Auteur Topic: Voorste cylinder hapert  (gelezen 2924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Manoman12

Voorste cylinder hapert
« Gepost op: 07 februari 2016, 22:35 »
PD06 1995. Voorste cylinder  doet pas na enkele minuten pruttelen van de achterste mee. Is de motor warm, loopt ie als een zonnnetje. Is de motor afgekoeld, weer hetzelfde liedje. De cdi's heb ik al gewisseld, maakt niks uit. Carbs zijn uit elkaar geweest, schoon gemaakt. Kwam niks bijzonders uit, maar misschien zie ik wat over het hoofd. Chokekabel is niks mis mee. Schuiven zoals het hoort.

Het lijkt bijna iets elektrisch, waarbij enige warmte opeens voor contact zorgt. Ik heb al aan de draden lopen pieren maar dat hielp niks. De bougies moet ik nog testen. Kan ook bobine zijn natuurlijk, maar dat lijkt me raar.
Affijn, een zoektocht.
gr
Hans

Offline Cas

Re: Voorste cylinder hapert
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2016, 22:38 »
Ik zou er eerst eens nieuwe bougies in zetten.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Voorste cylinder hapert
« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2016, 23:32 »
Met Cas eens.
mss de bougie een keer gevallen. Krijg je ook rare dingen.
Heeft jou motor 2 of 4 bobines ???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Waffie

Re: Voorste cylinder hapert
« Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2016, 23:49 »
Een defecte  cdi is goed mogelijk  maar jouw model heeft 2 x cdi unit  4 bobines  en 2 bougies per cylinder
2 bobines tegelijk defect sluit ik vooralsnog uit net als 2 defecte bougie's  per cylinder  maar  op 1 bougie  per cilinder loopt  de motor ook

mijn vermoeden gaat  eerder uit naar een kabel breuk of een kapotte pick up spoel  ofwel part 30300-MS8-000
stekker aansluiting zit bij het thermostaat huis onder de tank

deze bestaat uit 2 spoelen , iedere spoel genereert een klein stroomje
en geeft geeft dit signaal naar  je cdi die daarmee 2 bougies  aan stuurt
De warmte van de motor kan een aan/uit effect geven

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Manoman12

Re: Voorste cylinder hapert
« Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2016, 08:38 »
Goeie tips, ik ga er mee aan de slag. Thnx

Offline Manoman12

Re: Voorste cylinder hapert
« Reactie #5 Gepost op: 09 april 2016, 20:58 »
Het probleem is opgelost. Na vervangen van bougies, bobines, nalopen elektra en reinigen carbs, heb ik een set andere carbs gekocht. Vandaag gemonteerd. Probleem opgelost. Ik had al een setje nieuwe impulsgevers gekocht, als laatste redmiddel. Die blijken nu niet nodig. Pfff, was een heel gedoe, maar vooruit, hij loopt weer lekker. Ik weet nog steeds niet precies wat er met die oude carbs aan de hand is, maar ik ga het niet meer uitzoeken. Het mooie weer is begonnen. Tijd om te rijden, en, over een paar weken als het nog iets warmer is, de kappen te spuiten. De temperatuur loopt al wat op.
gr. Hans

Offline EelkoL

Re: Voorste cylinder hapert
« Reactie #6 Gepost op: 09 april 2016, 21:14 »
Leuk dat je er nog even op terugkomt, goed om te lezen dat het is opgelost.
'99 TA

Offline Brombeer

Re: Voorste cylinder hapert
« Reactie #7 Gepost op: 10 april 2016, 02:51 »

Nou mooi! Gefeliciteerd  8)


Soms moet je ook niet te lang er over nadenken. Doel bereikt, genieten maar!   :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin