Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216422 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #30 Gepost op: 03 februari 2016, 11:22 »
https://www.youtube.com/watch?v=LoWCJ32hUsQ

Mooi geluid heeft die nieuwe AT. Ik hoop alleen voor de berijder dat hij zijn rijstijl een beetje aanpast anders heeft hij er niet lang plezier van.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #31 Gepost op: 03 februari 2016, 16:24 »
Blok klinkt wel beetje als varadero blok, maaruh niks mis met zijn rijstijl toch.
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #32 Gepost op: 03 februari 2016, 17:29 »
maaruh niks mis met zijn rijstijl toch.
off topic
Allee Arthur, veelvuldig aan de verkeerde kant inhalen, auto's hebben geen ogen, bestuurders wel maar gebruiken die vaak niet goed als ze teruggaan naar de juiste rijstrook waardoor ze een inhalende motorrijder makkelijk over het hoofd zien.

Op snelheid met beperkte tussenruimte tussen 2 auto's door rijden, levensgevaarlijk en kan een schrikreactie teweegbrengen bij de bestuurders van de auto's die daardoor plotseling kunnen uitwijken en in botsing kunnen komen met inhalers. Artikel 5!

Over het tussen die file doorrijden zullen we het niet hebben, dat hoort in het circus thuis ;D
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2016, 18:09 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.


Offline chaly-dude

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #34 Gepost op: 03 februari 2016, 22:00 »
Beetje jammer dat je zo'n motor mag reviewen en dan zeggen dat je niet weet hoe je traction control instelt. Vraag mij dan toch af hoe hij aan de sleutels komt als hij het niet serieus neemt...

Waar betreft rijstijl. Ziet er erg London-achtig uit. Mijn ervaring is dat mensen in of rondom grote steden een andere rijstijl erop nahouden. Maar verder is het hetzelfde als al het andere dat ik tot nu tot van deze fiets zie,... Ik wil er ook een!
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #35 Gepost op: 04 februari 2016, 14:47 »
Zo eerste klusje aan de AT is gedaan : al die lelijke stickers verwijderd die ze er bij Honda zo graag opplakken
Grace under Persure

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #36 Gepost op: 04 februari 2016, 20:17 »
En die stickers van het kettingrandje? En hoe krijg je de foto's op dit forum zo mooi er op?

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #37 Gepost op: 04 februari 2016, 22:43 »


Ehh fotoos?  Ik denk zo dus
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #38 Gepost op: 04 februari 2016, 22:44 »
Stickers van het kettingscherm zijn er ook af . En dealer sticker ook , sorry dealer ...
Ehh foto's ??
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #39 Gepost op: 04 februari 2016, 22:47 »
Paul , de foto's heb ik gemaakt terwijl ik in de Tapatalk app zat . Open de app , klik op het plusje in het bericht en je ploft hem er zo in . Als je foto's van je computer pakt ziet het er zo uit als bij jouw .
Weet jij waar de aansluiting rechts voor in de kuip voor dient ?  Lijkt op iets om iets elektronisch op aan te sluiten .
Heb een foto gepost op het andere forum .
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #40 Gepost op: 05 februari 2016, 22:02 »
Vanmiddag weer een paar kilometertjes op de AT gemaakt en ben er meer en meer van overtuigd dat de beslissing om deze motor te kopen een goede was. 99 procent klopt gewoon allemaal , vering , banden , vermogen , uitrusting , etc. Mooi geluidje uit de standaard pijp die bij gas afsluiten een mooie roffelende feed back geeft . Als er een vervanging moest komen is dat meer voor de looks en het gewicht dan voor de sound , die is gewoon prima.
Zadel zit goed , is lekker stevig gevuld en ruim genoeg om nog eens te gaan verzitten . Het kuip ruitje beschermt meer als voldoende tegen weersinvloeden en de wervelingen vallen tot 140 km per uur erg mee . Bovendien heb ik alleen nog maar gereden met veel wind , een wat rustiger klimaat zal zeker schelen . HVV werkt erg goed , is in vijf standen in te stellen en de stand is af te lezen in het dashboard .
Is er dan niets te zeuren ?
Jawel de voetsteunen zijn dusdanig gepositioneerd , dat als je stil staat ze precies ter hoogte van je enkels staan en je dus je benen bewust iets naar voor of naar achteren moet zetten . Dit zal zeker afhankelijk zijn van je lichaamslengte , dus ik denk dat lange mensen hier niets van merken .
Brandstof verbruik was vandaag 5,1 l , bij een rustig ritje binnen door , dus dat gaat de goede kant op .
Zelfs de achterrem begint zo langzamerhand iets te doen , maar er staan nog maar 173 km op de teller .
Ik houd jullie op de hoogte .
Grace under Persure

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #41 Gepost op: 05 februari 2016, 22:12 »
Is de zijkant van je achterband al wat meer gebruikt? Mijn TA gaat erg goed de bocht om. Heerlijke stuurfiets, flitst tussen alles en nog wat door. Ik heb geen last van de voetsteunen tegen mijn benen. In ieder geval niks van gemerkt in de 84 km die er nu op staan. Morgen een flinke rit maken, waarvan de eerste 100 km met de wederhelft achterop. De tweede helft rijdt ze zelf. Op haar eigen motor natuurlijk. Van de TA blijft ze af.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #42 Gepost op: 05 februari 2016, 22:46 »
Ben benieuwd hoe de AT bevalt bij de twee persoons-inzet . Mijn ega heeft al aangegeven dat ze een proefritje op de AT wel ziet zitten dus binnenkort twee van die dingen in de schuur ?
Het stuurt inderdaad wel erg makkelijk , vanmiddag groot rondje Braassem gedaan langs Kromme Mijdrecht en de Amstel , dat gaat allemaal vanzelf . Verder veel positieve reacties van familie en vrienden , die de BMW anders geen blik waardig gunden .
Grace under Persure

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #43 Gepost op: 06 februari 2016, 18:36 »
Vandaag is de AT ingezet om een BMW te scoren voor Chantal. Aangeschaft op Sinterklaasavond, maar nog niet eerder opgehaald. Ik ben van de BMW af en zij koopt er eentje.

Samen op de AT naar Elst, een rit over een kleine 150 km.  Ik moet zeggen dat de motor altijd vermogen aan boord heeft, al is het 30 pk minder dan wat ik gewend was. Ook remvermogen genoeg met een passagier achterop. Wat mij het meest opviel, was de belangstelling van andere weggebruikers onderweg. Zoveel opgestoken duimen! En wat een belangstelling bij de BMW dealer voor deze Honda. Echt iedere bezoeker plus het BMW personeel kwam de Honda openlijk bewonderen.

Op de terugreis had ik een schokkende ervaring. Na 262 km ging het brandstoflampje aan.... Voorheen tankte ik na 550 of meer gereden kilometers. Bij 280 km een pomp gevonden en er 16,67 liters er in laten gutsen. Niet echt zo zuinig zoals het boekje aangeeft. Zou er ook sjoemelsofware inzitten?

In de tankopening zit een roostertje. Dit rooster geeft aan tot hoever je mag tanken. Het is een hinderlijk ding omdat je heel voorzichtig de tank moet vullen.

We hebben een secundaire weg huiswaarts genomen. De AT blijkt helemaal gek op rotondes te zijn. Ook de berm is woest aantrekkelijk. De motor is ook helemaal klaar voor het betere bochtenwerk. De achterband wordt zonder moeite volledig benut. Prima stuurfiets!

Er staan nu bij 400 km op de teller en de motor heeft nog geen klap verkeerd gegegeven. Wel een beetje klein voor twee personen. Of het de ideale reismotor gaat worden, daar heb ik nog wel mijn twijfels bij. Solo rijden is prima, meer dan prima zelfs!

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #44 Gepost op: 06 februari 2016, 18:46 »
Vandaag is de AT ingezet om een BMW te scoren voor Chantal.
Als je het dan hebt over de perfecte combinatie dan is het deze wel, Met een AT een BMW gaan kopen ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #45 Gepost op: 06 februari 2016, 18:49 »
Wel een beetje klein voor twee personen. Of het de ideale reismotor gaat worden, daar heb ik nog wel mijn twijfels bij.
Ok, toch blij zijn met mijn Dero dan.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #46 Gepost op: 06 februari 2016, 19:03 »
De doorslaggevende factor om de F800 GS aan te schaffen: de topkoffer...

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #47 Gepost op: 06 februari 2016, 22:06 »
Als je het dan hebt over de perfecte combinatie dan is het deze wel, Met een AT een BMW gaan kopen ;D

Je bedoelt, met een BMW een AT gaan kopen  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #48 Gepost op: 06 februari 2016, 23:12 »
https://vimeo.com/154441734

Zoals gisteren al aangekondigd wilde Carla ook wel eens de Africa Twin proberen. Hierbij de eerste rondjes over de parking om even te wennen. Dat
Ging erg snel. Daarna was ze er niet meer af te slaan.
Grace under Persure

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #49 Gepost op: 07 februari 2016, 08:20 »
Zie ik nu een f800 gs?  Hebben we hetzelfde setje...

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #50 Gepost op: 07 februari 2016, 10:00 »
Haha , ja bijna wel . Dit is een F 650 GS Expedition , een speciaal modellletje dat toentertijd is gebouwd door BMW Nederland , er zijn er maar een stuk of 20 van .
Grace under Persure

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #51 Gepost op: 07 februari 2016, 19:06 »
Leuk!

Hier wordt het steeds gezelliger in de garage.

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #52 Gepost op: 07 februari 2016, 19:08 »
En nog een paar plaatjes van de Garmin navigatiesteun

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #53 Gepost op: 07 februari 2016, 19:09 »
Leuk!

Hier wordt het steeds gezelliger in de garage.
Ik persoonlijk vind dit een heel mooi plaatje, wie dan ook uiteindelijk de strijd gaat winnen, deze 2 staan gebroederlijk naast elkaar ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #54 Gepost op: 07 februari 2016, 21:35 »
...en er staat er ook nog eentje achter...

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #55 Gepost op: 08 februari 2016, 10:31 »
"The proof of the pudding is in the eating....."



Deze 3 gasten gaan de wereld rond met 2 Africa Twins en een 1200GS. Ik ga ze zeker volgen, ben erg benieuwd....
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #56 Gepost op: 08 februari 2016, 10:59 »
Gaaaf! Goed gevonden Voorstad, ben ook erg benieuwd! ;D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #57 Gepost op: 10 februari 2016, 17:38 »
Hoi Paul,
Waar krijgt jouw navigatie stroom vandaan ??

Groet

Ruud
Grace under Persure

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #58 Gepost op: 11 februari 2016, 20:33 »
Dat loopt via het contact.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #59 Gepost op: 12 februari 2016, 09:43 »
Honda Africa Twin - Bike of the year 2016 (!)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=cy-sgRaQ3lE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=cy-sgRaQ3lE</a>

http://www.honda-motor-magazine.eu/honda-motor-magazine-4-nl#!/africa-twin-corsica-press-launch

(Heb geen uitnodiging gehad van Honda Benelux, jullie?)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....