Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1260 Gepost op: 11 september 2018, 19:52 »
Gisteravond in Elburg gesleuteld voor de 24000 km beurt. Eerste klus was het vervangen van het luchtfilter en daartoe moesten de voorste kuipdelen en de benzinetank (was waarschijnlijk niet nodig) eraf. De valbeugels zaten natuurlijk ook nog in de weg. Toen bleek dat er niet één, maar twee luchtfilters nodig waren.  :-[ :-\
Omdat ik de DCT versie heb, moest naast het oliefilter, ook het filter van de koppeling worden vervangen en die hadden we ook niet liggen.
Na alles weer gemonteerd te hebben, bleef er één klein parkertje over, waarvan we niet konden plaatsen waar die nu thuis hoorde.

Dat wordt dus op herhaling bij Hans voor het 2e luchtfilter, olie- en filters vernieuwen en remmen nakijken. Ben ondertussen ook aan nieuwe bandjes toe...

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1261 Gepost op: 13 oktober 2018, 18:06 »
Afgelopen maandag de overige werkzaamheden bij Hans uitgevoerd.
  • 2e luchtfilter vervangen
  • olie ververst en nieuw oliefilter (+oliefilter DCT koppeling). Er zijn 2(!) aftapplugs voor de olie
  • nieuwe banden (Avon Trailrider) voor en achter
  • remblokken achter vervangen
Motor had sinds het voorjaar wat moeite met starten, ik moest bij een koude start altijd wat gas bijgeven en leek wat met de DCT te maken te hebben. Lijkt nu verholpen met de nieuwe olie. De DCT houd van een lekker vers oliebadje?
De nieuwe banden geven meer grip op de weg dan de Mitas E07 die ik er hiervoor op had zitten. Ook geen bijgeluiden op de snelweg.
Op het ITT waren mijn binnenbanden gevuld met RideOn tyreseal, deze heb ik hergebbruikt en hebben we niet gebalanceerd. Bij snelheden tot 140 km/u merk ik geen onbalans.

Vorige week naar werk merkte ik dat mijn Oxford handvatverwarming het niet meer deed. Vanmiddag naar gekeken. Accupolen losgekoppeld en de unit van het stuur losgekoppeld. Daar was echter niets aan te zien en de unit zelf lijkt niet geseald en uit elkaar te halen (zekering??).
Draden verder naar onder onder de kuip gevolgd en er zat een connector wat los. Deze vast gezet, maar na starten van de motor werkte de handvatverwarming nog steeds niet. Heeft iemand suggesties??

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1262 Gepost op: 14 oktober 2018, 19:46 »
Vanochtend een lekker rondje gereden. Toen bleek dat ook mijn GPS in de mount niet oplaadde.
Thuis de handleiding van de Honda 12v accessoire socket erbij gepakt. Daarin stond dat er achter de Kuip en onder het dashboard ergens een zekering moest zitten.
Dus aan het sleutelen en inderdaad bleek deze zekering te zijn doorgebrand. Na vervanging had de GPS weer voeding en werkte ook de handvatverwarming weer 😄😅

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1263 Gepost op: 27 oktober 2018, 11:24 »
Mooie beschrijving en foto's Martin

ATA
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)


Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1265 Gepost op: 05 november 2018, 17:22 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=WNh1zIAzZPw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=WNh1zIAzZPw</a>

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1266 Gepost op: 06 november 2018, 11:21 »
Een tijdje geleden heb ik van Outback Motortek een set crashbars, engine protection bars en skidplate gekocht. 2 weken geleden heb ik alles gemonteerd en het ziet er goed uit. De skidplate is wel bombastisch vind ik.
Nu merk ik tijdens het rijden toch wel wat trillingen in mijn footpegs en denk dat ik dat voordien niet had. De originele bodemplaat hangt in rubbers, deze niet. Ik weet niet of dat dit er iets mee te maken heeft.
Nu heb ik mijn motor net nogeens gepoetst en zie ik ook dat de bodemplaat de uitlaatbocht vooraan raakt. Daar ben ik eigenlijk niet gelukkig mee.
Ook de beugels van de motorprotectie raakt de plaat bijna. Ik kan er net een papiertje tussen steken.

Heeft er nog iemand hier dezelfde set gemonteerd? En hoe zit dat dan bij jullie?

Ik heb OM al wel een mail gestuurd hierover.


Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1267 Gepost op: 06 november 2018, 11:43 »
Ik heb ook outback motortek en ga kijken als ik weer thuis ben.

Heb de set ook zelf erop gezet en kleine aanpassing gedaan.

ATA
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1268 Gepost op: 06 november 2018, 12:06 »
OK, ik ben benieuwd.

Ik zat net even op de wc (moet ook gebeuren  ;)) en was erover aan het nadenken. Ik kwam op het idee om er een rondel tussen te plaatsen zodat de plaat de dikte van de rondel naar voor komt. Ik heb er voor de zekerheid 2 rondellen tussen geplaatst. En inderdaad nu komt de palaat er niet meer tegen.
Maar nu heeft de plaat aan de bovenkant wel een opening ter dikte van de 2 rondellen. Maar dat is niet erg.


« Laatst bewerkt op: 06 november 2018, 12:24 door Canis »

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1269 Gepost op: 06 november 2018, 12:16 »
Ik heb het dus zo opgelost (die bouten ga ik nog wel vervangen door exemplaren met een ronde kop):


« Laatst bewerkt op: 06 november 2018, 12:19 door Canis »

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1270 Gepost op: 06 november 2018, 12:22 »
Die rondellen zijn dat carrosserie ringen?
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1271 Gepost op: 06 november 2018, 12:28 »
Gewoon rondellen. Wordt dat in Nederland carrosseriering genoemd misschien?

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1272 Gepost op: 06 november 2018, 13:37 »
Ik heb het opgezocht en blijkt het zelfde te zijn ;D

Ik gebruik dat woord nooit en de rest hier in de omstreken ook niet  :)

ATA
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1273 Gepost op: 06 november 2018, 13:42 »
OK, dat zal dan iets typisch Belgisch/Vlaams zijn.  ;)

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gemonteerd is.

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1274 Gepost op: 06 november 2018, 19:36 »
Geprobeerd om er een foto van te maken
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1275 Gepost op: 06 november 2018, 19:40 »
Nog een
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1276 Gepost op: 06 november 2018, 19:41 »
Enige wat nog anders kan zijn

Heb je een DCT ?
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1277 Gepost op: 06 november 2018, 19:43 »
Meer beugel
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1278 Gepost op: 06 november 2018, 19:45 »
Andere kant
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1279 Gepost op: 06 november 2018, 22:38 »
Het is alleen aan de linkerkant. Zie mijn foto('s).
Nee, ik heb geen DCT.

Nu ben ik net van mijn werk terug. De trillingen/vibraties zijn nog een tikkeltje erger geworden, + er komt nu continu een vreemd geluid van onder uit.  ???

Ik ga nu eens proberen om de rondellen, die ik er tussen heb gestoken, te vervangen door rubbers.

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1280 Gepost op: 07 november 2018, 00:07 »

Je hebt volgens onsch Hollanders sluitringen en carrosserie-ringen. Maar hoe dan ook, wij noemen dat ringen.

Rondellen ken ik wel. Ik ben een Hollander in Limburg en hier noemen ze dat schijfjes.


Maar, het zijn hier wat dat betreft net Belgen  :)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ATA

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1281 Gepost op: 07 november 2018, 06:40 »
Het is alleen aan de linkerkant. Zie mijn foto('s).
Nee, ik heb geen DCT.

Nu ben ik net van mijn werk terug. De trillingen/vibraties zijn nog een tikkeltje erger geworden, + er komt nu continu een vreemd geluid van onder uit.  ???

Ik ga nu eens proberen om de rondellen, die ik er tussen heb gestoken, te vervangen door rubbers.

Ik denk dat ik toch een andere skidplate heb ( ik heb dct ) want die boutjes aan de zijkant heb ik niet.

De enige boutjes die bij zitten zijn twee voor in het midden zeg maar tussen de uitlaat en twee onder de motor  :)
hoe ouder, hoe knapper!  OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1282 Gepost op: 07 november 2018, 09:15 »
Ik heb ook geen boutjes aan de zijkant. En denk dat de plaat hetzelfde is voor de DCT.
De bouten die je op mijn foto's ziet zijn die aan de voorkant. Als je op de motor zit dan was het de linkervoorkant van de plaat die tegen mijn linkse voorbocht aan kwam.

Offline Digime

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1283 Gepost op: 07 november 2018, 18:36 »
moderator heeft tekst gedelete

hoort thuis in vraag en aanbod
« Laatst bewerkt op: 07 november 2018, 18:49 door varaderohuibje »

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1284 Gepost op: 09 november 2018, 10:55 »
Bij het monteren van een skidplate en valbeugels van verschillende merken is het altijd de vraag hoe dat onderling gaat passen. Canis ik vermoed dat jij een originele accessoire beugel hebt van Honda en ja dan kan het voorkomen dat de combinatie niet helemaal lekker samenvalt. De krapte bij de uitlaatpijpen herken ik ook maar dan bij de SW-Motech skidplate. Die heb ik vervolgens aangepast zodat er minimaal 4 mm ruimte is.
Pim op dit forum had al eerder aangegeven dat alu tijdens het lassen kan gaan trekken waardoor een eerder vastgesteld minimale ruimte in productie modellen ineens niet meer aanwezig is. Terugsturen en een andere vragen levert dan vaak het zelfde probleem op. Bij SW-Motech schijnen ze nu het model iets ruimer gezet te hebben thv de uitlaatbochten.
Dat bij OM de skidplate niet in rubbers hangt is wel apart en inderdaad vragen om trillingen zeker als de pasvorm niet helemaal je dat is.
Succes met het aanpassen.

Offline MartinW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1285 Gepost op: 10 november 2018, 16:20 »
Mooi spul van OM, maar iets meer ruimte had wel gemogen.
Volgens mij is het sowieso nuttig om áls je accessoires gaat monteren, onderdelen van het zelfde merk te kiezen.

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1286 Gepost op: 11 november 2018, 13:33 »
Ik heb alleen de "bovenbeugels" van Outback Motortek en de originele Honda skidplate. Net terug van Marokko, 3 keer omgevallen ging niet heel hard. Geen schade aan de kuip en dat is wel zo fijn. De valbeugel zit dus blijkbaar echt precies op de goede plek om de motor van de grond te houden als hij plat ligt, zie ook het youtube filmpje van OM.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1287 Gepost op: 11 november 2018, 16:50 »
Ik heb alleen de "bovenbeugels" van Outback Motortek en de originele Honda skidplate. Net terug van Marokko, 3 keer omgevallen ging niet heel hard. Geen schade aan de kuip en dat is wel zo fijn. De valbeugel zit dus blijkbaar echt precies op de goede plek om de motor van de grond te houden als hij plat ligt, zie ook het youtube filmpje van OM.

Die crashtest van OM toont alleen maar aan dat bij omvallen de boel niet direct verbuigt. De beugels zijn inderdaad zeer fraai en ik was ook van plan om die op mijn CRF te plaatsen. Twijfelde tussen OM en Heavy Duties. Uiteindelijk op aanraden van framebouwer Nico Bakker en een lokale schadereparateur voor geen van beiden gekozen. Het listige zit hem in de linker valbeugel die met een klem om een verticale frame koker zit geklemt. Deze frame koker is van dunner metaal dan de ronde buizen en heeft een verticale constructie functie. In geval van een val met snelheid wordt deze koker horizontaal belast en daar is die niet tegen bestand. Levert een grotere kans op van een totall loss frame. Niet leuk om te horen/ lezen wellicht maar wel een let op.
Overigens hebben mijn SW-Motech valbeugels ook zo hun beperkingen dus ja wat is goed?

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1288 Gepost op: 11 november 2018, 17:08 »
Overigens hebben mijn SW-Motech valbeugels ook zo hun beperkingen dus ja wat is goed?

Niet op je bakkes gaan  ;D

Eigenlijk moet je een kreukelzone in de verbinding tussen beugel en frame maken, die de energie gecontroleerd overdraagt. Kan ook door middel van wrijving, misschien is dat wel praktischer.
Dan maak je de beugels aan het frame met een verbinding die bij een bepaalde kracht gaat slippen. Na je val staan de valbeugels schots en scheef maar voorkomt dat alle kracht in een fractie van een seconde op je frame komt te staan.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1289 Gepost op: 11 november 2018, 17:43 »
Zo is dat Pim, en dat is ook wel gebeurd toen tijdens het ITT dit jaar. Ik doel echter op de bescherming van de carterdeksels die net onvoldoende beschermd worden  tegen het risico van krassen.