Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1290 Gepost op: 12 november 2018, 21:38 »
Die crashtest van OM toont alleen maar aan dat bij omvallen de boel niet direct verbuigt. De beugels zijn inderdaad zeer fraai en ik was ook van plan om die op mijn CRF te plaatsen. Twijfelde tussen OM en Heavy Duties. Uiteindelijk op aanraden van framebouwer Nico Bakker en een lokale schadereparateur voor geen van beiden gekozen. Het listige zit hem in de linker valbeugel die met een klem om een verticale frame koker zit geklemt. Deze frame koker is van dunner metaal dan de ronde buizen en heeft een verticale constructie functie. In geval van een val met snelheid wordt deze koker horizontaal belast en daar is die niet tegen bestand. Levert een grotere kans op van een totall loss frame. Niet leuk om te horen/ lezen wellicht maar wel een let op.
Overigens hebben mijn SW-Motech valbeugels ook zo hun beperkingen dus ja wat is goed?
Met allroad rijden gaat het meestal niet zo hard dus dat risico neem ik, gesteld dat bovenstaand verhaal klopt. Al mijn "medevallers" hadden behoorlijke tank- of andere schades, ook bij beperkte snelheid. Als je met 130 km/h onderuit gaat helpt zo'n beugel vermoed ik ook maar beperkt. Ik weet niet waar de andere merken links hun beugel aan bevestigen want daar zitten niet veel bouten of andere mogelijkheden.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1291 Gepost op: 14 november 2018, 08:58 »
Ik krijg geen reactie op mijn mail van OM.   >:D

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1292 Gepost op: 14 november 2018, 11:48 »
Ik zweer bij Outback Motortek. Met 75 gecrashed op olie/asfalt, een schaafplek op de valbeugel en op mijn bumot bashplate en dat was het. Offroad ook een paar keer op zijn kant, je ziet het niet eens aan de beugels. Superdingen. Ze zijn een stuk steviger dan wat de meeste aanbieders leveren en je kan je luchtfilters vervangen zonder de beugels te moeten lossen/verwijderen.

De schade na de asfaltcrash


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1293 Gepost op: 17 november 2018, 09:55 »
Ik ben 1,95, heb de spanwijdte van een condor en  daardoor stuurverhogers (rox risers) geplaatst. De Batzen is voor mij perfect en mijn cursisten verstaan mij ook prima (geen turbulente rond de helm). Batzen staat in hoogste stand. Rox risers iets naar voor.

Mijn AT heb ik gekocht met een verhoogd scherm en ben benieuwd of er iemand is die dit verhoogde scherm gecombineerd heeft met een Batzen. Gevoelsmatig denk ik dat een standaard scherm met een Batzen beter werkt. Hoger scherm is niet altijd vrij van turbulentie.

Btw ik ben 1.78m
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1294 Gepost op: 17 november 2018, 11:10 »
Mijn AT heb ik gekocht met een verhoogd scherm en ben benieuwd of er iemand is die dit verhoogde scherm gecombineerd heeft met een Batzen. Gevoelsmatig denk ik dat een standaard scherm met een Batzen beter werkt. Hoger scherm is niet altijd vrij van turbulentie.
Btw ik ben 1.78m

Met die lengte, uitgaande van normale lichaamsverhoudingen, heb je m.i. geen hoge ruit nodig en zou ik eerst eens een standaard ruit proberen voor je aan een Batzen moet gaan denken. Heb inmiddels veel geexperimenteerd met verschillende opties en met mijn lengte 1.89m is een standaard scherm met een Batzen adjuster voor mij de beste oplossing.

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1295 Gepost op: 19 november 2018, 18:31 »
Is er wellicht iemand die een standaard scherm heeft liggen wat ik een keer kan gebruiken om te testen en evt over kan nemen ?
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1296 Gepost op: 20 november 2018, 12:20 »
Je mag mijn scherm wel testen maar het is niet te koop. Misschien handig om aan te geven waar je woont ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1297 Gepost op: 20 november 2018, 13:03 »
Dat is idd wel handig JP. Ik woon in Oud Beijerland.
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1298 Gepost op: 20 november 2018, 13:09 »
Dat is niet zo ver weg van Zeeuws Vlaanderen, waar ik woon, maar misschien te ver
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1299 Gepost op: 20 november 2018, 13:13 »
Ik houd het in de gaten JP. Wellicht past het in het voorjaar in de Eifel...
mogelijk ga ik inschrijven op een weekendje bochten trainen
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1300 Gepost op: 20 november 2018, 13:15 »
Dat mag altijd  ;) Is fijn om ook wat AT`s en transalpjes te hebben, iedereen lijkt wel GS te rijden tegenwoordig  :o
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1301 Gepost op: 20 november 2018, 21:29 »
Ik zweer bij Outback Motortek. Met 75 gecrashed op olie/asfalt, een schaafplek op de valbeugel en op mijn bumot bashplate en dat was het. Offroad ook een paar keer op zijn kant, je ziet het niet eens aan de beugels. Superdingen. Ze zijn een stuk steviger dan wat de meeste aanbieders leveren en je kan je luchtfilters vervangen zonder de beugels te moeten lossen/verwijderen.

De schade na de asfaltcrash


Mooi promotie filmpje :   https://youtu.be/Fp1Tg47bc2U
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1302 Gepost op: 20 november 2018, 22:33 »
Hier dicht bij het grootste spoorwegemplacement van Europa ligt een ori-scherm dat je even kan gebruiken voor proefrijden, zelf heb ik een Batzen i.c.m. een PUIG hoog scherm (en dat dan weer customized/getrimd)
ik=lengte 1m86
« Laatst bewerkt op: 20 november 2018, 22:35 door RENO »

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1303 Gepost op: 21 november 2018, 07:51 »
Je maakt mij nieuwsgierig Reno.
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline Kliko

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1304 Gepost op: 21 november 2018, 18:43 »
Hier dicht bij het grootste spoorwegemplacement van Europa ligt een ori-scherm dat je even kan gebruiken voor proefrijden, zelf heb ik een Batzen i.c.m. een PUIG hoog scherm (en dat dan weer customized/getrimd)
ik=lengte 1m86
Kijfhoek? 🤔

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1305 Gepost op: 22 november 2018, 22:49 »
yep!

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1306 Gepost op: 23 november 2018, 16:17 »
Weet iemand het verschil in hoogte tussen een standaard en verhoogd scherm ?
Ik zit er aan te denjen om misschien een stuk van mn verhoogd scherm te zagen.
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1307 Gepost op: 23 november 2018, 21:28 »
....... ligt een ori-scherm dat je even kan gebruiken voor proefrijden.......

 :-\ ga je toch lekker zagen !

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1308 Gepost op: 23 november 2018, 21:35 »
Mooi aanbod Reno, misschien maar een keer wat afspreken en de rit naar Zwijndrecht maken.
Zagen kan altijd nog.  ;D
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1309 Gepost op: 23 november 2018, 23:41 »
 8) komt goed

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1310 Gepost op: 24 november 2018, 09:48 »
RenATus zie hier het verschil

Meer comfort tijdens het rijden. 128 mm hoger en 42 mm breder dan het standaardscherm.
Ik heb zelf een V-stream n2059 die is nog hoger en breeder dan het orginele hoge ruit van honda in combinatie met een Batzen. Dit werkt voor mij goed

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1311 Gepost op: 24 november 2018, 11:03 »
Het wordt voor mij een heel traject om het juiste sxherm te vinden. Het is helaas niet zo dat het scherm voor jou werkt en voor mij ook. Teveel factoren veroorzaken turbulentie. Lengte, armlengte, dik, slank, snelheid, helm, wind, vrachtverkeer, etc teveen om op te noemen. Gewoon proefrijden en ondervinden. Dan de keuze maken. Ik kan voorlopig even vooruit met de mogelijkheden. Man man wat is er een keuze aan schermen voor deze fiets.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2018, 11:06 door renATus »
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1312 Gepost op: 24 november 2018, 18:58 »
Klopt het voor iedereen zoeken het zou mooi zijn als je ergens de diverse opties kan uit proberen. Een cfd simulatie zou ook kunnen maar dat is ook vrij duur en hoeft niet eens te kloppen.
Wat ik wel eens zou willen zien hoe het stromingspatroon is in een windtunnel proef puur uit eigen interesse.

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1313 Gepost op: 24 november 2018, 19:09 »
De poor-mans windtunnel test is simpelweg korte stukjes draad aan je windscherm plakken met plakband en dan gaan rijden. Kun je de stroming langs de delen in kaart brengen en evtentuele turbulentie wel waarnemen.

Moet je dat wel filmen of iemand gaat naast je rijden.

Maar dat is ongeveer evenveel werk als een paar schermen uitproberen denk ik :)

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1314 Gepost op: 24 november 2018, 20:25 »
Ja dat kan ook wordt alleen lastig als je dat met 160 wilt doen.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1315 Gepost op: 22 januari 2019, 18:43 »
Hallo mede AT ers,

Ik heb al sinds een tijdje het idee dat er ergens iets aanloopt , bij mijn 2016 AT . Dit openbaart zich echter alleen als ik de motor achteruit de schuur in duw , vooral als het stuur iets gedraaid staat .
Gezien de sneeuw die er vandaag op de straat lag , leek het me het goede moment om er eens een nadere blik op te werpen.
Bij het ronddraaien van de wielen op de middenbok , loopt het voorwiel redelijk soepel , maar het achterwiel gaat veel zwaarder.
Ik ben begonnen met het demonteren van het achterwiel.
Daar viel niet veel aan te ontdekken , behalve dat de hele remklauw uit elkaar viel , maar dat is wel weer opgelost. Wiellagers zien er goed uit , geen loopsporen op de schijf of de blokken en het wiel zat er keurig recht in.Ik wil er wel even bijvertellen dat ik de werking van de achterrem bar slecht vind , altijd al gevonden van het begin af aan .

Morgen maar eens de voorzijde aan een nadere inspectie onderwerpen.
Of heeft er hier iemand misschien een idee of verklaring .

Groet
Ruud
Grace under Persure

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1316 Gepost op: 22 januari 2019, 20:53 »
Wat is de staat van je ketting en tandwielen ?
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1317 Gepost op: 22 januari 2019, 21:28 »
Het is de originele set ketting en tandwielen , zitten er nu 19000 km op.
Ik zeg niet dat het glimt , maar ik heb niet de indruk dat ze versleten zijn.

Grace under Persure

Offline renATus

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1318 Gepost op: 24 januari 2019, 22:35 »
een versleten ketting e/o tandwiel merk je als je de motor achteruit duwt. Je hoort soms zelfs dat de ketting aan het tandwiel blijft hangen.

Je zou het achterwiel kunnen monteren zonder dat de ketting op het tandwiel ligt. Dan weet je het gelijk.

https://youtu.be/xQz2kIiJZ6k
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2019, 22:37 door renATus »
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1319 Gepost op: 27 januari 2019, 15:11 »
Ga ik van de week even checken als ik tijd heb.
Bedankt voor de reactie en het filmpje

Groet
Ruud
Grace under Persure