Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216439 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #120 Gepost op: 03 maart 2016, 09:10 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Ywst6EaQv6k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Ywst6EaQv6k</a>

Altijd leuk die filmpjes van Adventure Bike TV... maar kijk niet alleen naar 4:02, naar ook op 9:00...
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #121 Gepost op: 03 maart 2016, 09:52 »
Adventure Bike TV is ook een van mijn veelgekeken series. Presentatie en geluid kan wel wat beter, maar het zijn in ieder geval mannen met passie. Ik vroeg me wel af hoe ze dat bij 9:00 voor elkaar hebben gekregen. Dan moet je wel gewoon dom door blijven knijpen denk ik dan... Maar goed, er zal wel iets anders gebeurd zijn.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #122 Gepost op: 04 maart 2016, 20:56 »
De Varadero heeft als voordeel veel gewicht op de voorkant dus misschien minder gauw een wheelie, maar de AT weegt gewoon zo'n 50kg minder, en da's best veel. ( laat maar eens 50 kg op je voet vallen  :o)
En heeft hetzelfde koppel...verloren wedstrijd denk ik  ;)

Vandaag in de motoplus de sprint cijfertjes gelezen maar die zijn maar een tiende seconde sneller dan een standaard varadero en topsnelheid ligt lager dan bij varadero, dus laat maar komen dat stoplichtsprintje >:D

Overigens doet de nieuwe at het dus heel goed in de vergelijkings test, en wat is hij zuinig met 1op23
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #123 Gepost op: 04 maart 2016, 21:25 »
Vandaag in de motoplus de sprint cijfertjes gelezen maar die zijn maar een tiende seconde sneller dan een standaard varadero en topsnelheid ligt lager dan bij varadero, dus laat maar komen dat stoplichtsprintje >:D

Overigens doet de nieuwe at het dus heel goed in de vergelijkings test, en wat is hij zuinig met 1op23
Nou Arthur, iedereen zijn plezier hoor maaruhhh geef mij die 1op23 maar en laat die twin maar winnen, 575 km op 1 tank daar ga ik voor ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2016, 21:47 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #124 Gepost op: 04 maart 2016, 22:17 »
1 : 23 voor de nieuwe AT Cas !!
Hebben ze denk ik wel hele stukken achteruit gereden.
Met 18,9 liter kom je in ieder geval geen 575 km ver....
Grace under Persure

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #125 Gepost op: 04 maart 2016, 22:23 »
1 : 23 voor de nieuwe AT Cas !!
Hebben ze denk ik wel hele stukken achteruit gereden.
Met 18,9 liter kom je in ieder geval geen 575 km ver....
Ik prop in de tank van mijn Dero 25 liter, 25x23=575 ;D
Ik bedoel maar te zeggen: liever een hele zuinige motor dan een snel scheurijzer.
Mijn motto is: lekker rustig toeren, relax, no worries en vooral oud worden :P Of ben ik nu een ouwe lul? :angel:
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #126 Gepost op: 04 maart 2016, 22:28 »
OK , dus de Dero heeft best wel een lekkere grote bak met benzine aan boord.
Je hebt helemaal gelijk , lekker rijden zoals je het zelf prettig vind.
Geheime tip :  mijn meissie heeft een F650 GS en die loopt bij tijd en wijle 1:30 , dan kom je ook een heel eind.

Groet

Ruud
Grace under Persure

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #127 Gepost op: 04 maart 2016, 22:35 »
OK , dus de Dero heeft best wel een lekkere grote bak met benzine aan boord.
Je hebt helemaal gelijk , lekker rijden zoals je het zelf prettig vind.
Geheime tip :  mijn meissie heeft een F650 GS en die loopt bij tijd en wijle 1:30 , dan kom je ook een heel eind.

Groet

Ruud
Die F650GS is een schitterende motorfiets, maar mijn Dero is mijn meissie ;D ;D ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #128 Gepost op: 04 maart 2016, 23:02 »
Ik prop in de tank van mijn Dero 25 liter, 25x23=575 ;D
Ik bedoel maar te zeggen: liever een hele zuinige motor dan een snel scheurijzer.
Mijn motto is: lekker rustig toeren, relax, no worries en vooral oud worden :P Of ben ik nu een ouwe lul? :angel:

jah
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #129 Gepost op: 04 maart 2016, 23:05 »
jah
;D :-*
Ik heb nog veel haren Arthur, alleen grijze, geen wilde meer ;D ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #130 Gepost op: 04 maart 2016, 23:22 »
de weinige grijze haren die ik nog heb worden allemaal wild als het licht op groen gaat ;)
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #131 Gepost op: 04 maart 2016, 23:25 »
de weinige grijze haren die ik nog heb worden allemaal wild als het licht op groen gaat ;)
Hahaha, die grijze haren van mij worden ook wild als het licht op groen springt, bang dat ik niet op tijd weg ben en het licht weer op rood staat :o
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #132 Gepost op: 05 maart 2016, 14:14 »
de weinige grijze haren die ik nog heb worden allemaal wild als het licht op groen gaat ;)
Stoplicht? Dat zijn die irritante dingen op verbindingsroutes naar echt motorrijden, toch?
http://www.youtube.com/watch?v=LRQyEBY5YjQ
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #133 Gepost op: 05 maart 2016, 14:29 »
Stoplicht? Dat zijn die irritante dingen op verbindingsroutes naar echt motorrijden, toch?
http://www.youtube.com/watch?v=LRQyEBY5YjQ
Gedurende de 8 uren die ik nu naar jouw filmpjes heb gekeken (en heb ze nog niet allemaal gezien) was me al enige ergernis over verkeerslichten opgevallen ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #134 Gepost op: 05 maart 2016, 14:34 »
Gedurende de 8 uren die ik nu naar jouw filmpjes heb gekeken (en heb ze nog niet allemaal gezien) was me al enige ergernis over verkeerslichten opgevallen ;D
Ze zijn alleen leuk wanneer er mooie meisjes oversteken ;)
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #135 Gepost op: 05 maart 2016, 15:00 »
Ze zijn alleen leuk wanneer er mooie meisjes oversteken ;)
Hoeft niet perse, je kunt je op meerdere manieren amuseren voor een rood licht ;D
https://www.youtube.com/watch?v=j6aR1zpHU-s
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #136 Gepost op: 05 maart 2016, 19:38 »
Stoplicht? Dat zijn die irritante dingen op verbindingsroutes naar echt motorrijden, toch?
http://www.youtube.com/watch?v=LRQyEBY5YjQ

Klopt helemaal, maar als je ze dan toch tegen komt, kun je je maar beter vermaken met sprintjes, een varadero is waardeloos offroad, maar verder kun je er wel mee lachen, vooral met motorrijders die denken dat groot en zwaar hetzelfde is als traag.
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #137 Gepost op: 05 maart 2016, 19:44 »
Maaruh tis allemaal wel erg offtopic :-X
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #138 Gepost op: 05 maart 2016, 20:05 »
Citaat
Vandaag in de motoplus de sprint cijfertjes gelezen maar die zijn maar een tiende seconde sneller dan een standaard varadero en topsnelheid ligt lager dan bij varadero, dus laat maar komen dat stoplichtsprintje >:D

Ik heb de motoplus niet, maar ging het hier om de schakelversie van de Twin Arthur?
Zou zómaar kunnen dat de DCT nog wat sneller is  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #139 Gepost op: 05 maart 2016, 20:23 »
Leuke test, AT op 1.  :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #140 Gepost op: 05 maart 2016, 20:56 »
Nou is het ineens irritant dat mijn proefabonnement op Motoplus vorige week afliep. :(

Offline varaderohuibje


Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #142 Gepost op: 10 maart 2016, 13:13 »
Begint er op te lijken...we zijn al bijna aan de 1000KM beurt toe, zit nu op n gemiddelde van 1 op 21.7 na de 1000 beurt het tempo iets meer opvoeren en kijken wat het dan gaat worden....ben benieuwd.

Ton.
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #143 Gepost op: 11 maart 2016, 15:58 »
De eerste probleempjes met de nieuwe Twin:

Noppenbanden en dikke blub:

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #144 Gepost op: 11 maart 2016, 15:58 »
De eerste probleempjes met de nieuwe twin met DCT:

Rijden met DCT in dikke regen en hangende shifter

"..at about 5-10mph the revs suddenly go wild - HIGH - right up near the redline.."
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #145 Gepost op: 11 maart 2016, 16:16 »
Laag spatbord dat vol loopt in de bagger is niet bijzonder, dat doen wel meer lage spatborden (incl de oude Twin en Alp).

Paar cm hoger monteren of een hoog spatbord erop. Het blijft een compromis :)

Dat tweede is toch wel een beetje verontrustend ;D

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #146 Gepost op: 11 maart 2016, 17:09 »
Is eigenlijk veel mooier zonder spatbord 8)
Grace under Persure

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #147 Gepost op: 11 maart 2016, 17:50 »
De eerste probleempjes met de nieuwe twin met DCT:

Rijden met DCT in dikke regen en hangende shifter

"..at about 5-10mph the revs suddenly go wild - HIGH - right up near the redline.."

En daarom haat ik automaat. >:D
Maar is wel serieus gevaarlijk. Hopelijk is dit een maandag ochtend model en komt het niet vaker voor..
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #148 Gepost op: 11 maart 2016, 20:45 »
Het is op z'n minst verontrustend. En jammer dat Honda UK er pas na drie dagen op terugkomt. Aan de andere kant, denk ik dat elke weldenkende dealer zo'n motor direct ophaalt om het uit te zoeken. Of Honda nou binnen een half uur reageert of pas over een week. De relatie van de klant is toch vooral met zijn dealer.

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #149 Gepost op: 11 maart 2016, 22:11 »
maar wat heeft dit te maken met automaat of heb ik wat gemist