Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #900 Gepost op: 31 december 2017, 15:55 »
Die ADV camel brace zal best werken, maar hun slogan zou kunnen zijn: "Lelijker kunnen we het niet maken" ;D ;D
Je zou verwachten dat een versteviging helemaal onderaan in de kuip zou voldoen, om het "verwachte breekpunt" heen als het ware, dat buisje zelf breekt blijkbaar toch niet?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #901 Gepost op: 01 januari 2018, 14:00 »
Dat is moeilijk te realiseren want weinig ruimte. Lelijk of niet, function before style wat mij betreft.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #902 Gepost op: 02 januari 2018, 09:06 »
Dat is moeilijk te realiseren want weinig ruimte. Lelijk of niet, function before style wat mij betreft.
Ik ben zelf niet zo knap dus dat moet de motor wel compenseren  8)

Ik vind die beugels van die Roemeen nog wel een beetje gaan maar waar bevestigt hij nou de onderkant aan, is niet duidelijk te zien op de foto. Verder denk ik dat ik als gemiddelde hobbyrijder niet zo snel dat subframe scheur als jij die de motor professioneel gebruikt. Dus heb ik toch de Zumo op het stangetje gemonteerd met de korte BikePenR klem.

En ik moet zeggen de GPS zo hoog maakt het een stuk minder gevaarlijk voor je gevoel om ff te kijken want je houdt toch min of meer ook je ogen op de weg.
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2018, 09:13 door bassertoon »

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #903 Gepost op: 02 januari 2018, 09:59 »
Die roemeense beugels zouden hier vandaag of morgen aan moeten komen. Idd, de gps zo veel mogelijk in het zicht houden.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #904 Gepost op: 02 januari 2018, 10:10 »
Aan de onderzijde schroeft hij ze volgens mij aan de centrale buis van het subframe.

Ik zou ook niet snel een mooier alternatief kunnen verzinnen hoor, de kappen zijn dusdanig vormgegeven dat je het kleine stukje ruimte waar het uiteindelijk om gaat niet zomaar kunt overbruggen. In feite heeft het frame nu al bijna een heel mooi gesloten driehoeksverbinding...

Als ik de constructie inschat denk ik niet dat je heel gek hoeft te doen om het te breken. Genoeg kms maken en misschien op wat slechtere wegen met een gps en je komt al een heel eind.
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2018, 14:29 door PimW »

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #905 Gepost op: 02 januari 2018, 14:17 »
Aan de onderzijde schroeft hij ze volgens mij aan de centrale buis van het subframe.

Ik zou ook niet snel een mooier alternatief kunnen verzinnen hoor, de kappen zijn dusdanig vormgegeven dat je het kleine stukje ruimte waar het uiteindelijk om gaat niet zomaar kunt overbruggen. In feite heeft het frame nu al bijna een heel mooi gesloten driehoeksverbinding...

Als ik de constructie inschat denk ik niet dat je heel gek hoeft te doen om het te doen breken. Genoeg kms maken en misschien op wat slechtere wegen met een gps en je komt al een heel eind.
Nou ik ga mijn best doen om het stuk te krijgen  >:D heb net een mooi stukje langs het Markermeer gedaan en zoveel mogelijk verkeersdrempels "getest" om te proberen de achterveer/demping naar wens te krijgen.

Maar ik zag jouw Paintbrush schets ergens in dit topic van dat subframe en aan zo iets zat ik ook te denken.
Ik ken nog wel iemand die zelf uit buisjes ooit een heel mooi rekje voor zijn VTR 1000 SP2 gemaakt heeft dus die zal ik eens vragen of hij nog ideeën heeft.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #906 Gepost op: 02 januari 2018, 14:31 »
Jij hebt die brommer staan, ga eens kijken of je zonder aanpassingen van je kappen dat stukje kunt overbruggen? Dan zou je de versteviging daarin kunnen verwerken.

Ik kwam mbv youtube tot de conclusie dat er een kap langs/door moet waardoor je uiteindelijk weer uitkomt op de eerder genoemde oplossingen.
Maar is lastig te zien vanaf een computerscherm.

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #907 Gepost op: 02 januari 2018, 15:02 »
Heb  nu steuntjes gemaakt vanaf bout bevesting klok naar ruitsteun,de plastickap bedekt de steunen( zoals Pim voorstelde)
30dkm gereden met Z590 op pijpje ruitsteun,de zwakke plekken gekontrolleerd met de loep:niets te zien zelfs aan de lak niets
Heb nog niet gereden

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #908 Gepost op: 02 januari 2018, 15:39 »
Heb je dan gaatjes geboord waar die blauwe klodder nu zit? Volgens mij is dat een prima oplossing, maar hoe zit dat met het monteren vna de kappen?

Voor nog een beetje extra stijfheid zou je het één onderdeel kunnen maken dat achter de tellerpartij schroeft en aan beide vertical steuntjes vastzit.

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #909 Gepost op: 02 januari 2018, 16:51 »
NCCR uit Zweden levert ook een steun voor je GPS, zie de volgende link:
http://ebutik.nccr.se/nccr-hard-parts-3/africa-twin-verstarkung-scheibenhalter
Vlak voor Nieuwjaar heb ik daar een besteld en zal t.z.t. wel een foto plaatsen.
Met vriendelijke groeten L Coudert.

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #910 Gepost op: 02 januari 2018, 18:54 »
Dat ziet er niet verkeerd uit!! :)  professioneel gemaakt en de prijs is dan redelijk.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #911 Gepost op: 02 januari 2018, 20:45 »
Direct maar even die beugel in Zweden bestelt. De verzendkosten was wel even slikken maar goed zelf halen is nog duurder.
Kreeg na de betaling via PayPal direct een mailtje van de eigenaar Jens Krüper van NCCR dat de verzendkosten abusievelijk niet goed waren gegaan en dat een een refund kreeg van €40.
Uiteindelijk komt de beugel voor een tijdelijke prijs incl verzendkosten voor €101,50 naar Nederland.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #912 Gepost op: 02 januari 2018, 20:52 »
Die roemeense komt voor 54 euro naar NL. Hoe dan ook, ons maken ze het kopframe niet meer krom ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #913 Gepost op: 02 januari 2018, 21:23 »
Die roemeense komt voor 54 euro naar NL. Hoe dan ook, ons maken ze het kopframe niet meer krom ;-)

Zo is dat  ;D. Die modificatie waar jij het over had, had dat betrekking op die grofstoffelijke klemmen? De vorm van de beugel is verder wel fraai maar de bevestiging  :-\ zag ik niet zo zitten vandaar.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #914 Gepost op: 04 januari 2018, 10:46 »
De brace is binnen, ziet er goed uit.



« Laatst bewerkt op: 04 januari 2018, 10:50 door J-P »
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #915 Gepost op: 04 januari 2018, 14:19 »
Dit is toch de Roemeense voor €54,=. Ziet er zeker goed uit.
En wat een grappige handleiding met zelfs een advies om de moeren van de ruitbevestiging vast te lijmen 8)
Waar kun je deze in Europa nou precies bestellen?

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #916 Gepost op: 04 januari 2018, 14:46 »
Mooi. JP mag hem uittesten :)

Even een vraagje (Ik heb zelf (nog) geen AT, dus ...): Die 2 gaten zitten die daar standaard onderaan in dat frame? Waarvoor?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #917 Gepost op: 04 januari 2018, 17:23 »
Als ik het goed heb koplampbevestiging.
Beugel is bij deze persoon te bestellen:
https://m.facebook.com/groups/1836891839865197?view=permalink&id=2066873260200386
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #918 Gepost op: 04 januari 2018, 23:10 »
Zo J-P ziet er fraai uit en nu inderdaad en wat subtielere montage aan het gewei.
Ben ik net weer net te snel geweest met bestellen  :o ::) :-X

Offline J-P

« Laatst bewerkt op: 05 januari 2018, 14:03 door J-P »
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #920 Gepost op: 06 januari 2018, 10:07 »
Als ik het goed heb koplampbevestiging.
Beugel is bij deze persoon te bestellen:
https://m.facebook.com/groups/1836891839865197?view=permalink&id=2066873260200386

Dat ziet er goed uit, deze zal ook wel werken met een batzen denk ik.
Heeft Honda het probleem eigenlijk opgelost op de 2018 versie?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #921 Gepost op: 06 januari 2018, 10:38 »
Dat ziet er goed uit, deze zal ook wel werken met een batzen denk ik.
Heeft Honda het probleem eigenlijk opgelost op de 2018 versie?

J-P heeft ook een Batzen. Ik heb een vrij uitgebreid overzicht van alle aanpassingen voor het 2018 model maar een versterking of aanpassing van het gewei wordt niet vermeld.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #922 Gepost op: 06 januari 2018, 11:45 »
Ik denk niet dat het verbeterd is inderdaad. Maar goed, kopframe kost 149,- het vervangen ervan was ik 3 uur aan kwijt en behoorlijk wat koffie en een brace kost tussen de 50 en 100 euro. Als ik dit afzet tegen de zaken die ik met diverse BMW`s heb meegemaakt dan lach ik me rot. Als ik kijk naar mijn oude 1100GS moest ik speciale touratech hard parts kopen om te zorgen dat het frame niet van de versnellingsbak afscheurde bij een sprongetje. Dat hadden ze bij de 1150GS daarna wel opgelost...

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #923 Gepost op: 07 januari 2018, 20:38 »
Gave rallye kit!
Ziet er hard-core en degelijk uit.
Toch vind ik dat de originele CRF nog steeds één van de mooiste snuitjes in motorland heeft :D

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #924 Gepost op: 07 januari 2018, 20:53 »
Waar ik me het meeste over verbaas , waar zijn die enorme passagiers handvatten gebleven? Volgens mij maakt dit deel uit van het achter frame , maar misschien vergis ik me. Ziet er in ieder geval een stuk beter uit zonder die lompe dingen!!
Voor de rest een heel vet ding 8)
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #925 Gepost op: 07 januari 2018, 20:54 »
By the way , de facebook link van J-P werkt niet bij mij...
Grace under Persure

Offline Digime

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #926 Gepost op: 08 januari 2018, 11:28 »
By the way , de facebook link van J-P werkt niet bij mij...

waarschijnlijk geen lid van de betreffende groep. (werkt hier wel)
Hij is momenteel ook uitverkocht.
hij wacht even op feedback (1/2 weken) daarna word de 2e batch gemaakt.

Ik heb er al 2 in bestelling staan (mezelf en maatje) misschien kan een groepsinkoop interessant zijn?

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #927 Gepost op: 09 januari 2018, 22:35 »
Heeft iemand ervaring met een ander budyseat?

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #928 Gepost op: 11 januari 2018, 21:39 »
Gaat het rempedaal eigenlijk krom als hij op de rechterzijkant valt? Bij de BMW in elk geval wel.
Daar zijn toch ook "inklapbare" uitvoeringen van te koop. Schakelpookje klapt wel in als het goed is.

En ik las iets over afbreken van de bevestiging van een voetsteun aan de framekant van het scharnier, hoe los je dat op in de middle of nowhere......

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #929 Gepost op: 12 januari 2018, 09:14 »
Er zijn braces voor te koop van Camel, voor die voetsteun. Ik moet eerlijk zeggen, heb `m al een paar keer offroad neergelegd maar mijn bashplate (bumot), valbeugels (Outback Motortek) en kofferrek (bumot) zijn echt fantastisch
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl