Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216433 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

Het vervolg op het nieuwtjes topic over de nieuwe Honda Africa Twin. Deel II.

Deel I  van het topic `Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin`

Heb je er zelf een aangekocht en wil je daar een eigen topic voor aan maken...
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?board=14.0

Heb je een keer een proefrit gemaakt of is een eigen topic niet nodig
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13479.0
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2016, 13:04 »
Citaat
Van: roland@xxxxxx.net <noreply@transalpclub.nl>
Datum: 25 januari 2016 12:37
Onderwerp: ADV forum
Aan: voorstad


je schreef iets over het adv forum in het Nieuwe AT topic (maar dat zit nu op slot), maar welk forum bedoel je? Ik kom hier, op Motor-forum en AllroadManiacs, is er nog een place to be?

Hoi Roland, dat staat hier.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2016, 13:09 »
Ik wil toch even kort bezwaar maken tegen dit topic. Zie je dat forum pad?

--> Transalpclub Forum » Techniek » Honda Africa Twin XRV 750 » Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II


Wat doet die grootvader daartussen? Waarom niet een eigen topic in "Techniek" (dat het daarnaast geen "techniek" topic is daar zal ik m'n mond over houden :)

Maak er effe dit van:"

Transalpclub Forum » Techniek » Honda Africa Twin CRF1000L» Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2016, 13:22 »
Hoi Roland, dat staat hier.

Grappig; ik wilde een account aanmaken om mee te lullen; besta ik daar al... :)

Offline ErBoDero

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2016, 19:14 »
Deze fraaie foto, die ik op ADVrider.com zag, wilde ik jullie niet onthouden.


Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2016, 21:03 »
Ik wil toch even kort bezwaar maken tegen dit topic. Zie je dat forum pad?

--> Transalpclub Forum » Techniek » Honda Africa Twin XRV 750 » Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II


Wat doet die grootvader daartussen? Waarom niet een eigen topic in "Techniek" (dat het daarnaast geen "techniek" topic is daar zal ik m'n mond over houden :)

Maak er effe dit van:"

Transalpclub Forum » Techniek » Honda Africa Twin CRF1000L» Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Hoi Kingcoder, zie mijn allereerste opmerking in deel 1 van dit topic:

Citaat
(@mod: wellicht een nieuw hoofd topic openen? Honda Africa Twin CRF 1000 True Adventure?)

Ik ga er niet over, veel andere keus is er niet. Bij de Transalp verschillen de XLV600V, XLV 650V en XLV700V technisch ook behoorlijk. De XRV650 en XLV600V hebben meer gemeen dan de XRV650 en CRF1000L... Kennelijk is er gekozen voor de naam als onderscheidend vermogen.

En dan nu weer on topic!
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Arjen

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2016, 22:43 »
Ik heb de titel een beetje aangepast, zodat het nu een plekje is geworden voor beide Africa Twins.

Ze kunnen prima naast elkaar leven, daarnaast zal praktisch iedereen zeggen dat ze op een (nieuwe) Africa Twin rijden en niet op een CRF1000L. Een apart forum voor ieder specifiek type maakt het ook erg onoverzichtelijk (teveel typen). Daarom deze middenweg. Zoals bij de Transalp. Dominator. Varadero en...
“Never Stop Exploring”

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2016, 08:33 »
Ik heb de titel een beetje aangepast, zodat het nu een plekje is geworden voor beide Africa Twins.

Ze kunnen prima naast elkaar leven, daarnaast zal praktisch iedereen zeggen dat ze op een (nieuwe) Africa Twin rijden en niet op een CRF1000L. Een apart forum voor ieder specifiek type maakt het ook erg onoverzichtelijk (teveel typen). Daarom deze middenweg. Zoals bij de Transalp. Dominator. Varadero en...

ah! Da's al veel beter :)

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2016, 08:36 »
Trouwens vanochtend voor het eerst getankt en dus de eerste verbruikscijfers; 257 km gereden en 15 liter getankt. Dat maakt 1:17. Niet slecht voor een eerste tankie; zoals ik al eerder schreef is mijn ervaring met nieuwe motoren dat het echt wel wat kilometers duurt voor ze in hun uiteindelijke verbruik komen. Op de zzr was dat zo'n 10k!

Hoe dan ook; ik ben niet ontevreden!

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #9 Gepost op: 26 januari 2016, 16:59 »
Een Nederlandstalige review van "testmotor.nl".

"maar overall is het grootste minpunt dat fans van de Africa Twin 13 jaar hebben moeten wachten op een opvolger van de nog steeds zo geliefde XRV650 en XRV750"

http://www.testmotor.nl/2016/test-2016-honda-crf1000l-africa-twin

Op Corsica nog wel, wat een straf.

En nog een leuke Duitse:

http://www.spiegel.de/auto/fahrberichte/honda-crf1000l-africa-twin-die-koenigin-der-reisenduros-a-1073004.html

Mit dir fahr' ich bis ans Ende der Welt

Der Motor ist eine Prüfung für Puristen - und ein Geschenk
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2016, 17:09 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2016, 11:08 »
Lekker in de blubber;

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=5QvAxrEdm0Y" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=5QvAxrEdm0Y</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2016, 11:09 »
En nieuwe AT jasjes van Rev'it?

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=T0-2zaiA8lA" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=T0-2zaiA8lA</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2016, 11:16 »
Shit , te vroeg een nieuwe jas gekocht . Zegt mn vrouw net droogjes : je zal wel langer met je jas doen , dan met je motor[emoji12] . En ik heb hem nog niet eens.
Grace under Persure

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2016, 12:01 »
Lekker in de blubber;

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=5QvAxrEdm0Y" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=5QvAxrEdm0Y</a>

Het moest verboden worden ;D
Maar die valbeugel, is die nu mooi of is die niet mooi? Ik persoonlijk vind het een schandvlek op dit juweel.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2016, 15:09 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Acy

Re: Nieuwe AT gekocht; de eerste ervaringen
« Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2016, 10:35 »
De mijne komt morgen , maaaarrr  het kenteken is nog niet binnen . Een storinkje tussen Honda en het RDW  >:(
Dat begint al lekker . De verhuizing van Ridderkerk naar Brussel gaf al de nodige bedenkingen , dus ....
We houden u op de hoogte
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Re: Nieuwe AT gekocht; de eerste ervaringen
« Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2016, 16:03 »
Rectificatie op bovenstaand bericht : HIJ gaat morgen komen , yess , ondanks wat probleempjes bij de RDW , automatisch werkende systemen die niet automatisch werken . Het kenteken wordt handmatig "ingeklopt" , jawel dat is de term die er gebruikt werd .
Het zal me echter worst wezen , als ik morgen maar een kenteken op mijn motor heb.
Wordt vervolgd...
Grace under Persure

Offline delange33

Re: Re: Nieuwe AT gekocht; de eerste ervaringen
« Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2016, 16:40 »
Spannend Arcy, foto's!!  ;D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline crejo

Re: Re: Nieuwe AT gekocht; de eerste ervaringen
« Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2016, 20:17 »
Gaat goed bij Honda rode besteld witte geleverd.
Maar weer wachten tot week 7.
Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Offline Acy

Re: Re: Nieuwe AT gekocht; de eerste ervaringen
« Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2016, 21:30 »
Misschien wil iemand wel ruilen die zijn eigen kleur al zat is  ;)
Maar effe serieus , dat is wel balen man , lekker bezig daar in Belgenland
Grace under Persure

Offline Geert Alp 2

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2016, 22:21 »
Die valbeugels vind ik ook geen porum, vreselijk, ze zijn duidelijk familie van de valbeugels die Honda op die andere nep-allroads van ze schroeft. 
De "originele" koffers zou ik ook nooit kopen, ze sluiten meteen al slecht en ze komen vreselijk goedkoop over, terwijl ze dat beslist niet zijn !
Als je zo'n koffer vastpakt, heb je het idee dat je ze er zo afbreekt, het beweegt allemaal heen en weer, voelt niet goed.
Ik denk dat als je met die koffers in beladen toestand een sprong maakt over een bultje, ze er spontaan af breken.
Het zijn prullen, puur voor de show gemaakt.

 
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Kingcoder

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2016, 08:35 »
Die valbeugels vind ik ook geen porum, vreselijk, ze zijn duidelijk familie van de valbeugels die Honda op die andere nep-allroads van ze schroeft. 
De "originele" koffers zou ik ook nooit kopen, ze sluiten meteen al slecht en ze komen vreselijk goedkoop over, terwijl ze dat beslist niet zijn !
Als je zo'n koffer vastpakt, heb je het idee dat je ze er zo afbreekt, het beweegt allemaal heen en weer, voelt niet goed.
Ik denk dat als je met die koffers in beladen toestand een sprong maakt over een bultje, ze er spontaan af breken.
Het zijn prullen, puur voor de show gemaakt.

daarom heb ik dus Touratech beugels en koffers besteld. Beetje jammer dat de levertijd nog net bekend is... er staat "binnen drie maanden"

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #21 Gepost op: 01 februari 2016, 22:08 »
Ik heb er bij aflevering handvatverwarming op laten zetten. Kostte €343 inclusief doosje en exclusief montage. Werkt prima en staat ook nog eens mooi. En wat schakelt die motor heerlijk!

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #22 Gepost op: 01 februari 2016, 22:35 »
dat is toch goedkoop van honda  :)

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #23 Gepost op: 02 februari 2016, 17:10 »
Ja , vandaag was het eindelijk zover , de aflevering van mijn nieuwe speeltje , de Africa Twin . Na alle kenteken perikelen van voor het weekend leek ook vandaag het noodlot weer toe te slaan , meneer Honda had een verkeerde code bij de motor geleverd en dan kan die dus niet te naam worden gesteld. Maar dankzij zware inspanningen van de dealer , kon er toch nog geleverd worden. Pfffff
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #24 Gepost op: 02 februari 2016, 17:16 »
De eerste 100 kilometer zitten erop en ik denk dat wij wel vrienden gaan worden , At-tje en ik . Lekker motortje , een mooie brom uit de Brusselse uitlaat , ligt goed op de weg , ook met de vele wind van vandaag en een perfecte vering , die gemene randjes weg slikt alsof ze er niet liggen . Een goede zit positie met ruim voldoende plek op het zadel . En hij is gewoon mooi   8)
Grace under Persure

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #25 Gepost op: 02 februari 2016, 17:55 »
Mooi man, proficiat! Vele veilige km gewenst. :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #26 Gepost op: 02 februari 2016, 18:48 »
Mooi ding Ruud! Gefeliciteerd!

Ik heb er nu 85 km opzitten en deel je ervaring. Ondanks de harde wind blijft de motor prima op de weg. Sturen als een scheermes en gek op slecht wegdek. Vandaag lachend thuisgekomen. Zelfs de file was een feestje...

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #27 Gepost op: 02 februari 2016, 20:27 »
Een eerste tuinpose op de tweede februari.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #28 Gepost op: 02 februari 2016, 21:21 »
De HVV werkt perfect , is netjes geïnstalleerd en de 5 verschillende standen zijn af te lezen in het dashboard. Voor alle mensen die zich zorgen maakten over de prijs , een nuttig accessoire en 350 euro op de totale prijs van de motor is niet in verhouding . Hier heb je elke dag plezier van !!
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #29 Gepost op: 02 februari 2016, 21:26 »
Benzine verbruik is nog niets van te zeggen , 5,5 liter geeft de BC aan , en de achterrem , nou ja , die zal het toch wel een keer gaan doen ?. En als ik toch nog wat te zeuren mag hebben , het klokje heeft geen 24 uurs aan duiding , dat is wel knullig . Verder .... Genieten met een grote G[emoji41]
Grace under Persure