Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #90 Gepost op: 20 februari 2016, 23:37 »
Hihi, ik zou dan snel ff inschatten of de AT bestuurder lichtgewicht is en of je zelf een volle tank hebt. Deel gewicht maar eens door pk's en kijk dan wat de verschillen zijn.

ja theoretisch zou hij sneller moeten zijn, maar het schilt waarschijnlijk niet heel veel en dan kunnen de kleine dingetjes dus net het verschil maken, ik durf er wel een paar knaken op in te zetten, dus wie zich geroepen voelt met zijn nieuwe twin >:D
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #91 Gepost op: 21 februari 2016, 09:15 »
Die kappen zijn beter dan het originele spul van 25 jaar geleden, maar zitten een beetje gammel vast aan de binnenkant.

Denk erom dat er een fatbar stuur op zit wat de plaatsing van de handkappen zoals Brombeer schrijft lastiger (een drama ;D ) kan maken.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #92 Gepost op: 21 februari 2016, 09:17 »
vanaf komende vrijdag weer op de nieuwe Africa Twin die rood/wit/blauwe, originele AT kleuren...(dus weer terug in het nest..)

Hé Ton, leuk man  :) Gefeliciteerd met je aanwinst  8)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #93 Gepost op: 22 februari 2016, 10:20 »
Het proefstaan is prima bevallen!



En Marien, ik sta als eerste op de inschrijflijst voor de rit!
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline erwindekeyzer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #94 Gepost op: 23 februari 2016, 11:13 »
Rij al een tijdje met de manuele versie rond maar ga toch overschakelen naar DCT. Gelukkig een goede dealer hier (Tuybens) waarbij ik nog een goede ruil kan doen, mits opleg uiteraard. Weet er iemand of er een een one seat bestaat voor de CRF1000? Zoals vorig jaar op de AT zat, die modderversie op de salons.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2016, 12:58 door erwindekeyzer »

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #95 Gepost op: 23 februari 2016, 19:30 »
maar warom veranderen naar zoon korte tijd
kun je dat toelichten laat het ons weten  :) 

Offline erwindekeyzer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #96 Gepost op: 24 februari 2016, 13:27 »
Ho, ik had een pre-order gedaan, dus zonder proefrit, en uiteraard voor de manuele versie gekozen. Ge rijdt toch niet met een scooter zeker?! :-) Maar dat ding rijdt zo goed dat ik voortdurend denk "hoe makkelijk zou het zijn om zo rond te rijden zonder te moeten schakelen". En toch de mogelijkheid te hebben om de DCT te overrulen, volledig manueel te rijden,... dus alles in één. Plus dat ondertussen de ene review na de andere positief lijken te zijn over de DCT, vooral off-road. Vandaar ik toch bezweken ben voor de DCT versie, en misschien ook... ben 51 jaar. :-)

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #97 Gepost op: 24 februari 2016, 20:15 »
Dan wordt die van jou waarschijnlijk de eerste tweedehands Africa Twin op de markt. ;)

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #98 Gepost op: 24 februari 2016, 21:54 »
Dit weekend op de Motorbeurs verschillende tassen van Kriega bekeken. Ik had mijn oog hier al eerder op laten vallen , maar wilde ze eerst eens "in het wild" bekijken . Alle beweringen lijken te kloppen , mooie , degelijke  spullen , op vele manieren te bevestigen en eigenlijk precies wat ik zoek . Ik wil eigenlijk geen rek en koffers aan de motor , maar wel alles mee kunnen nemen voor een kampeer vakantie . De Kriega had ik bedacht voor persoonlijke zaken, kleding , toilettasje ed en de kampeer uitrusting in een Ortlieb Rackpack , dwars over de buddy . En eventueel nog een klein model Kriega tasje op de tank , of een rugzakje. Ik moet het allemaal nog even uittesten , maar voor een weekendje weg met hotel overnachting of B en B is de Kriega US 30 prima . Laat zich ook mooi bevestigen op de AT . 2 riempjes aan de frame buizen onder het zadel , die als ze niet gebruikt worden er onzichtbaar onder verdwijnen . De achterste 2 zitten vast aan het achterrek door de aanwezige ogen heen. Foto :
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2016, 21:57 door Acy »
Grace under Persure

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #99 Gepost op: 25 februari 2016, 00:08 »
Bedankt voor het delen, ziet er goed uit! Zit zelf nog in dubio over al dan niet de soft luggage route te nemen.
Vind de cut out koffers van hepco en becker ook mooi... Heb jij die ortlieb rackpack ook al?
Gr. Marc
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #100 Gepost op: 25 februari 2016, 08:42 »
Ja , die had ik al . Dit is gewoon een giga tas met rolsluiting die je met twee klembanden op zijn plek zet . Daar past in : tent , matje , slaapzak , stoeltje en rest van de kampeer zooi .
Grace under Persure

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #101 Gepost op: 25 februari 2016, 09:12 »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #102 Gepost op: 25 februari 2016, 09:22 »
En dan natuurlijk de allerbelangrijkste info.... tromgeroffel......



  

De dames van de design afdeling van de nieuw Twin
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #103 Gepost op: 25 februari 2016, 09:53 »
Motorrad heeft een aantal veelbelovende artikelen in de maak:

In der ruhe liegt der Kraft


1000er-Reiseenduros im Vergleichstest


Gezien de nauwe samenwerking met Motoplus, zie ik uit naar de komende nummers.... Proefabonnement op de motorbeurs was hopenlijk een goede zet.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline erwindekeyzer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #104 Gepost op: 25 februari 2016, 13:26 »
Ik heb mij de topkoffer van Hepco&Becker aangeschaft, de Xplorer TC45. Behalve dat hij er mooi uit ziet was de reden van aankoop dat je niet altijd uw sleutel nodig moet hebben om uw koffer open te doen. Het slot gaat open en dicht zonder sleutel wat een groot gemak is. Uiteraard kan je je tas op slot doen nadien met een sleutel. Bij bijvoorbeeld Givi koffers heb je steeds je sleutel nodig.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #105 Gepost op: 25 februari 2016, 16:18 »
Motorrad heeft een aantal veelbelovende artikelen in de maak:

In der ruhe liegt der Kraft


1000er-Reiseenduros im Vergleichstest


Gezien de nauwe samenwerking met Motoplus, zie ik uit naar de komende nummers.... Proefabonnement op de motorbeurs was hopenlijk een goede zet.

In de komende motoplus komt een 1000 cc vergelijkingstest, V strom 1000, ktm 1050 adventure en natuurlijk onze brommer.
Varadero SD02  2004

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #106 Gepost op: 26 februari 2016, 16:04 »
Jammer :angel:

Zou het zeker aanbevelen !!!
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #107 Gepost op: 26 februari 2016, 16:06 »
Gammele handkappen ??
Hoezo??

De originele zijn niet al te stevig voor off-road, maar inmiddels bij MDI al de oplossing gevonden.

CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #108 Gepost op: 26 februari 2016, 16:07 »
Waar heb je hem gekocht Ton ??

Gekocht bij Arjan Brouwer.
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #109 Gepost op: 26 februari 2016, 16:11 »
Vandaag maar wat geknutseld aan de nieuwe Africa Twin . Op het GS forum een mooie navigatie steun van BikePenR overgenomen .
Deze is eigenlijk bedoeld voor een 1200 GS , maar past ook op het stangetje voor het ruitje van de AT . Nu moet ik alleen ergens nog op een nette manier stroom vandaan zien te halen , en dat over het contact is geschakeld. Ga ik volgende week even informeren bij de Honda meneren , want er moest ergens een aansluitpunt voor accessoires zijn voorzien .
Tevens het boordgereedschap een plekje gegeven . De AT heeft daarvoor een mooi "gereedsschapskistje"aan de rechterkant van het blok zitten . Met etui paste het niet , maar de spulletjes in een doek gerold en dat ging beter . Heb je tevens een poetslap bij je .

Ook ik heb een BikePenR beugel aangeschaft, super goed ding zeg!! Vraagje heb jij al van de Honda Heren al een tip gekregen over de aansluiting daarvan.....
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #110 Gepost op: 26 februari 2016, 16:18 »
Vandaag heerlijk een mooie route over de Veluwe gereden van zo'n 120 KM, en ik moet zeggen...SUPER !!! Het stuurt geweldig en hij is erg soepel. Ook de onverharde stukjes pakte die met z'n standaard bandjes probleemloos !!!(wel even wennen aan het vermogen..)
Nu staat ie weer gedoucht op stal.

Kortom...Ik ben blij..:-)
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #111 Gepost op: 26 februari 2016, 17:29 »
Ben bij de Honda Meneren geweest , en afgesproken dat zij de navi aansluiten bij de 1000km beurt . Ik heb zelf al zitten koekeloeren , ergens aan de onderkant van de accessoire plug zou niet gek zijn , die schakelt ook uit als het contact uit staat , maar ik kan er niet echt lekker bij komen zonder de hele kuip te demonteren en dat gaat me een beetje ver . En met een stekker in de plug vind ik geen gezicht.

Groet,
Ruud
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #112 Gepost op: 01 maart 2016, 12:22 »


Meneer Akrapovicz heeft ook een vervangings uitlaat op zijn site staan zag ik . Aanzicht van de zijkant is best nog wel lomp en die twee   eindpijpjes , mm ik weet het nog niet. Dan vind ik die Termignoni veel en veel fraaier. Maar dat hangt ook van de prijs af. De Termigoni kost bijna 8 meier , da Akra weet ik niet maar zal niet veel schelen. Een duur stukje muziek zeg maar.

Groet
Ruud
Grace under Persure

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #113 Gepost op: 01 maart 2016, 13:23 »
Zou hij de twee pijpjes van de originele TA uitlaat afgekeken hebben? ;)


Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #115 Gepost op: 01 maart 2016, 19:17 »
Hij mag 690,00 gaan kosten ex de btw.....en is nu nog te bestellen als pre-order maar de levertijd is nog niet bekend.

Groet.
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #116 Gepost op: 01 maart 2016, 20:53 »
Ik vind de looks belangrijker dan wat het gekost heeft. Tegen die brommer kijk in voortdurend aan, die uitgave ben ik zo vergeten.

Dit is toch dat Termignoniding? Vet mooi, die Dakar look van de collector onderlangs. Helemáál lekker ding ook, met dat witte frame en twin-tone zadel uit één stuk!

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline erwindekeyzer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #117 Gepost op: 02 maart 2016, 12:04 »
Is zo een one-piece zadel al ergens te verkrijgen?

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #118 Gepost op: 02 maart 2016, 12:22 »
Bij Honda .
En African Queen dacht ik.
Grace under Persure