Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216711 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #240 Gepost op: 15 juni 2016, 09:11 »
Een kettingslot wordt krap, een schijfremslot of die cyclelocks van vroeger (die opvouwbare) moet wel lukken.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #241 Gepost op: 15 juni 2016, 11:36 »
Hierbij een foto hoe mijn Pro-oiler ingebouwd is onder het duo zadel.
PS er zijn voorzieningen getroffen om een beugelslot onder het duo zadel te kunne schuiven. Het duo zadel is met 2 bouten vastgezet maar er zijn gaten waardoor je een beugelslot kunt schuiven. Welk slot past weet ik niet, ik gebruik het niet.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #242 Gepost op: 15 juni 2016, 17:13 »
Netjes weggewerkt. Kan je je veervoorspanning nog wel gemakkelijk afstellen nu?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #243 Gepost op: 15 juni 2016, 18:56 »
De veer voorspanning kan ik net afstellen. Ook kan ik de container iets opzij buigen om meer ruimte te krijgen.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #244 Gepost op: 15 juni 2016, 18:59 »
Net terug van een rondje All-road in de Franse & Italiaanse Alpen van totaal 3850 KM in 9 dagen. Van snelweg en hele kleine binnendoor weggetjes en nog wat off-road erbij, een verbruik van 4,7 op de 100KM. Geen klap verkeerd gegeven en geen enkele druppel olie verbruikt. Veel comfort, goeie zit en genoeg (soft)bagage mogelijkheden met glans de test doorstaan voor mij de ideale reismotor die het Avontuur niet schuwt...!!!
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #245 Gepost op: 15 juni 2016, 19:31 »
Heb even wat plaatjes geschoten van de pro-oiler zut, let niet op de vuile motor, was een beetje nat vandaag.



CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #246 Gepost op: 18 juni 2016, 12:09 »
Ik moest gister naar Arnhem voor een WRM-applicatiedag (wat elke instructeur jaarlijks moet doen) en met de weersomstandigheden en de verschrikkelijke natweer-eigenschappen van de Dunlap Trailmax D609 banden die standaard onder de AT liggen besloten om donderdag met het goede weer al door te rijden en er een mooie binnendoorroute van te maken. Nachtje hotel en gisteravond met droog weer weer terug naar huis. Gisterochtend in PUTweer van Ooij naar Arnhem gereden maar dat was gelukkig maar 25 minuten. Vooral het ritje donderdag was fijn, binnendoor vanaf Borssele naar Ooij, en de motor lijkt steeds losser te komen. Ondertussen 5500 km op de teller en ik word steeds blijer. Alleen blijkt de achterschokbreker wel een punt van aandacht voor de toekomst. Met bepakking en ikzelf slaat ie niet zelden door in de bocht. Superfijne fiets. Snel andere banden.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #247 Gepost op: 19 juni 2016, 09:37 »
Lekker dat je gisteren droog weer terug kon. Ik zat in Bennekom (om de hoek) en reed gistermiddag door hevige buien heen en gisteravond door stevige buien terug. (Dus maar niet met de motor gegaan...)

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #248 Gepost op: 19 juni 2016, 12:14 »
Tegen alle verwachtingen in heeft een AT in Touratech trim het klassement van 2 cilinder motorfietsen tijdens een Rally in Griekenland gewonnen. Boven alle verwachting 2e in het overall klassement dat normaliter volledig gedomineerd wordt door lichtere 1 cilinders.
Gaat wat worden ;)
https://www.youtube.com/watch?v=4ixm2PHITvg#t=13

Offline J-P

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #250 Gepost op: 29 juni 2016, 17:06 »
Nou vandaag afgehaald en de eerste rit is gemaakt en ik moet zeggen ik ben er erg blij mee, schakelt werkelijk als een mes in een pakje boter en power zat zeker t.o.v. de Alp.  ;D

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #251 Gepost op: 29 juni 2016, 19:15 »
Gefeliciteerd man! Mooi hoor  8) Is dit nou een hele basic uitvoering, dus zonder ABS?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #252 Gepost op: 29 juni 2016, 22:26 »
Nee hij is met ABS en TC. En het werkt ook nog. Volgens mij is die basic uitvoering zonder ABS ook niet meer verkrijgbaar in Nederland!
Die van mij is nummer 78 in de Benelux, dus meegeleverd een tripmaster en een boek over de Africa Twin. Met de tripmaster doe ik niks dus als er iemand interesse in heeft hoor ik het wel.

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #253 Gepost op: 29 juni 2016, 22:32 »
Ja ik begrijp dat je denkt dat het het basis model is want de ABS schijf zie je niet op de foto want die zit op de linker schijf,

Offline honda2x

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #254 Gepost op: 29 juni 2016, 23:21 »
Wat een mooie veel plezier ermee !! :))

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #255 Gepost op: 04 juli 2016, 21:04 »
Vorige week de eerste serieuze rit gedaan met de AT. Moest voor het werk naar Frankrijk en besloot het aangename met het nuttige te verenigen. Tevens eens kijken hoe dit apparaat het op de lange afstand doet. Eerst over snelweg even doordouwen tot Metz , daarna lekker binnendoor gereden tot aan Langres. Op de snelweg loopt het als een trein , je zit voldoende uit de wind en 140 is prima uit te houden voor langere tijd. Alleen wel wat turbulentie rond de helm . Het verbruik liep in de Ardenen op naar 1:16 , maar later heb ik ook 1:23 genoteerd. Verder doet de motor alles boven verwachting , het standaard zadel is redelijk , maar bij 600-700 km op een dag krijg je toch een zere reet. De route deed ik aan de hand van de TomTom 400 , spannende routes instellen en hoppa , dat werkt super , op de gekste weggetjes geweest. De laatste avond overnacht in motorhotel la Mouche in de Vogezen , erg leuk en gezellig. In totaal 1900 km gereden in drie dagen , was een mooi toertje.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #256 Gepost op: 04 juli 2016, 21:08 »
Vorige week de eerste serieuze rit gedaan met de AT. Moest voor het werk naar Frankrijk en besloot het aangename met het nuttige te verenigen. Tevens eens kijken hoe dit apparaat het op de lange afstand doet. Eerst over snelweg even doordouwen tot Metz , daarna lekker binnendoor gereden tot aan Langres. Op de snelweg loopt het als een trein , je zit voldoende uit de wind en 140 is prima uit te houden voor langere tijd. Alleen wel wat turbulentie rond de helm . Het verbruik liep in de Ardenen op naar 1:16 , maar later heb ik ook 1:23 genoteerd. Verder doet de motor alles boven verwachting , het standaard zadel is redelijk , maar bij 600-700 km op een dag krijg je toch een zere reet. De route deed ik aan de hand van de TomTom 400 , spannende routes instellen en hoppa , dat werkt super , op de gekste weggetjes geweest. De laatste avond overnacht in motorhotel la Mouche in de Vogezen , erg leuk en gezellig. In totaal 1900 km gereden in drie dagen , was een mooi toertje.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Grace under Persure

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #257 Gepost op: 04 juli 2016, 21:08 »
Een paar foto'tjes


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Grace under Persure

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #258 Gepost op: 05 juli 2016, 09:52 »
Te gek! Ik had zondag een rondje Vlaamse Westhoek, regio Ieper zeg maar. Nog 2 andere CRFjes gezien, beide tricolor.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Oldtimer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #259 Gepost op: 05 juli 2016, 10:28 »
Mooie omgeving en ook erg triest. We hadden daar de loopgraven rally 1914/1918.

http://transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10707.msg104141#msg104141
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #260 Gepost op: 05 juli 2016, 10:37 »
Klopt, erg indrukwekkend. Ik woon er niet ver vandaan en ga er regelmatig heen. Prachtige streek en zwaar gelittekend door de geschiedenis.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #261 Gepost op: 19 september 2016, 14:33 »
Er gebeurt hier maar weinig, ze zullen zeker niet kapot gaan zeker ;) Maar, eergister de 12000 km beurt gehad, met een kleine 15.000 op de teller, het kon even niet anders. Achterremblokken waren versleten maar dat kon gezien het vele manouvreren in de kleine ruimte alsmede een grote haarspeldbochtdichtheid niet anders. Verder, geen klap verkeerd. Momenteel blijken de grootste slijtagedelen naast de remblokken de banden, zijstandaard, voetsteunen en kofferhoeken te zijn. Daarom maar nieuwe vering laten monteren. Hyperpro zo goed als zeker want dat lijken de enigen te zijn die mijn telefoontjes beantwoorden. De rest heeft het blijkbaar te druk.

Banden:
0 - 7000 km   Dunlop trailmax (BUTband, in het nat)
7000 - 11200 km  Heidenau Scout (prima, niet versleten, maar vervangen voor een wegsetje wegens bochtentrainingen in de Eifel)
11200 - 14990km Conti Trail Attack 2, heerlijke band, alleen is de voorband nu wel aan het eind van zijn latijn.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #262 Gepost op: 19 september 2016, 20:17 »
Ik zal maar niet vragen hoe je in 3500 km de voorband om zeep helpt .....
Grace under Persure

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #263 Gepost op: 19 september 2016, 20:28 »
Ja dat viel mij ook op, maar ik ben er pas na de vakantie mee gaan rijden en heb er nu in 7 weken bijna 5000 km opzitten en moet zeggen ben meer als tevreden op de standaard banden na. Die zijn met nat weer zeer gevaarlijk!! Wat mij wel opvalt is het brandstof verbruik. Gemiddeld zit ik nu met inrijden erbij op 4,9 l/100 met uitschieters van 4,2l- tot 5,3l/100. Wel moet gezegd worden dat de km teller wel wat overdrijft. Maar op de snelweg met een gem. van +/- 130 blijft hij toch mooi op 5l/100. Ik wacht met banden om te leggen tot de Pirelli Scorpion trail 2 in 18 inch uitkomt ( Waarschijnlijk komende maand ). Maar de meeste km toch heerlijk op stuurwegen gereden en wat kun je hem heerlijk van onderuit laten vertrekken. Tot nu toe toppie :)

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #264 Gepost op: 20 september 2016, 09:33 »
Bochten, bochten, bochten... en een sportieve rijstijl... op stroefasfalt. Die band is er een dag voor mijn Eifeltrainingen opgegaan... af en toe eens een vrije dag ertussen...
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #265 Gepost op: 20 september 2016, 12:24 »
Deze kwam voorbij op facebook:


http://www.safaritanks.com.au/home/news/205-new-safari-tank-for-honda-africa-twin

Bij SAfari komt binnenkort een 30L tank in het assortiment. Kun je in 1 tank een achterband oprijden? ;D

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #266 Gepost op: 20 september 2016, 12:47 »
Niet met 95 pk ;) Mijn achterband ziet er eigenlijk nog erg goed uit :P
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #267 Gepost op: 21 september 2016, 10:01 »
Maar Pim, ik zie ook kansen voor jou!

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Ccy_7F8mDPc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Ccy_7F8mDPc</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #268 Gepost op: 21 september 2016, 11:10 »
Komende week gaat er een setje voetsteunen naar een CRF1000L, kijken of dat past.

Zou wel een overweging zijn, moet er een keertje iemand zijn/haar motor beschikbaar stellen voor het nemen van wat maten en het passen van een prototype ofzo ;D

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #269 Gepost op: 21 september 2016, 13:12 »
Komende week gaat er een setje voetsteunen naar een CRF1000L, kijken of dat past.

Zou wel een overweging zijn, moet er een keertje iemand zijn/haar motor beschikbaar stellen voor het nemen van wat maten en het passen van een prototype ofzo ;D

Een carterplaat van bv Givi is dik 300euro... maar ze zijn best wel belangrijk, het blok is kwetsbaar.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/