Auteur Topic: langste kustweg ter wereld  (gelezen 3497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

langste kustweg ter wereld
« Gepost op: 22 februari 2016, 11:15 »
tot vorige week had ik er zelfs nog nooit van gehoord en nu hebben we ineens heel veel zin om deze 2400 km lange kustweg te gaan rijden, iemand dit al eens gedaan? The wild atlantic way.
Varadero SD02  2004

Offline delange33

Re: langste kustweg ter wereld
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2016, 11:51 »
Doen! Ik heb hem weliswaar (nog) niet met de motor gedaan maar hij staat zeker op mijn to do list.
Wel heb ik hem gedeeltelijk met de touringcar gereden, tot Galway en toen overgestoken richting Dublin. Prachtig land, vriendelijke muzikale mensen en heerlijk eten (vooral als je van verse vis houd).
Het kan er midden in de zomer heet zijn maar het weer kan ook zeer snel omslaan, houd dus overal rekening mee.
Gr. Marc
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline TransAlpGhost

Re: langste kustweg ter wereld
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2016, 22:56 »
http://www.wildatlanticway.com/home/

Gaaf, wij hebben afgelopen zomer schotland rond gereden. Deze route lijkt me fantastisch
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: langste kustweg ter wereld
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2016, 23:22 »
mooie site, rondje schotland heb ik 18 jaar geleden eens gedaan, was idd ook mooi maar ik heb toen 10 dagen door de regen gereden en gekampeerd, dat was dan iets minder. ierland schijnt wat droger te zijn. Maar die 2500 km langs die kust lijkt me heel gaaf. Plan tot nu toe is naar Duinkerken te rijden en overvaren naar Engeland, dan door zuid engeland en overvaren naar zuid ierland, je begint daar dan vrijwel gelijk aan de route, dan na 2500 km rij je noord ierland in en vaar je over naar schotland, dan nog een paar dagen door schotland en vanaf new castle met de boot naar ijmuiden. moet te doen zijn in drie weken :D
Varadero SD02  2004

Offline TransAlpGhost

Re: langste kustweg ter wereld
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2016, 08:59 »
Gave route. Wel een stevige afstand in 3 weken maar als je gaat om te rijden en niet voor sightseeing is het te doen toch?  (Je hebt meer ervaring dan ik)

Wij hadden heel veel geluk; bij John o groats zweete ik de tent uit.

Beetje geluk moet je er idd hebben.
Echt een gave route.

Zou je nog met de boot naar Ierland kunnen? Ik zelf vond de transit/verbindings-routes beetje afbreuk doen aan de fantastische routes die je in een korte tijd rijdt.
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: langste kustweg ter wereld
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2016, 10:26 »
je kan ergens vanaf frankrijk nog wel rechtstreeks met de boot naar ierland, maar das een lange reis en dus duur , dan zit ik liever op de motor, en door zuid engeland rijden is ook geen straf.
Varadero SD02  2004