Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #780 Gepost op: 30 juli 2017, 20:34 »
goed idee !  8)

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #781 Gepost op: 13 augustus 2017, 20:40 »
Dat is balen dat de dunne stang achter de ruit bezwijkt door het bevestigen van een GPS.  :( :o De posite van een GPS op deze stang is eigenlijk ideaal, net boven de instrumenten.
Omdat mijn RAM mount steeds weer gaat doorzakken, stond ik op het punt om dan toch maar een BikePenr te kopen, maar als je daarmee de dwarsstang bevestiging om zeep helpt, schiet dat ook niet op  :-\
Misschien dan toch maar een Batzen ruitje met GPS mount?  ::)

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #782 Gepost op: 13 augustus 2017, 20:43 »
Vandaag (bij ca. 9300 km) toch maar eens nauwkeurig volgens voorschrift oliepeil gecontroleerd. Deze stond maar net iets boven het onderste streepje, dus meteen maar wat olie aangevuld. De eerste motor waarbij ik dat voor een servicebeurt heb moeten doen.
Komt door het nog relatief nieuwe blok?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #783 Gepost op: 13 augustus 2017, 20:45 »
Het lassen van dat dwarsstangetje kostte geen drol en het zit beter dan ooit. Ik blijf het lekker zo doen. Mijn servicebeurten liggen wat verder uit elkaar (15-30K) en geen olieverbruik.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #784 Gepost op: 13 augustus 2017, 20:50 »
Die las ziet er inderdaad stevig uit, dus zal nu wel goed blijven. Het oliepeil houd ik in de gaten, want jij hebt dus geen verbruik.
Bij mij trouwens ook corroderende spaken in het achterwiel, daar komende week ook maar actie op gaan ondernemen.

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #785 Gepost op: 13 augustus 2017, 21:40 »
De mijne heeft 10000km na olie verversen,gepeild geen verbruik

Indien men een steun te zwaar belast,dan breekt deze boven de las

Gaat men deze lassen,dan breekt deze weer boven de nieuwe las
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2017, 22:35 door JanO »

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #786 Gepost op: 13 augustus 2017, 22:14 »
Als dat weer pas over 40.000 km is hoor je mij niet klagen ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #787 Gepost op: 13 augustus 2017, 22:36 »
Dat houdt de mens bezig

Offline jaspersFZR

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #788 Gepost op: 15 augustus 2017, 10:28 »
Hieronder een linkje trouwens naar een leuk verhaal van endurofun, zij rijden al een jaar africawin op lekkere omstandigheden!

http://endurofun.instantmagazine.com/endurofun/honda-africa-twin-een-jaar-later-zonder-kater#!/redactioneel

de transalp wordt steeds mooier

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #789 Gepost op: 16 augustus 2017, 20:43 »
Dat is balen dat de dunne stang achter de ruit bezwijkt door het bevestigen van een GPS.  :( :o De posite van een GPS op deze stang is eigenlijk ideaal, net boven de instrumenten.
Omdat mijn RAM mount steeds weer gaat doorzakken, stond ik op het punt om dan toch maar een BikePenr te kopen, maar als je daarmee de dwarsstang bevestiging om zeep helpt, schiet dat ook niet op  :-\
Misschien dan toch maar een Batzen ruitje met GPS mount?  ::)

Heb mijn Zumo 590 door middel van 2 aarde klemmen op het pijpje gemonteerd, bijna geen beweging alleen acceleren van 3000 tpm enige beweging zoals ook de standaard ruit
Heb 2 stripjes van ruit bevestiging naar binnenkant kuip ff snel gemaakt
Vandaag gereden resultaat verbluffend, zowel de Zumo als de ruit muis stil

Ga nu een paar nette strips maken ( oude strips zijn dan beschikbaar om te proberen)

Ga de Zumo ook nog hoger monteren



Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #790 Gepost op: 16 augustus 2017, 21:16 »
Hieronder een linkje trouwens naar een leuk verhaal van endurofun, zij rijden al een jaar africawin op lekkere omstandigheden!

http://endurofun.instantmagazine.com/endurofun/honda-africa-twin-een-jaar-later-zonder-kater#!/redactioneel
Leuk stuk om te lezen.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #791 Gepost op: 16 augustus 2017, 21:19 »
Lekker creatief bezig JanO!  :)
Maar je maakt dus wel gebruik van de dunne dwarsstang. Misschien wordt deze op jouw manier wel minder zwaar belast, doordat een hefboom van een gps steun ontbreekt.

Ik twijfel nu om een Batzen screen met GPS mount te bestellen. Ben alleen benieuwd of het daarbij mogelijk is om mijn TomTom Rider 400 daarop in de vertikale stand te kunnen gebruiken.

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #792 Gepost op: 16 augustus 2017, 22:19 »
Martin W

Batzen gebruikt volgens nog steeds de Honda ruitsteun
Niet het dunne buisje gaat kapot, het hoeklijntje wat naar beneden loopt en aldaar op de dwars verbindinig scheurt
Woon onder de rook van A,foort , kom eventueel langs ,kun je probeelse strips gebruiken en tevens de verticale stand bekijken indien
Dit ga ik ook bekijken,als het omhoog brengen van de Zumo succesvol is


Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #793 Gepost op: 16 augustus 2017, 22:29 »
Volgens mij wordt bij Batzen de gps steun aan hun frame gemaakt.
Deze wordt aan de 4 originele bevestigingen van de ruit vast gemaakt.
Maar ik ben wel in om een probeersel van je te testen  :D

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #794 Gepost op: 17 augustus 2017, 00:01 »
De Bätzen is in 2 delen, 2 dwars stangen zeg maar. Het gps gedeelte hangt wel in de bovenste ruit rubbers.

Ik heb trouwens al berichten voorbij zien komen bij mensen waar het framepje brak zonder dat ze een gps hadden en met standaard ruit. Dus het is sowieso een puntje van aandacht, wat je ook doet.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #795 Gepost op: 17 augustus 2017, 05:22 »
Is dat gps steun stangetje gedeelte te demonteren of moet dan het hele voorste subframe eraf?

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #796 Gepost op: 17 augustus 2017, 07:09 »
De Bätzen is in 2 delen, 2 dwars stangen zeg maar. Het gps gedeelte hangt wel in de bovenste ruit rubbers.

Ik heb trouwens al berichten voorbij zien komen bij mensen waar het framepje brak zonder dat ze een gps hadden en met standaard ruit. Dus het is sowieso een puntje van aandacht, wat je ook doet.
Dat is dus echt een zwak punt blijkbaar.  ???

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #797 Gepost op: 17 augustus 2017, 08:48 »
Is dat gps steun stangetje gedeelte te demonteren of moet dan het hele voorste subframe eraf?

Het stangetje ansich is niet demonteerbaar. (tenzij je hem doorslijpt :p)

Of het hele frame 1 geheel is durf ik niet te zeggen, veel plastic dus moeilijk te zien.
Hopelijk komt mijn tripmaster binnenkort terug, dan moet hij toch weer uit elkaar, zal dan wat beter kijken.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #798 Gepost op: 17 augustus 2017, 10:18 »
Het stangetje ansich is niet demonteerbaar. (tenzij je hem doorslijpt :p)

Of het hele frame 1 geheel is durf ik niet te zeggen, veel plastic dus moeilijk te zien.
Hopelijk komt mijn tripmaster binnenkort terug, dan moet hij toch weer uit elkaar, zal dan wat beter kijken.

Slijpen is blijkbaar nieteens nodig  8)

Mocht het nou een deelbaar frame zijn dan is het misschien makkelijk om dat los te nemen en te verstevigen of een nieuw frame te verzinnen dat wat beter ondersteund is en minder overhangende stukken heeft. Altijd nieuwsgierig hier  ;D  8)

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #799 Gepost op: 18 augustus 2017, 21:56 »
Hierbij een foto  van de ruitsteun

Mijn AT heeft 20dkm gelopen,de latsts 10 dkm met een wiebelende Zumo 590

Heb de steun gekontrolleerd met vergrootglas  bij de hoeklijntje  waar deze op de pijp gelast is. Kon niets ontdekken ook niet op verf!!

De verdere testen van Zumo bevestigen wordt vervolgd

Heb tevens de onderste rubberen moer voor de ruitbevesting vast geplakt

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #800 Gepost op: 20 augustus 2017, 19:10 »
Het geheel verder met nieuwe alum.steuntjes netjes gemaakt,RAM kogels met kikker gemonteerd, zodoende komt de Zumo hoger en is staande montage mogelijk. Tijdens het acceleren bij 3000tpm een miniscule beweging van de Zumo. Ga verder testen met mijn probeersel metalen steunen.

Volgens mij heeft J-P met een Batzen gereden, op de foto na het lassen van ruitsteun,zie ik,dat de orginele ruit met verlengstrips hoger is geplaats is, denk
dat de navigatie ook hoger staat. Dit houdt geen enkel ruitsteun vol

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #801 Gepost op: 20 augustus 2017, 21:09 »
Bs, originele verhoogde ruit van Honda is net zo hoog als een batzen met een standaard ruit.

Verder zit die stang er ook voor navi en tripmaster. Het is gewoon een ontwerpfout.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #802 Gepost op: 20 augustus 2017, 21:09 »
Volgens mij heeft J-P met een Batzen gereden, op de foto na het lassen van ruitsteun,zie ik,dat de orginele ruit met verlengstrips hoger is geplaats is, denk
dat de navigatie ook hoger staat. Dit houdt geen enkel ruitsteun vol
Die redenering kan niet kloppen. Honda levert zelf een hogere toerruit (dus groter wind oppervlak). Met de Batzen bevestiging wordt de (standaard) ruit instelbaar, maar het windoppervlak neemt niet toe.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #803 Gepost op: 20 augustus 2017, 21:11 »
Video van een ritje gisteren. Eindelijk is het geluid van de uitlaat nu goed hoorbaar!  :) ;D
Ik heb hiervoor een externe audiorecorder gebruikt.
https://youtu.be/87XHdvF6Z70

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #804 Gepost op: 20 augustus 2017, 21:28 »
Mooie beelden en prima geluid, van mij zou het uitlaat geluid ook niet harder hoeven. prima zo!  ;)

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #805 Gepost op: 20 augustus 2017, 21:40 »
Mooie beelden en prima geluid, van mij zou het uitlaat geluid ook niet harder hoeven. prima zo!  ;)
Als ik luister met een koptelefoon op, vind ik het windgeruis nog steeds wat te nadrukkelijk aanwezig, ga nog wat anders proberen.
Maar die uitlaat klinkt lekker hè?  ;D :))

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #806 Gepost op: 20 augustus 2017, 22:05 »
Zekers, op langere afstanden wil je echt niet meer geluid horen, wordt anders vermoeiend.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #807 Gepost op: 27 augustus 2017, 08:25 »
Een Arrow of een Remus met DB killer is maar een klein beetje luider dan origineel. Daar heb je op lange afstanden echt geen last van. 8)

Het staat ook wat mooier dan dat grote chromen ding >:D
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #808 Gepost op: 27 augustus 2017, 22:28 »
Het staat ook wat mooier dan dat grote chromen ding >:D

Dat wel natuurlijk!!!!!!  :P ;)

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #809 Gepost op: 09 september 2017, 10:11 »
Deze week de mooiere offroadpistes in de Alpen gereden, Assietta, Sommeiller, Parpaillon, Valbelle...  man man man, wat is die Africa Twin daar in zijn element gebleken. Helaas is mijn koprrame weer afgescheurd maar dat laat ik nu in 1 keer goed verstevigen (nieuwe is besteld, wordt gemodificeerd) maar het rijden was echt een feest op die fiets. In het gezelschap nog een RD07, een NC750X, een VFR1200X en nog een CRF1000. Allen zonder problemen naar boven. Slechts 1 lekke band en dan is een binnenband wel onhandig.










https://riavanminnen.smugmug.com/Vacation/Dirty-roads/n-RLLcm4/i-pg7FfLB/A
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl