Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216510 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1200 Gepost op: 24 juli 2018, 17:42 »
Ik heb een BikeP&R mount, ben ik blij mee. Heb je een `18 gekocht of nog het vorige model?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1201 Gepost op: 24 juli 2018, 17:45 »
Een '18

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1202 Gepost op: 24 juli 2018, 17:49 »
Ik rij nog steeds met een ATAS van de dealer tot de mijne gerepareerd is. Ik heb wel het idee dat het kopframe wat steviger is maar aangezien er niets aanhangt van accessoires weet ik het niet zeker.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1203 Gepost op: 24 juli 2018, 18:30 »
Reparatie aan het kopframe? Of andere stukken aan de AT?
Maar dan heb je wel een mooie vervangmotor.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1204 Gepost op: 24 juli 2018, 22:37 »
Zo, die BikeP&R mount heb ik besteld. Ziet er alleszins goed uit.
Zit er tussen die mount en de beugel iets van rubber?
Ik neem aan dat er toch iets van een minimale demping moet zijn en een goede "verankering", dus dat hij absoluut niet mag verschuiven/zakken.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1205 Gepost op: 25 juli 2018, 11:38 »
Er zit een storing in mijn DCT. Ik leg het wel uit als ik weet hoe de afwikkeling is ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1206 Gepost op: 28 juli 2018, 21:34 »
J-P. Kun je al wat nadere vertellen over het DCT probleem?

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1207 Gepost op: 28 juli 2018, 21:51 »
Heeft er iemand een Bike PenR gps-mount op de beugel van z'n AT?

Ik heb de mijne aangekregen. Ik heb de korte voor een Tomtom Rider 550. Maar merk op dat er niets bij zit om tussen de beugel en de mount te steken. Ik vind het een beetje vreemd dat het gewoon metaal op metaal moet bevestigd worden. Kan je daar zo niet de beugel mee beschadigen? En zakt de gps(mount) dan niet naar beneden na een tijd?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1208 Gepost op: 29 juli 2018, 00:04 »
J-P. Kun je al wat nadere vertellen over het DCT probleem?

Helaas niet, motor staat al 6 weken bij de dealer, heb ondertussen 5000 km met een ATAS rondgereden (stonden er 500 op toen ik die meekreeg).  Honda is er naar wezen kijken, er zijn onderdelen besteld en hij zou volgende week klaar moeten zijn. Geen slecht woord over de dealer trouwens. Het is niet mijn dealer waar ik de motor gekocht heb, die is er namelijk een jaar geleden mee gestopt.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1209 Gepost op: 29 juli 2018, 00:05 »
Ik heb gewoon een binnenband van een fiets kapot gesneden en een beetje rubber tussen de bikeP&R mount en het kopframe gedaan
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1210 Gepost op: 29 juli 2018, 08:22 »
Dat is wel een hardnekkig probleem dan, met de DCT. Dat is al een tijdje geleden toch?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1211 Gepost op: 06 augustus 2018, 12:23 »
En hier is dan mijn nieuwste aanwinst.
Man, wat rijdt dat zalig. Ik zal blij zijn dat de inrijperiode voorbij is. Vanaf donderdag zou het beter weer worden, dan gaan we kilometers bollen.


Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1212 Gepost op: 06 augustus 2018, 20:09 »
veel geluk en mooie kilometers ermee en je houd van regen begrijp ik :)
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1213 Gepost op: 10 augustus 2018, 16:29 »
Dit wordt een lang verhaal…. Maar voor mijn gevoel met een happy ending.

2016 CRF1000 – 65000 km – 2 jaar en 2 maanden oud dus 2 maanden uit de garantie.

Wat is het probleem?
Begin juni tijdens bochtentrainingen in de Eifel was het behoorlijk warm.  Mijn motor had niet lang daarvoor een beurt gehad, liep als een zonnetje.  Gaandeweg de dag merkte ik dat, als ik op of terugschakelde met de flippers, er een bepaalde vertraging optrad, waar de motor normaal ontzettend direct schakelde werd dat net wat langzamer. Ik dacht daar nog niet veel van. Een minuut of 10 later, ik reed in de 3de versnelling, veranderde de versnellingsindicatie op mijn dashboard in een plat knipperend streepje. Alles wat ik ook probeerde tijdens het rijden, de motor bleef in 3de versnelling. Mijn eerste idee was de motor uitzetten, DCT reset en we gaan weer door. Helaas wilde dat niet. De motor was niet te resetten, en op de middenbok plaatsen en aan het achterwiel draaien werkte ook niet, de motor bleef qua wielwrijving als het ware in vrij maar in de computer niet waardoor de motor ook niet te starten was. Gegeten en gedronken langs de kant van de weg, motor koelde ondertussen af en na een minuut of 20 kon ik hem  weer in Neutral krijgen door aan het achterwiel  te draaien. Zo kon ie weer gestart worden (start alleen in N). Na een minuut of 10, motor weer warm, zelfde euvel. De rit zolang mogelijk uitgereden in de 3de versnelling (is puur toeval dat het weer 3 was, later gebeurde het ook in 2 en 5). Volgende pauze weer laten afkoelen en plan de campagne gemaakt. Eind van de middag naar Meyer Motorrad in Sankt Vith gereden die voorstelde het foutenlogboek uit te lezen en de motor daarna te resetten.  De volgende dag was ik vrij dus naar Sankt vith. Het was niet warm dus geen probleem. Motor uitgelezen, gereset en voor 49 euro (ze waren er best een tijd mee bezig wegens de enorme lijst foutmeldingen, waarover later meer) was ik weer op pad.  Low and behold, na precies 3 kwartier, weer DCT-storing.
Ik heb die dagen uitgezongen met de motor maar het werd steeds onbetrouwbaarder, daarbij is het geen pretje om haarspelden te nemen in 3de of 4de versnelling, zoals in Kauitenbach. Resultaat was dat ik mijn nieuwe achterketting elke dag moest stellen en hem dus aan gort trok.

In Nederland teruggekomen contact opgenomen met Benjan in Ridderkerk, Honda dealer. Ik heb eerder met hen te maken gehad en ze zijn super betrouwbaar en klantvriendelijk. Aangezien mijn motor al 2 maanden uit de garantie was was er wel hoop op coulance. Probleem uitgelegd en de boodschap was:”kom hem maar brengen, je krijgt een motor mee.”  Motor deed het natuurlijk probleemloos tot aan de grens Ridderkerk maar daar aangekomen moest ik in het verkeerslichtengedoe mee en ja hoor, het laatste verkeerslicht voor Benjan stond ik stil, in z`n 4, en de motor wou niets meer doen.  Benjan gebeld, ik werd opgehaald met de motor in de storing dus ideaal.
Probleem uitgelegd, bakkie gedaan. Krijg ik een motor mee, spiksplinternieuwe AT Adventure Sports manueel met 400 km op de teller. Ik moest niets invullen, hij wou alleen een verslag over hoe ik de motor vond lopen. Anyway, ik kon weer werken. Nog wat eifeltrainingen gedaan, dagtrainingen en 1 ste week van juli op vakantie naar Wales. Na 3 dagen stond er al 1000 km op de motor dus maar gemaild naar Benjan dat ik de 1K beurt wel voor mijn rekening nam. No problem. Heerlijke vakantie gehad, maar half juli dus al 4400 op de teller. Nog maar eens bellen: probleem nog niet gevonden, Honda kwam zelf kijken. Paar weken later, mail, onderdeel besteld, 3 weken wachten.


Wat is de oplossing?

Gister mocht ik dan eindelijk mijn werkpaard weer ophalen, wat heb ik hem gemist, dat kon de Adventure Sports niet goedmaken. Wat bleek:
- doordat ik al een jaar geleden mijn gearing had aangepast (T44 achter ipv T42) was de DCT foutmelding op foutmelding op gaan slaan, de parameters gaven geen overeenstemmende waarden meer. Dat zorgde ervoor dat de monteurs deels op het verkeerde been zijn gezet. Alleen, nog nooit had ik ervan gehoord dat je de gearing niet mag wijzigen op een kettingmotor, laat staan een DCT. Dat moet Honda dan imho expliciet vermelden.
- diverse onderdelen zijn uitgeruild geweest en preventief vervangen. Zo zijn de stuurschakelaars vervangen maar ondanks dat de storing daarna bleef hebben ze de schakelaars erop laten zitten omdat die bij andere motoren wel problemen gaven. De stappenmotor is vervangen, en het blokdeel waarop die gemonteerd is inclusief het lagergedeelte eronder.  Dit bleek de boosdoener te zijn maar aangezien dit volgens Honda nooit stuk gaat was er een enorme levertijd.
- Benjan heeft ondertussen ook mijn luchtfilters vervangen (was nodig) en het achtertandwiel weer origineel gemaakt.
- Uiteindelijk heb ik de Adventure Sports met een kleine 6000 km op de teller weer ingeleverd, op nieuwe banden. De oude had ik ondertussen versleten. Hiervoor hoefde ik geen enkele compensatie te betalen, waarvoor hele vette chapeau. Ik krijg een nieuwe motor mee, schrijf daar in 2 maanden toch een stuk op af, hij word daar als dealer zo goed als zeker niet voor gecompenseerd door Honda maar ik kon wel werken en rijden en op vakantie. Dat is in mijn ogen ontzettend klantvriendelijk en dat terwijl hij mijn dealer niet is. Hij heeft de pech dat mijn dealer er een jaar geleden mee is opgehouden en dat ik naar hem ben gekomen. Ik heb de pech dat ik van Terneuzen naar Ridderkerk en terug moet maar het zij zo.
- uiteindelijk zijn mij 8 werkplaatsuren (van de 26 die ze erin hebben gestoken, een achtertandwiel en 2 lufi`s aangerekend en hoefde ik voor de leenmotor niets te betalen. Alle onderdelen zijn door Honda in een verlengde garantie gegooid en de werkplaatsuren die Benjan niet aan mij heeft doorberekend moet nog over gesoebat worden. Ik heb hem voorgesteld mij te contacteren als ze er niet uitkomen maar hij zei me daar geen zorgen over te moeten maken.
- ik moet de komende weken blijven terugkoppelen naar Benjan over de motor, ze en Honda willen weten hoe het nu verder gaat. Ik heb nu weer een paar weken eifeltraining, daarna vertrek ik voor de KNMV Dirty Roads toer en daarna weer een aantal weken Eifeltrainingen.
- volgens Honda was het nog nooit eerder voorgekomen, ik was uniek in Europa. Ik vind dat typische importeurspraat en aangezien ik al op het web gezocht had heb ik 2 andere gevallen gevonden waar de stappenmotor is vervangen. Maar goed, dat zeiden ze toen het mijn werk1200GSA in de soep liep ook, nog noooooooooit van gehoord....

CRF1000 Adventure Sports, wat vind ik daarvan?

Het eerste wat me aan de motor opviel toen ik hem meenam bij Benjan half juni was dat ie kleiner voelde dan mijn eigen CRF. Die is dan ook verre van standaard: hyperpro vering + 2 cm, hoog zadel, en verder heel veel voor mij belangrijke accessoires zoals middenbok, koffers, Batzen screen adjuster, spiegelverbreders, Double take spiegels, GPS, kettingsmeersysteem, intercom voor de instructie, duozadel bagageplaat, OM crash bars, stuurverhogers enfin, veel…..
Ik voelde me gelijk wat opgevouwen op de ATAS, de knieën wilden niet lekker tegen de tank, alleen als ik de tenen extreem op de steunen zette. De tank is natuurlijk 24 liter dus een stukje groter als de standaard tank van de CRF. Dat maakte dat ik niet echt een optimale zithouding vond. Het standaard zadel snel op hoogste stand gezet, de achtervering een paar slagjes stugger gezet. Na de eerste kilometers de eerste ergernissen. Waar mijn motor laagtoerig erg mooi loopt zonder horten of stoten, was de ATAS in stadverkeer ontzettend bokkig onder de 3000 toeren. Constant dat wel-niet gevoel, ik werd er niet blij van. Daarbij de spiegels op geen enkele manier zo instelbaar dat ik ook wat zag, breed zijn is niet handig. Geen GPS, geen bagagemogelijkheden, geen stuurverhogers, het dashboard zag ik vooral mezelf in door de hoek waarin het staat, enfin, dat soort verwend gedrag had ik dus. Trok ik `m lekker door de 3000 toeren heen voelde je echter wel dat de motor meer por had dan de mijne, hij is echt feller op het gas door de throttle by wire;  spelen met de mappings (Tour-User- Gravel –Urban) gaf me aanvankelijk wat huiswerk, voor mij bleek User  P1-EB1-T1 de best mogelijke stand: omdat dat de modus is die je zelf kan wijzigen.  Power 1 (meest agressief) – Engine braking 1 (sterkste motorrem ) en Traction control 1 dus minst gevoelige TC. Je kan de TC ook uitzetten zoals bij de mijne maar je kan hem in de user modes niet helemaal uitschakelen, dat moet je telkens manueel doen (bummer). In ieder geval liep de motor voor mij fijner zo.  Was het allemaal butt? Neeeeeee, de windbescherming vond ik echt een stuk verbeterd, de vinnigheid van het blok boven 3000 toeren was echt wel lekker (en dan was ie nog niet ingereden), de vering was standaard echt wel verbeterd, heerlijk zuinig onder de 100 km/u en niet extreem onzuinig erboven met een lekkere actieradius tussen 400 en 460 km.
In de dagen daarop dus veel gereden, 1000 km beurt bij mijn lokale garage, Motortotaal laten doen, ketting even laten natrekken, en voor 100 euro weer verder. Nog wat eifelwerk gereden, daarna op vakantie. Het standaard zadel bleek ook een pain in the ass op langere ritten, in tegenstelling tot mijn hogere zadel op mijn AT.  In Wales was ik echt wel vriendjes met de motor en deze User modus. Alleen, rijdend achter mijn vrouw op haar 1150GS moest ik te vaak onder de 3000 toeren blijven omdat we de kleinste slecht overzichtelijke weggetjes reden waar die GS zich als een vorstelijke tractor doorheen tokkelt en de Adventure Sports een soort van slagroomklopper wordt, niet fijn. Kon het tempo erop, woohoo, dikke pret. Dat was aan de bandenslijtage goed te merken dus die een week geleden omgeruild voor een setje A41`s van Bridgestone, zo veel beter dan die standaard dunflops.

En nu?

Ik zal eerlijk zijn, mij bekropen doemscenario’s als “wat als ze het niet kunnen vinden, wat moet ik dan?” Zou ik een ATAS kopen? Nee. Eerlijk niet. 2 redenen: mijn motor is zo getweekt met alle aanpassingen dat ik dat op de ATAS weer zou moeten doen. Veel dingen passen dan niet , zoals mijn kofferrek , en wat wel past moet allemaal overgezet worden. Die kosten wil ik niet gauw weer maken. Mijn motor is in alles groter en vetter geworden, eigenlijk een ATAS zonder mappings en grote tank. Ik kan daar prima mee leven. Ergonomisch is mijn CRF voor mij ideaal, de grote tank zou dat niet zijn. Wil ik meer tankcapaciteit kan ik altijd een camel-tank installeren extra, op mijn kofferrek.
De 2de reden is het motorkarakter, onderin loopt de mijne zo mooi en smeuïg, en hij is vinnig genoeg om sportieve motorrijders op overpowered gebakjes goed pijn te doen als je zelf een beetje kan rijden. De ATAS laat zich goed vergelijken qua karakter met de KTM1190 en 1290 waar ik al op gereden heb, dat karakter past me niet. Ik wil in elke toerengebied optimale controle. Ik rij heel graag extreem langzaam en superkleine rondjes bijvoorbeeld.
Ik ga nog in conclaaf met andere dealer mbt tot het grotere achtertandwiel. Ik hield wel van net wat meer koppel en ik kan goed leven met minder topsnelheid, ik rij nooit boven 150, nou ja bijna nooit
 ;-)


Even een warme douche voor Benjan Motoren in Ridderkerk, klantvriendelijkheid is top, ik voel me daar echt geholpen en ik zal ook niet aarzelen mensen daarheen te sturen. Koop ik nog eens een Honda dan is het daar. Ook Honda Benelux dank ik voor de oplossing van het probleem. Ze zijn er zelf op komen rijden, ze hebben de storing zelf meegemaakt, ze hebben een aantal zaken laten vervangen die niet perse ten grondslag lagen aan het probleem maar waar anderen wel problemen mee hadden en ze hebben erg coulant gehandeld wat betreft de garantie. Bij een niet nader te noemen Beiers merk had ik andere ervaringen die bij een andere dealer ook zeer onbevredigend zijn opgelost.
Nu eindelijk weer veel rijden met mijn eigen motor, zelden zo dat thuiskomgevoel gehad. Happy happy!
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2018, 12:33 door J-P »
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1214 Gepost op: 10 augustus 2018, 17:32 »
Heel mooi en waardevol verslag!! Bedankt J.P.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1215 Gepost op: 10 augustus 2018, 18:05 »
Bedankt J.P. voor het uitgebreide verslag. Het is dan allemaal goed gekomen.
Dat bokkige in lage toeren merk ik dus ook bij de mijne. Dat is inderdaad een minder punt. Voor de rest momenteel super tevreden.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1216 Gepost op: 10 augustus 2018, 18:09 »
Dat bokkige is volgens mij puur door die euro 4 emissie-eisen. Als het mijn motor was zou ik ermee naar Tovami-ruud freriks gaan in Goes.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1217 Gepost op: 10 augustus 2018, 18:14 »
Mooi verslag JP , en nu maar kilometers draaien met die hap.
Ik durf het bijna niet te zeggen , maar ik ben blij met de CRF ZONDER DCT .
Maar ik snap jouw keuze .
Na een te lange tijd van stilstand de AT vandaag weer eens lekker uitgelaten , een rondje Zeeland.
Tikje winderig maar erg lekker.

Groet
Ruud
Grace under Persure

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1218 Gepost op: 10 augustus 2018, 18:16 »
Voor mij is DCT een levensredder, zonder ben ik gewoon klaar als rij-instructeur. Ik ga niet op een scooter rijden.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1219 Gepost op: 10 augustus 2018, 22:07 »
(..) Ik ga niet op een scooter rijden.

Daar zitten tegenwoordig ook achterlijk rappe bakkies tussen die even goed smoelen als jouw CRF, maar ik snap je wel.


Ik nog niet eens ooit proef gereden op dat ding, maar heb in de Alpen laatst een hoop CRF's gezien en ik moet zeggen, it's growing on me. Ik heb daar een vent een berg onverhard af zien denderen en dat was bepaald indrukwekkend! Hoewel je deels opnieuw moet leren rijden, zou ik ook per sé voor een dct gaan. Ik rij zowel verhard als onverhard op z'n zachtst gezegd sportief, en volgens mij kun je er daarom juist bakken meer plezier mee hebben  :)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1220 Gepost op: 10 augustus 2018, 22:25 »
1 woord: absoluut!
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1221 Gepost op: 10 augustus 2018, 22:27 »
Yep! Bij BenJan ben je voor Honda aan het beste adres !
Goed te lezen dat je DCT weer goed flippert J-P.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1222 Gepost op: 10 augustus 2018, 23:25 »
Ik heb bij de varadero ook andere tandwiel verhoudingen gehad en omdat die de snelheid meet op de versnellingsbak klopt je snelheidsmeter niet meer, ik had hiervoor een speedohealer gemonteerd,  dat is een kastje wat je zelf in kan stellen om je snelheidsmeter weer goed te krijgen, ik vraag me af of dat ook zou voorkomen dat je foutmeldingen krijgt zoals op je AT. Je zou eens kunnen informeren. Er is inmiddels ook een speedohealer voor de CRF te koop zag ik.
Varadero SD02  2004

Offline DPC

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1223 Gepost op: 10 augustus 2018, 23:49 »
Voor mij is DCT een levensredder, zonder ben ik gewoon klaar als rij-instructeur. Ik ga niet op een scooter rijden.
Sorry ik ben wat simpel maar wat bedoel je hier mee J-P?
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1224 Gepost op: 11 augustus 2018, 09:46 »
Ik kan door een spieraandoening niet meer koppelen en rechts doen alleen mijn duim en wijsvinger het nog. Mijn linkerenkel is door artrose stuk. Ik wil absoluut zelf blijven schakelen en met DCT doe je dat met de + en - in manual stand. Bij een scooter en bij cvtheb je zelf geen controle over je versnellingen.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1225 Gepost op: 11 augustus 2018, 09:56 »
Speedohealer is er niet voor DCT, daar had ik al naar gekeken want 10% afwijking is echt belachelijk
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1226 Gepost op: 11 augustus 2018, 09:58 »
De Honda X-ADV scooter heeft ook DCT...  kun je die niet zelf schakelen?
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1227 Gepost op: 11 augustus 2018, 11:16 »
Ik bedoel de burgmannen, majesties en dat soort zaken, dat zijn scooters, de NCserie vind ik nog steeds motoren.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1228 Gepost op: 11 augustus 2018, 12:25 »
Dus het verandering van de gearing was de oorzaak dat de software van slag raakte. J-P je mag blij zijn met een bedrijf als BENJAN die dit samen met Honda hebben opgelost. Goed om te lezen dat er nog zulke bedrijven bestaan die goed voor hun klanten zorgen.
En wat de DCT betreft ik vind het super en een ieder die twijfelt huur er een voor een dag.
Hij kost wel wat maar je krijgt er veel voor terug zie maar het verhaal van J-P.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1229 Gepost op: 11 augustus 2018, 23:25 »
Wat betreft het stuurslot.
Bij de mijne werkt het stuurslot wanneer het stuur naar links staat gedraaid, maar niet wanneer het naar rechts staat gedraaid.
Nochtans staat er in de handleiding dat het in beide richtingen zou moeten werken. Ook is mijn ervaring dat het bij alle motoren waar ik ooit mee gereden heb het in beide richtingen werkt.

Werkt het bij jullie in beide richtingen?