Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #660 Gepost op: 18 april 2017, 20:28 »
Bartjanm en ATA gefeliciteerd met jullie nieuwe AT!   :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #661 Gepost op: 19 april 2017, 06:37 »
Bartjanm en ATA gefeliciteerd met jullie nieuwe AT!   :)

Dankje ;D

Drive safe
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #662 Gepost op: 19 april 2017, 08:54 »
Bartjanm en ATA gefeliciteerd met jullie nieuwe AT!   :)

Thanks! ik kan melden dat de eerste bijna 800KM goed bevallen :) HEt was m'n idee om binnen een week bij de dealer te staan voor de 1000km beurt, maar dat ga ik niet redden vanwege werk :( Moet nu twee weken wachten vanwege een tripje naar de states.

M'n valbeugels zijn wel in 't land, bijna bij mij thuis, dus die kunnen er ook op.


Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #663 Gepost op: 21 april 2017, 09:09 »
Na 2 dagen hard werken 😉, heb ik de motor ongeveer zoals ik hem hebben wil. ;D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline DetoX

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #664 Gepost op: 21 april 2017, 18:27 »
Ik heb vandaag mijn AT opgehaald. Na 7 kilometer in mijn bezit heb ik het eerste de beste bospad gepakt, want het leek er op dat het in de goede richting liep. Ik hoef geloof ik niet te wennen aan de AT, wat een makkelijk ding.  :)

Insanity is not as easy as I make it look

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #665 Gepost op: 21 april 2017, 21:57 »
Ik heb vandaag mijn AT opgehaald. Na 7 kilometer in mijn bezit heb ik het eerste de beste bospad gepakt, want het leek er op dat het in de goede richting liep. Ik hoef geloof ik niet te wennen aan de AT, wat een makkelijk ding.  :)



HAha super! :) heb ondertussen ook m'n eerste bospaadjes al gehad, hij is al bijna vies :)


Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #666 Gepost op: 23 april 2017, 09:55 »
mooie fietsen heren !
vooral in het zwart een gave uitvoering

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #667 Gepost op: 23 april 2017, 19:53 »
mooie fietsen heren !
vooral in het zwart een gave uitvoering

Ik was letterlijk in de auto op weg naar de dealer om 'm te bestellen nog aan 't twijfelen. Toch blij met m'n tri color, die gouden velgen he ;)


Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #668 Gepost op: 23 april 2017, 20:20 »
Bij Felix & Jos, in België staat er een zwarte met goudkleurige velgen en zwarte dikkere spaken. Geweldig mooi.

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #669 Gepost op: 23 april 2017, 23:20 »
Gefeliciteerd met jullie bike ziet er top uit allemaal ;)

ATA
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #670 Gepost op: 24 april 2017, 11:45 »
Wie heeft er voor mij een tekening/schema van de AT crf 1000 om de plastic kappen en benzine tank te demonteren.

ATA
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #671 Gepost op: 24 april 2017, 16:00 »
Wie heeft er voor mij een tekening/schema van de AT crf 1000 om de plastic kappen en benzine tank te demonteren.

ATA

Geen schema voor je maar ik heb het aan de hand van oa deze filmpjes gedaan. Meer een geduld klusje, niet echt moeilijk.

https://youtu.be/gdVb9chC-Ak
https://youtu.be/tDnxDx8uTOE
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #672 Gepost op: 24 april 2017, 20:01 »
Bedankt  ;)

Met dit filmpje kan ik zeker aan de slag

ATA
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #673 Gepost op: 24 april 2017, 20:47 »
Topkoffer van Holan besteld via NOMAD-ADV in Nederland. Nu 3-4 weken wachten, want ze hebben het druk in Polen  ::)

Offline Erwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #674 Gepost op: 25 april 2017, 00:05 »
Ben benieuwd Martin.
Ga het zien als je deze erop zit ;)
Africa Twin CRF1000LAD DCT

Offline Ceetje

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #675 Gepost op: 25 april 2017, 17:05 »
Bij Felix & Jos, in België staat er een zwarte met goudkleurige velgen en zwarte dikkere spaken. Geweldig mooi.

Wat grappig.  :) Ik woon in Koersel. Ben verhuisd vanuit Nederland en kom regelmatig bij Felix en Jos langs voor spulletjes voor  mijn Transalp. De nieuwe AT heb ik daar zien staan, maar ik betwijfel of " den ' Ollanders" weten waar Beringen ligt .... grappig.  ;) :D

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #676 Gepost op: 30 april 2017, 18:10 »
Heb op advies van J-P de originele banden gewisseld voor een setje Conti Trail Attack .2.  De ori's waren nog niet op, maar had er
geen vertrouwen meer in , na een paar rare capriolen van de achterzijde . Nu een 500km met de Conti's gereden en dat is al een
stuk beter . Bedankt voor de tip J-P !!
Grace under Persure

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #677 Gepost op: 30 april 2017, 19:00 »
Goed bezig! 8)

Ennuh, dit gaat ook leuk worden denk ik zo: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=15286.0
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #678 Gepost op: 30 april 2017, 19:49 »
Lekker aan het toeren met een goeie maat  8)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #679 Gepost op: 11 mei 2017, 19:39 »
Vanmiddag bij Hans Schaap in Elburg geweest om het standaard rubber te vervangen door Mitas E07 banden en een OSCO oiler gemonteerd. Leuk om Hans aan het werk te zien, want weet meteen een beetje beter hoe de motor in elkaar zit en tevens een gezellige middag gehad.  :D

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #680 Gepost op: 11 mei 2017, 19:53 »
 :P welke s*kkel monteert de oliedruppelaar nou zo dat deze op de BUITENZIJDE smeert ???!!!
Dat ding moet op de BINNENZIJDE van de ketting druppelen  ;)

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #681 Gepost op: 11 mei 2017, 20:01 »
:P welke s*kkel monteert de oliedruppelaar nou zo dat deze op de BUITENZIJDE smeert ???!!!
Dat ding moet op de BINNENZIJDE van de ketting druppelen  ;)
De olie vind zijn weg wel hoor.
OP de OSCO site

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #682 Gepost op: 11 mei 2017, 20:11 »
Door de middelpunt vliegende kracht slingert het naar voren/buiten tegen je kettingkast en het motorblok bij het voortandwiel
Je zal op deze wijze veel meer olie nodig hebben om het smeereffect van aan de binnenzijde te bereiken.
Dat zal OSCO een zorg zijn, als jij die olie maar aanschaft worden zij er beter van :P

Tip:
Aan de binnenzijde van de achterbrug (waar de schokbreker vast zit) zit een rubberen plug en aan de tandwielzijde aan de binnenkant van de achterbrug ook. Daar kun je de slang doorheen voeren en dan komt de druppelaar gemonteerd aan de binnenzijde van je kettingkast en dus ook aan de binnenzijde van de ketting terecht Op het veel grotere a-tandwiel verdeelt de olie zich naar de buitenzijde en zo wordt de gehele kettingrol gesmeerd met betrekkelijk weinig olie. ;)



zo te zien is de slang nog lang genoeg om dit te kunnen veranderen en ben je gelijk die lelijke slang uit het zicht en is ie beter beschermd
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2017, 21:37 door RENO »

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #683 Gepost op: 11 mei 2017, 20:51 »
Door de middelpunt vliegende kracht slingert het naar voren/buiten tegen je kettingkast en het motorblok bij het voortandwiel
Je zal op deze wijze veel meer olie nodig hebben om het smeereffect van aan de binnenzijde te bereiken.
Dat zal OSCO een zorg zijn, als jij die olie maar aanschaft worden zij er beter van :P

Tip:
Aan de binnenzijde van de achterbrug (waar de schokbreker vast zit) zit een rubberen plug en aan de tandwielzijde aan de binnenkant van de achterbrug ook. Daar kun je de slang doorheen voeren en dan komt de druppelaar gemonteerd aan de binnenzijde van je kettingkast en dus ook aan de binnenzijde van de ketting terecht Op het veel grotere a-tandwiel verdeelt de olie zich naar de buitenzijde en zo wordt de gehele kettingrol gesmeerd met betrekkelijk weinig olie. ;

zo te zien is de slang nog lang genoeg om dit te kunnen veranderen en ben je gelijk die lelijke slang uit het zicht en is ie beter beschermd

Het is middelpunt vliedende krachten, en niet vliegende...

Je hebt wel heel weinig vertrouwen in een fabrikant, volgens Osco moet je smeren als je stapvoets rijd,en dan wordt de ketting prima gesmeerd zonder dat de olie eraf vliegt. Ik heb die Osco er nu 2 jaar op zoals hier boven en smeer zoals voorgeschreven, gaat helemaal goed met mijn ketting.

Ik vind de plaatsing van het reservoir wel een beetje vreemd, lijkt me moeilijk om rijdend het plunjertje omhoog te trekken
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #684 Gepost op: 11 mei 2017, 21:06 »
Mijn Osco is op dezelfde manier gemonteerd door TenKate. Als die niet weten hoe het moet, dan schiet mij maar lek.

en idd stapvoets smeren (of moto op middenbok en in 1e versnelling)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #685 Gepost op: 11 mei 2017, 21:17 »
Ik zette mijn vorige motoren die ook een OSCO hadden altijd thuis op de middenbok, plunjer uittrekken en achterwiel zwieper geven met de voet en dat doe ik ook nu weer. Appeltje eitje. Wel een goede tip van RENO om te kijken of ik de kabel weg kan werken.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #686 Gepost op: 11 mei 2017, 21:18 »
Mooi bandjes Martin  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #687 Gepost op: 11 mei 2017, 21:21 »
Mooi bandjes Martin  8)
Mooi hè, zit al voorzichtig te denken om bij de Limborit voor de allroad-light te gaan ;D :o :P

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #688 Gepost op: 11 mei 2017, 23:52 »
wat was je kwijt inclusief montage? ik zit aan dezelfde banden te denken :) Ff kijken ,geen gele streep, dus geen dakars?

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #689 Gepost op: 12 mei 2017, 03:19 »
Die kabel is toch gewoon in te korten lijkt me?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/