Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216479 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1080 Gepost op: 23 maart 2018, 22:58 »
Nog eentje speciaal voor Zeger:

Dank je!!! Nog 3 weken... :D
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1081 Gepost op: 23 maart 2018, 23:12 »
Nieuw bij het forum dus maar meteen even voorstellen Kliko ofwel Patrick in het normale leven. Aangestoken door allroad virus in 2008 door aanschaf van XTZ660 tenere. Met deze tenere door Marokko en naar Dakar gereden. Na 5 jaar ingeruild voor een F800gs waarmee we een rondje IJsland gedaan hebben en vanochtend na wederom 5 jaartjes, de BMW ingeruild op een Adventure Sport. Met beetje mazzel staat hij volgende week klaar.

Gefeliciteerd! Super gaaf! die van mij zal morgen of begin volgende week binnen komen denk ik.... maar ik haal hem de 14de (pas) op... eerst marathon Rotterdam lopen 8 april... Als de Adventure voor die tijd binnen staat komt er niets meer van het trainen... ook komt er nog een bakkie pekel... die fout heb ik al eerder gemaakt om met een nieuwe motor door de pekel te rijden...raad ik af kan ik je zeggen..
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1082 Gepost op: 24 maart 2018, 13:39 »
En weer terug op het oude nest...

Vandaag bij Ten Kate de handtekening gezet voor een nieuwe Victory Red 2017 model incl Adventure Pakket.
Verder wordt de navigatie overgebouwd boven de teller, Osco Oiler en Pireli Scorpion Trail 2 banden eronder.
Zaterdag ophalen.

Overweeg om dan ook maar weer lid te worden, destijds, begin 2000 met de toenmalige Varadero, paar leuke toertochten gereden.

Groet'n
Wim aka snicker

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1083 Gepost op: 24 maart 2018, 13:53 »
Gefeliciteerd Wim! Veel plezier gewenst met je nieuwe Twin  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1084 Gepost op: 24 maart 2018, 13:56 »
Gefeliciteerd Wim! Veel plezier gewenst met je nieuwe Twin  8)

Dank je wel, gaat vast lukken.
Vanochtend een paar uurtjes proef gereden en dat beviel geweldig.
Veel speelser en handelbaarder dan de Tiger Explorer 1200 die ik nu rijd, da's meer een toermotor op hoge poten.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1085 Gepost op: 24 maart 2018, 14:16 »
Gefeliciteerd Wim met je nieuwe aankoop.
Voor de prijs bewust het 2017 model of voor een andere reden? En de doehetzelver of de DCT?

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1086 Gepost op: 25 maart 2018, 00:12 »
Gefeliciteerd Wim met je nieuwe aankoop.
Voor de prijs bewust het 2017 model of voor een andere reden? En de doehetzelver of de DCT?
Min of meer bewust, Ten Kate bood deze wel erg scherp aan en met de voor mij belangrijke opties.
Toen ik ook nog een heel fijne inruil voor de TEX kreeg was de keuze snel gemaakt.
De daaropvolgende proefrit was meer dan prima dus kom maar op met de Twin.

Heb wel heel bewust voor de schakelversie gekozen, kan me niets voorstellen bij een DCT.

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1087 Gepost op: 25 maart 2018, 07:33 »
En weer terug op het oude nest...

Vandaag bij Ten Kate de handtekening gezet voor een nieuwe Victory Red 2017 model incl Adventure Pakket.
Verder wordt de navigatie overgebouwd boven de teller, Osco Oiler en Pireli Scorpion Trail 2 banden eronder.
Zaterdag ophalen.

Overweeg om dan ook maar weer lid te worden, destijds, begin 2000 met de toenmalige Varadero, paar leuke toertochten gereden.

Groet'n
Wim aka snicker

Gefeliciteerd! Leuk! Veel veilige kilometers toegewenst!
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1088 Gepost op: 01 april 2018, 17:35 »
Allen,

Na een lange periode van stilstand , begin september tot half maart , wil de AT slecht starten.
En niet alleen de eerste keer , maar ook warm na een ritje . Ik moet een flinke plurk gas geven om hem aan de gang te krijgen.
Iemand dezelfde ervaring ??

Groet

Ruud
Grace under Persure

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1089 Gepost op: 01 april 2018, 18:56 »
Ik zou als ik jou was een injector-cleaner door de benzine gooien.
Had je de motor overigens met een volle tank weggezet?

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1090 Gepost op: 01 april 2018, 20:39 »
Motor is in augustus bij de dealer geweest voor de 12000 beurt , daarna nog een weekend weggeweest en ongeveer 1500 km gereden. Volgens de dealer is er brandstof cleaner toegevoegd bij de beurt.

De tank zat voor 1/3 vol na de laatste rit.

Groet

Ruud
Grace under Persure

Offline Erwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1091 Gepost op: 01 april 2018, 22:42 »
Start Knop al vervangen?

Nu krijg je hem nog zo gestart,  straks lukt dat ook niet meer.
Bekend kwaaltje.
Africa Twin CRF1000LAD DCT

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1092 Gepost op: 02 april 2018, 09:26 »
Startknop na laten kijken/vervangen. Is een bekend euvel.
Je kan de knop soepel houden door de motor altijd uit te zetten met de start/kill switch. Dat doe ik ook en heb nog geen last.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Erwin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1093 Gepost op: 02 april 2018, 10:04 »
Startknop na laten kijken/vervangen. Is een bekend euvel.
Je kan de knop soepel houden door de motor altijd uit te zetten met de start/kill switch. Dat doe ik ook en heb nog geen last.

Is fabricage fout. Contactmoment van schakelaar komt op gedeelte van kill switch.
Zit in het nieuwe model schakelaar anders.
Dus knop soepel houden heeft hier niets mee te maken volgens mij, je hebt dan nog gewoon mazzel ;) dat ie het bij jou nog doet.
Zo snel mogelijk laten vervangen, is onder garantie overigens.
Succes.
Africa Twin CRF1000LAD DCT

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1094 Gepost op: 02 april 2018, 15:39 »
Zaterdag de AT opgehaald bij Ten Kate, eerste nieuwe motor is een feit!
Aansluitend uiteraard een lekker stuk gereden en overall verschrikkelijk happy.
Maar er zijn me een paar zaken opgevallen:
1: Navigatie boven het dashboard, perfect afleesbaar maar het ding wiebelde als een dolle op wat slechtere wegen, blijft dat wel goed gaan of breekt er vanzelf wel wat af.....
2: Honda Toerruit zit erop, deze gaf aardig turbulentie. Tijdens de proefrit gereden met een standaard ruitje, veel minder turbulentie maar op de snelweg, en dat rijd ik ook wel eens, weer flink minder bescherming en werd de helm omhoog getrokken; zijn er betere opties?
3: Zadel toch wel erg hard, proefrit op AT met 27.000 op de klok en die was comfortabeler. Hoeveel kilometers duurt het globaal voordat het zadel wat ''ingezeten'' raakt of zijn hier voor redelijk geld ook betere opties?

Ik hoor graag.

Groet'n
Wim aka snicker

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1095 Gepost op: 02 april 2018, 15:54 »
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst Wim
 Foto('s)?😉

Zadels moeten meestal ook ingereden worden, dus kan zachter worden. Bij was die goed. (64kg en 168cm) Misschien na een tijd niet meer. Is persoonlijk. Kont moet zich misschien ook nog aanpassen.?
Die ruit, dat heb ik al meer gelezen. Er zijn vervangers genoeg op de markt. Bij mij was dat OK. zowel bij de gewone als bij de adv. Zelfs op de snelweg.
Welke gps heb je? En wat wiebelde er? Was het de beugel of alleen de gps?2

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1096 Gepost op: 02 april 2018, 16:23 »

Zie dit topic eens, heb persoonlijk hier veel baat bij gehad.


http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=15954.0

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1097 Gepost op: 02 april 2018, 16:49 »
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst Wim
 Foto('s)?😉

Zadels moeten meestal ook ingereden worden, dus kan zachter worden. Bij was die goed. (64kg en 168cm) Misschien na een tijd niet meer. Is persoonlijk. Kont moet zich misschien ook nog aanpassen.?
Die ruit, dat heb ik al meer gelezen. Er zijn vervangers genoeg op de markt. Bij mij was dat OK. zowel bij de gewone als bij de adv. Zelfs op de snelweg.
Welke gps heb je? En wat wiebelde er? Was het de beugel of alleen de gps?2

Dank je Canis.
Zal volgende keer opletten wat er allemaal beweegt, weet dat nu niet.
Ik denk alles maar da's een gokje...

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1098 Gepost op: 02 april 2018, 16:50 »
Zie dit topic eens, heb persoonlijk hier veel baat bij gehad.


http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=15954.0

Dank je Yank,
Ding ga ik aanschaffen, dan ook gelijk af van het opspattende zand op onverharde paden neem ik aan.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1099 Gepost op: 02 april 2018, 17:05 »
Welke gps heb je en welke bevestiging?

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1100 Gepost op: 02 april 2018, 21:00 »

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1101 Gepost op: 04 april 2018, 22:40 »
Ik heb me vanaf de eerste kilometers verbaasd over het comfort van het zadel, maar ik kwam van een 800GS en dat is wel wat spartaans, ik kan letterlijk een hele dag rijden op de AT.

Ruit zou een fractie hoger mogen maar ik vind de originele hoogte om te zien precies goed en van hogere ruiten ben ik qua looks niet kapot. Werkt zo'n MDI verstelbaar spoilertje een beetje?
Bij mij lijkt de GPS niet veel te trillen maar off-road heb ik natuurlijk geen tijd om daar echt naar te kijken. Heb nog geen verstevigingsbeugel.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1102 Gepost op: 05 april 2018, 06:27 »
Ik ben ook zeer tevreden over het zadel, komend van een RD07, inzitten was niet nodig. Wat wel zo is is dat ik elk seizoen m'n kontvlees weer moet trainen op het lange zitten, maakt niet uit welk zadel, misschien dat dat het is?

Als je de standaard ruit iets hoger wil dan is een Bätzen screen adjuster ideaal. Niet duurder dan zo'n lelijk opzet schermpje. :p


Ik had al gereageerd op dezelfde vragen op een ander forum, dus quote ik mijzelf even:
Citaat
[message=28676425,noline]Vizier schreef op 02 april 2018 @ 16:13[/message]:
verstevigingsbeugel:
http://ebutik.nccr.se/nccr-hard-parts-1/africa-twin-windscreen-support

Tegen turbulentie:
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/4706
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 06:31 door ChristianG »
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1103 Gepost op: 05 april 2018, 20:40 »
Ik ben ook zeer tevreden over het zadel, komend van een RD07, inzitten was niet nodig. Wat wel zo is is dat ik elk seizoen m'n kontvlees weer moet trainen op het lange zitten, maakt niet uit welk zadel, misschien dat dat het is?

Als je de standaard ruit iets hoger wil dan is een Bätzen screen adjuster ideaal. Niet duurder dan zo'n lelijk opzet schermpje. :p


Ik had al gereageerd op dezelfde vragen op een ander forum, dus quote ik mijzelf even:
Ik ga het zadel zeker een kans geven en ''inzitten''.
Rijd per jaar 10-15.000 km en heb best wel zitvlees maar dit zadel is zeker niet het beste waar ik op gezeten heb...maar nogmaals, ik geef het zeker een kans en hoop/verwacht dat ik er mee leven kan.

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1104 Gepost op: 05 april 2018, 20:42 »
Nu ook in NL te koop bij: http://www.heavyduties.nl/shop/21-accessoires
Ik heb het vanavond opgehaald en monteer het zaterdag, ben benieuwd...

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1105 Gepost op: 05 april 2018, 20:44 »
Welke gps heb je en welke bevestiging?
Garmin 590 icm de sw-motech beugel boven het dashboard, geen idioot dik en zware oplossing lijkt me.
Ben inmiddels op de beugel-oplossing geattendeerd, moet ik over nadenken.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1106 Gepost op: 06 april 2018, 22:05 »
Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe AT Wim!  :)

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1107 Gepost op: 06 april 2018, 22:09 »
In de huidige Motoplus staat het verslag van de 50.000 km duurtest van de CRF1000L Africa Twin.
Ik had mijn eigen ervaring ingezonden naar de redactie en dacht dat het véél te lang was om te plaatsen.  ;D Ze hebben blijkbaar toch ruimte gevonden om mijn hele verhaal te publiceren.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1108 Gepost op: 06 april 2018, 22:11 »
Ik heb het gelezen ja, leuk!

Weinig bijzonderheden, betrouwbaar motortje.....!
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Wingnut

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1109 Gepost op: 06 april 2018, 23:38 »
Garmin 590 icm de sw-motech beugel boven het dashboard, geen idioot dik en zware oplossing lijkt me.
Ben inmiddels op de beugel-oplossing geattendeerd, moet ik over nadenken.

Ik rij met ongeveer dezelfde combinatie (SW motech beugel en Zumo 595) al 33000 kilometer zonder veel problemen over grotendeels binnenwegen met niet altijd strak wegdek, dus ik herken de aangehaalde problemen t.a.v. trillen en scheuren van de beugel niet. Ik heb een 2018 DCT versie gekocht en zal de SW motech GPS houder en 595 om laten zetten naar de nieuwe.