Er is toch al een rally uitvoering? Kostte €22.000, scheelt 7 kilo, en twee PK.
Honda schuift de CRF450 naar voren als rallymotor. Wedstrijden winnen was geen ontwerpcriterium van de 1000. De machine is ontworpen om zonder panne kilometers te vreten, ongeacht het wegdek, en zelfs dat wegdek is- afhankelijk van je kennis- optioneel. Net als de 750.
Wees reëel. Een gewicht van een 600cc supersport gaat niet gebeuren. Meer PK's dan kilo's gaat niet gebeuren. Beschermplaten van drie millimeter RVS met het soortelijke gewicht van koolstofvezel gaat niet gebeuren. Africa Queens kan lekker lopen pochen met hun twintig kilo besparing, maar dat is lekker makkelijk als je de katalysator er uit kan rammen en een holle buis als demper gebruikt.
We hebben 1000cc, we hebben 100PK. De GPS-buis is jammer, de spaken zijn jammer. Verder vind ook het gebruik van een LED koplamp niet ideaal (een kapotte spanningsregelaar kost zo ineens €700 meer), en nog wel meer dingen zoals een TPS sensor die niet los te bestellen is.... Deal-breakers? Dat moet je zelf beoordelen.