Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216518 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #600 Gepost op: 25 maart 2017, 21:16 »
Nee, ik wou tubeless omdat ik straks 3 maanden 6 dagen op 7 training geef in de Eifel en geen gedoe met lekke binnenbanden kan hebben. Als er nu een gat in zit is het plug erin en gaan. Veters en compressortje, zo gepiept.
In jouw geval wel handiger om voor tubeless te gaan. Zitten de spaken hoger in de velgrand en/of verder naar buiten?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #601 Gepost op: 25 maart 2017, 21:36 »
De spaken zijn vooral dikker op het zicht en gewoon midden in de velg.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #602 Gepost op: 25 maart 2017, 22:19 »
Ook ik heb de beugels en koffers van Heavy Duties inmiddels gemonteerd!

Mooie koffers die van heavy duties, zien er allebei tof uit.
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #603 Gepost op: 25 maart 2017, 22:25 »
Die alpina wielen zijn ook gaaf zeg 8)

Heb je een 2e set schijven gekocht of zet je ze over?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #604 Gepost op: 25 maart 2017, 23:13 »
2de set schijven gekocht. ABS ringen maar even niet gedaan, was toch 160 euro....
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #605 Gepost op: 26 maart 2017, 10:18 »
mooie velgen J-P  8)


Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #606 Gepost op: 26 maart 2017, 18:13 »
Ja, weer vies gemaakt vandaag  ;D



Nog een CRF1000 in de clientele ook, in prachtig stemmig rood. Motor was nog geen 500 km oud. Goed inrijden dan ;-)



CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #607 Gepost op: 26 maart 2017, 18:17 »
Wij hebben ook een beetje gespeeld 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #608 Gepost op: 26 maart 2017, 18:56 »
Dat wordt poetsen mannen  ;)
Ik heb een paar uurtjes gereden in de Gooi- en Vecht streek. Lekker weer en niet eens zoveel motoren/fietsers als ik had verwacht.  8)

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #609 Gepost op: 27 maart 2017, 10:21 »
Gisteren in Zuid Limburg en even over de grens met België en Duitsland wezen rijden:

L Coudert

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #610 Gepost op: 27 maart 2017, 22:57 »
Wij hebben ook een beetje gespeeld 8)

Vraagje, hoe ging dat met de Mitas banden....??
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #611 Gepost op: 28 maart 2017, 04:18 »
Dat ging eigenlijk prima. De bandjes trokken de twin eigenlijk overal doorheen. van mul zand tot modder.

Ik lees hier en daar wel eens het bericht dat de voorkant niet genoeg grip zou hebben, of dat ze op nat asfalt wat minder zijn, maar daar heb ik zelf niks van gemerkt.
Voor wat wij ermee doen is het echt een top band.

Ik vind ze beter dan de k60 off-road, maar die zaten op de RD07 dus een echte vergelijking heb ik nou ook weer niet, zeker niet gezien ik ook maar een beginner ben.
(eerlijk gezegd vind ik het sowieso moeilijk om welke band dan ook aan te raden, ik beschouw mijzelf nou niet als een pro rijder of banden expert)

Voor het geld hoef je het iig bijna niet te laten, ze zijn iets goedkoper dan de k60 scout.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #612 Gepost op: 01 april 2017, 08:17 »
Citaat
Visited my honda dealer yesterday to talk about service costs and look what I have found there: honda is now offering special earplugs for the africa twin! The instructions inside say they will protect your hearing in the long run and are especially designed to reduce unwanted wind noise, while having no effect on hearing  the engine and exhaust sound (both standard can an acra compatible)!
What do you think, are worth the higher price or are the just the same as the orange ones I used for my KTM previously - still got a fresh 20pack left from last season!

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #613 Gepost op: 01 april 2017, 13:23 »
 ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Digime

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #614 Gepost op: 11 april 2017, 08:41 »
Wat een rust hier. ::)
Inmiddels 1500 km op te AT gereden, En blijft gewoon heerlijk! wil niets anders meer.

Ben bij de laatste tankbeurten 98 gaan tanken.
Op advies van een maatje en moet zeggen blij verrast!
Onderin wat rustiger(voor het gevoel althans).
Wat is jullie ervaring hiermee?

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #615 Gepost op: 11 april 2017, 11:36 »
Had je last van een wat onverwachts bokkerig gedrag?
Ik heb daar soms wel last van bij een koude motor en soms ook wel bij een warme motor.
Ik hoop overigens dat het na het inrijden minder wordt maar anders overweeg ik een BoosterPlug te installeren die er voor zorgt dat, afhankelijk van de buitentemperatuur, het brandstofmengsel iets verrijkt wordt omdat de CRF, ivm emissie eisen, behoorlijk arm staat afgesteld. BoosterPlug heeft een versie speciaal voor de CRF ontwikkeld en is plug en play.

Zelf heb ik nog geen specifieke CRF reviews kunnen vinden op het www maar mogelijk hebben anderen dat wel. Ben wel benieuwd naar ervaringen. Mogelijk is het dus ook een goedkopere oplossing dan een Power Commander die feitelijk iets soortgelijks doet.

Na ongeveer 50.000 km is de investering voor een BoosterPlug gelijk aan Ron 98 tanken.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #616 Gepost op: 11 april 2017, 11:51 »
Ik heb hem al een aantal keer voorbij zien komen op de AT facebook pagina. Volges mij incl gebruikers ervaringen.

Voor zover ik het gelezen heb, was de ervaring goed geloof ik.

Offline Digime

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #617 Gepost op: 11 april 2017, 12:08 »
op de rotonde af toe beetje bokken in zijn 2 niet heel hinderlijk maar ook niet fijn.
boosterplug is inderdaad nog een optie, maar met de ron 98 eigenlijk geen last meer van het bokken.

voor mij dus de oplossing. ben nog benieuwd naar mijn verbruik met 98 zal het eens bijhouden.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #618 Gepost op: 11 april 2017, 16:58 »
Heb het afgelopen weekend met Ton over gehad dat de motor een beetje "rauw" loopt. Volgens Ton is de motor pas bij 10.000 km goed los en loopt dan een stukje smeuïger. Misschien gewoon even geduld voor je nieuwe dingen koopt  ;)

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #619 Gepost op: 11 april 2017, 21:07 »
Ik heb hem al een aantal keer voorbij zien komen op de AT facebook pagina. Volges mij incl gebruikers ervaringen.
Voor zover ik het gelezen heb, was de ervaring goed geloof ik.

Pim ik ben geen FB gebruiker. Zou je dat bericht naar we willen mailen of hier willen posten?
bvd

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #620 Gepost op: 11 april 2017, 21:20 »
Ik heb de motor sinds 18 feb en er staat nu 3605 km op de teller, waarvan door mij 2285 km zijn gereden. Iedere keer stap ik er nog steeds met een dikke grijns op  ;D 8)
Vandaag voor het eerst stukje tussen file door gereden, wat gaat dat makkelijk en wat is die motor heerlijk in balans.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #621 Gepost op: 11 april 2017, 21:47 »
Heb het afgelopen weekend met Ton over gehad dat de motor een beetje "rauw" loopt. Volgens Ton is de motor pas bij 10.000 km goed los en loopt dan een stukje smeuïger. Misschien gewoon even geduld voor je nieuwe dingen koopt  ;)

Tja is een optie maar ja of ik zo lang wil wachten? Ik kijk het nog ff aan tot eind van het jaar. Heb ooit een BMW K-serie gehad, die was pas bij 30.000 km ingereden volgens de dealer dus 10.000 valt dan wel weer mee  ;D

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #622 Gepost op: 12 april 2017, 10:05 »
Afgelopen weekend vertrokken naar mijn uitvalsbasis in de Eifel. Het blijkt dat mijn zijstandaard niet meer opgewassen is tegen de hogere motor in combinatie met belading. Ik zette de Twin neer in een mooie bocht en toen ik  eenmaal afgestapt was zakte hij zo door de zijstandaard heen en lag plat op zijn kant, op stuur en koffer. De Bumotkoffer heeft geen krasje, ongelooflijk, de zijkant van mijn Barkbusterhandkap is wel wat bekrast maar hey, lekker belangrijk. De jiffyis zum schrott... heb maar een nieuwe besteld en ze moeten er bij een lokaal metaalbedrijf maar 2 cm onder lassen. Momenteel is het afstappen duswat geaccidenteerd. Nu kom ik er pas achter hoe vaak ik die jiffy gebruikte ;-)





Uiteindelijk is de foto nog wel ok geworden. Verbazingwekkend hoe snel ie weer rechtop stond, just don`t piss me off.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #623 Gepost op: 12 april 2017, 10:53 »
Is de motor dat zo zwaar beladen dan of is de  jiffy zo zwak?

Vind het niet kunnen dat het ding zo simpel doorbuigt... :(

Het is trouwens maar goed dat je een middenbok hebt, elke keer plat leggen lijkt me ook lastig >:D
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #624 Gepost op: 12 april 2017, 11:47 »
Ik vind de jiffy onderbemeten, zowiezo maar hij was wel zwaar beladen.
In de pelicase: beamer, 4portofoons, 2 laders
in bumot links: kleren voor 3 weken (ik kan hier 1 keer wassen dus 15 shirts/onderbroeken/paar sokken/fleecetrui/spijkerbroek
in bumot rechts: laptop/stekkerdozen/cameraspullen/allerhande laders, intercomtoebehoren voor de cursisten
in kriega links: paar schoenen/cameras
in kriega rechts: regenpak
in tanktas: gereedschap/tape/tyraps/kettingsmeer
in rode tas op duo: 100 USB-sticks met logo waar de filmpjes voor de deelnemers op gaan, pennen met logo, map met certificaten.

Had ik alleen geen basgitaar bij maar die heb ik nou besteld, wordt morgen geleverd in het hotel. Veel van de spullen (beamer, usb sticks, pennen, bas) laat ik hier omdat ik altijd in dit hotel zit, zowiezo de komende jaren. Het is hier goed.

Gelukkig zijn de koffers erg stevig, ik kan de motor goed tegen een muur of paal laten leunen ;) Ik kan niet zomaar afstappen met mijn gestel.

« Laatst bewerkt op: 12 april 2017, 12:13 door J-P »
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #625 Gepost op: 12 april 2017, 11:52 »
Dat is een behoorlijke bepakking, maar niet buitensporig. Dat moet een motor als de onze gewoon kunnen hebben :/

Ik vraag me af wat er gebeurd als je hem vast sjort op een boot oid met bepakking.  :-X
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #626 Gepost op: 12 april 2017, 12:14 »
Niet vergeten dat de Twin een stuk hoger is dan een standaard twin, bijgevolg wordt de jiffy relatief korter.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Digime

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #627 Gepost op: 12 april 2017, 13:07 »
Tja is een optie maar ja of ik zo lang wil wachten? Ik kijk het nog ff aan tot eind van het jaar. Heb ooit een BMW K-serie gehad, die was pas bij 30.000 km ingereden volgens de dealer dus 10.000 valt dan wel weer mee  ;D

de AT staat hier al op 175xx dus ingereden is hij wel :))

wat betreft de standaard.. wellicht toch door de verhoging een andere druk/hefboom.
Ik belast hem toch ook redelijk als ik via stepje opstap terwijl de motor op de bok (kennen jullie dat zo?, jiffy) opstap
« Laatst bewerkt op: 12 april 2017, 13:13 door Digime »

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #628 Gepost op: 12 april 2017, 14:52 »
Ik stap altijd met de jiffy uit via de voetsteun op! Wel met beleid. Maar ik denk dat bij JP de jiffy zo schuin staat i.v.m. de veel hogere motor dat deze te zwaar belast wordt.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #629 Gepost op: 12 april 2017, 15:04 »
Yep, dat denk ik ook. Mijn dealer liet net weten dat ie binnen is. Morgen worden er 2 banden die ik had besteld via de post (en die binnen zouden zijn voor vertrek en dus gemonteerd maar natuurlijk liep het niet zoals het moest), een set remblokken rondom en de jiffy naar hier in Krautscheid opgestuurd. Jiffy gaat dan gelijk naar lokale schrijnwerker en krijgt er een stuk metaal van 2 cm onder op maat. Overigens, adviesprijs is 110 euro voor de jiffy.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl