Auteur Topic: Motorscooter??  (gelezen 6796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Motorscooter??
« Gepost op: 24 februari 2016, 14:53 »
Ge rijdt toch niet met een scooter zeker?!
Even een reactie op de post van erwindekeyzer
Waarom niet? Mijn eerste keuze was een Suzuki Burgman 650 ware het niet dat iedereen mij uitlachte toen ik zei dat ik een motorscooter wilde kopen, toen is het de Varadero geworden.
Maar als de Dero mij te machtig wordt denk ik toch weer aan een motorscooter, en geloof me, die dingen zijn snel!
Laat ze maar lachen.
https://www.youtube.com/watch?v=PJu3iLbDsVQ
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline voorstad

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline delange33

Re: Motorscooter??
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2016, 20:23 »
 ;D ik had een malagutti 125 scooter gekocht toen ik in Engeland woonde, erg mee gelachen. Totdat ik er klaar mee was helemaal zoek gereden te worden door mijn motor maatjes op hun triumph's , honda's en ducati's...
Toen met de scooter naar de locale Honda dealer en proefrit gemaakt op een Varadero, de rest is history... ;)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline The Headless Horseman

Re: Motorscooter??
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2016, 20:52 »
Wij hebben nu toevallig een Vespa GTS 300 in de garage staan, van een klant. Voor mij de 1e ervaring met een motorscooter, maar ik vind het een gewéldig leuk ding  8)

Sowieso vind ik 'm technisch prima voor elkaar, met zijn eenzijdige voorvork, ABS en tractioncontrole. Maar met de Akrapovic uitlaat er op komt er ook een heeeeeerlijk geluidje uit de 1-pitter  8)
Het trekt als een tierelier, tót zo'n 70-80 km/u nauwelijks bij te houden met een schakelmotor  :)

Deze Vespa heeft mij positief verrast!
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Cas

Re: Motorscooter??
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2016, 21:00 »
malagutti 125
Vespa GTS 300

Maar ik heb het niet over een Italiaans roomijsje in een hoorntje maar over een 650cc MOTORSCOOTER voor grote mensen ;D ;D ;D ;D
https://www.youtube.com/watch?v=aW4qaOcB7iQ
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline len_tour

Re: Motorscooter??
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2016, 21:55 »


Maar ik heb het niet over een Italiaans roomijsje in een hoorntje maar over een 650cc MOTORSCOOTER voor grote mensen ;D ;D ;D ;D


Om eerlijk te zijn vind ik de Italiaan iets minder lelijk dan zo'n touringcar op twee wielen. De oude Vespa vind ik cool maar dat nep retro is het net niet.

Maar als de Dero mij te machtig wordt denk ik toch weer aan een motorscooter, en geloof me, die dingen zijn snel!

Maakt me geen #### uit hoe hard het kan, maar wanneer de motor die ik heb te zwaar wordt koop ik een lichtere. Is ie te hoog, dan koop ik een lagere. Kan ik de motor  niet meer overeind houden, dan een Ural met zijspan.
En pas wanneer al het bovenstaande aan de hand is en ik kan niet meer schakelen? Dan koop ik een Vespa Mp3.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Cas

Re: Motorscooter??
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2016, 22:01 »
Dan koop ik een Vespa Mp3.
Hij is mooi ;D ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline len_tour

Re: Motorscooter??
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2016, 22:16 »
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline chaly-dude

Re: Motorscooter??
« Reactie #8 Gepost op: 27 februari 2016, 20:31 »
Een scooter zal er nooit komen, maar zoiets zie ik wel zitten:
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline xrvtuur

Re: Motorscooter??
« Reactie #9 Gepost op: 27 februari 2016, 21:19 »
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Motorscooter??
« Reactie #10 Gepost op: 27 februari 2016, 22:03 »
Suzuki Burgman 650 want de voorkant lijkt zoveel op de voorkant van de Varadero ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.