Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #420 Gepost op: 02 februari 2017, 16:53 »
2 setjes wielen?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #421 Gepost op: 02 februari 2017, 16:58 »
2 broers, 2 twins, 2 setjes wielen idd ;D
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #422 Gepost op: 02 februari 2017, 17:00 »
Staat ook wel gaaf die zwarte velgen ipv de gouden versie .

Hoe rijden de Mitas-en ? 
Vandaag ritje wezen doen , maar voelde na 5 kilometer de achterkant al glijden , ik heb nog de Ori banden
er onder zitten , maar ben hard aan het nadenken over een vers setje . Maar welke ?
Grace under Persure

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #423 Gepost op: 02 februari 2017, 17:02 »
Setje Mitas stuk goedkoper dan Heidenau k60 scouts ;)

Zou ongeveer hetzelfde moeten rijden als de scout, maar ik rij niet op zout, dus het duurt nog wel even voordat ik ze kan testen.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #424 Gepost op: 02 februari 2017, 17:05 »
Acy, als je vooral op de weg rijdt, continental trail attack 2
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #425 Gepost op: 02 februari 2017, 18:48 »
Setje Mitas stuk goedkoper dan Heidenau k60 scouts ;)

Zou ongeveer hetzelfde moeten rijden als de scout, maar ik rij niet op zout, dus het duurt nog wel even voordat ik ze kan testen.

Hou ons op de hoogte.....ik ben er benieuwd na.
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline jeroen emke

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #426 Gepost op: 04 februari 2017, 17:28 »
en als van de CRF 1000 een model wil bouwen tamiya kom met een 1:6 model uit
still no angel found who flies at the same speed

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #427 Gepost op: 04 februari 2017, 20:45 »
De prijs is ongeveer 1:53 , dus dat valt dan weer mee, wel mooi schaal 1:6
Varadero SD02  2004

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #428 Gepost op: 09 februari 2017, 19:40 »
Ik heb vanmiddag "blind" een jonge CRF1000L DCT gekocht bij Motortotaal in Terneuzen ;D. Iets te ver weg voor een proefrit, maar aangezien de motor maar 1400 km op de teller heeft staan en ik al eens uitgebreid heb proefgereden op de CRF leek het risico aanvaardbaar. Contact met TCN lid J-P die de motorzaak goed kent heeft me van de laatste twijfel afgeholpen.  :)
Er komen nog een paar opties op, zoals valbeugels, middenbok en een 12V aansluiting. Nu ruim een week wachten tot ik hem kan ophalen.  :( ;)
Binnenkort komt er dus een XL1000V Varadero te koop te staan...

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #429 Gepost op: 09 februari 2017, 20:38 »
Het is de demo die ik geprobeerd heb voor ik mijn CRF kocht. Stond al even scherp geprijsd in de showroom. Gewoon een hele nette motor bij een erg betrouwbare dealer. Ik kom er al 25 jaar en zolang je er niets inruilt is het een hele fijne zaak. Als je wel wil inruilen zijn het ongelooflijke pietlutten en dat kan je zien als je in de zaak komt en je kijkt naar de tweedehandsjes, die zijn zonder uitzondering ontzettend strak en in orde. Hier ga je veel plezier aan beleven!
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #430 Gepost op: 09 februari 2017, 20:44 »
Nogmaals dank voor de ondersteuning J-P, erg prettig als je wat wijzer kunt worden van een "local".  :)
Zeker weten dat ik heel veel plezier met deze motor ga hebben!  :D 8)

Offline Erwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #431 Gepost op: 09 februari 2017, 22:05 »
Gefeliciteerd Martin,
Veel plezier ermee, dat je toch voor de Twin gaat. Kriebelde zeker na je proefrit ;)

Even een vraagje: welke valbeugels komen erop?
Met mistlampen erop?

Ik ga bijna zeker ook voor een Twin, kriebelt bij mij ook behoorlijk.
Nog aan het kijken waar er een mooie staat.
Twijfel ook nog over een DCT versie, wil ik eerst nog op proefrijden.
Wel al wat filmpjes hierover gezien.

Kortom beide weer naar een Twin ;)

En binnenkort komt er waarschijnlijk een zwarte Transalp 700 met kofferset te koop  :D
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2017, 21:24 door Erwin »
Africa Twin CRF1000LAD DCT

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #432 Gepost op: 09 februari 2017, 22:20 »
Hoi Erwin,

Dank, het kriebelt inderdaad al sinds ik vorig jaar met de club een proefrit heb gemaakt bij Goedhart.  ;D Maar vond een heel nieuw exemplaar toch een te grote investering. Vandaar nu een bijna nieuwe waar de kop wel vanaf is.
Ik heb gekozen voor Hepco&Becker RVS valbeugels, maar zonder mistlampen. De DCT vond ik zelf prettig rijden, anderen schakelen liever zelf. Is echt iets wat je zelf moet proberen.

Offline Erwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #433 Gepost op: 09 februari 2017, 22:29 »
Daarom wil ik de DCT eerst zelf rijden in de S stand lijkt het me als ik de filmpjes kijk best goed rijden.
Zijn de Hepco& Becker RVS valbeugels goedkoper dan de orginele Honda beugels?
Africa Twin CRF1000LAD DCT

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #434 Gepost op: 09 februari 2017, 22:38 »
Ik weet niet of de H&B beugels goedkoper zijn dan origineel Honda. De dealer raadde de Honda valbeugels af, omdat deze vooral cosmetisch zouden zijn en bij een val zelfs de Kuip kunnen beschadigen. Ik hoop dat ik dat niet ga testen  :o
De DCT rijdt in de S stand idd prettiger en reageert beter op het gas.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #435 Gepost op: 09 februari 2017, 22:47 »
Gefeliciteerd Martin! Gaaf ding, ga je veel plezier aan beleven 8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #436 Gepost op: 09 februari 2017, 22:48 »
Gefeliciteerd Martin, heel veel plezier ermee
Varadero SD02  2004

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #437 Gepost op: 09 februari 2017, 22:51 »
Dank Rene en Arthur!

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #438 Gepost op: 09 februari 2017, 23:45 »
Ik zal wel met de motor komen als je de motor komt ophalen. Geef ik je gelijk wat dct tips ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #439 Gepost op: 10 februari 2017, 03:25 »
Gefeliciteerd met de aanschaf! 8)

Weet niet of je die H&B beugels al hebt aangeschaft, maar Heavy Duties komt vandaag of morgen met een set valbeugels en koffers ;) En zij gaan zeker een stuk goedkoper zijn dan de concurrenten :)
(al weet ik niet of die passen op de dct)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #440 Gepost op: 10 februari 2017, 09:14 »
@J-P, prima, tips zijn altijd welkom  ;) Ik laat je weten wanneer ik er ben.
@ChristianG, de H&B beugels zijn in bestelling via de dealer. Er zullen genoeg altenatieven zijn, maar niet alles zal leverbaar zijn via de dealer. Ik laat de accessoires door hen monteren, ze rekenen daar geen gekke prijs voor en ik las ergens dat de uitlaat er af zou moeten voor montage van valbeugels. Maar dat kan ook weer afhankelijk zijn van het merk beugels.

Ik zoek nog wel een (RAM) mount om mijn GPS houder (Tomtom) op de beugel van het windscherm te kunnen monteren. Iemand tips hiervoor?

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #441 Gepost op: 10 februari 2017, 09:41 »
Daarom wil ik de DCT eerst zelf rijden in de S stand lijkt het me als ik de filmpjes kijk best goed rijden.

Snoekmotoren in Heerhugowaard heeft nog een hele mooie Tri Color DCT staan met de kop er af.
Ik ben er wezen kijken echt een mooi ding en heb op het punt gestaan om hem te kopen. Is geen ex demo maar van een particulier geweest die jaarlijks twee nieuwe motoren koopt.
Op de valreep heb ik van de aankoop afgezien.
Wat het wel geworden is zien jullie wel bij de Openingsrit  ;D 8)

Overigens Snoekmotoren heeft ook nog een gebruikte staan met versnellingen, eveneens Tri Color met 16.000 km maar ook dit exemplaar is door een ringetje te halen.
Komt bij dat Co Snoek een hele aardige vent is en als dealer goed bekend staat. Verkoopt overigens alleen maar Honda motoren.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #442 Gepost op: 10 februari 2017, 09:43 »
Martin gefeleciteerd, mooi ding. Zo gaande weg komen er nu best wel wat nieuwe AT's binnen de TCN. Zal niet lang duren voordat er meer CRF's zijn dan TA's 700  ::)

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #443 Gepost op: 10 februari 2017, 11:17 »
Martin gefeleciteerd, mooi ding. Zo gaande weg komen er nu best wel wat nieuwe AT's binnen de TCN. Zal niet lang duren voordat er meer CRF's zijn dan TA's 700  ::)
Haha, het gaat steeds mooier worden op de parkeerplaats  ;) :P
Ben ook van plan naar de openingsrit te komen, eens zien wat er dan staat. Nu eerst nog van een dun laagje sneeuw en pekel zien af te komen  ;D

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #444 Gepost op: 10 februari 2017, 11:18 »
Snoekmotoren in Heerhugowaard heeft nog een hele mooie Tri Color DCT staan met de kop er af.
Ik ben er wezen kijken echt een mooi ding en heb op het punt gestaan om hem te kopen. Is geen ex demo maar van een particulier geweest die jaarlijks twee nieuwe motoren koopt.
Op de valreep heb ik van de aankoop afgezien.
Wat het wel geworden is zien jullie wel bij de Openingsrit  ;D 8)

Overigens Snoekmotoren heeft ook nog een gebruikte staan met versnellingen, eveneens Tri Color met 16.000 km maar ook dit exemplaar is door een ringetje te halen.
Komt bij dat Co Snoek een hele aardige vent is en als dealer goed bekend staat. Verkoopt overigens alleen maar Honda motoren.
Deze motor had iki ook op mijn radar staan, is toch die met Acropovic demper en kofferset?

Offline Digime

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #445 Gepost op: 10 februari 2017, 11:28 »
Snoekmotoren in Heerhugowaard heeft nog een hele mooie Tri Color DCT staan met de kop er af.
Ik ben er wezen kijken echt een mooi ding en heb op het punt gestaan om hem te kopen. Is geen ex demo maar van een particulier geweest die jaarlijks twee nieuwe motoren koopt.
Op de valreep heb ik van de aankoop afgezien.
Wat het wel geworden is zien jullie wel bij de Openingsrit  ;D 8)

Overigens Snoekmotoren heeft ook nog een gebruikte staan met versnellingen, eveneens Tri Color met 16.000 km maar ook dit exemplaar is door een ringetje te halen.
Komt bij dat Co Snoek een hele aardige vent is en als dealer goed bekend staat. Verkoopt overigens alleen maar Honda motoren.

Die "voet"geschakkelde met 16k km is inmiddels verkocht.. (volgende week ophalen!!)
De DCT is idd met akra en koffers.

Zal me trouwens even kort voorstellen:
Laurens Aka Digime hiervoor een xt660z(3 jaar) gereden en daarvoor een cbr600 fsport.

Lees hier al even mee.
via google terecht gekomen tijdens mijn onderzoek naar de Africa Twin.

Moet nog even op onderzoek uit welke valbeugels zal de Heavy Duties eens bekijken.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #446 Gepost op: 10 februari 2017, 11:33 »
Deze motor had ik ook op mijn radar staan, is toch die met Acropovic demper en kofferset?

Inderdaad. Echter de Akra is zonder dB killers en die aanschaffen is een kostbare aangelegenheid en je moet om de 2,5 / 3 jaar een nieuwe vulling plaatsen en dat weet meneer Akra ook goed te prijzen! De Akra zelf was het probleem niet want Co wilde die vervangen voor een 'nieuwe' orginele die hij nog had liggen en er smetteloos uitzag. Op zich was het geluid nog redelijk beschaafd maar ik moet dagelijk langs een bureau van de Verkeerspolitie en ik wil die gasten ook niet uitdagen  ;)
De Honda kofferset, tja wat zal ik daarover zeggen, lees maar eens op diverse fora en je weet genoeg. Set zag er overigens wel tip / top uit en Co wilde de set voor een acceptabele prijs innemen.


Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #447 Gepost op: 10 februari 2017, 11:38 »
@Digimi
Gefeliciteerd met je aanschaf!  :) Nu nog wel even lid worden van de TCN hè, dan kunnen we je motor ook in het echt aanschouwen  ;).

@V-Twin
Heeft toch de nodige nadelen dus zo'n akra demper  C:-)
Ben wel benieuwd wat je dan heb gekocht!  :P

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #448 Gepost op: 10 februari 2017, 11:38 »
Die "voet"geschakkelde met 16k km is inmiddels verkocht.. (volgende week ophalen!!)
.......... Moet nog even op onderzoek uit welke valbeugels zal de Heavy Duties eens bekijken.

Welkom hier en wellicht zien we je nog een keer bij de TCn activiteit. Je hebt nu wel heel iets anders gekocht tov je vorige motors. Heb midden jaren 90 ook de switch van sport naar all-road gemaakt, kreeg te veel enveloppen met een acceptgiro kaart  :'(

Gefeliciteerd met je aanschaf, daar heb je een mooie motor aan voor een leuke prijs  ;)
Ik wacht ook nog op HD wanneer die de valbeugels gaan aanbieden. Ik overweeg de lage set met de verhogingset voor het plastic werk te beschermen. De hele hoge variant vind ik een beetje te veel van het goede en ik  heb valtesten gezien waaruit blijkt dat de basis set al heelveel bescherming biedt en de verhogingsset net ff wat meer als je stuur tegengesteld draait aan de valrichting.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2017, 11:43 door V-Twin »

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #449 Gepost op: 10 februari 2017, 11:39 »
@V-Twin
Heeft toch de nodige nadelen dus zo'n akra demper  C:-) Ben wel benieuwd wat je dan heb gekocht!  :P

Bij leven en welzijn ga ik 18 maart de motor ophalen  :P :))