Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Nieuw TCN-lid

(1/3) > >>

Gilbert N:
Dag Allemaal

Eind Oktober heb ik na 18 jaar weer eens een motor aangeschaft, een Transalp uit 2006. Ik heb er de afgelopen drie maanden mijn vrije-tijd ingestopt. De motor had voor mijn gevoel niet meer dan een sopje gehad op de spatborden, tank en zij-kappen.
Velgen, spaken, voorpoten zagen er slecht uit. Het blok / frame en achterbrug waren niet aangetast maar wel enorm vies. Maar goed de prijs was ook wel ok.
Ik heb hem dus behoorlijk gestript. Nog wel de voorvork en blok in het frame gelaten. Poetsen  polijsten en spuiten. Hij is als herboren!
Ik heb er nu zo'n kleine 100 km gereden, maar ik ben er blij mee!

Lijstje van gedane werkzaamheden:
Velgen V+A gespoten
Spaken één voor één gedemonteerd, gepolijst en teruggeplaatst. Blinken!  8)
Voorvorken gepolijst en in blanke lak gezet
Remklauwen V+A gereviseerd
Kleppen gesteld, bougies, olie en alle filters
Topkoffer deksel gespoten
Scheur in linker zijkap gelast en gespoten
En poetsen, poetsen en poetsen.

Ik heb veel info en advies van de site gehaald. De sfeer is goed en het is leuk om te zien hoe iedereen er mee bezig is.
Vandaar mijn aanmelding als TCN-lid. Hopelijk zien we elkaar tijdens een van de ritten van komend seizoen.

Groeten uit Veghel

Cas:
Een feest om naar te kijken, als nieuw! ;D
Altijd leuk dat mensen er zoveel tijd en energie instoppen om hun motor op te knappen :D

Gilbert N:
Balgom, superpoets!

xrvtuur:
zo dat heb je netjes gedaan, maar vraagje, gaan die spaken nu niet binnen de kortste keren roesten

Cas:

--- Citaat van: xrvtuur op 19 februari 2016, 20:51 ---zo dat heb je netjes gedaan, maar vraagje, gaan die spaken nu niet binnen de kortste keren roesten

--- Einde van citaat ---
Roestvrij staal Arthur.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View