Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216452 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #270 Gepost op: 21 september 2016, 13:13 »
Ik wil de mijne wel ter beschikking stellen maar aangezien ik ermee moet werken (het is een instructiemotor) moet dat wel in jouw en mijn planning passen. ;)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Oldtimer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #271 Gepost op: 21 september 2016, 14:25 »
Bij deze had een carterplaat ook niks geholpen  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #272 Gepost op: 21 september 2016, 20:06 »
Bij deze had een carterplaat ook niks geholpen  ;)

Even goed naar het filmpje kijken Oldtimer. Die bak is meer valbeugel links en rechts dan keienvanger van voren.....
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #273 Gepost op: 22 september 2016, 20:05 »
en de beplating is geen 3mm maar 5mm  ;)


Offline Oldtimer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #274 Gepost op: 23 september 2016, 10:48 »
Citaat
Even goed naar het filmpje kijken Oldtimer

Ik reageer op de foto  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #275 Gepost op: 25 september 2016, 19:27 »
 8) 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #276 Gepost op: 26 september 2016, 20:09 »
Vandaag de handleiding nog eens doorgelezen en ontdekt dat anti-doorslipcontrol ook helemaal uitgezet kan worden
Dan trek je de AT dus makkelijk op het achterwiel heb ik vanmiddag ontdekt

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #277 Gepost op: 26 september 2016, 22:18 »
Heel gemakkelijk idd ;)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline jaspersFZR

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #278 Gepost op: 27 september 2016, 08:23 »
Ik heb laatst een training gevolgd bij endurofun. Die volg ik ook op facebook, De eigenaars van die shop reden beide op KTM's en als ik het goed begreep heeft eerst de ene de ktm verruild voor een nieuwe africatwin. Nu zag ik laatst dat de tweede ktm ook het veld heeft moeten ruimen voor een AT. als ik de foto's zo zie, dan gebruiken ze hem ook waar hij voor gemaakt is! Pyreneeen, door de alpen, marrokko. En na twee weken pyreneeen offorad postten ze dat alle motoren al wel wat hadden gehad, maar dat de Africatwin nog geen schroefje was verloren!

Als je ze liked op facebook, dan kom je in ieder geval heel veel vette foto's tegen! (ze organiseren overigens ook trips voor enkel en alleen de nieuwe en de oude africatwin) Misschien een leuke om een keer met de TCN kennis met ze te maken?
de transalp wordt steeds mooier

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #279 Gepost op: 21 oktober 2016, 14:50 »

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #280 Gepost op: 04 november 2016, 15:16 »
Of iedereen is hier alsmaar aan het rijden en heeft geen tijd om te posten , of er is niets te melden , blijkbaar gaat er niks stuk aan onze geliefde CRF jes , of er is domweg niemand die zo'n ding heeft . Hoeveel bezitters van de nieuwe AT zijn er eigenlijk hier op het forum ?
Laat ik dan maar wat schrijven.
Zondag ritje Noord Holland gedaan . Twee honderd kilometer , was grijs en grauw , leuk tochtje .
Woensdag even een zadeltje naar België wezen brengen van een BMW F 650 GS die ik aan een mede GS forum lid had verkocht . Een kleine 500 kilometer getuft , beetje binnendoor door de Kempen en lekker geouwehoerd met Jupke over motoren . Terug door regen en wind en donker en veel snelweg kilometers , dat gaf het tochtje toch nog iets heroïsch . En dan kom je thuis en is er een lekker warm prakkie . En een glaasje rode slobber .
Tis niet spannend , maar zo komen er tenminste nog wat letters op dit forum.
Tevens vorige week een Hepco en Becker rek gekocht en gemonteerd .
Deze gaan dienen voor het ondersteunen van een set Magadan tassen die ik op marktplaats gevonden heb . Mooi spul .
Nou weet ik verder echt niets meer te liegen.
O ja , ik moet aan een paar nieuwe bandjes gaan denken , maar welke . Ben wel gecharmeerd van de Heidenau K60 Scout , maar rijd eigenlijk altijd verhard , hoewel er wel aspiraties zijn voor wat rustig onverhard werk.
Wie heeft er nog goede ideeën ??
Grace under Persure

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #281 Gepost op: 04 november 2016, 15:50 »
Ha, wat leven in de CRF1000l brouwerij, heel goed!

Mooie duurtest van onze zuiderburen:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=2ddTJrdExv0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=2ddTJrdExv0</a>

http://www.motornieuws.be/nl/tests/5000-km-met-de-honda-crf1000l-africa-twin-4075
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #282 Gepost op: 04 november 2016, 16:18 »
Ik zit nu op 20.000 km. Heidenau Scout of COnti trail attack 2 zijn me super bevallen. Allebei dikke pret. Ding geeft geen klap verkeerd, ben er superblij mee.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline robbing

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #283 Gepost op: 04 november 2016, 18:21 »
Ik heb er inmiddels een kleine 2000km opstaan. Ben helaas voor 2 weken terug op een onverklaarbare wijze onderuit geschoven... gelukkig alleen wat lak schade en een gekrenkte ego. Gelukkig heeft de handkap en de achter voetsteun het meeste opgevangen!

Hoe dit is gebeurd is voor mij nog steeds een raadsel. Kalm door de bocht, rechtsaf en ineens lag ik. Weg was iets vochtig vanwege optrekkende mist. Ik gooi het maar op de standaard bandjes. Deze geven weinig vertrouwen.

Aankomende week gaan de temperaturen onder nul en zal de eerste zoutlaag wel op de weg verschijnen. Dan is het weer gebeurd met de pret...

Honda Africa Twin CRF1000L CRF Rally

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #284 Gepost op: 04 november 2016, 20:37 »
jammer dat je een schuiver maakte :-\
heb je de ori-banden nog omliggen?
heb zelf met mijn 40 onervaren jaren nog niet van zulke kl*te banden meegemaakt >:(
en zit met smart te wachten tot Honda-NL iets aan de spaak-roest gaat voorstellen, dan kan ik de outex tenminste
op velgen monteren die blijvend zijn en daar ook echte banden gaan monteren.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #285 Gepost op: 04 november 2016, 20:45 »
Ik zag dat ze op dat eiland naast Frankrijk al wel aan wisselen zijn met wielen...

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #286 Gepost op: 05 november 2016, 03:28 »
Ik hoor ook diverse berichten dat mensen nieuwe velgen krijgen, maar dat ging niet vanzelf. Daar moet je zelf achteraan.

Modellen die na maart zijn geproduceerd zouden er geen last meer van hebben, mijne nog niet iig.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #287 Gepost op: 05 november 2016, 03:30 »

Aankomende week gaan de temperaturen onder nul en zal de eerste zoutlaag wel op de weg verschijnen. Dan is het weer gebeurd met de pret...

Je gooit die zoutlaag er zelf op :o
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #288 Gepost op: 08 november 2016, 17:17 »
Vandaag op de EICMA - de CRF1000 Enduro  :P :



« Laatst bewerkt op: 08 november 2016, 17:19 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #289 Gepost op: 08 november 2016, 17:50 »
Dat is het betere werk! Hopelijk ook met DCT
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #290 Gepost op: 08 november 2016, 17:53 »
De fotosoep (onder) is DCT mét een koppelingshendel ;D

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #291 Gepost op: 08 november 2016, 20:23 »
Bredere footpegs besteld in China
zou moeten passen op de AT
http://www.ebay.com/itm/281685332276?item=281685332276&viewitem=&vxp=mtr
Ik laat het jullie weten zodra ze binnen zijn of ze passen !

« Laatst bewerkt op: 08 november 2016, 20:27 door RENO »

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #292 Gepost op: 08 november 2016, 20:26 »
Ze roesten nu al :-X

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #293 Gepost op: 08 november 2016, 20:28 »
 :o so what !
voor 5 Euro laat ik ze poedercoaten 8)

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #294 Gepost op: 08 november 2016, 20:30 »
Doe je beter dan hier, kost me 15 euro per setje.

Maar dat zou verder gewoon moeten passen  :D

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #295 Gepost op: 11 november 2016, 10:44 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=2G0rRdFfvjc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=2G0rRdFfvjc</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #296 Gepost op: 11 november 2016, 11:14 »
Voorlopig is het aanbod in enduro  banden nog zeer beperkt tot 5 modellen in fijn enduro uitvoering en eveneens 5 in wat grovere uitvoering met vermelding dat de snelheid index niet in alle gevallen  overeenkomt met de performance van de crf 1000

de pirelli scorpion trail  II laat  toch nog een tijd op zich wachten

mijn ervaring.. niet voor april/mei 2017
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #297 Gepost op: 11 november 2016, 11:33 »
Ik wacht nog op de Bridgestone A40, die was me op de crosstourer erg goed bevallen. Nu rij ik met conti trail attack 2 maar ik vind 5000 km wel een beetje weinig qua levensduur (met mijn gebruik dan)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #298 Gepost op: 11 november 2016, 12:44 »
Als je de trailattack II op brand in  slechts 5000 km dan voorspel ik dat de bridgestone  A 40 je voor een grotere teleurstelling gaat zorgen

 Ik veroordeel niemand maar  ik vrees dat jou zeer agressieve rijstijl debet is aan een dergelijk slijt patroon.

Ik zou je dringend adviseren hier iets aan te veranderen
hedendaags rubber heeft alleen maar meer grip wat jou weer zal triggeren om er nog meer uit te gaan halen .
overigens heb ik ook die klanten.. let op 1700 km uit een bandenset !

ik zie deze altijd heel graag maar die hebben dan ook een klanten kaart  want ze rijden toch 20000 km per jaar
misschien wil ji ook zo'n klanten kaart  ;D
 
« Laatst bewerkt op: 11 november 2016, 12:50 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #299 Gepost op: 11 november 2016, 13:11 »
Mijn ervaring is juist omgekeerd. Ik deed op de crosstourer ook een 5500 km met de TA2 en met de A40 haalde ik 10000. Daarom dus. Ik rij eigenlijk helemaal niet agressief, ik doe bijvoorbeeld erg lang met mijn remblokken (op de Crosstourer zo`n 70.000 km en dat was ook een DCT). Ik geef wel graag gas in de bocht en rij die bij voorkeur zo plat mogelijk ;)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl