Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216468 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #210 Gepost op: 03 mei 2016, 08:37 »
maar er is verder niets over te melden.
Nou ja, ik geloof dat er nog genoeg filmpjes gemaakt worden. ;)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=U3ZlDVwp1og" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=U3ZlDVwp1og</a>

Offline Rob de Bob

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #211 Gepost op: 03 mei 2016, 10:19 »
Het is zo stil omdat iedereen die er een heeft nu op de weg zit natuurlijk. En neem het ze eens kwalijk  8)

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #212 Gepost op: 03 mei 2016, 11:15 »
Bij mij heeft Pols motoren een tripmaster gemonteerd. Het zit op de zelfde steun als de Zumo, boven het instrumenten blok en onder de Zumo.
Een goede foto komt nog van de montage maar nu deze.
Ik heb nummer 67 en sinds afgelopen vrijdag in mijn bezit.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #213 Gepost op: 03 mei 2016, 21:25 »
Ik heb nummer #21. Vandaag boek en tripmaster op wezen halen. Had eigenlijk een afspraak om de tripmaster te monteren maar ze hadden bij MP Hillegom geen idee hoe ze dat aan moesten pakken. Dus het leek me wijzer om eerst maar eens bij mijn collega's te kijken hoe dat daar er op zit.   


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #214 Gepost op: 03 mei 2016, 21:26 »
Graag een goede foto dat zou met goed helpen Coudert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #215 Gepost op: 03 mei 2016, 21:37 »
Het boek wat er bij geleverd is , is wel erg gaaf , mooie foto's en plaatjes en interessante interviews met o.a. Edi Oriolli .
Grace under Persure

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #216 Gepost op: 04 mei 2016, 19:30 »
Acy, hierbij 2 foto's hoe mijn Tripmaster is gemonteerd.
Zoals je ziet is die op dezelfde beugel als de GPS gemonteerd. Wel is daarbij tussen de beugel en het schuine deel van de beugel een afstandsplaatje geplaatst om niet in aanvaring te komen met het schuine deel van de beugel.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #217 Gepost op: 04 mei 2016, 20:58 »
wat een jaren 80/90 look heeft die tripmaster, leuk voor een RD04/07 maar voor deze fiets zou een tripmeter in dezelfde looks als het dashboard beter staan
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #218 Gepost op: 04 mei 2016, 23:07 »

True..

Was dit een Honda-verzinsel, of van importeur Benelux?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #219 Gepost op: 07 mei 2016, 22:58 »
Een aansporing om de mensen de nieuwe AT te laten bestellen. Persoonlijk hecht ik er weinig waarde aan. Ze hadden er beter een genummerde Tom Tom bij kunnen geven[emoji41] maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Grace under Persure

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #220 Gepost op: 09 mei 2016, 11:42 »
Nou ja, ik geloof dat er nog genoeg filmpjes gemaakt worden. ;)

Yup, genoeg filmpjes ondertussen, maar dertien in een dozijn....

Deze is wel weer leuk (vanaf 5:23):

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=k82VyvTVDsg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=k82VyvTVDsg</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Bulletje

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #221 Gepost op: 09 mei 2016, 16:04 »
Leuk wel,alleen jammer van de schade. Heeft wel mijn voorkeur kwa kleurstelling mocht ik de lotto winnen.

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #222 Gepost op: 16 mei 2016, 09:09 »
Vrijdag heb ik mijn Africa Twin bij de dealer opgehaald, na de eerste beurt bij 1352 km.  Verse olie erin, filtertje vervangen, de boel nagelopen en de ketting iets gespannen. Thats all... Verder niets, maar dan ook helemaal niets aan de motor. Nog nooit eerder meegemaakt bij de door mij nieuw aangeschafte BMW's. Met deze Honda dealer  ga ik geen band krijgen :).

De tripmaster met het nummer #22 is een ander verhaal. Deze is alleen te plaatsen op de plek waar de Garmin 590 zit. Deze moet omhoog om ruimte te bieden voor de tripmaster, die er wel leuk uitziet maar slechts een fractie van de informatie biedt van de Garmin. Om te zien hoe laat het is en hoe hard ik ga, is een eenvoudig satelliet navigatiedingetje veel geschikter. De volgende eigenaar van de Africa Twin krijgt er een boek en een doosje met een ongebruikte tripmaster ter waarde van € 300 bij. Een gegeven paard mag je natuurlijk nooit in de bek/mond kijken, maar dit geschenk is niet heel erg 2016. In tegenstelling tot de motor zelf: die is wel weer heel erg van nu.



Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #223 Gepost op: 16 mei 2016, 09:14 »
@Acy, hoe kan het eigenlijk dat jij nummer 21 hebt. Die van jou is toch van een latere datum dan de mijne (geleverd in januari 2016)?

Afgelopen week was ik op Kreta. Daar rijden nog heel wat oer Africa Twins rond. Binnen een uur heb ik er al drie gespot. De nieuwe staat daar nog niet bij de dealer...

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #224 Gepost op: 16 mei 2016, 11:58 »
@Paulgsa05, het serienummer hangt samen met de order datum , dus zeg maar de volgorde van binnenkomst. Mijn kenteken scheelt ook maar een nummer met het jouwe , ik heb 34 , jij 35 als ik het goed heb.de mijne is wel later geleverd . Als je hem verkoopt volgend jaar wil ik hem wel hebben voor mijn meissie , leuk met twee dezelfde motorrn met twee ( bijna ) dezelfde kentekens[emoji12][emoji12][emoji12][emoji12]
Heb er nu 1600 km opzitten , verbruik gaat steeds ietsje naar beneden maar heb helaas nog geen tijd gehad voor wat langere trips.
Dat je geen bijzonderheden hebt na1000 km lijkt met niet meer als normaal , meneer BMW maakt er een potje van !!





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Grace under Persure

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #225 Gepost op: 16 mei 2016, 11:59 »
De tripmeter voegt aan een straat/reis fiets niet veel toe, het is echt iets dat de link met Dakar moet aansterken en op de rallyfietsen een beetje het fundament van de navigatie vormen.

Daarbij zal RNS, die toch nog niet zo lang bezig zijn met die apparaten, ook de extra blootstelling wel kunnen gebruiken. Ze gingen immers allemaal stuk op dat zoutmeer, in tegenstelling tot de Rallydash ;D :X

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #226 Gepost op: 18 mei 2016, 15:48 »
Inmiddels al 4800 KM verder en moet zeggen... Geweldig zoals die gaat !!! Wat een super fijne machine, inmiddels heb ik al de handkap beugels en keien vanger van MDI geplaatst en de valbeugels van SW-motech,ook nog TKC70 dus voor mij is die nu wel klaar. Over het verbruik ben ik ook tevreden 1 op 20 daar kan ik mee leven...
Ik ben er klaar voor voor de mooie reis in de Alpen in Juni...!!!
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline TransAlpGhost

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #228 Gepost op: 23 mei 2016, 08:52 »



Touratech stunned the rally world last week when they placed 2nd overall at the Hellas Rally in Greece. The noteworthy detail is that the bike that made it on the podium was not a 450cc racebike, but rather a Touratech-modified Honda CRF1000L Africa Twin. In the spirit of rally and to signify the heavy modifications to the bike, Touratech listed it as a CRF1000RR on the event registration.


http://www.touratech-usa.com/Adventure/Blog/mlNKKZ/Touratech-Stuns-the-Rally-World
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2016, 14:31 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....


Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #230 Gepost op: 23 mei 2016, 18:51 »
Gaaf
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer


Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #232 Gepost op: 30 mei 2016, 10:46 »
Mooi filmpje, let op de SW Motech keienvanger in combinatie met de Touratech crash bars. Top!  :)

https://youtu.be/EvqBhmqNdRg
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2016, 10:48 door delange33 »
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Paulgsa05

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #233 Gepost op: 09 juni 2016, 22:11 »
Het zou weleens kunnen dat mijn Africa Twin op korte termijn een ander baasje mag krijgen. Ondanks de 2100 heerlijke kilometers op de teller. Zaterdag kan ik er meer over zeggen.

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #234 Gepost op: 09 juni 2016, 22:41 »
Oh... De spanning!! :)

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #235 Gepost op: 13 juni 2016, 22:25 »
Bij mij staan er nu 4500 (vanzelfsprekend probleemloze) kms op de teller. Alles doet het goed, op de RNS tripteller na, die kan terug naar de fabriek want pikt geen boordspanning op dus slaat totaal geen data op. Superblij met de aftermarketspullen die ik erop heb gezet. De Bumot koffers zijn het beste wat ik ooit gehad heb (en dat was ondermeer Touratech en Hepco/becker) en de pro-oiler werkt perfect. Ketting wordt precies goed gesmeerd. Het tripje Schotland was geweldig en ik heb de motor daar lekker leren kennen, 2800 km lekkere bochten, daar doe je het voor. Net voor Schotland heb ik het hoge hondazadel nog kunnen plaatsen. Na Schotland kwam helaas de Bätzen screenadjuster pas binnen. Vorige week de barkbuster handkappen erop gezet en volgende week de rox-risers en de pivot pegs.







CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #236 Gepost op: 14 juni 2016, 07:29 »
Mooi hoor. :)

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #237 Gepost op: 14 juni 2016, 19:28 »
J-P,
Het is goed te lezen dat je heel tevreden bent met je CRF1000L. Onlangs heb ik mij ook dezelfde motor aangeschaft na 10 jaar en bijna 120.000 km op VFR.
Bij mij werkt de tripcomputer goed maar ik vraag mij soms af wat het toevoegt aan de al uitgebreide standaard dashboard.
Ook ik heb (net als op de VFR) een Pro0oiler gemonteerd. De GPS unit daarvan heb ik onder het duozadel geplaatst. Dit werkt goed, zelfs met een Honda topkoffer.
Maar afgelopen week was ik een midweek in de Pfalz en toen schakelde de Pro-oiler de tweede dag over op de E7 stand. Daar ik de Pro-oiler documentatie niet bij mij had heb ik het maar zo gelaten want de ketting werd toch nog goed gesmeerd. Thuisgekomen vond ik uit hoe ik weer de normale afstandsmeting weer kon inschakelen. Ook vermoed ik dat het slechte weer en de vele bomen langs de route ervoor hebben gezorgd dat de afstandsmeting op een tijdsmeting werd overgeschakeld.
Ook zie ik dat je een hogere ruit hebt gemonteerd. Ik heb een Givi Airflow ruit gemonteerd. Die lijkt erg goed te werken maar ik heb er nog slechts een dag mee gereden. Welke ruit heb jij gemonteerd?
PS ik ben 1,85 groot. Ik heb inmiddels 3.500 km gereden en alles doet het goed.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #238 Gepost op: 14 juni 2016, 20:21 »
Hee,
Bij mij ging het niet om de pro-oiler onder de duozit in te bouwen, dat lag al vol met mijn portofoon en ontstoorder. Ik ben instructeur en gebruik een bluetooth zender vanaf de helm (bluebike) en een sena SR10 ontvanger, die zet het bluetoothsignaal om naar de porto en dan horen mijn leerlingen me, altijd handig. Dit zijn fotos van voor de inbouw van de pro oiler.




Ik heb de meeste accessoires met een aparte zekeringkast gevoed, die zie je bij de sena liggen.

De ruit is overigens origineel maar ik heb een Bätzen screen adjuster gemonteerd, dan kan je de ruit omhoog schuiven. Werkt perfect en niet duur, 90 euro all in. Ik ben 1.95 en rij met een hoog zadel.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #239 Gepost op: 15 juni 2016, 06:41 »
Heb van de week ook een Twin besteld en ik wist niet dat er nog wat ruimte onder het duo zitje is, zou je daar een kettingslot kunnen bergen? tenminste als het makkelijk te verwijderen is.