Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216471 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #60 Gepost op: 13 februari 2016, 15:50 »
Vandaag maar wat geknutseld aan de nieuwe Africa Twin . Op het GS forum een mooie navigatie steun van BikePenR overgenomen .
Deze is eigenlijk bedoeld voor een 1200 GS , maar past ook op het stangetje voor het ruitje van de AT . Nu moet ik alleen ergens nog op een nette manier stroom vandaan zien te halen , en dat over het contact is geschakeld. Ga ik volgende week even informeren bij de Honda meneren , want er moest ergens een aansluitpunt voor accessoires zijn voorzien .
Tevens het boordgereedschap een plekje gegeven . De AT heeft daarvoor een mooi "gereedsschapskistje"aan de rechterkant van het blok zitten . Met etui paste het niet , maar de spulletjes in een doek gerold en dat ging beter . Heb je tevens een poetslap bij je . 
Grace under Persure

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #61 Gepost op: 13 februari 2016, 15:56 »
Vandaag maar wat geknutseld aan de nieuwe Africa Twin . Op het GS forum een mooie navigatie steun van BikePenR overgenomen .
Deze is eigenlijk bedoeld voor een 1200 GS , maar past ook op het stangetje voor het ruitje van de AT . Nu moet ik alleen ergens nog op een nette manier stroom vandaan zien te halen , en dat over het contact is geschakeld. Ga ik volgende week even informeren bij de Honda meneren , want er moest ergens een aansluitpunt voor accessoires zijn voorzien .
Tevens het boordgereedschap een plekje gegeven . De AT heeft daarvoor een mooi "gereedsschapskistje"aan de rechterkant van het blok zitten . Met etui paste het niet , maar de spulletjes in een doek gerold en dat ging beter . Heb je tevens een poetslap bij je .
Tomtom 400 ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #62 Gepost op: 13 februari 2016, 15:59 »
Tomtom40[emoji1]. Ruim voldoende voor mijn ambities. En een ouderwetse kaart van Noord Afrika heb ik nog liggen voor een ritje naar Ouagadougu
Grace under Persure

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #63 Gepost op: 13 februari 2016, 21:14 »
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/4701S

Hoop dat deze link werkt hoor, gejat van het Engelse AT forum. :angel:
Anders ff naar de rugged roads website gaan, die beginnen nu met leuke accecoires te komen, en eindelijk een gave keienvanger! ;D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #64 Gepost op: 14 februari 2016, 03:52 »
de link dut wa ;)

Offline crejo

Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #66 Gepost op: 14 februari 2016, 10:40 »
Links en rechts lijken nog al op elkaar ;)   In bovenstaand bericht schreef ik dat het gereedsschapskastje RECHTS naast het motorblok zat , maar dat is natuurlijk LINKS .  Gelukkig heeft niemand het gemerkt  8). Dus bij deze gerectificeerd .
Grace under Persure

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #67 Gepost op: 14 februari 2016, 17:48 »
Ik heb me een ongeluk gezocht aan de rechterkant. Niks kunnen vinden... :angel:

Die steun zit netjes gemonteerd! Als je wil zien hoe bij mij de stroom loopt, kom gerust een keer langs. Dan stijgt de kilometerstand naar iets meer dan de povere 114 km die ik nu in je display zie. Of is dat alleen trip A?
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2016, 18:56 door Paulgsa05 »

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #68 Gepost op: 14 februari 2016, 17:52 »
Oh, nog een vraag (aan Ruud): toen ik mijn AT kocht werd mij verteld dat de eerste 100 op kenteken gezette AT's zullen worden voorzien van een tripmaster. Ik heb geen idee wat dat voor een ding is. We hebben het er verder ook niet meer over gehad. Misschien waren er eind januari al meer dan 100 verkocht en pies ik naast die pot. Heb jij daar wat over vernomen?

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #69 Gepost op: 14 februari 2016, 22:02 »
Hoi Paul ,
Mijn dealer heeft me verteld dat de datum dat het koopcontract is getekend , leidend is voor het al dan niet verkrijgen van de SNS tripmaster en een boek met de historie over de Africa Twin en de tot totstandkoming van de nieuwe . Als je wilt weten hoe dit apparaat eruit ziet moet je eens googelen op SNS , het lijkt me wel een geinige gadget die goed bij deze motor past . Mijn dealer was er van overtuigd dat het wel goed kwam met de tripmaster , maar dat Honda eerst alle orders verzameld om ze daarna genummerd aan de klanten te verstrekken. Ik denk ook dat er nog geen 100 AT's zijn verkocht in de eerste maand van het jaar . Nou ja we gaan het zien. Ik ga van de week even bij de dealer langs om te horen hoe de aansluiting van de navigatie in elkaar zit . Ik heb een accessoire kabelboom van 55,00 euro erbij gekocht onder het mom van eenvoudig meerdere accessoires aansluiten  in je kuip , maar ik kan nog nergens iets van een draadje of los stekkertje vinden . Als ik er niet kom , wil ik graag even bij jouw komen kijken . En de kilometerstand is idd van de trip A , ik heb er nu 398 km opzitten , van de week geen tijd gehad ivm met drukte in de bloemen voor Valentijnsdag .
Grace under Persure

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #70 Gepost op: 15 februari 2016, 21:11 »
Ik zit nu op 384 km en een verbruik van 5,9 liter per 100 km. Niet zo zuinig als de folder me doet geloven. Gelukkig is de benzine goedkoop.

Het wordt tijd dat de pekel van de weg wordt gespoeld. Ik voel me op geen enkele manier uitgenodigd tot een ritje zolang de zwarte wegen van een grijs schijnsel zijn voorzien.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #71 Gepost op: 15 februari 2016, 21:24 »
Een motor is om op te rijden Paul , als de eerste pekel erop zit voel ik me al een stuk geruster . Dat is ook een van de redenen dat ik nooit een nieuwe motor koop , maar ja , in dit geval kon ik toch niet het geduld opbrengen om te wachten en een demo te scoren .
Gemiddeld verbruik over 417 km 5.0 liter op 100 km . Ik denk dat mijn gashand wat terug houdender is :)
Vandaag even de TomTom uitgetest , maar deze trilt nogal . Nu lees ik net dat er een fabricage fout zit in de motor bevestigingskit .
Even TomTom aan zijn/haar kleed trekken !
Grace under Persure

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #72 Gepost op: 15 februari 2016, 21:29 »
als de eerste pekel erop zit voel ik me al een stuk geruster
Uhhhhhh................. :o
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #73 Gepost op: 16 februari 2016, 21:29 »
Sorry Cas
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #74 Gepost op: 16 februari 2016, 21:34 »
Na wat touw trekkerij met TT wordt er een nieuwe bevestiging opgestuurd . De plaatsing van de TT boven de tellers is super , maar als het heen en weer beweegt als een malle , krijg je er hallucinaties van. Vandaag een vriend op bezoek gehad die nog steeds zweert bij zijn 1984 Yamaha XT600 Tenere . Het apparaat heeft de Noordkaap en Kaap de Goede Hoop al gezien , maar blijft vrolijk door gaan . Maar de nieuwe AT kon zowaar zijn goedkeuring wegdragen . Ik zag zelfs wat kwijl uit de mondhoeken [emoji12]
Grace under Persure

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #75 Gepost op: 16 februari 2016, 21:55 »
krijg je er hallucinaties van.
Heb ik ook altijd last van als ik door de pekel ben gereden ;D ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #76 Gepost op: 19 februari 2016, 20:50 »
Kijk ff hoe makkelijk die gozer een wheelie maakt, en ook goed te zien is wat een lichtbundel de enkele led koplamp heeft. ;D

http://youtu.be/twfy4DH36mA
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #77 Gepost op: 19 februari 2016, 20:57 »
ik kan niet wachten tot er zo'n nieuwe at naast me komt voor een stoplicht sprintje ;D
Varadero SD02  2004

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #78 Gepost op: 19 februari 2016, 21:03 »
ik kan niet wachten tot er zo'n nieuwe at naast me komt voor een stoplicht sprintje ;D

 ;D zal best spannend worden, maar ik denk toch dat we het verliezen met onze Varadero's..
..zou het hem of haar wel heeeel moeilijk maken! >:D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #79 Gepost op: 19 februari 2016, 21:21 »
Ik kwam aan 104 pk en 115 nm dacht ik op de testbank,  ik wil het nog eens zien dat die nieuwe harder trekt, weegt natuurlijk wel wat minder
Varadero SD02  2004

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #80 Gepost op: 19 februari 2016, 23:04 »
De Varadero heeft als voordeel veel gewicht op de voorkant dus misschien minder gauw een wheelie, maar de AT weegt gewoon zo'n 50kg minder, en da's best veel. ( laat maar eens 50 kg op je voet vallen  :o)
En heeft hetzelfde koppel...verloren wedstrijd denk ik  ;)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #81 Gepost op: 20 februari 2016, 09:45 »
nou 93 nm en 94 pk voor de nieuwe is toch wat minder als de mijne en misschien net genoeg voor de winst ;D
Varadero SD02  2004

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #82 Gepost op: 20 februari 2016, 14:09 »
nou 93 nm en 94 pk voor de nieuwe is toch wat minder als de mijne en misschien net genoeg voor de winst ;D
Hihi, ik zou dan snel ff inschatten of de AT bestuurder lichtgewicht is en of je zelf een volle tank hebt. Deel gewicht maar eens door pk's en kijk dan wat de verschillen zijn.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #83 Gepost op: 20 februari 2016, 18:04 »
Hallo Allemaal,

Al vanaf 1993 TCN lid, jaren lang op een Yamaha Tenere gereden(vanaf 2008) en vanaf komende vrijdag weer op de nieuwe Africa Twin die rood/wit/blauwe, originele AT kleuren...(dus weer terug in het nest..)

Na een proefrit meteen weer verkocht en oude liefde roest niet....:-) Maar een vraagje, wie weet er toevallig een goed alternatief voor die gammele handkappen... al aardig wat afgezocht maar nog niks gevonden..

Groet Ton.

CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #84 Gepost op: 20 februari 2016, 18:20 »
Gammele handkappen ??
Hoezo??
Grace under Persure

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #85 Gepost op: 20 februari 2016, 18:30 »

Na een proefrit meteen weer verkocht
Jammer :angel:
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #86 Gepost op: 20 februari 2016, 18:38 »
Waar heb je hem gekocht Ton ??
Grace under Persure

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #87 Gepost op: 20 februari 2016, 20:46 »
(..) die gammele handkappen...

Nou ja, gammel kan het niet zijn. Ze zijn bedoeld dat als je door de bosjes rijdt, de hendels niet onbedoeld aangesproken worden als je langs een tak strijkt.

Zoek je iets dat bij een valpartij de hendels en combi-schakelaars beschermd, Acerbis, UFO etc. etc. verkopen allemaal kappen met een alu beugel er in verwerkt.

Altijd eerst goed meten of een aftermarket handkap wel gaat passen tussen de inrichting van jouw stuur.


Ik heb die dingen op de nieuwe AT nog niet van dichtbij gezien, maar ik meen dat ze al stuk robuuster zijn dan de types die op de vorige AT's en ook op de Alpen werden geleverd.


Bromz

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #88 Gepost op: 20 februari 2016, 21:42 »

.......... Maar een vraagje, wie weet er toevallig een goed alternatief voor die gammele handkappen... al aardig wat afgezocht maar nog niks gevonden..

Hé butcher!!!!! al bij Barkbusters gekeken????

Grtz,

Bram

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #89 Gepost op: 20 februari 2016, 23:25 »
ik heb barkbusters, 10mm dikke alu beugels, daar rij je een hummer mee van de weg
Varadero SD02  2004