Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ceetje

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #870 Gepost op: 05 november 2017, 21:36 »
Ach, ze moesten ergens op besparen. Anders zou die nog duurder worden.  :-X

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #871 Gepost op: 06 november 2017, 20:54 »
en daar is hij dan de adventure sports uitvoering grotere tank ,langere veerwegen  :)

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #872 Gepost op: 06 november 2017, 20:57 »
en nog een plaatje ;)



Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #875 Gepost op: 12 november 2017, 15:47 »
Mijn motor heeft gisteren zijn 12000 km beurt (bij 14000 km) gehad. Daarbij zijn de wielen met het "spaken corrosie" probleem onder garantie vervangen door nieuwe exemplaren.
De laatste weken had ik (waarschijnlijk doordat het kouder is) ook last dat de schakelaar van de richtingaanwijzers niet altijd automatisch terug naar neutraal stand wilde. Dit zal ook worden geclaimd bij Honda.
Verder valt er weinig aan toe te voegen, zelfs de ketting hoefde niet gesteld te worden. Ik gebruik vanaf het begin wel een OSCO smeersysteem.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #876 Gepost op: 12 november 2017, 15:52 »
In de Motoplus nr. 22 staat ook een stukje over de 2018 versie van de CRF1000L.
De 2018 Africa Twin zal ride-by-wire krijgen, waardoor verschillende rijmodi beschikbaar komen. (Bij mij zitten de rijmodi gewoon in mijn rechter pols gegoten  ;) ;D) Ik neem aan dat dat wel de weg naar cruise-control openzet, dat lijkt me op lange snelweg etappes dan weer wel fijn.
Over een grotere tankinhoud staat niets vermeld, wel dat de AT een lichtere lithium-ion accu krijgt.

Offline Wingnut

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #877 Gepost op: 12 november 2017, 21:23 »
In 2018 zal er naast de standaard AT ook een versie zijn Adventure Sports, die als extra een grotere tank (+5 liter), hoger scherm, grotere carterbeschermer en valbeugels met verstralers krijgt. Ook zal de veerweg en dus ook de zit hoger zijn.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=cfGBuwBHGi4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=cfGBuwBHGi4</a>

Ik was afgelopen week op de EICMA beurs in Milaan en zowel de standaard AT als de AT adventure sports zien er beide goed uit. Het nieuwe display (zoals bij de Honda ADV) is werkelijk duidelijker ingedeeld en beter leesbaar. Cruise control zit er echter niet op, wat wel mogelijk zou moeten zijn met ride by wire (een gemiste kans van Honda).

In Italie vanaf februari leverbaar en de prijzen in Italie waren nog niet bekend tijdens de beurs, maar de Adventure Sports zou zo'n 1500 Euro duurder zijn dan de standaard versie. Voor Nederland zal dit nog iets meer zijn vanwege de BPM.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #878 Gepost op: 12 november 2017, 22:12 »
In 2018 zal er naast de standaard AT ........en valbeugels met verstralers krijgt. ........

Honda spreekt zelf inmiddels al enige tijd niet meer over valbeugels maar accessoire beugels.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #879 Gepost op: 12 november 2017, 22:16 »
Zegt genoeg denk ik *huilend smiley  :-X

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #880 Gepost op: 12 november 2017, 23:03 »
Zegt genoeg denk ik *huilend smiley  :-X
Wat had je verwacht of graag gezien Pim?

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #881 Gepost op: 13 november 2017, 07:24 »
Ik vind het wel jammer dat een steun die duidelijk voor een gps is afknapt, waarna honda roept dat t niet voor een gps bedoelt is.
Nu worden valbeugels accesoire beugels, oftewel geen enkele garantie dat ze je motor beschermen.
Roestende spaken vind ik nogsteeds bijzonder...
En dan is het achterste deel van het subframe plastic??

Ik verwacht echt geen perfecte motor maar heb het gevoel dat honda zelf nieteens echt achter hun product staat? Of de marketing en engineering hebben iets te weinig met elkaar gesproken kwenie.

Ik had meer verwacht ofzo

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #882 Gepost op: 13 november 2017, 08:17 »
Ik heb weleens het gevoel dat de Honda ingenieurs een mooie en goede motor hebben ontwikkeld, maar dat er voordat deze in productie ging, door de boekhouders op een aantal zaken is beknibbeld.

Wat ik nu ook mis, nu ik ook in het donker rijd, zijn verlichtte knoppen. De schakelaar voor richtingaanwijzers en flippers voor het schakelen (DCT) kan ik op gevoel vinden, maar bijvoorbeeld de claxon en alarmlichten gebruik ik heel sporadisch. Zeker de knop voor de alarmlichten zou eigenlijk gewoon verlicht moeten zijn.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #883 Gepost op: 13 november 2017, 09:12 »
Verlichte knoppen op je motor? Serieus? Whats next, een make up spiegeltje
Varadero SD02  2004

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #884 Gepost op: 13 november 2017, 09:47 »
Verlichte knoppen op je motor? Serieus? Whats next, een make up spiegeltje
Daar zitten er al 2 van op  ;) ;D

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #885 Gepost op: 13 november 2017, 12:50 »
Kan ik ook carterbescherming gaan maken van 1mm dik, bespaard me een hoop tijd en geld, kan ik hem als extra-rees-lightweight bestempelen (=meer centjus) en dan ergens een disclaimer dat je nergens tegenaan mag rijden ermee.

Maar, ik kan me ook voorstellen dat je niet vrolijk word van al die claims aan je broek (zouden ze met de besparing op de spaken nu nóg goedkoper uit zijn ??? ).

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #886 Gepost op: 13 november 2017, 16:22 »

Kan ik ook carterbescherming gaan maken (..) en dan ergens een disclaimer dat je nergens tegenaan mag rijden ermee.

Gaan we van een "I'll sue you" naar een "you can't sue me"-cultuur  :D


Over die Adventure-uitvoering, die paar niemandalletjes voor 1500 euro zetten verder niet echt zoden aan de dijk, toch? Ik bedoel, is geen vette package-upgrade richting de stoere True Adventure-Concept waar we eerder over fantaseerden.

Of ik dan, althans.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #887 Gepost op: 13 november 2017, 20:44 »
Ik fantaseerde daar ook van, idd een vette rally uitvoering. Nu is er wel wat verbeterd maar niets wat ik al niet zelf gedaan heb op de ride by wire enb het dashboard na. Ik vind de kleur van de Adv wel mooi trouwens
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Hotel 317

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #888 Gepost op: 18 november 2017, 14:30 »
Er is toch al een rally uitvoering? Kostte €22.000, scheelt 7 kilo, en twee PK.

Honda schuift de CRF450 naar voren als rallymotor. Wedstrijden winnen was geen ontwerpcriterium van de 1000. De machine is ontworpen om zonder panne kilometers te vreten, ongeacht het wegdek, en zelfs dat wegdek is- afhankelijk van je kennis- optioneel. Net als de 750.

Wees reëel. Een gewicht van een 600cc supersport gaat niet gebeuren. Meer PK's dan kilo's gaat niet gebeuren. Beschermplaten van drie millimeter RVS met het soortelijke gewicht van koolstofvezel gaat niet gebeuren. Africa Queens kan lekker lopen pochen met hun twintig kilo besparing, maar dat is lekker makkelijk als je de katalysator er uit kan rammen en een holle buis als demper gebruikt.

We hebben 1000cc, we hebben 100PK. De GPS-buis is jammer, de spaken zijn jammer. Verder vind ook het gebruik van een LED koplamp niet ideaal (een kapotte spanningsregelaar kost zo ineens €700 meer), en nog wel meer dingen zoals een TPS sensor die niet los te bestellen is....  Deal-breakers? Dat moet je zelf beoordelen.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #889 Gepost op: 18 november 2017, 18:20 »
Absoluut geen dealbreakers. Ben al dik 50K in mijn sas met de CRF!
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl


Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #891 Gepost op: 02 december 2017, 11:40 »
Mooi he, witte overalls zodat het meteen opvalt als er ergens in het process iets niet goed loopt.

Offline V-Twin

« Laatst bewerkt op: 02 december 2017, 15:03 door V-Twin »

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #893 Gepost op: 12 december 2017, 06:32 »
Zo, er is al een versteviging voor de navi-ruit-beugel in de voorverkoop. Ik wacht even tot ie in europa te koop komt.

https://camel-adv.com/collections/honda/products/africa-twin-windscreen-brace-pre-sale-on-now
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #894 Gepost op: 12 december 2017, 21:43 »
J_P ik denk dat je dan lang kunt wachten. Het is een ADV Camel product en dat zijn Amerikanen die zover ik weet geen Europees verkoopkanaal hebben. Een gezamenlijke inkoop drukt zowel de shipping als de douane en handelingskosten.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #895 Gepost op: 13 december 2017, 08:53 »
Camel verkoopt zijn producten in europa via Bumot in Bulgarije. Daar kan je ook de add. Fuel cells bestellen bijvoorbeeld.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #896 Gepost op: 13 december 2017, 22:59 »
Robbin en ik hebben het anders opgelost.

De tripmaster zit vast aan de originele "gps" stang en steunt met 2 kleine rubbers op het dashboard. De gps beugel van de batzen steunt weer op de klemmen van de tripmaster, en diezelfde beugel zit ook vast aan het zwakke frame. Dus bijna alle speling en trillingen zijn weg. Als die nou nog breekt zien we wel weer verder.

Bijkomend voordeel is dat de ruit dus ook niet meer naar je toe komt op snelheid.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #897 Gepost op: 14 december 2017, 12:32 »
@ J-P, ben jij er met Honda nog uitgekomen met het frame? Werd het als een garantie issue afgehandeld?
Ik voel er wel voor om die beugel uit de VS te laten komen als Honda het zich niet aantrekt als een fabricage probleem.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2017, 13:58 door V-Twin »

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #898 Gepost op: 14 december 2017, 12:40 »
Honda trekt het zich niet aan blijkbaar. dus dan maar een brace. Ik zie het een beetje als het probleem rond de versnellingsbak/frame aanhechting bij de 1100GS. ALs je een sprongetje maakte kon je framebevestiging volledig afscheuren van de bak bij de 1100GS. Daarop heeft Touratech een fortuin verdiend met Hard Parts, een beugel die ervoor zorgt dat dat niet meer gebeurt. 5 jaar later kwam BMW met de 1150GS uit waar het probleem was getackled.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #899 Gepost op: 14 december 2017, 21:48 »
Robbin en ik hebben het anders opgelost.

De tripmaster zit vast aan de originele "gps" stang en steunt met 2 kleine rubbers op het dashboard. De gps beugel van de batzen steunt weer op de klemmen van de tripmaster, en diezelfde beugel zit ook vast aan het zwakke frame. Dus bijna alle speling en trillingen zijn weg. Als die nou nog breekt zien we wel weer verder.

Bijkomend voordeel is dat de ruit dus ook niet meer naar je toe komt op snelheid.

Brengt mij op het idiee om een steuntje te maken, een zijde aan het boutje van bevestiging van de klok naar de ruitsteun. Wordt vervolgd.

Met mopperen kom je niet verder