Auteur Topic: Transalp 600, uit 1989  (gelezen 4995 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pierre724

Transalp 600, uit 1989
« Gepost op: 16 februari 2016, 22:31 »
Beste allen,

Nieuw voor/bij het motorrijden, en meteen als eerste motor maar een Transalp gekocht.
gevallen voor het meest vrouwelijke der argumenten: hij is mooi wit met retro kleurstelling.

Mijn naam is Rémy, ik woon anti-kraak in het Gooi en geniet van het leven.
Voorheen puur met oldtimer BMW's, nu ook met een motorrijbewijs op zak.


Waarom verder nog de Transalp:
Allereerst vond ik de rechtop-positie en zijn soepele rijden wel aanraders, ook al ben ik nog een twintiger, vind ik het afstanden rijden belangrijker dan kunnen racen.

Inmiddels na een check-up + kleine beurt bij een garage er al achter dat het allemaal minder mooi is dan gehoopt met mijn fiets,
de ketting is aan vervanging toe, net als de voor-remschijf/blokjes, remschoentjes en voorvorkrubbers.

Kortom; ik heb er teveel voor betaald volgens de garagist.

Verder wel een nette verschijning en ik kan lekker touren.
Dus ben ik niet ontevreden.

Het gaat om een Amerikaanse importfiets uit 1989, hier geregistreerd in 1993.

Offline Robin66

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2016, 22:39 »
Hoi Rémy,

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je Transalp! En idd mooi z'n retro kleurstelling.

De reparaties zijn voor een groot deel goed zelf te doen, je zal veel info vinden hier op het forum.

Veel rijplezier!
Robin
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2016, 22:45 door Robin66 »

Offline Jeroen

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2016, 07:22 »
Welkom hier! Heb je foto's van je fiets? Wellicht gaat er hier een belletje rinkelen ergens over de geschiedenis van je motor (de data triggeren mij bv al, zou mijn ouwe alp kunnen zijn....)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline arne

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2016, 07:37 »
Welkom hier. :) Het zijn leuke dingen om te rijen. Zo leuk, dat ik na een omzwerving er toch weer een bij gekocht heb. Enneuh, foto's zijn altijd leuk natuurlijk. ;)

Offline Mirko

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2016, 19:48 »
Welkom

Mijn Alp is dezelfde import. Kenteken 1993. Bouwjaar 1989 uit Amerika. Ze raakten die dingen daar niet kwijt en zijn nieuw weer terug naar Europa gekomen.

Foto van jou motor zou leuk zijn.
Yamaha XJR 1300

Offline pierre724

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2016, 09:45 »
En toen bleef ik in gebreke,...

sorry mannen; helemaal vergeten.
Hij rijdt nog steeds prima al komt er nu wel wat onderhoud aan.
Overigens op de speurtocht naar 2 extra koffers (givi monokey), maar wat zijn die dingen nog relatief duur tweedehands!?




Offline The Headless Horseman

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2016, 11:05 »
Net motortje hoor Rémy  8) Ziet er zo op de foto's iig zeker niet afgeleefd uit!
Als er iets van een herkenningspunten is voor iemand moet het die Franse? vlag op de zijkap zijn, dat is niet standaard  :)

Oh, uitstékend biertje heb je staan daar  8)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Motolazy28

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2016, 12:08 »
Die René heeft oog voor detail zeg ;D
Ik rijd zometeen nog even door het Gooi, op weg naar Naarden, Remy. Zal naar je zwaaien.
I'll be back again before it's time for Sunny-down,
I'll be lazing on a Sunday afternoon.

Offline DinO

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:00 »
Hey Rémy,

Wat betreft het twintiger zijn en voor een Transalp gaan ben je niet de enige!!
Ik heb/had als eerste motor een Transalp 650!
Vandaag precies 4 maanden geleden een aanrijding gehad, en ze is "Total Loss" verklaard.. [emoji174] [emoji174]
Ze staat nu dus alweer een aardige tijd bij Rob in Alphen a/d Rijn.. Wachtend tot ze gerepareerd kan worden..

Op de foto's die je postte ziet je motor er netjes uit!

Gr. Danilo
Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp van Rob, als ik eindelijk een donor motor vind die aan de eisen voldoet en binnen het budget past, en daarna zien we weer verder!! --

Met 2 wielen is het meeste wel te doen, dus waarom zou ik per se 4 wielen onder me willen hebben??

Offline DGrobecker

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2016, 14:50 »
Hi Remy, ook hier een twintiger met Transalp. Welkom op het forum. Prachtige alp, de mooiste kleurstelling ook imo  ;D

see you on the road  8) gr. Daniël
'03 Honda Transalp XL650v

Offline Arjen

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #10 Gepost op: 17 augustus 2016, 21:04 »
Overigens op de speurtocht naar 2 extra koffers (givi monokey), maar wat zijn die dingen nog relatief duur tweedehands!?

Ik geloof dat ik nog 6 monokey koffers op zolder heb staan, waarvan er zeker 2 weg mogen. Ik wil er wel wat voor hebben, maar niet de gebruikelijke 300,- die je op marktplaats tegenkomt.

Als je interesse hebt, stuur me gerust even een privé berichtje...
“Never Stop Exploring”

Offline pierre724

Re: Transalp 600, uit 1989
« Reactie #11 Gepost op: 21 september 2016, 22:40 »
nou,...
paar weken geleden lekker naar Parijs geweest met mijn alp.
Opzich ging het prima op wat vervelende kleinigheidjes na:

Aan mijn uitlaat was al eens wat geplakt,... dat is nu definitief kapot, waardoor mijn alp sindsdien klinkt als een harley davidson.

Verder had een van de koffers die ik Arjen overnam geen werkend slot,... gevolg was dat het koffer me met 110km/h opensprong toen ik een kuil in de weg meepakte op de terugweg bij Brussel (Belgische wegen  >:()

maar twee fotootjes gemaakt op mijn reis.