Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #930 Gepost op: 12 januari 2018, 09:20 »
Iemand hier die voorruit brace al gemonteerd? Helpt het echt?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #931 Gepost op: 12 januari 2018, 09:28 »
Of het op termijn helpt, ik denk het wel, veel minder geklapper van de voorkant. Ik heb er vertrouwen in
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #932 Gepost op: 12 januari 2018, 09:54 »
Ik heb nog niks voor de navigatiesteun maar ik denk dat ik minstens 5 jaar verder ben voor ik mijn motor net zo mishandeld heb als J-P in 1 seizoen 8)
Ik heb de "korte" navigatiesteun van BikePenR met een Zumo 395 en hij trilt bij geen enkel toerental of wegdek op het oog.

Voor het rempedaal heb ik ook geen brace maar ik heb ook geen kofferrek, dan zou de motor dus op de valbeugel en/of stuur en/of passagiersvoetsteun terecht komen denk ik. Ik heb wel H&B beugels om de originele handkappen heen + Outback Motortek valbeugels.

Offline Erwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #933 Gepost op: 20 januari 2018, 18:26 »
Vandaag mooie dag om stukje te rijden.
Twin uit de garage gehaald en wilde starten maar..... deed niets.
Wel op druppellader gehad, alles branden maar maar geen heerlijk ronkend geluid.
Sleutel opnieuw erin en eruit, startknop op dodemans Stand en weer terug en jahoor wat een heerlijk geluid
geeft mijn Twin toch ;).
Meteen maar even langs Co mijn dealer gereden. Super druk daar en dat op dit jaar getij.
Co herkende meteen het probleem.
Het zit in de schakelaar, gaat meteen een nieuwe bestellen.
Als die binnen is wordt deze erop gemaakt en moet het verholpen zijn.
Meer mensen dit probleem gehad?
Africa Twin CRF1000LAD DCT

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #934 Gepost op: 21 januari 2018, 09:25 »
Ik zelf nog niet, maar heb het wel al vaker gelezen op het Duits forum. Is iets om in de gaten te houden voor dat de garantietermijn vervalt! Heb wel al een niet goed oppakkende motor gehad en dat bleek een kapotte middelste bougie dop. Schijnt ook al vaker voor te zijn voor gekomen. Verder 17000 km probleemloos in alle weersomstandigheden gereden.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #935 Gepost op: 21 januari 2018, 10:35 »
Ik heb hier nu 52000 op de teller. Ik heb in september mijn binnenpoten onder garantie laten vervangen, die begonnen een vreemde verkleuring te vertonen. Waarschijnlijk ligt dat aan de buitenpoten als ik Adv. rider forum kijk. In dat geval moet ik nog eens garantie claimen. Ik heb met de knoppen helemaal geen problemen gehad maar mijn motor staat altijd binnen, zowel thuis als tijdens bochtenstages. Normaal koop ik nooit gelijk het nieuwe model (sterker nog, dit is de eerste nieuwe motor die ik zelf gekocht heb) maar ik heb wel het idee dat ik beter had gewacht op de 2018 adventure ;-) Noettegenstaande ben ik erg blij met deze motor en gaat ie nog 3,5 jaar mee moeten.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #936 Gepost op: 21 januari 2018, 15:21 »
Sleutel opnieuw erin en eruit, startknop op dodemans Stand en weer terug en jahoor wat een heerlijk geluid
geeft mijn Twin toch ;).
Meteen maar even langs Co mijn dealer gereden. Super druk daar en dat op dit jaar getij.
Co herkende meteen het probleem.
Het heeft mij even wat tijd gekost om Co te overtuigen van het probleem omdat hij op zijn beurt werd afgepoeierd bij een Honda dealer via wie de garantie verloopt. Die voor mij staat al weken in bestelling inmiddels, L en R, terwijl Ten Cate het binnen een week weet te regelen voor Martin W.

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #937 Gepost op: 21 januari 2018, 15:29 »
Honda heeft nachtlevering: voor 15.00 door dealer besteld,de volgende ochtend op de mat,mits voorraadig bij C M van Honda. Via andere kanalen : 1 a 2 weken

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #938 Gepost op: 21 januari 2018, 15:36 »
Bel Bakker in Zaandam eens hoelang zij ervoor nodig hebben? Was altijd voor de lunch besteld morgen in huis oid, voor alle Honda delen.

Denk dat de bestelling ergens blijft liggen...

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #939 Gepost op: 21 januari 2018, 17:05 »
Bij benjan in ridderkerk ook zo gepiept!
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #940 Gepost op: 21 januari 2018, 19:20 »
Ik zelf nog niet, maar heb het wel al vaker gelezen op het Duits forum. Is iets om in de gaten te houden voor dat de garantietermijn vervalt! Heb wel al een niet goed oppakkende motor gehad en dat bleek een kapotte middelste bougie dop. Schijnt ook al vaker voor te zijn voor gekomen. Verder 17000 km probleemloos in alle weersomstandigheden gereden.

Rijd de laatste 20 jaar Honda

Ruim 600dkm in al die jaren. Garantie claim in 20 jaar ,eenmaal een gasklepsensor
Koop de motoren nieuw of demo,s
Uitspraak van de verkoper( verkoopt BMW zowel Jappen) :
BMW heeft men een werkplaats nodig,bij Jappen geen werkplaats nodig!!!
Rij nu AT ( de 5e Honda) met 30dkm op de klok,nog geen garantie klaim ingediend. Een uitlaatklep iets ruimer gesteld,ketting geheel niet gesteld( Pro oiler),een set banden na 10dkm,nu Pirelli reeds 20dkm

Offline Erwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #941 Gepost op: 21 januari 2018, 20:22 »
Het heeft mij even wat tijd gekost om Co te overtuigen van het probleem omdat hij op zijn beurt werd afgepoeierd bij een Honda dealer via wie de garantie verloopt. Die voor mij staat al weken in bestelling inmiddels, L en R, terwijl Ten Cate het binnen een week weet te regelen voor Martin W.

Hij zei al dat ie meerdere Twin's had met dit probleem.
Had het erover dat Honda Nederland was overgegaan in Honda België en dat voor problemen zorgde.
Hij was al bezig geweest voor de andere verkochten Twin's maar dat lukte toen niet.
Wat was de klacht over de linkerkant?
Die heb ik nog niet trouwens.
Ik ga er van uit dat ie het netjes gaat afhandelen zoals ik dat van hem ben gewend.
Africa Twin CRF1000LAD DCT

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #942 Gepost op: 21 januari 2018, 21:36 »
Wat was de klacht over de linkerkant? Die heb ik nog niet trouwens.
Ik ga er van uit dat ie het netjes gaat afhandelen zoals ik dat van hem ben gewend.

Ik ga er ook vanuit dat hij het netjes gaat regelen maar communicatie via via is altijd lastiger dan dat je als dealer zelf zaken kunt doen met Honda zoals bijv Ten Kate dat wel kan.
Links heb ik het probleem dat de claxon het soms helemaal niet doet of klinkt als een schorre eend. Speelt eigenlijk al sinds maart vorig jaar maar komt steeds vaker voor. Weersomstandigheid maakt niet uit ook niet of de motor loopt en dat je wel of niet rijdt. Is puur een schakelaar probleem.

Offline Erwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #943 Gepost op: 21 januari 2018, 21:46 »
Ik ga er ook vanuit dat hij het netjes gaat regelen maar communicatie via via is altijd lastiger dan dat je als dealer zelf zaken kunt doen met Honda zoals bijv Ten Kate dat wel kan.
Links heb ik het probleem dat de claxon het soms helemaal niet doet of klinkt als een schorre eend. Speelt eigenlijk al sinds maart vorig jaar maar komt steeds vaker voor. Weersomstandigheid maakt niet uit ook niet of de motor loopt en dat je wel of niet rijdt. Is puur een schakelaar probleem.

Hij is zeker wel willend, gaat het onder garantie vervangen. Was wel een paar uur werk begreep ik.
Ga er over een tijdje nog wel even langs als ik niets gehoord heb.
Noem je dan ook wel even op ;)
Africa Twin CRF1000LAD DCT

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #944 Gepost op: 21 januari 2018, 22:12 »
Hij is zeker wel willend, gaat het onder garantie vervangen. Was wel een paar uur werk begreep ik. Ga er over een tijdje nog wel even langs als ik niets gehoord heb. Noem je dan ook wel even op ;)

Klopt de zijkappen en de tank moeten er af omdat de stekkers onder de tank zitten.

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #945 Gepost op: 28 januari 2018, 09:43 »
Gistermiddag nog f een straaltje zon meegepakt op de AT  8)
Tijdens het doorlopen van de dagteller en de totaalteller bemerkte ik dat de knoppen af en toe blijven hangen en er alleen uit zijn te halen als ik de handschoen uit doe en ze met de toppen van duim en vinger omhoog te til. :-[
Direct naar BenJan gereden, hij vroeg of ik die armaturen al eens had laten vervangen? (hij is mijn dealer) Dus worden er nu wel nieuwe besteld en ik hoop op het verbeterde type?
Er staat nu nog maar 11.500km op de klokken, staat in verwarmde garage, wordt nooit met waterdruk gereinigd, dus ik vermoed dat het iets met weekmakers in de kunststof delen te maken heeft : drukknoppen zwellen op ? :P

Vraag aan J-P : mbt de voorvork buitenpoten, op welke basis kon je dat onder garantie laten vervangen? was er al slijtage van de loopvlakken waarneembaar? Merkte je al iets daarvan tijdens het rijden of alleen in het terrein met knippen e.d. ?
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2018, 09:55 door RENO »

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #946 Gepost op: 28 januari 2018, 09:53 »

Dit plaatje van ADV zou de overmatig snelle slijtage van de binnenpoten weergeven



Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #947 Gepost op: 28 januari 2018, 10:17 »
Is de slijtage zichtbaar op de buitenpoten als indicatie dat er "iets" aan de hand is?
Ik haal niet wekelijks de voorvork uit elkaar ben ik bang.

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #948 Gepost op: 28 januari 2018, 15:17 »
Volgens mij zal dit duidelijk op de binnenpoten zichtbaar zijn,ze glijden op elkaar!!!

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #949 Gepost op: 28 januari 2018, 15:46 »
Zou kunnen. Maar als de binnenpoten van harder materiaal zijn zie je misschien juist niks terwijl de buitenpoten wel slijten, of zeg ik nou iets heel doms  ::)
Ik merk wel iets van "stick-slip" bij stilstand maar dat wordt normaal toch door de keerringen veroorzaakt.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #950 Gepost op: 28 januari 2018, 17:01 »

Vraag aan J-P : mbt de voorvork buitenpoten, op welke basis kon je dat onder garantie laten vervangen? was er al slijtage van de loopvlakken waarneembaar? Merkte je al iets daarvan tijdens het rijden of alleen in het terrein met knippen e.d. ?

Er was niets van te merken. Het viel me op bij het wisselen van mijn wielen. Ik zag een verkleuring aan de binnenpoten. Geprobeerd weg te poetsen maar zat duidelijk in het metaal. Fotos van gemaakt en opgestuurd naar benjan en die hebben ervoor gezorgd dat ik garantie kreeg
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #951 Gepost op: 29 januari 2018, 20:11 »
 :P  antwoord van BenJan op mijn vraag of er werkelijk issues zijn met de voorvork van de AT : Neuh, nooit iets van gehoord, kan niet slijten want er zitten nylon bussen in  :o
Zal nog eens vragen met de foto's van de Adv site erbij of we het wel over hetzelfde hebben...

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #952 Gepost op: 29 januari 2018, 20:27 »
Storm in een glas water ?
Nadeel van een forum?

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #953 Gepost op: 29 januari 2018, 20:32 »
Ik heb dat verhaal ook ADV gelezen en vraag me af als dit een echt probleem zou er dan geen recall moeten zijn bij het RDW op de website moeten staan? Daar staat nu niets.
Weet iemand hoeveel AT CRF1000 er in Nederland zijn? Misschien is dan mogelijk om de problemen zoals de schakelaars,spaken en voorvork gezamelijk Honda op zijn verantwoordelijkheid te wijzen zodat dit opgelost wordt onder garantie. Die van mij is van april 2016 en komt uit de UK en fabrieksgarantie loopt dit jaar af en heb geen ziin om met kosten geconfronteerd te worden voor zaken die bekend staan als probleem en/of verkeerd materiaal.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #954 Gepost op: 29 januari 2018, 22:57 »
nog AT rijders die een nieuwe helm zoeken, best mooi deze:  https://www.araihelmet.eu/en/collection/detail/tour-x4
Varadero SD02  2004

Offline Wingnut

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #955 Gepost op: 01 februari 2018, 10:14 »
Ik heb dat verhaal ook ADV gelezen en vraag me af als dit een echt probleem zou er dan geen recall moeten zijn bij het RDW op de website moeten staan? Daar staat nu niets.
Weet iemand hoeveel AT CRF1000 er in Nederland zijn? Misschien is dan mogelijk om de problemen zoals de schakelaars,spaken en voorvork gezamelijk Honda op zijn verantwoordelijkheid te wijzen zodat dit opgelost wordt onder garantie. Die van mij is van april 2016 en komt uit de UK en fabrieksgarantie loopt dit jaar af en heb geen ziin om met kosten geconfronteerd te worden voor zaken die bekend staan als probleem en/of verkeerd materiaal.

Een recall is alleen wanneer alle motoren moeten worden aangepast omdat er een veiligheid probleem is of structureel ander probleem bij een groot aantal motoren en/of veel schade kan veroorzaken. Deze moeten gemeld worden bij RDW. Andere niet structurele problemen die de veiligheid niet maar wel vaker voorkomen worden met een service bulletin aangegeven. Hierbij kan de dealer deze repareren wanneer het probleem zich echt voordoet.

Ik rij al 42 jaren motoren(Honda) en koop regelmatig een nieuwe en heb er van zowel service bulletins als recalls al de nodige voorbij zien komen. Echter in het internet tijdperk met wereldwijde communicatie zijn het er veel meer geworden. In het verleden heb ik meegemaakt dat een veel voorkomen probleem in de USA buiten de garantieperiode werd opgelost door Honda en in Europa niet. Sinds het internet is dit niet meer mogelijk en weten we vaak meteen dat er een recall is of een service bulletin voor een vaak voorkomend probleem.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #956 Gepost op: 01 februari 2018, 12:35 »
Ik had met mijn crosstourer na 3 jaar en 75000 km een gebroken kruiskoppeling. Ik naar de dealer, ik rekende nergens op. Mijn dealer, Motortotaal in Terneuzen vond het niet kunnen en nam direkt contact op met Honda waarop Honda hen meedeelde dat er nog een paar gevallen bekend waren met minder kms en die onderzocht werden. Ik kreeg daarop onder garante een oud type aandrijfas uit de Honda schappen in Gent met de mededeling dat er mogelijk een terugroepactie aan zat te komen op de oude assen. Dat klopte en 9 maanden later kreeg ik dus alweer onder garantie een volledig nieuwe. De hele kwestie heeft mijn vertrouwen in het merk niet alleen bevestigd maar ook versterkt. Ik ben met BMW wel anders gewend geweest helaas (zoals sommigen hier weten). Ik maak me dan ook geen zorgen, if the shit hits the fan I got my ass covered ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #957 Gepost op: 01 februari 2018, 21:03 »
Gezien de reacties hier denk ik dat het allemaal wel mee valt met die problemen en
Ik ga me er ook niet druk om maken zie het allemaal wel. Misschien die standaard banden nog vervangen en voor de rest ga ik lekker genieten van mijn  :)

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #958 Gepost op: 01 februari 2018, 21:33 »
Geheel met Pronto eens. Gewoon lekker rijden,niet te veel van de verhalen aantrekken. Er zit soms een ander reden achter deze verhalen

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #959 Gepost op: 03 februari 2018, 21:41 »
 ;) En inderdaad, BenJan heeft het bij het rechte eind, er zitten deze met teflon gecoate bussen in de AT voorvork !
Dit blijkt in de US (veel meer verkochte AT motoren) dus wel een "dingetje" waarbij ik, zo vlak vóór het einde van de garantieperiode, wel wil weten of dit ook mijn fiets gaat gebeuren.

Ik hoop van niet, want lijkt mij een duur probleem om op te lossen .... ::)
Tijdig voorvork-olie vervangen dus !