Auteur Topic: Alternatieven CSMNL  (gelezen 3907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arjen

Alternatieven CSMNL
« Gepost op: 27 januari 2016, 20:15 »
Heb soms wat (originele) onderdelen nodig die ik met regelmaat bij CMSNL bestel. Nu heb ik de zoveelste kleine bestelling, waarbij ik meer verzendkosten betaal dan het orderbedrag en ook nog weer een poos mag wachten op levering.

Heeft iemand ervaring met bestellen via internet van originele Honda onderdelen, zonder die bizarre verzendprijs van 7,50 voor 3 schroefjes via UPS/DHL waarvoor je dan ook nog eens moet tekenen?

Ben benieuwd!
“Never Stop Exploring”

Offline PimW

Re: Alternatieven CSMNL
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2016, 20:22 »
Tegenover mijn werkplaats zit MSP (motorcyclespareparts.eu), die doen veel Jap maar zitten wel wat meer in het nieuwere spullie.

Ik kon bij hun wel gewoon pro-link lagers bestellen en dan zijn ze er ook snel (2-3 werkdagen oid). Je moet even mailen om te vragen hoe dat zit met verzendkosten, ik vond ze opzich wel relaxt overkomen.

En anders laat je mij de schroefies ophalen en doe ik ze in een envelopje ;D .

Offline Jan F.

Re: Alternatieven CSMNL
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2016, 21:07 »
Japparts (Roukema) heeft ook veel....

Groet, Jan

Offline Mirko

Re: Alternatieven CSMNL
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2016, 21:35 »
Op ebay vind je ook nog wel wat origineel spul, maar specifieke dingen koop ik ook meestal op CSMNL. Buitenlandse sites voor OEM parts zijn er wel, maar vaak zelfde prijzen en ook verzendkosten en levertijd.

Wat ik wel eens doe is het OEM nummer van het onderceel opzoeken bij CSMNL en dan copieren en in google plakken. Dan kom je soms wel alternatieven tegen.
Yamaha XJR 1300

Offline voorstad

Re: Alternatieven CSMNL
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2016, 21:46 »
Hoi Arjen, gratis verzendkosten heb je alleen in China ;-)

Ik maak er meestal een dagje Sprundel van, maar heb ook wel eens wat besteld bij:

https://zsf-motorrad.de/
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Waffie

Re: Alternatieven CSMNL
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2016, 02:28 »
hallo arjan

ik ken het probleem ook en je kunt dat oplossen..

geen backorders accepteren en enkel laten leveren wat ze op voorraad hebben
dan weet je waar je aan toe bent

die andere betere oplossing heet de honda dealer echter die hebben vaak niet alles meer op voorraad  en dan komen bedrijven als cmls /zsf /david silver spares uk maar ook www.bike-parts-honda.com om de hoek kijken
echter lees hun policy's goed en dan zul je zien dat ze allemaal wel iets hebben
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Arjen

Re: Alternatieven CSMNL
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2016, 10:08 »
Thanks voor de reacties. Uiteindelijk besteld via motorcyclespareparts.eu.

Overzichtelijke site, meer betaalmogelijkheden en maar liefst 33% goedkoper in verzendkosten dan CMSNL (5,- ipv 7,50).
“Never Stop Exploring”

Offline xrvtuur

Re: Alternatieven CSMNL
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2016, 16:25 »
Gewoon bij een honda dealer, motoport ofzo. Meestal volgende dag in huis en geen verzendkosten.
Varadero SD02  2004

Offline arne

Re: Alternatieven CSMNL
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2016, 22:08 »
Dat doe ik meestal ook. Vorige week de liggende CDI houder besteld, was er in twee dagen en geen verzendkosten. ;)