Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #330 Gepost op: 28 december 2016, 11:11 »
Trouwens op de FB groep zegt men dat meneer een echte enduro rit heeft gereden, met sprongen en al, het ging dus niet om een klein beetje off-roaden.

Heavy Duties zit idd tot Feb 2017 dicht, ik sta al in contact met ze over het zijkoffer rek sinds aanschaf van m'n twin. Ik ga er wel een klein beetje vanuit dat ze in Feb ook vrij direct leverbaar zijn. (ik ben geen koffers nodig iig, die heb ik al)
Ben nog aan het twijfelen over de valbeugels van hun of givi
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #331 Gepost op: 28 december 2016, 11:55 »
Van valbeugels heb ik inmiddels ook een hele 'studie' gemaakt. De vele hoge beugels vind ik een beetje link omdat die vaak een fixering hebben aan het subframe van de cockpit en daar ben ik geen voorstander van. Ongeacht of je die nu mooi vindt of niet.
Holan / Africa Queens hebben een pro-versie met een bevestiging naar de radiator ophanging. Die van HD hebben een stang tussen de linker en de rechterzijde. Ook qua demonteerbaarheid lijkt de HD versie, ongeacht of je nu voor een hoge of een lage set gaat, de handigere keuze. Ik heb nog ff de tijd of te beslissen. Ik wacht ff de prijzen af die zijn nog niet bekend en anders ga ik voor de SW-Motech versie die lijkt ook prima z'n werk te doen maar dan wel in combinatie met hun carterbescherming.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #332 Gepost op: 28 december 2016, 11:59 »
De Holan/Africa Queen valbeugels heb ik hier liggen. Rechtstreeks besteld bij Holan. Bij montage bleken ze krom. Ik heb daarop gemaild naar Holan, tot op heden nog geen antwoord. Wie een poging wil wagen die Holans in vorm te krijgen mag ze van me overnemen... met Holan ben ik dus wel klaar.

Ik heb deze valbeugels besteld, komen medio januari op de markt, via www.motoadventurestore.be:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=IejszEyJJYY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=IejszEyJJYY</a>

« Laatst bewerkt op: 28 december 2016, 12:06 door J-P »
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #333 Gepost op: 28 december 2016, 12:22 »
Als je heel specifieke wensen hebt voor die beugels kunnen we ook kijken of ik iets kan knutselen Bram. Het beste van alle opties bij mekaar ofzo.

Ik geloof dat ik tot 18mm buis kan buigen, of misschien nog een stapje groter maar dan moet ik wel ff een blikje spinazi erbij nemen.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #334 Gepost op: 28 december 2016, 12:48 »
Hoi Pim, dank voor je aanbod. Het lastige in deze fase is het bepalen van wat werkt en wat niet. Het is allemaal nieuw. Van de oude AT is ervaring ruim voorhanden en kan je de handel categoriseren naar cosmetisch/optisch en functioneel / afdoend.

Van Holan / Africa Queens zou je verwachten dat ze goed spul zouden leveren maar zoals J-P ook al heeft ervaren het is niet allemaal recht. Op het ADV-rider forum is daar ook al over geschreven. Als je naar het fimpje van AltRiders kijkt hoef je je geld dus ook niet te investeren in spullen van Touratech (lage beugels lijken in de weg te zitten van je laarzen als je geen maatje 42 hebt zoals ik  ;) ) dat zelfde geldt voor de beugels van Rugged Roads.

Kortom enerzijds wordt de keuze makkelijker op basis van ervaringen van anderen en anderzijds wordt de keuze steeds groter zoals HD en AltRider.

Ik ben wel te porren voor een rempedaal verbreder, had je die al getest op een CRF?

@J-P de motoadventure store heeft de Altrider beugels nog niet online staan heb jij toevallig een prijsindicatie?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #335 Gepost op: 28 december 2016, 13:01 »
Ik ken de eigenaar persoonlijk, Philip Lombaerts heet hij. Hij zit ook in de GS-club waar ik nog lid van ben (teveel klandizie voor mijn trainingen om dat te laten gaan  ;D ) Voor de volledige set zou ik excl. btw rond de 570 euro zitten. Je kan kiezen voor onder-, boven- en de verbindingsset erbij.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #336 Gepost op: 28 december 2016, 13:21 »
Dat vind ik eerlijk gezegd iets teveel van het goede. Met Givi zit je op 350 voor de onder en bovenste beugel samen. Ik gok dat HD nog een stuk goedkoper gaat zijn. Het schijnt wel mogelijk te zijn om de kappen nog te verwijderen met de Givi beugels. Is dat bij HD ook zo?

SW-Motech vind ik waardeloos. Vind ze totaal niet bij de motor passen, en het belangrijkste, ze beschermen het blok en koppeling deksel niet genoeg. Er zijn diverse verhalen en foto's te vinden waarbij mensen zijn gevallen op links (zonder valbeugels) en het deksel brak. En dan kan je geen meter meer rijden...

Maargoed, ik beschouw sw-motech ook een beetje als de autostyle troep voor motoren :P
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #337 Gepost op: 28 december 2016, 13:32 »
Ik vind constructie erg belangrijk maar ook hoe gemakkelijk bijvoorbeeld het weer op en af de motor te halen is, niet te verwaarlozen bij onderhoudsbeurten. Ik hik globaal tegen minimaal 3 beurten per jaar aan met de CRF dus dan moet het niet teveel in de papieren gaan lopen. Dan kan het zijn dat de beugels ineens goedkoper zijn omdat het minder tijd kost ze weer te verwijderen. En aangezien ik ook allroadtrainingen geef kan het zijn dat de motor wel eens op z`n kant komt, dan is zo weinig mogelijk schade wel fijn.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #338 Gepost op: 28 december 2016, 16:58 »
Ik snap je punt, in jouw geval zou ik ook eerder voor de beste bescherming gaan.

Als het nodig is voor onderhoud, dan zal ik de beugels zelf wel verwijderen voor ik hem aflever. Dat is niet zo'n probleem.
Ik zal er zeker ook all-road mee gaan. Echter heb ik eerder training nodig dan dat ik het geef ;D
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #339 Gepost op: 28 december 2016, 17:15 »
Ik ga niet spammen  >:D
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #340 Gepost op: 28 december 2016, 18:02 »
Het schijnt wel mogelijk te zijn om de kappen nog te verwijderen met de Givi beugels. Is dat bij HD ook zo?

Geen idee maar die vraag zouden we natuurlijk wel kunnen stellen. Als ik echter zie hoe makkelijk de bevestigingspunten te bereiken zijn zou dat voor mij geen breekpunt zijn. Ziet er allemaal stukken toegankelijker uit als bij mijn voormalige RD04 met RVS Motad beugels en RD07A met Givi beugels. Met name die laatste zijn een werkelijke ramp om te (de)monteren maar als ze eenmaal zitten dan.... doen ze geweldig hun werk.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #341 Gepost op: 28 december 2016, 18:29 »
Bij de rd07 maakte het niet zo heel veel uit. Het luchtfilter zat bovenop/voor de tank. Bij deze moet het zijpaneel eraf.

Op zich is het dus handig als de kappen eraf kunnen met beugels erop.

Als ik ga all-roaden, dan doe ik dat vaak met broer. Als hij dan voor me zit, dan moet mijn AT veel stof happen. En dus zit het luchtfilter eerder dicht.

Dat is iig een beetje mijn redenatie, of het echt nodig is om het filter elke keer uit te kloppen weet ik nog niet.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #342 Gepost op: 01 januari 2017, 15:37 »
Niemand ervaring met de beugels van Hepco & Becker voor de CRF?
Heb al wat CRF's gezien met beugels van H&B en leken me heel degelijk te zijn. En zelfs zeer mooi. Zowel in zwarte als in alu-kleur.

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #343 Gepost op: 01 januari 2017, 16:25 »
Maar Pim, ik zie ook kansen voor jou!

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Ccy_7F8mDPc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Ccy_7F8mDPc</a>

Weet iemand of deze mud plate van OnlyBike ergens in de Benelux is te verkrijgen. Dan zou ik geen onderste val beugels hoeven te monteren.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #344 Gepost op: 09 januari 2017, 04:14 »
Niemand ervaring met de beugels van Hepco & Becker voor de CRF?
Heb al wat CRF's gezien met beugels van H&B en leken me heel degelijk te zijn. En zelfs zeer mooi. Zowel in zwarte als in alu-kleur.

Zag dit voorbij komen op "feesboek" Had er al wat vaker over gehoord, dus deel het ff.

Citaat
Don't buy the Hepco & Becker Engine Guard For Honda CRF1000l! (At least not the first generation.) They have two major flaws. 1) The right side guard doesn't allow for changing the clutch oil filter on the DCT. 2) With very little clearance in several places and only two mounts of which one is rubber dampened (shared with the bash plate) it is likely to hit the engine case upon impact. If you want to get rid of the guards you need to take off the exhaust and will need new gaskets. If installed by your dealer you can only hope he took care of the oem bolts. I share my experience and opinion as a consumer because this purchase has been a major disapointment and inconvenience. (Please don't expect me to waste more time and thought on this faulty product by responding to questions and comments on this thread, although I may! )The dealer has offered me a very small refund (the guards came with the bike as a "discount", so getting a satisfactory replacement will be expensive) but has not been able to get them off yet. So I have had to change oil without changing the clutch filter.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Ceetje

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #345 Gepost op: 09 januari 2017, 12:56 »

Citaat

Don't buy the Hepco & Becker Engine Guard For Honda CRF1000l! (At least not the first generation.) They have two major flaws. 1) The right side guard doesn't allow for changing the clutch oil filter on the DCT. 2) With very little clearance in several places and only two mounts of which one is rubber dampened (shared with the bash plate) it is likely to hit the engine case upon impact. If you want to get rid of the guards you need to take off the exhaust and will need new gaskets. If installed by your dealer you can only hope he took care of the oem bolts. I share my experience and opinion as a consumer because this purchase has been a major disapointment and inconvenience. (Please don't expect me to waste more time and thought on this faulty product by responding to questions and comments on this thread, although I may! )The dealer has offered me a very small refund (the guards came with the bike as a "discount", so getting a satisfactory replacement will be expensive) but has not been able to get them off yet. So I have had to change oil without changing the clutch filter.

Well, that sucks bigtime, I would say ...

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #346 Gepost op: 10 januari 2017, 00:41 »
Och wat zal ik zeggen. Als je een AT of een TA gewend ben tweet je niet beter dan dat de carterbescherming er ff onder vandaan moet.
Is dat nou zoveel werk?
De auteur van het citaat had zich beter kunnen beklagen over de degelijkheid van de carterbeschermer. Kijk op Youtube maar eens naar een vergelijk qua constructie. Zoek ff naar AltRider (geen goedkoop spul maar dan heb je ook wat).
https://www.youtube.com/watch?v=kHtK1m1NA8Y

Zet je voor het mooi er een carterbeschermer op en rij je niet off-road dan zal zo'n HB product best goed werken. Ons Belgisch clublid Wim de S (Poike) heeft er ook een op zitten en die is er tevreden over.Als Wim kent weet je dat, dat veelzeggend is.

Mbt de valbeugels van HB, alleen al van de wijze van monteren krijg ik al hoofdpijn en rimpels. Veel plezier met je onderhoud als je die dingen er op hebt zitten. Je uitlaat moet los om de beugels te kunnen demonteren. Goed doordacht concept (NOT), J-P zal het in deze met me eens zijn.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2017, 00:47 door V-Twin »

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #347 Gepost op: 10 januari 2017, 04:13 »
De klacht is niet dat de carterplaat los moet, maar dat je het uitlaatspruitstuk los moet draaien.  (elke keer als je onderhoud wil doen) :o

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #348 Gepost op: 12 januari 2017, 10:57 »
Omdat ik ook allroadtrainingen geef wilde ik al een tijd een extra setje wielen. De daad bij het woord gevoegd en vandaag een setje tubeless Alpina velgen besteld. Wel porneau... gebruik ik het andere setje voor offroad.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #349 Gepost op: 12 januari 2017, 12:25 »
Téring  :o Gave wielen man  8)

Is er nog iets gedaan met het roesten bij de originele wielen J-P? Of heb ik dat gemist?  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #350 Gepost op: 12 januari 2017, 12:34 »
Nou, roest, ik heb geen roest in de zin van het woord, het is een verkleuring/ verdoffing en alleen in de buurt van een paar nippels op een paar spaken van het voorwiel. De dealer weet ervan, en wacht tot ik de motor daar neerzet. Is al in oktober gemeld en het gebeuren gaat in gang als ik de nieuwe wielen heb.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #351 Gepost op: 12 januari 2017, 14:48 »
Zo dan ... Moet je wel even paar traininkjes voor doen voordat je dit terug verdiend, want komen neem ik aan ook remschijven op, of ga je die iedere keer overzetten
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #352 Gepost op: 12 januari 2017, 15:05 »
Voorlopig zet ik die over. Inderdaad, het kost wat maar het gaat ook wat opleveren, al is het maar gemak.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #353 Gepost op: 12 januari 2017, 20:12 »
het gaat je in ieder geval aanspraak onderweg opleveren, wat een mooie wielen
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #354 Gepost op: 12 januari 2017, 21:01 »
Zeker mooi spul! 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #355 Gepost op: 12 januari 2017, 21:04 »
Vanavond even de nieuwe plaat van Touratech gemonteerd.
Ziet er goed uit en is erg stevig.
Nu nog de motor bescherm beugels en dan is hij goed beschermd. ( bij een eerdere schuiver op een rotonde met dank aan de standaard banden, is de zijkant van het blok beschadigd).


Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #356 Gepost op: 12 januari 2017, 22:16 »
Mooie wielen J-P- !

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #357 Gepost op: 12 januari 2017, 22:27 »
p.s.
mijn spaken zijn achter inmiddels zwart gevlekt en ruw oppervlak
voor het zelfde gebleven ruw en mat gespikkeld
inmiddels is de ori-middenbok een bonk roestpoeder geworden...... :-\
 
en nee, nog niets mogen vernemen van Honda-NL

inmiddels maar wel nieuwe TC70's laten monteren want ik wil wel eens echt gaan sturen met de AT

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #358 Gepost op: 12 januari 2017, 22:33 »
 Maar dat moet jouw dealer regelen hè,  die roestklachten
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #359 Gepost op: 13 januari 2017, 03:09 »
Welke dealer heb je?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/