Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216513 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nr 52

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #840 Gepost op: 10 oktober 2017, 16:28 »
Thanks Headless Horseman , de grijns is nog niet van mijn gezicht geweest. ;D Sterker nog, ik ga elke ochtend met veel plezier weer naar mijn werk. Alleen als ik dan weer ben..... :(
Dit is echt een prima mix tussen de wendbaarheid van de TA en de power van de Varadero.
Wel oppassen dat je niet zomaar je rijbewijs kwijtraakt. C:-) Een beetje gas en je vliegt over de weg.  >:D

Maar goed, ik lees dat de veiligste manier is om je navi op het stuur te monteren en niet op de meest mooie en logische plek. ::)
Tenzij je beugeltjes monteerd tussen je scherm en je kuip zodat het geheel steviger wordt. Daar moet ik nog even over nadenken.
Fijn dat we weer met z'n allen meedenken
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #841 Gepost op: 10 oktober 2017, 18:18 »
Deze carterbak voor de nieuwe AT kwam voorbij.... (Pim??). Wat een ding!

Bij de nieuwe twin moet je eigenlijk wel iets van beugels hebben om bij een valpartijtje niet meteen je carter aan diggelen te hebben ofniet?

Ziet er wel fancy uit maar zouden die aluminium buizen sterk genoeg zijn?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #842 Gepost op: 11 oktober 2017, 14:10 »
Een slimme roemeen heeft net deze beugels gemaakt voor zijn eigen twin, dus nog geen massale productie.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #843 Gepost op: 11 oktober 2017, 15:24 »
Zit goed uit

Tekening met maten vragen en je vriendenkring laten maken of zelf ,als de mogelijkheden heb

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #844 Gepost op: 11 oktober 2017, 15:36 »
Zelf doe ik niets, ik wacht gewoon lekker tot ie ze uitbesteed en dan honoreer ik zijn creative mind met een financiele compensatie ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline nr 52

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #845 Gepost op: 11 oktober 2017, 16:19 »
Dat ziet er inderddaad netjes uit. Ook geen standaard voorruit zie ik.
Nog maar even met de atlas rijden  ::)
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Anja64

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #846 Gepost op: 17 oktober 2017, 17:49 »
mijn TomTom zit zo op het stuur,manlief heeft dit geknutseld,voor 10 euro klaar ;)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #847 Gepost op: 17 oktober 2017, 17:55 »
Die zit toch ook op de ruitbeugel?

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #848 Gepost op: 18 oktober 2017, 10:10 »
@JP
Goed bedacht door die Roemeen maar wel een beetje grofstoffelijk. Hopelijk is dit een pré productiemodel en wordt de definitieve wat verfijnder uitgevoerd. Zou inderdaad mooi zijn als het breder beschikbaar komt en anders moeten we een petitie opstellen voor Pim  8)

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #849 Gepost op: 18 oktober 2017, 10:23 »
Dat moet dan niet te lang duren, volgend jaar staan er weer een paar offroad vakanties op de planning en dan krijgt het frame serieus op z`n donder.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #850 Gepost op: 18 oktober 2017, 10:33 »
Heb jij contact met die Roemeen? Als dat zo is zou je natuurlijk voorzichtig eens kunnen ........ ::) :angel:

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #851 Gepost op: 18 oktober 2017, 10:36 »
Ik ken `m via feestboek. Hij is nog bezig met dit model te upgraden en dan gaat ie eens met vriendjes praten over serieproduktie.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline nr 52

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #852 Gepost op: 18 oktober 2017, 10:37 »
Afgeelopen zaterdag even de At uitgeprobeert tot mijn grenzen. Dat zijn dus niet die van de motor  :P
Bij het wegrijden eerst even ca 1000 HD motoren laten voorgaan. Meerijden tussen de hels angels met TCN op mijn rug leek me niet helemaal gepast :-X
Wat een souplesse zit er in dit apparaat zeg, je zit zo op het achterwiel ( tractie control uit) en ook het betere gooi en en smijtwerk wordt gewaardeerd.
Wel nog even iets wat mij is opgevallen: de zgn running lights. Je weet wel, vroeger was dat verboden C:-) en nu zit het er op en straks is het verplicht ::). Het vreemde is dat de richting aanwijzers voorop als running lights zijn ingeschakeld en achter branden ze niet :o. Hoort dit of heeft een andere TA berijder wel running lighs an de achterkant?
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #853 Gepost op: 18 oktober 2017, 10:44 »
"running lights " (ik moet er al bijna van kotsen als ik het uitspreek) werken toch ook alleen aan de voorkant. Niet?
Is dit niet dezelfde onzin ald "dagrijlampen" bij auto's? Die branden toch ook alleen vooraan, en zelfs meer dan alleen overdag.

Offline nr 52

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #854 Gepost op: 18 oktober 2017, 10:46 »
Wordt je van voren beter gezien, rijden ze je van achter aan. Vandaar de vraag.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #855 Gepost op: 18 oktober 2017, 10:49 »
Ik begrijp je wel.
Maar als dit hetzelfde is als de "dagrijverlichting" bij auto's dan is het dus alleen vooraan.
Maar zet gewoon je licht aan. Dat is toch simpel.
Door het ook overdag aanzetten van de autolampen vallen motorfietsen uiteraard nog minder op.

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #856 Gepost op: 18 oktober 2017, 11:31 »
Veel aanrijdingen waarbij een motorfiets is betrokken gebeuren doordat een tegemoetkomende auto voor de motorfiets langs linksaf slaat en de motorfiets over het hoofd ziet. Hetzelfde met weggebruikers die een kruising oprijden en een motorrijder over het hoofd zien. Door gebruik te maken van extra verlichting ben je als motorrijder veel beter zichtbaar, kijk maar eens naar een tegemoetkomende motor die extra verlichting voert, die zie je al van een grote afstand aankomen. Voert die motorrijder geen extra verlichting dan is het op die afstand vaak niet te zien of het een motor of een bromfiets is.
Wat betreft achterop aanrijdingen, vaak niet te voorkomen, maar veel afstand bewaren tot je voorligger zodat je zelf niet hard hoeft te remmen helpt enorm. Je kunt nooit teveel afstand bewaren, wel te weinig en dat is altijd gevaarlijk.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #857 Gepost op: 18 oktober 2017, 11:39 »
uiteraard, en daar kan ik nog veel aan toevoegen maar dan gaan we meer off-topic denk ik.

Het ging over de vraag van nr52 i.v.m. de "running lights". Dat het hoort dat ze alleen aan de voorkant branden.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #858 Gepost op: 18 oktober 2017, 12:39 »
@JP
Goed bedacht door die Roemeen maar wel een beetje grofstoffelijk. Hopelijk is dit een pré productiemodel en wordt de definitieve wat verfijnder uitgevoerd. Zou inderdaad mooi zijn als het breder beschikbaar komt en anders moeten we een petitie opstellen voor Pim  8)

Ik wil wel een compleet nieuwe voorbouw ontwerpen?  8) Afhankelijk van de Roemeense uitbesteding misschien zelfs de moeite waard.
Moet toch iemand nog ergens een gescheurd subframe hebben liggen?  :angel:

Ben een beetje terughoudend met andermans (lees: enthousiastelingen zonder dik budget) R&D kopieeren.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #859 Gepost op: 18 oktober 2017, 12:44 »
Ik heb het gescheurde frame hier, wat is je adres ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #860 Gepost op: 18 oktober 2017, 12:52 »
Aha, de reddende engel, die me gaat doen besluiten om een nieuwe AT te kopen. ;)

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #861 Gepost op: 18 oktober 2017, 12:56 »
Als het daarvan af moet hangen kan je beter een andere motor kopen hoor ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #862 Gepost op: 18 oktober 2017, 13:00 »
 ;D
Welke dan?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #863 Gepost op: 18 oktober 2017, 15:06 »
Een KTM of BMW, weet je zeker dat er wat stuk gaat ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #864 Gepost op: 18 oktober 2017, 15:10 »
 ;D

Offline EDxrv

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #865 Gepost op: 18 oktober 2017, 18:08 »
grofstoffelijk
Geweldig  Bommeliaans op het forum

Offline Hotel 317

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #866 Gepost op: 24 oktober 2017, 15:08 »
Er gaan geruchten over een facelift of speciale uitvoering voor de CRF1000, om het dertigjarig bestaan van de Twin te vieren: De CRF1000LB.

Bron

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #867 Gepost op: 05 november 2017, 20:30 »
Zie ik iets over het hoofd, of had Honda vrij eenvoudig een driehoeksconstructie kunnen maken tussen de montageplaat van de tellerpartij en dat befaamde stangetje-wat-dus-eigenlijk-niet-bedoelt-is-voor-je-gps-maar-wel-verdomd-toevallig-precies-op-de-juiste-plek-zit?

Of moet daar iets tussendoor lopen ofzo? Zie rood in onderstaand prachtig paint schetsje  8)

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #868 Gepost op: 05 november 2017, 20:35 »
Daar wordt de tellerunit op gemonteerd en loopt de bekabeling tussen.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #869 Gepost op: 05 november 2017, 20:40 »
Ja precies maar is er geen mogelijkheid om die twee te verbinden? Ik heb ffies zitten googlen maar ik kan niet uitvinden of daar iets tussendoor moet. Volgen mij niet.

Ik zie al hoe dat zit, er komt een stuk plastic (hoop plastic aan de voorkant btw :-X) tussen. Maar dan nog hadden ze dat makkelijk steviger kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 05 november 2017, 20:49 door PimW »