Mitas E07 zijn ook bijna op na 10k
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #818 Gepost op: 09 september 2017, 16:57 »
149 euro... voor dat geld kan je weinig kwaliteit verwachten.

Is het een los te halen deel dan, of het hele cockpit frame?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #819 Gepost op: 09 september 2017, 17:50 »
Hele cockpitframe.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #820 Gepost op: 09 september 2017, 18:19 »
Wat had je allemaal op dat frame bevestigd J-P?

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #821 Gepost op: 09 september 2017, 19:14 »
De Mitas E07 zijn ook bijna op na 10k

Maar das een weg band, als je mitas wilt vergelijken met een anakee wild moet je een mitas 09 pakken.
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #822 Gepost op: 09 september 2017, 20:01 »
Ik wou gewoon even melden dat ze bijna op zijn na 10k, niet om te vergelijken :p

Ik had gehoopt er iets meer uit te halen
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #823 Gepost op: 09 september 2017, 21:41 »
Ik wou gewoon even melden dat ze bijna op zijn na 10k, niet om te vergelijken :p

Ik had gehoopt er iets meer uit te halen

Oke, maar 10000 is toch mooi op een bijna 100 pk fiets, betekent dat je lekker hebt gereden  ;)
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #824 Gepost op: 10 september 2017, 07:57 »
Zeker lekker gereden >:D
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #825 Gepost op: 10 september 2017, 09:17 »
Ben wel benieuwd naar een foto van het hele subframe los van de motor, of aan de motor maar een beetje zichtbaar.

Kan op de parts fiche niet zoveel zien en ben nu toch wel nieuwsgierig naar die constructie.  :angel:

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #826 Gepost op: 10 september 2017, 14:39 »
De steun is gemaakt voor de ruit, als je  hem met extra delen gaat belasten, dan gaat deze zeker defekt.
Lassen is geen oplossing als je de oorzaak niet wegneemt,dan breekt deze naast de las of de andere steunpoot  heeft door de breuk al te veel te lijden gehad.

Echter is het voor mij  onbegrijpelijk ,dat Honda geen steun maakt, welke een navigatiegewicht kan dragen.
Het is een ideale plek voor navigatie montage.
Volgens geruchten komt er een meer off road gerichte AT, ben dan benieuwd , wat voor een steun hierop bevindt

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #827 Gepost op: 18 september 2017, 20:58 »
@J-P Was een mooie trip in de Alpen zo te zien!  8)

Na de Bazten ruitversteller te hebben overwogen, uiteindelijk toch maar gekozen voor een MRA Vario ruit. Deze is een aardig stukje hoger, maar buigt wel verder naar de rijder toe. Met mijn 1,92m komt mijn helm vanaf het vizier dan toch weer in turbulente lucht terecht. Het is nu wel een meer constant geluid en wat minder gebulder en het houdt het bovenlichaam meer uit de wind, omdat de ruit ook wat breder is. Toch had ik er meer van verwacht.

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #828 Gepost op: 19 september 2017, 01:52 »
Toch had ik er meer van verwacht.
je spoiler kan toch nog verticaler en hoger?
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #829 Gepost op: 19 september 2017, 07:05 »
Of
Varadero SD02  2004

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #830 Gepost op: 19 september 2017, 07:55 »
je spoiler kan toch nog verticaler en hoger?
Volgens mij is dat de maximale strand.
Op zo'n Goldwing zit je idd vast uit de wind 😅😉

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #831 Gepost op: 19 september 2017, 08:29 »
Daarom had ik nu voor de Batzen gekozen, Martin ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #832 Gepost op: 19 september 2017, 12:20 »
Volgens mij zakt die Goldwing in het midden wat door  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #833 Gepost op: 19 september 2017, 13:32 »
Hoe kun je met zo'n zwaar lichaam überhaupt nog opstappen, je krijgt je been niet meer over het zadel en dat zadel is helemaal uit model.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline nr 52

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #834 Gepost op: 09 oktober 2017, 13:34 »
Sinds afgelopen zaterdag ook de trotse bezitter van een mooie rooie africa Twin met adventure pakket. ;D
Daar hoort natuurlijk ook het bevestigen van de navigatie bij. Nu lees ik daar wat verontrustende berichten over dus twijffel hoe ik deze zal gaan bevestigen.
Wel zit er dus al een verhoogde voorruit op ( standaard Honda) dus zou de bevestiging aan de stang geen probleem moeten opleveren toch?
Iemand tips en tricks?
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #835 Gepost op: 09 oktober 2017, 15:20 »
Zover ik bij Honda spare parts kan zien: er bestaat maar een uitvoering van de ruitsteun. De Honda,die ik heb gezien met het pakket met orginele hoge ruit leek mij hetzelfde ,echter als deze zwaarder is uitgevoerd, de las van de hoeklijn op  het subframe is niet zichtbaar bij gemonteerde kuipdelen

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #836 Gepost op: 09 oktober 2017, 20:01 »
Honda biedt alleen maar een hogere ruit aan en geen zwaardere ruit montagesteun.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #837 Gepost op: 09 oktober 2017, 22:32 »
Gefeliciteerd nr52  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #838 Gepost op: 10 oktober 2017, 11:16 »
Ik heb bij de aanschaf van de AT een middenbok, koffers en verhoogde ruit besteld en dat was een adventure pakket . Het verhoogde ruit is gewoon kleine er af en grote erop.

En wat de navigatie betreft deze zit met een ram kogel op het stuur.

ATA
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #839 Gepost op: 10 oktober 2017, 11:28 »
Deze carterbak voor de nieuwe AT kwam voorbij.... (Pim??). Wat een ding!

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....