Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216457 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1140 Gepost op: 23 april 2018, 18:26 »
Ik vond de standaardruit op de adventure te hoog. Maar ik ben dan ook maar 1.68m.🙂

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1141 Gepost op: 23 april 2018, 19:29 »
Dat moet een gezellig boel zijn geweest daar in de Eifel als J_P je op 2,00 meter had geschat  ;D 8). Maar ik heb er alle beeld bij ik vond het hoge Honda scherm met mijn, 1,89 m ook te hoog. Op lage snelheid geen probleem maar boven de 110 km/h werd het allemaal inderdaad wel erg lawaaig. De Batzen screenadjuster heb ik overigens in de laagste stand staan.Van de zomer ga ik eens proefrijden met een V-STREAM, die lijkt het goed te doen. Voor ik die aanschaf wil ik dat ook eerst zelf ff vaststellen. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen!

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1142 Gepost op: 24 april 2018, 19:53 »
Worden die V-Stream schermen nog ergens in Europa verkocht?
Ik ben zelf ook 1,89 en formaatje 4xl en heb het touring scherm erop zitten en een forkshield.
Het is jammer dat je nergens kan testen met de V-Stream want ik zit te dubben of ik die van 58,5cm moet bestellen of 1 maatje kleiner.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1143 Gepost op: 24 april 2018, 20:57 »
Worden die V-Stream schermen nog ergens in Europa verkocht?
Ik ben zelf ook 1,89 en formaatje 4xl en heb het touring scherm erop zitten en een forkshield.
Het is jammer dat je nergens kan testen met de V-Stream want ik zit te dubben of ik die van 58,5cm moet bestellen of 1 maatje kleiner.

Jazeker bij MDI-Online en daar kan je ook proefrijden.

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1144 Gepost op: 24 april 2018, 22:12 »
Die had ik nog niet gevonden. Bedankt ga er en afspraak maken

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1145 Gepost op: 25 april 2018, 16:03 »
Keep us informed  :)

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1146 Gepost op: 26 april 2018, 18:24 »
Zal ik doen volgens de yank heb ik met mijn postuur die grootste nodig. Ik heb nu nl touring scherm met MRA x screen erop en die is hoogte wel goed maar niet in breedte.
En dat is mijn probleempje. Al werkt het maar iets dan ben ik blij anders gewoon pech en niet meer zeuren.

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1147 Gepost op: 30 april 2018, 11:48 »
😎
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline DetoX

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1148 Gepost op: 04 mei 2018, 22:00 »
Ik met mijn 1,89 ben gelukkig met het standaard scherm met een MRA spoiler erop. Ik had de medium Touratroep ruit, maar die is alleen maar cool, niks meer, niks minder.

Insanity is not as easy as I make it look

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1149 Gepost op: 05 mei 2018, 09:35 »
wat een hippe zonnebril
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1150 Gepost op: 10 mei 2018, 10:32 »
De valbeugels van OM met de tasjes van SWmotech hebben hun werk weer gedaan. Gister weer toen ik in een blinde haakse bocht ineens een tegenligger op mijn helft tegenkwam.

De aanloop naar de bocht:
https://www.google.nl/maps/@51.3039466,3.8576644,3a,60y,45.89h,82.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1seDvZuvfK3FA2BWJ3xh6Jhg!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.nl/maps/@51.3041449,3.8580134,3a,75y,107.96h,78.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1s45y0mVutE1BT4-EnBIgTpA!2e0!7i13312!8i6656

Ik kon nog net de berm insturen maar raakte met de valbeugel en de tas de tegenligger, die vervolgens rechtsafs sloeg (reden waarom ze de bocht zo wijd pakte wsl) en doorreed . Ik erachteraan. Bleek het een meisje te zijn met haar vader naast haar en raad eens, hij belg en zij geen rijbewijs. Auto (ceicento) van voor naar achter beschadigd. Het tasje op mijn valbeugel (swmotech) had brandsporen, verder geen schade aan mijn kant ;-) Toch maar even op het hart gedrukt dat wegrijden na een botsing een strafbaar feit is en dat ze zelf maar moesten zien hoe ze de auto in orde kregen. De veeg op het tasje boeit me niet zo.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1151 Gepost op: 10 mei 2018, 10:35 »
Ben je goed vanaf gekomen  :o

Offline Driver

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1152 Gepost op: 10 mei 2018, 10:39 »
en waarschijnlijk heb je door je rijervaring ook erger kunnen voorkomen.

Petrus64

  • Gast
Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1153 Gepost op: 10 mei 2018, 10:45 »
Mooi mazzel gehad man, had idd ook heel anders kunnen aflopen.  :o


Offline Janno

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1154 Gepost op: 11 mei 2018, 08:35 »
Zo J-P  daar kom je gelukkig goed mee weg.
Mvg Jan-Arie

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1155 Gepost op: 11 mei 2018, 10:28 »

Ja bagger dit soort incidenten! Vaak gaat het maar net goed..


Ik wil geen discussie starten verder, maar een week of 2 geleden op een warme zondag middag reed ik door Belgie en Luxemburg een rondje. En dan van die plukjes rijders die 3 man breed - ook door de bochten- mij een beetje richting berm duwen.  Erger nog, zij die geleerd hebben gekregen dat het oké is vóór de bocht de andere weghelft op te gaan zodat ze 'meer zicht door de bocht' zouden hebben.

Ik molesteer er nog es eentje..


Goed gestuurd J-P, want het kan zomaar anders aflopen..




..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1156 Gepost op: 11 mei 2018, 12:25 »
Ik ben het zo ontzettend met je eens. Ik krijg tijdens mijn Eifeltrainingen heel vaak mensen die het bij andere organisaties zo geleerd hebben, en ik heb er best wat werk aan om die mentaliteit om te buigen. Dit vind ik ook niet erg. Bijgevoegde foto is een still uit een promofilmpje van een Nederlandse trainingaanbieder... zo wordt het daar dus aangeleerd want als je de ruimte hebt dan benut je hem is het argument. Zo leer je imho nooit rijden als je geen ruimte hebt.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Petrus64

  • Gast
Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1157 Gepost op: 11 mei 2018, 13:36 »
Rare  en gevaarlijke aangewoonte idd. Als je op de andere weghelft gaat rijden zie je just minder van de bocht en wat er aan tegenliggers aankomt.
En het is jammer van de bocht, waarom afsnijden? Gwoon volop genieten van de curve die de bocht bied! ;D

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1158 Gepost op: 11 mei 2018, 20:10 »
Rij ruim 50 jaar motorrij ervaring ,heb  verschillende rijvaardigstrainingen gedaan o. a . rijinstructeur van van de politieschool  gehad :ze hebben me NOOIT geleeerd om in bochten op  het weggedeelte van tegemoet komende verkeer te komen!!!!!

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1159 Gepost op: 12 mei 2018, 10:45 »
Dan heb je geluk gehad, Jan, overigens is de foto van juist 1 van die organisaties...
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline frankie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1160 Gepost op: 12 mei 2018, 11:48 »
Dan hebben die cursisten het niet helemaal goed begrepen  ;)
Bocht naar links.......je rijdt zelf zoveel mogelijk rechts van je eigen weghelft (berm-kant) , dus NIET zoals op de vorige foto
Bocht naar rechts......dan rij je even op de verkeerde weghelft om inderdaad eerder door de bocht te kijken
Want door die positie op de rijbaan zie je veel eerder of er tegenliggers aankomen en kun je ruimschoots op tijd naar je eigen weghelft
Op deze wijze voorkom je ook dat je, omdat je eventueel te hard de bocht neemt omdat je je hierin verkeken hebt (hetgeen kan gebeuren) , bij het uitkomen van de bocht eindigt op de verkeerde weghelft.

Althans.......zo is mij het geleerd door (verschillende !) instructeurs klpd
(welliswaar 15 jaar geleden, maar neem aan dat hun inzicht hierin niet veranderd is, want ik vindt hun uitleg super logisch)

Maar er zullen ongetwijfeld wel diverse andere inzichten zijn, ik zeg niet dat ik alle wijsheid in pacht heb  ;))
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 11:51 door frankie »
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1161 Gepost op: 12 mei 2018, 12:42 »
Wat de bocht naar rechts betreft zijn we het niet eens tenzij de weg zo smal is dat er geen middenstreep is. Je hoeft helemaal niet eerder te zien of er tegenliggers zijn als je toch al op je helft zit en je snelheid zodanig is dat je marge hebt. Die tegenligger zit namelijk op zijn helft als het goed is. Het wordt door tegenliggers helemaal niet zo gewaardeerd als je eerst op hun helft zit, moet je maar eens op letten ;-) Overigens is de foto een still van een training die door (ex)KLPD`ers gegeven wordt.

Ik propageer in een bocht naar rechts niet verder dan de middellijn zo die er is. Maar veel meer ben ik nog bezig met het (h)erkennen van de situatie, het leren voorspellen van een bocht en de omstandigheden.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1162 Gepost op: 12 mei 2018, 15:56 »
Dan heb je geluk gehad, Jan, overigens is de foto van juist 1 van die organisaties...


Is geen kwestie van geluk,na de nodige info,de juiste keuze maken
Soms komt het over of een persoon het alleen weet

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1163 Gepost op: 12 mei 2018, 18:21 »
Wat de bocht naar rechts betreft zijn we het niet eens tenzij de weg zo smal is dat er geen middenstreep is. Je hoeft helemaal niet eerder te zien of er tegenliggers zijn als je toch al op je helft zit en je snelheid zodanig is dat je marge hebt. Die tegenligger zit namelijk op zijn helft als het goed is. Het wordt door tegenliggers helemaal niet zo gewaardeerd als je eerst op hun helft zit, moet je maar eens op letten ;-) Overigens is de foto een still van een training die door (ex)KLPD`ers gegeven wordt.

Ik propageer in een bocht naar rechts niet verder dan de middellijn zo die er is. Maar veel meer ben ik nog bezig met het (h)erkennen van de situatie, het leren voorspellen van een bocht en de omstandigheden.

Ben het volledig met J.P. eens.

Offline Kliko

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1164 Gepost op: 15 mei 2018, 13:15 »
Eerste 2500km zitten er inmiddels op. Heerlijke motorfiets met slecht 1 nadeeltje, met vizier open rijden is geen doen. Vizier flappert alle kanten op en krijg een partij jeuk aan mijn neus. Bij een Pool deze deflector besteld, zo maar eens een stukje rijden om te kijken of het over is. Het ziet er in ieder geval niet verkeerd uit. Zwart gecoat aluminium en eventueel gegraveerd met wat jij wilt

Gr Patrick

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1165 Gepost op: 15 mei 2018, 18:50 »
Deze variant van de tankflap kende ik nog niet. Heb je naam / adres?
Als je vizier blijft klapperen zou ik eerder eens een standaard laag scherm proberen, dat in combinatie met de Batzen screen adjuster bevalt me feitelijk nog het beste na diverse schermen te hebben getest.
Succes en welkom hier.



Offline Kliko

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1167 Gepost op: 15 mei 2018, 19:57 »
Een lager scherm is inderdaad ook nog optie maar het vibreren van het vizier als hij stukje openstaat is nu bijna weg. Nog beetje afhankelijk van hoe de wind staat.

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1168 Gepost op: 17 mei 2018, 20:46 »
 Hierbij mijn de eerste indruk en ervaring met de V-Stream. Hij  is beter is dan het standaard touring scherm. De v-stream is het grootste model en is een stuk breder waardoor je veel minder last heb van wind die langs je gaat. Met open helm rijden is geen probleem tot ongeveer 100 km/h. Ik heb een schubert E1 misschien scheelt dat ook als. De rijwind gaat mooi over mijn heen en klapt niet tegen de helm. Ik heb ook de airdam/ forkshield erop zitten.
In het weekeinde ga ik een lang rit maken en mocht het oordeel anders zijn dan laat ik horen.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1169 Gepost op: 17 mei 2018, 22:12 »
je motor wordt er niet mooier van en ik ben ook wel benieuwd hoe rijd bij 200pu
Varadero SD02  2004