Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216443 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #990 Gepost op: 13 februari 2018, 20:16 »
Honda staat ook niet in Utrecht?

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #991 Gepost op: 14 februari 2018, 16:42 »
Daarom ben ik naar deze exclusieve dealer in België gegaan, heel goed en snel geholpen met de linker schakelaar en kapotte bougie dop.
Dealer in Nederland Waardeloos!!! >:(


http://www.motorhandel-vleugels.be/

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #992 Gepost op: 17 februari 2018, 14:51 »
Daarom ben ik naar deze exclusieve dealer in België gegaan, heel goed en snel geholpen met de linker schakelaar en kapotte bougie dop.
Dealer in Nederland Waardeloos!!! >:(

Yank zeg je hier nu mee dat je voor een garantieclaim gewoon ook bij een Belgische dealer kan aankloppen of roem je uitsluitend de service van die motorzaak?
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2018, 16:04 door V-Twin »

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #993 Gepost op: 17 februari 2018, 14:54 »
Gister zijn de stuurknoppen onder garantie vervangen. Knoppen voelen geheel anders aan bij het bedienen en het inwendige contactvlak wordt nu eerder en langer geraakt. Helaas heeft het even geduurd maar uiteindelijk is het toch weer in orde gekomen.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #994 Gepost op: 17 februari 2018, 15:09 »
Mooi dat het geregeld is Bram. 👍 Nu zorgeloos km maken 😉😁🏞️🗺️

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #995 Gepost op: 17 februari 2018, 17:30 »
Yank zeg je hier nu mee dat je voor een garantieclaim gewoon ook bij een Belgische dealer kan aankloppen of roem je uitsluitend de service van die motorzaak?

Jazeker, geen enkel probleem. Als je in het buitenland bent en je hebt je service boekje erbij dan wordt je in de garantie periode ook gewoon geholpen.

Offline Erwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #996 Gepost op: 17 februari 2018, 18:19 »
Gister zijn de stuurknoppen onder garantie vervangen. Knoppen voelen geheel anders aan bij het bedienen en het inwendige contactvlak wordt nu eerder en langer geraakt. Helaas heeft het even geduurd maar uiteindelijk is het toch weer in orde gekomen.

Mooi dat het opgelost is en anders en beter aanvoelt. 
Hoorde al dat je geweest was.
Vanmiddag na een lekker stukje sturen ook neergezet voor stuurknoppen.
Kreeg Twin bijna niet gestart dus was hard nodig.
Gaan het verschil van de week bekijken.
Africa Twin CRF1000LAD DCT

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #997 Gepost op: 17 februari 2018, 18:54 »

Misschien kunnen de inmiddels 'well-trained eyes' even op de beurs bij het 2018-model koekeloeren of de diverse inmiddels bekende kinderziektes al zijn weggewerkt in dat model  ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #998 Gepost op: 17 februari 2018, 18:55 »
Honda staat niet op de deelnemerslijst van de Motorbeurs.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #999 Gepost op: 17 februari 2018, 18:57 »
Zal toch wel eentje op de beurs rondslingeren ??? (TCN stand wellicht?)

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1000 Gepost op: 17 februari 2018, 21:24 »
Misschien kunnen de inmiddels 'well-trained eyes' even op de beurs bij het 2018-model koekeloeren of de diverse inmiddels bekende kinderziektes al zijn weggewerkt in dat model  ::)

Hi Harm ik leg op dit moment de laatste hand aan alle aanpassingen 2018 modellen voor in de Transalper  >:D
Ik zal eens kijken of ik je email adres nog ergens heb  ::)

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1001 Gepost op: 18 februari 2018, 11:10 »
Ten Kate en Goedhart hebben hem iig al in de showroom staan.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Hotel 317

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1002 Gepost op: 18 februari 2018, 21:27 »
Honda schrijft voor in het werkplaatshandboek 25Nm en Showa schijnt een montagevoorschrift voor soortgelijke voorvorken te hebben van 18Nm. Dat kleine beetje meer koppel op die bouten zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Ik kan mij voorstellen dat kroonplaten met meer of minder "vlees" of een andere alu legering, andere aanhaalkoppels hanteren. Ik weet dat KTM en hugsvarna ook ongemakkelijk lage waardes (acht tot tien nm) hanteren.

Offline robbing

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1003 Gepost op: 04 maart 2018, 10:38 »
Tijdje terug de kuipruit steun ontvangen van Nccr.se

Erg tevreden over het resultaat. Past i.s.m. met Batzen

Honda Africa Twin CRF1000L CRF Rally

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1004 Gepost op: 04 maart 2018, 12:52 »
Ziet totaal solide uit
Ga je Baetzen steun met div. apparaaten op de orginele ruitsteun monteren,dan kun je op je vingers natellen ,dat het kapot gaat!! Al blijf je op asfalt rijden
Heb op AT de ruitsteun op 2 plaatsen verstrekt. Zit te wachten,dat de pekel weg is,om mijn huiswerk te testen

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1005 Gepost op: 04 maart 2018, 15:53 »
Ook ik heb inmiddels een NCCR steun op mijn motor geplaatst, in samenwerking met een Batzen verstelbare ruitsteun. Het kostte nogal wat moeite om de 2 onderste moertjes op de boutjes te krijgen. Maar met behulp van een telefoontang en aangepunte boutjes is het mij gelukt.
Ben erg tevreden over het resultaat maar een definitief oordeel komt pas na proefrijden. Dit is (gezien het weer) nog niet gebeurt.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1006 Gepost op: 04 maart 2018, 18:02 »
Inmiddels ben ik nu iets langer dan een jaar de trotse bezitter van mijn CRF!  :D
Na het afleggen van ruim 14500 km in het afgelopen jaar eigenlijk alleen problemen ondervonden met de banden (al snel vervangen door Mitas E07) en de spaken en stuurunit (beiden in november onder garantie vervangen). Nog steeds vind ik het een heerlijke motor.
Heb nu wel dingen in bestelling staan, zoals handvatverwarming van Oxford, voetstepverbreders en BB handkappen van SW-Motech en een Kaoko cruisecontrol. Een Swegotech updraft deflector heb ik afgelopen week gemonteerd, maar door de kou (en pekel) nog niet uitgeprobeerd.

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1007 Gepost op: 04 maart 2018, 22:20 »
Heb jij een DTC ?  Indien hoe is jouw ervaring met cruise control?

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1008 Gepost op: 04 maart 2018, 22:22 »
Herstel
Indien ja,wat is je ervaringen?

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1009 Gepost op: 04 maart 2018, 22:29 »
Leuk dat je het wil herstellen, maar herstel het dan wel goed he  ;)

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1010 Gepost op: 04 maart 2018, 22:46 »
Opnieuw

Martin, heb jij een DTC? Indien ja,hoe is jouw ervaring met de Kaoko cruise control?

Groet

JanO

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1011 Gepost op: 04 maart 2018, 22:59 »
Doe nóg maar een x Jan, dat systeem heet DCT  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1012 Gepost op: 04 maart 2018, 23:01 »
Het zal de leeftijd zijn


DCT!

Groet
Jan

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1013 Gepost op: 04 maart 2018, 23:31 »
 ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1014 Gepost op: 05 maart 2018, 10:13 »
Jan, ik heb inderdaad een DCT (Dual Clutch Transmission), nu niet meer vergeten  ;)
Ben er erg tevreden mee, je kunt er lekker ontspannen mee rijden en geen geklak meer van 2 helmen die elkaar raken als je met een duopassagier optrekt.
Terugschakelen doe ik met de schakelflipper wel veel zelf, de rest laat ik aan de DCT over. De normale drive mode gebruik ik nooit, omdat dan veel ter snel wordt opgeschakeld naar een hogere versnelling. Stand S1 werkt voor mij heel prettig, in Luxemburg in de heuvels met af en toe steile klimmetjes of afdalingen, werkte het prettiger om voor stand S2 of S3 te kiezen. De motor draait dan meer toeren en vooral bergafwaarts profiteer je dan van meer motorrem.
Voor woon-werk verkeer is het heerlijk als je moet wachten voor verkeerslichten. Een koppeling hoef je niet in te trekken, terwijl je bij groen wel direct kunt wegrijden. Per ongeluk afslaan is er ook niet meer bij.

Enig nadeel dat ik heb ondervonden is dat je bij ongewild gas geven je niet even snel je koppeling kunt intrekken. Reed bij een rit per ongeluk (zacht en zonder schade) een keer tegen een muur na te hard gas geven vanuit stilstand  :-[
Daar van geleerd om bij zacht manoeuvreren 2 vingers op de rem te houden.

Offline Wingnut

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1015 Gepost op: 05 maart 2018, 15:56 »
Opnieuw

Martin, heb jij een DTC? Indien ja,hoe is jouw ervaring met de Kaoko cruise control?

Groet

JanO

Ik heb zelf de Kaoko cruise control erop zitten in combinatie met SW Motech Kobra handkappen en Oxford verwarmde handvaten. In overleg met importeur Splah Design (importeur voor zowel SW Motech als koake) hebben zij mij het juiste type geadviseerd.
 
Ik ben niet echt tevreden omdat hij niet makkelijk is vast te zetten  en ook verloop en daardoor snelheid verliest. In het verre verleden has je Vista cruise control en die werkte veel makkerlijker om het gas vast te zetten en bleef dan ook op dezelfde positie staan. Helaas kan ik deze niet meer vinden, vroeger kon je die krijgen bij struik onderdelen die niet meet bestaat.

Offline Cas

« Laatst bewerkt op: 05 maart 2018, 16:41 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1017 Gepost op: 05 maart 2018, 16:55 »
De MCcruise is daarom wel de beste. Ik heb er zelf ook 1 gehad 1 van mijn vorige motoren en is echt top. Ik kan het niet vinden met van die mechanische frutsels als de Kaoko...
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1018 Gepost op: 05 maart 2018, 17:13 »
Ik heb in mijn andere Honda en in mijn auto cruise control zitten en gebruik het vrijwel nooit, ik vind ons wegennet daarvoor te druk. Binnenkort ga ik echter met de motor op 1 dag naar de Pyreneeën (1200 km) over de Franse tolwegen en ik denk dat ik er dan wel blij mee ben.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1019 Gepost op: 05 maart 2018, 19:19 »
Ik heb zelf de Kaoko cruise control erop zitten in combinatie met SW Motech Kobra handkappen en Oxford verwarmde handvaten. In overleg met importeur Splah Design (importeur voor zowel SW Motech als koake) hebben zij mij het juiste type geadviseerd.
 
Ik ben niet echt tevreden omdat hij niet makkelijk is vast te zetten  en ook verloop en daardoor snelheid verliest. In het verre verleden has je Vista cruise control en die werkte veel makkerlijker om het gas vast te zetten en bleef dan ook op dezelfde positie staan. Helaas kan ik deze niet meer vinden, vroeger kon je die krijgen bij struik onderdelen die niet meet bestaat.
Jammer dat de Kaoko je tegenvalt, ik heb er op internet positieve verhalen over gelezen.
Voor mij is de hoofdzaak dat ik af en toe op lange rechte stukken de rechterpols een paar minuten kan ontspannen. Jullie lezen het wel als de Kaoko er op zit.