Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216428 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #630 Gepost op: 12 april 2017, 15:19 »
Jiffy is bij veel motoren niet bestand tegen het opstappen terwijl hij op de standaard staat.
De zwaardere stalen exemplaren van vroegah kunnen een stuk meer hebben.

Reken maar na wat een verschil het maakt aan belasting en waar ze wel/niet rekening mee hoeven te houden... Gewichtsbesparing...

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #631 Gepost op: 12 april 2017, 15:23 »
Ik deed dat zowiezo al niet, met mijn postuur is dat common sense ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #632 Gepost op: 12 april 2017, 23:33 »
Ook ik mag mij sinds vsndasg eigenaar noemen vsn een mooie 2017 AT! Met 0 op de teller opgehaald vandaag, heerlijk momentje!

Direct een vraagje: ik heb mooie heavy Dutties koffers vsn m'n dero, maar voor de AT maken ze vsn die koffers met een hap er uit voor de uitlaat. Ik heb gemaild, maar een crf rack voor de normale koffers kokt er niet: iemand een idee of er een generiek rack is waar de HD koffers op kunnen? Ik hoop eigenlijk geen nieuwe koffers te hoeven kopen, m'n motor speeltjes budget is wat leeg op dit moment :)

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #633 Gepost op: 13 april 2017, 00:14 »
Ook ik mag mij sinds vsndasg eigenaar noemen vsn een mooie 2017 AT! Met 0 op de teller opgehaald vandaag, heerlijk momentje!

Direct een vraagje: ik heb mooie heavy Dutties koffers vsn m'n dero, maar voor de AT maken ze vsn die koffers met een hap er uit voor de uitlaat. Ik heb gemaild, maar een crf rack voor de normale koffers kokt er niet: iemand een idee of er een generiek rack is waar de HD koffers op kunnen? Ik hoop eigenlijk geen nieuwe koffers te hoeven kopen, m'n motor speeltjes budget is wat leeg op dit moment :)
BartJan, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!  :) Wel even een foto plaatsen hè?
Met de koffers kan ik je helaas niet helpen.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #634 Gepost op: 13 april 2017, 03:37 »
Gefeliciteerd met de aanschaf! Foto!


Ik ken helaas geen ander merk rek waar HD koffers op gaan passen. :( Heb je met de Nederlandse of rechtstreeks met de Roemeense gemaild?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #635 Gepost op: 13 april 2017, 08:09 »
Rechtstreeks met Roemenië!

Nig maar even denken wat ik doe dan, had gehoopt dese koffers wat langer te houden dan 1 motor, als is m'n planning wel deze motor voorlopig even te houden :)
« Laatst bewerkt op: 13 april 2017, 21:14 door bartjanm »

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #636 Gepost op: 14 april 2017, 03:43 »
Had je de grootste maat koffers dan? want dan hoef je eigenlijk maar 1 nieuwe te kopen :P
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #637 Gepost op: 14 april 2017, 07:59 »
Had je de grootste maat koffers dan? want dan hoef je eigenlijk maar 1 nieuwe te kopen :P

Ik weet eigenlijk niet welke maat ik heb :) even m'n archieven opduikelen wat ik besteld had :p maar dan nog, ik wil eigenlijk geen motorspecifieke kopen.. grrr.. toch maar een handige lasser zoeken ofzo, kijken of een maatwerkrek een optie is.

Offline Bugeater

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #638 Gepost op: 14 april 2017, 12:42 »
Er zijn verschillende rekken te koop voor je twin, ook zonder 'gap'.
Echter; ik ben nog geen symmetrisch rek tegengekomen. En die heb jij nodig omdat anders je koffers 'uit het lood' staan vanachteren gezien. Meestal worden er dan 2 verschillende (dieptematen) koffers aan gehangen zodat links en rechts weer gelijk is of even ver uitsteken tov het subframe.
Het makkelijkste is een nieuwe set kopen  ;) of zo'n a-symmetrisch rek gaan aanpassen.
Waar je dan ook moet opletten is de maat van je 'loop' (het vierkant waar je de koffers aanhangt), ivm je kofferbevestigingssyteem (die zuilen dan waarschijnlijk ook verplaatst moeten worden als de maten afwijken tov je HD rek) en de diameters van de gebruikte buis. Als die ook te veel afwijkt, zul je ook een ander bevestigingsysteem moeten plaatsen.

Niet zo 1,2,3 klaar zoals je merkt... Succes!

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #639 Gepost op: 14 april 2017, 13:14 »
Ja, ik begin ook te vrezen dat 't dit wordt.. Die HD's raak ik wel weer kwijt, maar toch :) Had gehoopt ze over 10 jaar gebuts en gekrast vol stikkers te hebben vol met mooie verhalen...

Weet jij zo of bij het HD AT rack er bij de niet-uitlaat kant ruimte is om een kleine toolbox aan de binnenkant te monteren?

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #640 Gepost op: 14 april 2017, 15:06 »
Is de buisdiameter erg speciaal?

Je kunt een rek laten maken of aanpassen, tov koffers kopen/verkopen misschien gunstiger.
Als je voor jezelf berekend wat je uit zou willen geven aan een rek kun je in de buurt informeren. Als je naar Enschede wilt komen wil ik ook wel een rek maken, moet je maar even contact opnemen. Hangt een beetje af van wat er op en aan moet, ik kan niet alle maten buis buigen.

Mijn koffer zien er niet meer uit maar ik heb ze gemaakt en de krassen en deuken staan wel een beetje voor herinneringen dus ik doe ze liever niet weg, dus dat snap ik wel ;D

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #641 Gepost op: 14 april 2017, 17:13 »
Als je een nieuw rek (met gap) koopt bij HD (dan weet je iig zeker dat het goed op de motor past)  en dan je oude varadero frame erop aanpast moet toch wel lukken?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #642 Gepost op: 14 april 2017, 17:36 »
De koffers voor de CRF hebben dan toch ook een uitsparing. Dan blijf je zitten met de rechte koffers (neem ik aan) van de Dero.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #643 Gepost op: 14 april 2017, 18:17 »
Maar hij wil de rechte koffers van de dero op de twin zetten.

Edit, dat gaat dus sowieso lastig worden, je hebt waarschijnlijk 2 dezelfde maat koffers omdat de dero uitlaat onder het zadel zit. Ben bang dat je dat moeilijk netjes gaat krijgen.

On the bright side, ik heb mijn koffers ook over kunnen zetten van RD07 naar CRF1000l. Dus volgende motor gewoon zorgen dat daar de uitlaat ook rechts zit :p
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #644 Gepost op: 14 april 2017, 19:33 »
Dus volgende motor gewoon zorgen dat daar de uitlaat ook rechts zit :p
Da's ook een oplossing, maar heeft ie nu ff niks aan  ;) ;D

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #645 Gepost op: 14 april 2017, 19:37 »
Vorige week bepakt onderweg naar het blokhutweekend in Overasselt.

Offline Bugeater

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #646 Gepost op: 14 april 2017, 21:27 »
Kortste klap (buiten nieuw bestellen); dit rek kopen en de rechterzijde en stukkie verder van het frame af (laten) maken. Lees; net zover naar buiten als de linkerzijde. Dan hoef je er maar 1 aan te passen/opnieuw laten poedercoaten. De ruimte die hierdoor ontstaat zou je idd prima kunnen opvullen met een (al dan niet zelf gemaakte) toolbox of toolrol. Hoe groot/breed de toolboxen zijn die je kant & klaar kunt kopen zouden wellicht ook kunnen passen, maar dat mag je zelf uitvogelen, dat heb ik zo niet paraat.


Holan rek is 18mm, Heavy Duties rek is 17.2mm met een wanddikte van 2,3, dus prima te lassen. Je kunt dus gebruik blijven maken van het Easy Fix bevestigingssysteem, maar misschien zul je er een paar moeten verplaatsen ivm afwijkende 'loop' afmetingen. Overblijvende gaatjes 6.5 mm) kun je eenvoudig opvullen met een dopje ofzo.



http://holan.pl/en/crf1000l-africa-twin/4007-pannier-rack-asym-for-crf1000l.html#.WPEfi3hUeK0

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #647 Gepost op: 14 april 2017, 22:20 »
Kortste klap (buiten nieuw bestellen); dit rek kopen en de rechterzijde en stukkie verder van het frame af (laten) maken. Lees; net zover naar buiten als de linkerzijde. Dan hoef je er maar 1 aan te passen/opnieuw laten poedercoaten. De ruimte die hierdoor ontstaat zou je idd prima kunnen opvullen met een (al dan niet zelf gemaakte) toolbox of toolrol. Hoe groot/breed de toolboxen zijn die je kant & klaar kunt kopen zouden wellicht ook kunnen passen, maar dat mag je zelf uitvogelen, dat heb ik zo niet paraat.


Holan rek is 18mm, Heavy Duties rek is 17.2mm met een wanddikte van 2,3, dus prima te lassen. Je kunt dus gebruik blijven maken van het Easy Fix bevestigingssysteem, maar misschien zul je er een paar moeten verplaatsen ivm afwijkende 'loop' afmetingen. Overblijvende gaatjes 6.5 mm) kun je eenvoudig opvullen met een dopje ofzo.



http://holan.pl/en/crf1000l-africa-twin/4007-pannier-rack-asym-for-crf1000l.html#.WPEfi3hUeK0

Is ook nog een optie inderdaad! Nig maar eens even over nadenken :) al moet ik zeggen: ik heb valbeugels,besteld bij nolan, en ben nu al wel klaar met ze over hoe ze communiceren, of niet eigenlijk. Sta op 't punt m'n order te cancelen en m'n creditcard betaling terug te claimen.

Eerst maar eens aan 't meten slaan hoe breed alles gaat worden als ik voor deze route zou gaan!

Wel fijn: zo'n meedenkend forum :)

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #648 Gepost op: 14 april 2017, 22:41 »
Waarom geen HD crashbars dan? ;)

Is Nolan goedkoper? deze zijn 160,- plus verzend
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #649 Gepost op: 15 april 2017, 15:24 »
Mijn nieuwe bike is binnen en ben al een week ervan aan het genieten. ;D
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #650 Gepost op: 15 april 2017, 18:42 »
Waarom geen HD crashbars dan? ;)

Is Nolan goedkoper? deze zijn 160,- plus verzend

Nolan leek leverbaar, vis de mail vsn HD kreeg ik door nog even geduld te hebben tot 't op,de site kwam, en nolan heeft ook  mooie beugels, met led breedstralers er op, en een bescherming voor de koplamp. Ondertussen staat m'n bestelling op complete, ben heel benieuwd, nog geen t&t gezien, of zouden ze zo'n bestelling gewoon met een postzegel op,de bus doen. Mij verbaast niets meer :)

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #651 Gepost op: 15 april 2017, 18:43 »
Waarom geen HD crashbars dan? ;)

Is Nolan goedkoper? deze zijn 160,- plus verzend

Welke banden zijn dat?

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #652 Gepost op: 15 april 2017, 19:07 »
Mitas banden
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #653 Gepost op: 15 april 2017, 21:34 »
Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje ATA 8)

En idd, Mitas E07 banden :)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #654 Gepost op: 16 april 2017, 09:48 »
Gefeliciteerd ATA en veel rijplezier op je nieuwe motor!  8)

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #655 Gepost op: 16 april 2017, 10:05 »
 8) mooi zo ATA ! geniet ervan

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #656 Gepost op: 16 april 2017, 19:43 »
Christian,Martin en Reno bedankt,
voor de valbeugels en motorblok bescherming heb ik voor outback motortek gekozen.
En bevalt goed en is zelf goed te monteren.
Bestellen en afleveren ging ook perfect.


ATA
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #657 Gepost op: 16 april 2017, 21:49 »
Christian,Martin en Reno bedankt,
voor de valbeugels en motorblok bescherming heb ik voor outback motortek gekozen.
En bevalt goed en is zelf goed te monteren.
Bestellen en afleveren ging ook perfect.


ATA

Die zijn ook mooi ja! Had ik,ook nog naar gekeken! Zit er mooi op zo!

Ik heb ondertussen m'n track&trace en excuses voor de vertraging, hoop dus ook snel foto's met m'n beugels te kunnen showen :)

Offline Bugeater

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #658 Gepost op: 17 april 2017, 01:26 »
Holan jongens, Nolan = helmen.

Offline Yank