Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Nieuw op het forum (nu met Alp)

(1/7) > >>

duikie:
Hallo allemaal, eerst maar even voorstellen want dat is volgens mij wel zo netjes. Mijn naamis André (forumnaam: Duikie) en ik woon in in Arnhem.
Na diverse motoren gehad te hebben heb ik besloten dat het tijd is voor een oude droom. Een Transalp of een Africa Twin(maar die is wat te duur voor mijn gevoel). Ik ben ooit begonnen met een Honda XL600R, maar toen de Transalp op de markt kwam had ik het idee dat ik er zo één wilde hebben. Echter nooit gebeurt. Wel verschillende andere motoren(Yamaha,Suzuki  :-[ :-[ :-X).
Afgelopen week bedacht dat het nu tijd is voor een TA. Marktplaats een beetje afgestruind om te kijken wat er zoal aangeboden wordt. Ik wil de aanschaf onder de €1000,00 houden aangezien het een "speeltje" is. Voor het dagelijkse werk beweeg ik me in een fijne cabrio voort.
Dit weekend dacht ik al een TA gevonden te hebben, iemand verhuisd naar het buitenland en wil van zijn 97-er af. Helaas op het laatst voordat ik kon gaan kijken, is het afgebroken en ga ik verder zoeken.

Poehee, lang verhaal.

ik hoop hier veel leesplezier te vinden. Is er een algemeen idee, welke bouwjaren het best/ minder goed zijn?

André(Duikie)

Timy:
Welkom André,

Een Africa Twin onder de 1000euro wordt het zeker niet. Een goede Transalp zal al flink zoeken zijn.
Je zal met dit budget op waarschijnlijk op een eerste model XL600v of de opvolger uitkomen ( tot 96).
Toch wil je wel al waarschuwen dat Alpjes onder de 1000euro vaak onderhoud behoeven etc. Dit zal het uiteindelijke budget weer verhogen.

Alle clubmotoren zijn betrouwbaar als ze maar het benodigde onderhoud tijdig hebben ontvangen. De Transalp voor 1996 staat bekend om de CDI perikelen, deze waren namelijk staand geleverd en contacten breken door het doorzakkende zadel. Velen heb dit al opgelost door een ander ophangrubber maar het is wel goed om dit te checken (gebruik hiervoor de zoekfunctie).
De zwarte blokken willen op den duur wel olie gaan gebruiken maar dit is ook weer erg afhankelijk van het onderhoud in het verleden.. De meest betrouwbare Alp is de 650 maar dit valt buiten het budget en is in onderhoud lastiger. Gewoon rustig neuzen (ook op het forum!) en tzt als je iets gevonden hebt eens vragen stellen. Vlak bij jouw wonen genoeg leden die misschien wel met raad en daad kunnen helpen.

En natuurlijk snel lid worden!  ;D


duikie:
Timy, bedankt voor het welkom, voor het gestelde budget weet ik dat ik geen wonderen mag verwachten. ik ben gelukkig niet onhandig ::)en (ver)prutsen met motor of auto hoort bij mijn liefhebberijen. onderhoud aan mijn voertuigen doe ik in principe zelf. Een alp hoeft dus niet bij aankoop perfect te zijn, ik had deze op marktplaats gezien en dat leek me wel wat.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m1009900378-super-leuke-transalp.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Oldtimer:
Hoi duikie.
Welkom hier en ik hoop dat je nickname niets te maken heeft met je gedrag op een motor  :o

Wanneer je zelf iets wilt opbouwen en je wilt onder de 1000 euro blijven heb ik misschien wel een leuk projectje voor je.
Een PD10 van 1996, waar wel een en ander aan moet gebeuren.

Motorblok is er onderuit momenteel en vooral als je graag sleutelt is er iets moois van te maken.
Als je hier even kijkt, begrijp je wel wat ik bedoel.

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13433.0


Uiteraard wil ik je wel met raad en daad bijstaan en je woont ook in de buurt ook nog.

Alpje op marktplaats ziet er trouwens ook leuk uit.




 

ChristianG:
Welkom :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View