Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216660 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline robbing

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #690 Gepost op: 12 mei 2017, 08:44 »
Ik heb hem op dezelfde manier Martin. Werkt perfect.

Heb het potje alleen op een andere plek zodat ik er makkelijk bij kan onder het rijden
Honda Africa Twin CRF1000L CRF Rally

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #691 Gepost op: 12 mei 2017, 22:43 »
wat was je kwijt inclusief montage? ik zit aan dezelfde banden te denken :) Ff kijken ,geen gele streep, dus geen dakars?
De prijs voor de set banden inclusief montage was iets over €200.
Maar ik zou gewoon contact opnemen met Hans, Rob, of Ad, zie adressen achterin clubblad. Dan kunnen ze een op jouw wensen afgestemde band aanbevelen.

Offline bartjanm

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #692 Gepost op: 13 mei 2017, 12:28 »
Gisteren even m'n remresevoir beschermer geďnstalleerd, zit er netjes op!

En wie weet waarom al m'n iPhone foto's ondersteboven op dit forum komen. ;D

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #693 Gepost op: 13 mei 2017, 12:48 »
Misschien houd jij je camera onderste boven? Telefoon is slim genoeg om het beeld om te draaien, want die heeft een versnellingsmeter ingebouwd...

Maar als die info niet in de afbeelding opgeslagen zit weet een pc niet wat oorspronkelijk boven was?

Probeer eens een foto te plaatsen met je telefoon andersom?

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #694 Gepost op: 14 mei 2017, 17:20 »
Vanmiddag een oude allroad route uit 2007 rondom Putten gereden. Zeer tevreden met de nieuwe Mitas banden. Intussen alles gehad, bochten, snelweg, beetje overhard (hard zand en gravel) , droog en nat. Een flinke verbetering op nat wegdek t.o.v. de originele Dunlop banden.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #695 Gepost op: 14 mei 2017, 18:44 »
Ze zijn goed he? Ben er zelf ook nog erg over te spreken 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #696 Gepost op: 14 mei 2017, 19:24 »
Gezien het grovere profiel had ik een minder goed weggedrag op de weg verwacht. Maar ze doen het prima! Het eerste half uur had ik wel het idee dat ik iets nadrukkelijker de motor moest kantelen, maar na de gewenningsfase kom ik er 2 vlot de meest uiteenlopende bochten door. Nu afwachten of ze aan het eind van hun levensduur ook nog zo fijn rijden

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #697 Gepost op: 14 mei 2017, 21:36 »
Die kabel is toch gewoon in te korten lijkt me?

Die 'kabel' is een slang en die moet een minimale lengte en doorsnede hebben anders loopt de olie te snel uit de slang en loopt na de smeerbeurt de slang leeg en dat wil je niet.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #698 Gepost op: 15 mei 2017, 04:15 »
Sorry, slang idd :o

Maar hoe werkt het dan precies? Want ik dacht dat het gewoon op druk werkte :/ de slang zit al vol met olie, als je de plunjer uit trekt zet je extra druk op het systeem waardoor aan het einde de nozzle open gaat, totdat de plunjer weer in rust positie zit?

Waarom maakt het wat uit hoe lang de slang is dan?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #699 Gepost op: 15 mei 2017, 07:55 »
In de OSCO gebruiksaanwijzing staat: "gebruik i.v.m. doorstroming van de olie en smeertijd de gehele slanglengte. Mocht de afstand tussen de OSCO en de smeernippel erg klein zijn, leg dan een lus in de slang (...)".

Blijkbaar is de slanglengte dus wel van invloed op een juiste smering.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #700 Gepost op: 15 mei 2017, 09:48 »
Maar hoe werkt het dan precies? Want ik dacht dat het gewoon op druk werkte :/ de slang zit al vol met olie, als je de plunjer uit trekt zet je extra druk op het systeem waardoor aan het einde de nozzle open gaat, totdat de plunjer weer in rust positie zit? Waarom maakt het wat uit hoe lang de slang is dan?

De lengte van de slang in combinatie met de diameter zorgen voor een langzame oliestroom die zodra de druk uit het reservoir wegvalt (trekstokje is weer geheel naar beneden) stopt zodat de slang vol blijft staan voor een volgende smeerbeurt en je het systeem niet eerst moet ontluchten om een volgende smeerbeurt te kunnen uitvoeren.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #701 Gepost op: 15 mei 2017, 21:02 »
Oké, duidelijk!  ;D
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #702 Gepost op: 15 mei 2017, 21:18 »
Niet zomaar de schaar in de slang zetten dus  ;)

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #703 Gepost op: 16 mei 2017, 04:09 »
De mijne zit aan het blok vast achter de valbeugel, dus dat is sowieso niet nodig :P
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #704 Gepost op: 28 mei 2017, 20:41 »
Kom dit net tegen op Facebook :-X

Citaat
Got distracted and went in to a ditch at relative slow speed. Kinda surprised the crash bars didn't protect it more. Some quick steel and I was back on the trail. May look into black dog cycle works next.

Touratech
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #705 Gepost op: 28 mei 2017, 20:46 »
Lijkt wel of de beugel de deksel beschadigd heeft.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #706 Gepost op: 28 mei 2017, 21:02 »
Dat is balen, de motorbeugel lijkt een tweepunts bevestiging te hebben. Bij een beetje stevig vallen of ongelukkig vallen gaat de handel scharnieren en kan dit gebeuren. Een niet nader te noemen merk uit Duitsland dat veel voor BMW doet heeft ook zo'n tweepunts bevestiging, een gewaarschuwd mens telt voor 2  :-[
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2017, 22:30 door V-Twin »

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #707 Gepost op: 29 mei 2017, 19:57 »
 ??? da's mooi köt
maar aan de schade op de beugels zelf te zien, had de AT-rijder zonder die beugels zeker niet meer kunnen rijden

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #708 Gepost op: 29 mei 2017, 20:44 »
??? da's mooi köt
maar aan de schade op de beugels zelf te zien, had de AT-rijder zonder die beugels zeker niet meer kunnen rijden

Zonder JB Weld of hoe dat spul ook heet had hij dat ook niet gekund.
Het zou niet zo simpel mogen buigen, zeker niet touratech.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline robbing

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #709 Gepost op: 01 juni 2017, 22:10 »
Eindelijk de laatste onderdelen van Heavy Duties gekregen.  Miste nog het T-stuk van de valbeugels en de versteviging voor de topkoffer.

Honda Africa Twin CRF1000L CRF Rally

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #710 Gepost op: 01 juni 2017, 22:33 »
Duurt lang allemaal hč. De door mij bestelde topkoffer van Holan was de aangegeven 3-4 weken levertijd nog niet binnen. Afgelopen week kreeg ik een mailtje dat de koffer deze week bij de Nederlandse leverancier aan zou komen, maar verder nog niets vernomen.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #711 Gepost op: 02 juni 2017, 03:40 »
Ze hadden leveringsproblemen met de T stukken tussen de bovenste en onderste val beugel.
En we hebben de stang tussen het zijkofferrek en de topkofferplaat van givi laten verlengen, was ook geen probleem.

Duurt allemaal lang idd, maar wij mogen niet klagen, deze producten staan nog niet eens op de site. En ze hebben voor ons de valbeugels al eerder verzonden zodat we iig konden rijden.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #712 Gepost op: 02 juni 2017, 07:10 »
Dat is netjes van HD.  :) Voorlopig compleet nu?

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #713 Gepost op: 02 juni 2017, 09:40 »
Als je ziet dat een bedrijf as Touratech de vraag niet kan bijbenen... En die gasten krijgen de motor te zien vóór hij op de markt komt.
Vind ik dat best knap hoe ze dat daar in roemenie doen.


Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #714 Gepost op: 02 juni 2017, 10:00 »
Ik vind het ook knap. Alleen swmotech kan geloof ik een beetje redelijk leveren. En als je je dan bedenkt dat HD vlak voor kerst pas is begonnen met het ontwerp.

Voor nu is het wel even klaar met de mods iig. In de toekomst nog een keer een bashplate en pivot peggs, en dat was het wel.

 Helaas moeten de kappen enzo er nog wel 2x af. De rns tripmaster is stuk :(
Maargoed. Kan ik meteen de aansluiting van de oxford veranderen en een extra zwaardere 12v plaatsen.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #715 Gepost op: 02 juni 2017, 10:12 »
Ze hadden er rallydash op moeten schroeven :)

Geen kabeltje naar het voorwiel nodig en de enige die consequent niet kapot gaan...

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #716 Gepost op: 02 juni 2017, 22:02 »
Vandaag dan toch weer een bericht van Nomad-ADV bij wie ik de Holan topkoffer heb gekocht. De koffer is gisteren binnen gekomen en vandaag word de rugsteun er aan gezet. Dinsdag wordt de koffer opgestuurd.  :D
Kan best dat ze het druk hebben in Roemnië en Polen, maar noem dan geen levertijd van 3-4 weken als je dat niet waar kunt maken  :o
Hepco&Becker levert volgens hun website bestellingen af binnen 3 werkdagen, maar daar betaal je dan wel voor...  ::)

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #717 Gepost op: 06 juni 2017, 12:31 »
Graag zou ik willen weten hoe de CRF rijders de olie peilen van de Twin. Als ik hem gewoon warm weg zet en als hij koud is peil staat het precies op het bovenste merkteken. Doe ik zoals het in de handleiding staat koud eerst 3 -4 minuten laten draaien en dan 3 minuten wachten moet er ongeveer 0.4 liter bij om hem weer op het bovenste merkteken te krijgen. Laat ik hem dan enkele uren staan staat het te hoog. Wat is wijsheid??

alvast bedankt,

Géra

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #718 Gepost op: 06 juni 2017, 12:53 »
Het streepje zef is niks waard tot je er een meet-procedure aan vast plakt. Als Honda zegt dat je met 3-4min draaien en dan 3min wachten moet peilen zul je dat aan moeten houden en geen boodschap moeten hebben aan het niveau met koude motor.

Als ze het bij Honda een beetje goed gedaan hebben natuurlijk ;D

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #719 Gepost op: 06 juni 2017, 14:08 »
Ja daar ben ik het mee eens. Alleen met de aflevering als na de 1000 km beurt heeft er dan te weinig in gezeten!! niet goed van de dealer. Hij heeft hem dus gewoon op peil gezet met koude motor zonder te draaien >:(