Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1230 Gepost op: 12 augustus 2018, 08:25 »
Mooi verhaal J-P, blij dat je weer kan flipperen :) Hier gaan DCT rijders in de toekomst nog wat aan hebben denk ik zo, en hopelijk gaat dan het oplossen ervan een stuk sneller dan bij jou.

Dat je momenteel geen ATAS wil snap ik ook heel goed, ik denk er hetzelfde over. Als ik alle modificaties op mijn huidige twin over kon zetten zou dat wel een brug minder ver zijn. Maar dan nog zie ik niet echt het nut in van de grotere tank, na 250km snelweg ben ik wel toe aan een kleine pauze.
Blijft natuurlijk wel een pracht ding om te zien. 8)

Citaat
Werkt het bij jullie in beide richtingen?
Nope, werkt maar aan 1 kant.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1231 Gepost op: 12 augustus 2018, 08:32 »
Canis,
Bij mij werkt het stuurslot ook alleen naar links, en zo heb ik het ook gelezen in het instructieboekje.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1232 Gepost op: 12 augustus 2018, 09:06 »
OK, bedankt voor de info mannen.

In mijn boekje staat het volgende (zie bij punt 1):






Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1233 Gepost op: 12 augustus 2018, 09:12 »
Werkt bij mij ook alleen naar links!

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1234 Gepost op: 12 augustus 2018, 09:37 »
Nog nooit gebruikt :-[
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1235 Gepost op: 12 augustus 2018, 10:17 »
Speedohealer is er niet voor DCT, daar had ik al naar gekeken want 10% afwijking is echt belachelijk

Dat die er dan niet is voor de DCT zegt denk ik ook iets over hoe belangrijk het is om de originele tandwiel verhouding te blijven gebruiken. Ik ben benieuwd of je dit gaat doen, of gewoon weer ander tandwiel erop en over 50000km weer een paar nieuwe DCT onderdelen erin.
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1236 Gepost op: 12 augustus 2018, 11:07 »
Ik ga het eerst eens met een paar Hondadealers die fervent AT-rijder zijn bespreken. Ligt ook een beetje aan de prijs van een stappenmotor. Want hoe zit het dan met de optie van supermotard wielen die ik aangeboden zie, dat is dan 2x 17", dat heeft ongetwijfeld ook effect op de computer, of dat je met afwijkende banden rijdt (heftige nop?)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1237 Gepost op: 12 augustus 2018, 12:31 »

Ik vind het wel een interessant gegeven, de eindoverbrenging i.c.m. de computer protocollen.

En eigenlijk zo basaal, voor een motor die deels bedoeld is voor onverhard gebruik en alle aanpassingen die je in dat licht zou kunnen doen.


Maar, de eerste injectie-typen motoren van 20 jaar gelee, die compenseerden toch ook nog niet bijv. de luchtdichtheid als je de hoogte in ging?

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1238 Gepost op: 12 augustus 2018, 14:24 »
Ik ga het eerst eens met een paar Hondadealers die fervent AT-rijder zijn bespreken. Ligt ook een beetje aan de prijs van een stappenmotor. Want hoe zit het dan met de optie van supermotard wielen die ik aangeboden zie, dat is dan 2x 17", dat heeft ongetwijfeld ook effect op de computer, of dat je met afwijkende banden rijdt (heftige nop?)

Heb je een idee of een linkje naar een uitleg van wat die stappenmotor doet? Kan er niets over vinden.

Offline L Coudert

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1239 Gepost op: 12 augustus 2018, 18:20 »
Canis,
Je hebt gelijk ermee dat in het boekje staat dat je naar links en rechts kunt draaien voor het op het stuurslot zetten. Hiermee zat ik er naast.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1240 Gepost op: 12 augustus 2018, 18:49 »
Stappenmotor schakelt de versnellingen,ofwel neemt de functie van de schakelpook over

Offline alain

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1241 Gepost op: 12 augustus 2018, 20:07 »
...Want hoe zit het dan met de optie van supermotard wielen die ik aangeboden zie, dat is dan 2x 17", dat heeft ongetwijfeld ook effect op de computer, of dat je met afwijkende banden rijdt (heftige nop?)

Zit er op dat achterwiel geen sensor die de omwentelingen meet (oa voor ABS)? Door een ander tandwiel te monteren zou dan eventueel de computer in de war kunnen raken doordat een ander aantal omwentelingen gemeten wordt dan verwacht.

Kleinere wielen of banden zullen die storing dan niet veroorzaken omdat het aantal omwentelingen van het wiel niet verandert.

PD06(1994) - PD06(1993)

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1242 Gepost op: 12 augustus 2018, 20:30 »
de sensor voor snelheid meet bij de versnellingsbak, maar bij andere tandwielverhouding van je eindoverbrenging of andere diameter wielen draait de bak dus ook meer of minder. ik had bij de varadero 1 tand minder op het voortandwiel en dan heb je al een verschil van rond de 6,5 % op je  snelheidsmeter
Varadero SD02  2004

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1243 Gepost op: 12 augustus 2018, 22:43 »
Sensor voor ECU.cq snelheid bevindt op de uitgaande as van de vers.bak. Als je secundaire overbrenging verander,heeft dit volgens mijn bescheiden mening geen invloed op de ECU, wat wel verandert is de verhouding snelheid en toerental
Ga je de diameter van de wielen veranderen,dat heeft volgens mijn bescheiden mening invloed van de werking van ABS cq TC ,de kans is aanwezig,dat ze niet meer werken,cq storingmelding ontstaat

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1244 Gepost op: 12 augustus 2018, 23:21 »
Op bladzijde 1-53 van de service manual zie dat de DCT gebruik maakt van voor en achterwiel snelheids sensor. Daar naast zitten er ook nog toerental metingen op de binnen en buitenas van de gearbox. Waarschijnlijk is de PCM zo geprogrammeerd dat ie de standaard tandwiel verhouding als referentie gebruik. Misschien is er wel een mogelijkheid om de software aan te passen als je een andere verhouding gebruikt.

Ps mijn stuurslot werkt ook alleen links maar ik heb een import uit de UK met rechts stuur

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1245 Gepost op: 13 augustus 2018, 00:58 »

En dan heb je het in feite over mapping, zoals je motormanagement-settings kunt kiezen op sommige motoren en oto's, of niet?

Die keuze zou dan in dit geval -niet ondenkbaar op een allroad- er wel af-fabriek al mogen zijn..


En er staat nergens in de owner's- of maintenance manual dat de dergelijke wijzigingen niet toegestaan zijn..?  ::)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline frankie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1246 Gepost op: 13 augustus 2018, 05:33 »
Staat ongetwijfeld in de kleine lettertjes ergens geschreven........bij maping e.d.vervalt ALLE garantie
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1247 Gepost op: 13 augustus 2018, 07:41 »
In de service manaul op pagina 20-18 staat bij DCT storing 7-1 check tire size. Over tandwiel verhouding staat niets vermeld behoudens use honda parts and go to a honda dealer en de algemene waarschuwing over modificaties in combinatie met de veiligheid.

Offline ddw

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1248 Gepost op: 13 augustus 2018, 12:42 »
Want hoe zit het dan met de optie van supermotard wielen die ik aangeboden zie, dat is dan 2x 17", dat heeft ongetwijfeld ook effect op de computer, of dat je met afwijkende banden rijdt (heftige nop?)

In het geval van de supermotard wielen kan je de gearing nog zo aanpassen dat snelheid en toerental weer overeenkomen. Toch? Of mis ik iets.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1249 Gepost op: 13 augustus 2018, 19:53 »
In de service manual op 13-2 staat nog dit: Be sure to use the recommended tires, and the specified drive and driven sprocket to operate the dual clutch transmission DUAL CLUTCH TRANSMISSION (DCT) (CRF1000D)
system normally.

Dan op bladzijde 16 van het kleine boekje owners manual staat het ook nog een keer. Wat niet te vinden is wat de gevolgen kunnen zijn of een duidelijke disclaimer dat het gewoon niet mag.




Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1250 Gepost op: 13 augustus 2018, 22:04 »
Staat ongetwijfeld in de kleine lettertjes ergens geschreven........bij maping e.d.vervalt ALLE garantie

Als dat zo was had ik  geen garantie gekregen, en uiteindelijk was mijn motor 4 maanden uit de garantie. Er staat nergens dat ik geen ander tandwiel mag plaatsen.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1251 Gepost op: 15 augustus 2018, 22:45 »
Ondertussen staan de eerste 1500 km na de dct perikelen er weer op en de twin geeft geen klap verkeerd. Schakelt weer als nieuw.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1252 Gepost op: 15 augustus 2018, 22:52 »

Ik denk dat als je Dr_Bean hiero weet te strikken, er misschien op termijn wel mapping-mogelijkheden zijn  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1253 Gepost op: 15 augustus 2018, 23:33 »
 8) 8) 8) 8)

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1254 Gepost op: 20 augustus 2018, 18:22 »
Ondertussen staan de eerste 1500 km na de dct perikelen er weer op en de twin geeft geen klap verkeerd. Schakelt weer als nieuw.
Mooi J-P, op naar de volgende 50d km!  ;D

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1255 Gepost op: 10 september 2018, 23:41 »
Nog meer mensen die een 2018-model hebben en het vervelend vinden dat die bokkerig is onder de 3000 toeren?
Ik vind het zeer vervelend en dan toch zeker tijdens zeer traag verkeer zoals in de stad aanschuiven en in files bijvoorbeeld.

Ik heb een afspraak gemaakt voor 3 oktober bij Ruud Fredriks van Tovami.
Ben zeer benieuwd en kijk er wel naar uit.
http://www.tovami.com/index.php

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1256 Gepost op: 11 september 2018, 00:20 »
Geen 2018 model maar wel last van het zelfde. Ik ga na een vergelijkend onderzoek een Boosterplug plaatsen.
De berichten over een Power Commander en aan aanverwante systemen zijn zeer wisselend maar alle gebruikers melden een significant verhoogd benzine verbruik dat rond de 1:16 komt te liggen als je de motor gebruikt waarvoor die is bedoeld. Bovendien geeft een PC na verloop van tijd nog wel eens kuren. Helaas is het dan niet even een kwestie van de stekkers loshalen en weer op fabrieksspecs doorrijden. Ik ben niet op zoek naar meer Power maar naar meer comfort en souplesse en dan is de Boosterplug het accessoire dat je daarbij gaat helpen.

« Laatst bewerkt op: 11 september 2018, 10:15 door V-Twin »

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1257 Gepost op: 11 september 2018, 06:37 »
Hoezo kun je de stekkers niet loshalen en op fabriekspecs verder rijden?
Varadero SD02  2004

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1258 Gepost op: 11 september 2018, 08:46 »
Een BoosterPlug bedoel je waarschijnlijk.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1259 Gepost op: 11 september 2018, 10:14 »
Een BoosterPlug bedoel je waarschijnlijk.

Inderdaad zal het ff aanpassen.