Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1170 Gepost op: 17 mei 2018, 23:50 »
Ik vind het zelf er beter uit zien dan het vorige met die MRA spoiler erop. Het komt uit de US die kijken niet zo naar design. Denk dat ik de 200 niet eens haal maar goed daar heb ik geen AT voor gekocht. Vind 150 wel genoeg gezien de huidige verkeersdrukte en smartphonejunks die achter het stuur denken van als te kunnen doen.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1171 Gepost op: 18 mei 2018, 07:56 »
Met zo'n groot front oppervlak zou ik zeker overwegen om de verstevigingsbeugel voor het ruitframe aan te schaffen. De druk op dat frame neemt fors toe en zelf bij een iets grotere ruit zie je al een neiging tot buigen. En of het mooi is? Och zoveel wensen zoveel smaken. Of een vierkant doos achterop de looks van een motor ten goede komt, wordt inmiddels ook vanuit praktische overwegingen 'geaccepteerd'. Rij comfort is toch ook wel een ding. Een punt waar ik eerder beducht voor zou zijn is harde wind al dan niet in combinatie met zuiging van vrachtauto's die je inhaalt.

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1172 Gepost op: 18 mei 2018, 18:03 »
Ik mag aannemen dat de producent dit getest heeft. Anders zou ik verwachten dat in de handleiding e.e.a. vermeld zou staan. Het komt tenslotte uit het land van de claimcultuur. Jaja dit topkoffer ziet er ook niet uit op AT dat zei zoonlief ook al maar ja Pa heeft daar sch**t aan. Ik geniet elke minuut die ik op de AT rij.

Offline Rienold

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1173 Gepost op: 18 mei 2018, 21:15 »
Heb ook een  proefrit gemaakt met de V-strom ruit en na 2 km wist ik dat het voor mij niks was. Heel veel gebulder rond de helm wat met het verhogen van de snelheid alleen maar erger werd.

Reed al met een verhoogde ruit van Honda en met daarop nu de MRA spoiler. Kan tot hoge snelheden gewoon met het vizier open rijden.

Daarnaast heb ik nog de Airflow van Givi. Een nadeel daarvan vond ik dat er toch wat wind langs de zijkanten van de helm ging. Dit ging ik tegen door ducktape vanaf de knipperlichten tot aan het ruitje te plakken. Bij de nieuwe Adventure heeft Honda nu windgeleiders gemonteerd.
Op dit moment rij ik weer met het verhoogde Honda-ruitje en het opzetstukje.

En onlangs heb ik de ruitversteviging uit Zweden gemonteerd. En die kan ik iedereen aanraden.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2018, 21:23 door Rienold »

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1174 Gepost op: 18 mei 2018, 21:42 »
Maar rij je ook zo rond met die ducktape?
Varadero SD02  2004

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1175 Gepost op: 18 mei 2018, 21:48 »
De wind deflectors zijn zowel voor de gewone als voor de Adventure Sports een accessoire en gewoon te bestellen bij de dealer.

Offline Rienold

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1176 Gepost op: 18 mei 2018, 22:12 »
Maar rij je ook zo rond met die ducktape?

Ja, zo reed ik vorig jaar in de vakantie naar Spanje vv. Maar het is geen gezicht natuurlijk.

V-twin: de nieuwe ATAdv heeft bevestigingspunten, maar de gewone  AT niet.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2018, 22:15 door Rienold »

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1177 Gepost op: 18 mei 2018, 22:34 »
Ja, zo reed ik vorig jaar in de vakantie naar Spanje vv. Maar het is geen gezicht natuurlijk.

Tja dan moet je toch wel heel veel last van de wind hebben, je kan natuurlijk door blijven gaan met ducktape en op den duur noem je het dan een auto en zit je volledig uit de wind en droog ;)
Varadero SD02  2004

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1178 Gepost op: 19 mei 2018, 17:18 »
Vanmiddag toch even naar de 190 en ja je voelt de helm trillen.
Voorbij rijden vrachtwagens met 140 gaf niet veel zijlings wind.
Ik las op adv forum dat je met een Batzen schermverstelling nog betere resultaten krijgt. Zal die dan maar eens bestellen.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1179 Gepost op: 19 mei 2018, 21:48 »
Ik las op adv forum dat je met een Batzen schermverstelling nog betere resultaten krijgt. Zal die dan maar eens bestellen.

Omdat je er nu zelf over begint.
Ik heb vanaf nieuw een Batzen screen adjuster (direct bij ophalen bij de dealer ff er op gezet) maar dacht dat het beter kon. Ik heb met 5 verschillende schermen gereden waaronder 2 verschillende V-Streams. Uiteindelijk merkte ik over het totale bereik een marginaal verschil. De Puig met vario screen geeft hetzelfde effect als het standaard scherm met de Batzen screen adjuster. De beide V-streams waren op hoge snelheid iets stiller maar op lage snelheid juiste weer niet. Maar ja het is allemaal heel persoonlijk zaken die een rol spelen zijn: lengte bovenlichaam, soort motorkleding / leer of all weather / soort-model- merk helm en zelfs de lengte van je armen spelen een rol, zal je zien als je gaat experimenteren met stuurverhogers en natuur last but not least de wind dam aan de voorzijde van de tank.

Groot voordeel van de Batzen is dat je in scherm hoogte kunt varieren. Zo wil ik in de regen maximaal wind op het vizier hebben en maximale beluchting in de helm als je relatief langzaam rijd (onder de 120 km/h).

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1180 Gepost op: 22 mei 2018, 07:30 »
Ik ben 1,95, heb de spanwijdte van een condor en  daardoor stuurverhogers (rox risers) geplaatst. De Batzen is voor mij perfect en mijn cursisten verstaan mij ook prima (geen turbulente rond de helm). Batzen staat in hoogste stand. Rox risers iets naar voor.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1181 Gepost op: 22 mei 2018, 21:23 »
Gisteren die Batzen besteld bij Wolfgang zal van de week binnen komen. Denk dat het wel helpt en kan anders JPs voorstel van de rox stuurverhogers ook nog toepassen. Heb weliswaar geen spanwijdte van een condor maar meer van beer. Vrouwlief wordt er simpel al weer wat nodig. Je lijkt wel wijf hoor ik dan met een grote smile.


Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1182 Gepost op: 24 mei 2018, 23:21 »
Dit weekeind ook maar eens een Batzen gaan bestellen.
Heb de indruk dat de winddruk die aan de onderzijde van de kuip naar boven gestuwd wordt, goed verstoord wordt door dat gat in het midden en de spleten naast, de ori-ruit en de kuip Zet je er een hoge, afgesloten, aftermarket ruit op, krijg je m.i., vanzelf meer up-wind op je helm.
We gaan het meemaken  8)

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1183 Gepost op: 25 mei 2018, 23:27 »
Ik heb de Batzen binnen en gemonteerd in combinatie met het v-stream scherm. Ga er morgen mee rijden en kijken wat het doet. Ik heb het orginele Honda Touringscherm ook nog liggen dus kan ik eventueel weer terug zetten als de v-stream niet werkt.
Ik hou jullie op de hoogte

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1184 Gepost op: 27 mei 2018, 17:36 »
Gisteren tourtje van gemaakt over diverse wegen en kan zeggen dat de Batzen een goede aanvulling is. Ik denk als ik als eerste de Batzen had aangeschaft en dan de forkshield er ook een goed resultaat is te realiseren met de standaard honda schermen. Maar zoals door meerdere mensen gezegd het verschilt per persoon.

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1185 Gepost op: 24 juni 2018, 12:28 »
Ik ben op zoek naar goeie stuur verhogers zonder de bekabeling aan te hoeven passen, welke komen daarvoor in aanmerking. En wat zijn jullie ervaringen met de diverse merken...??

Groet Ton.
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1186 Gepost op: 24 juni 2018, 17:32 »
Rox risers!
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1187 Gepost op: 24 juni 2018, 18:47 »
Rox risers!

Welke bedoel je dan J-P de vaste of de verstelbare versie?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1188 Gepost op: 25 juni 2018, 12:44 »
Verstelbaar, dan heb je ook nog alle opties open voor een optimale stuurstand. Ik zweer erbij.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1189 Gepost op: 25 juni 2018, 17:58 »
Verstelbaar, dan heb je ook nog alle opties open voor een optimale stuurstand. Ik zweer erbij.

Kan ik daaruit concluderen dat je met de standaard kabel- en remslanglengte in de hoogste stand nog steeds goed uitkomt?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1190 Gepost op: 25 juni 2018, 23:04 »
Jazeker.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1191 Gepost op: 26 juni 2018, 12:29 »
Jazeker.

Kijk daar heb ik wat aan. Thx  ;)

Offline snicker

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1192 Gepost op: 28 juni 2018, 22:17 »
Ik heb nog een setje liggen.
Gebruik ze niet op de AT, zit zonder meer dan perfect.
Stuur maar een pb als je belangstelling hebt.

Groet'n
Wim

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1193 Gepost op: 09 juli 2018, 20:55 »

op de DCT passen stuurverhogers precies met de originele kabels en remleidingen

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1194 Gepost op: 09 juli 2018, 21:10 »
Wat is de hart op hart verhoging maximaal?

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1195 Gepost op: 10 juli 2018, 19:28 »
40mm

Offline V-Twin


Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1197 Gepost op: 24 juli 2018, 17:11 »
Zo, ik heb de knoop doorgehakt. De Africa Twin is besteld  8). Nu (ongeduldig) afwachten tot ik hem heb.
Ik was aleens aan 't kijken voor goei valbaren. Mijn interesse is "gevallen" bij Outback Motortek.
Maar ik zie op hun website dat ze momenteel niet kunnen geleverd worden. Zijn die elders te koop of alleen via de fabrikant zelf?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1198 Gepost op: 24 juli 2018, 17:19 »
Ik heb ze rechtstreeks bij hen gekocht en dan worden ze vanuit (naar ik meen) Hongarije geleverd. Momenteel zijn ze even weg van de zaak geloof ik, vandaar. Het zijn absoluut super valbeugels. Ik heb er ook een bumot bashplate bij, maar OM levert ook een goede.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1199 Gepost op: 24 juli 2018, 17:34 »
Bedankt voor je snelle reactie JP. Ik wacht het dan nog even af. Een goeie bash plate heb ik inderdaad ook nog nodig. En nog uitzoeken hoe ik mijn TomTom 550 zo dicht mogelijk op de beugel ga bevestigen.