met vochtige lucht hebben atmosferische motoren een betere cilinder vulling
(vraag me niet om het uit te leggen maar in de praktijk loopt het net wat beter en die ervaring is voor mij genoeg)
ze hebben in vroegere jaren motoren ontwikkeld die op dit principe(dus met water erbij) brandstofmengsel maakten
nadeel was roest vorming bij stilstand
maar ze hebben zo veel zaken uitgeprobeerd maar de belangrijkste ontdekkingen werden gedaan door error and try
Als jouw ervaring ingaat tegen de wetenschap en straffe formules - wie zijn wij dan om daar tegenin te gaan?
Persoonlijk vind ik het belangrijk dat er deugdelijke technische informatie gedeeld wordt.
Mensen 'leren' ook op een forum als deze.
Laten we proberen juiste informatie na te streven; dat is in ieders belang.
=====================================================
P.s. het klopt dat je motor beter lijkt te lopen met slecht weer. Dan stap je sjacherijniger op en is het contrast met het 'ik-zit-lekker-op-m'n-motor-gevoel' sterker en dus beter merkbaar.
=====================================================