Auteur Topic: Veerboot naar Noorwegen  (gelezen 13948 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline len_tour

Re: Veerboot naar Noorwegen
« Reactie #30 Gepost op: 02 maart 2016, 22:02 »
Tablets met android besturingssysteem geven vaak problemen met het openen van filmpjes, met windows geen probleem.
Ik heb vanavond alle filmpjes bekeken via de tv en heb een hele leuke avond gehad ;D
Knippen, voice over en muziek mixen, een hoop werk die filmpjes maken.
Android en ook apple i-os. Android tv doet het wel mits je via een pc je youtube account koppelt.

Maar alle barreltrippen bekeken?! Dat is bijna 5 uur [emoji50]
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline ChristianG

Re: Veerboot naar Noorwegen
« Reactie #31 Gepost op: 03 maart 2016, 08:13 »
Android en ook apple i-os. Android tv doet het wel mits je via een pc je youtube account koppelt.

Maar alle barreltrippen bekeken?! Dat is bijna 5 uur [emoji50]

Beter dan Netflix ;D
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Cas

Re: Veerboot naar Noorwegen
« Reactie #32 Gepost op: 03 maart 2016, 11:26 »
Maar alle barreltrippen bekeken?! Dat is bijna 5 uur [emoji50]
Och, ik zie het. Gisteravond 4 uur gekeken en nu zie ik er nog een heleboel op YouTube staan, het is een beetje zoeken.
Goeie televisie, als Floortje Dessing haar series kan verkopen kunnen jullie het ook.
Ik kijk ff snel voor de 2e keer naar deze https://www.youtube.com/watch?v=KGEsrFAORw4 senstatie, stelletje mafkezen ;D ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline arne

Re: Veerboot naar Noorwegen
« Reactie #33 Gepost op: 03 maart 2016, 12:51 »
Dank je, dat is mijn stem  ;)
Dan ben jij degene met de TA? Wel leuk, een TA en een Tiger in een video. Die staan hier allebei in de garage.

Offline len_tour

Re: Veerboot naar Noorwegen
« Reactie #34 Gepost op: 03 maart 2016, 14:01 »
senstatie, stelletje mafkezen ;D ;D
Tja na ongeveer 10 jaar Europa via het asfalt verkennen, ben je wel eens toe aan wat anders. Ik moet wel zeggen dat het verruilen van de Kawa voor de TA nogal een impact gehad heeft op mij en de Barreltrip. De TA bracht mij offroad en naar de Stella Alpina, het jaar erop maakten we de eerste onverharde reis en nu is bijna iedereen om. De Honda Silverwing is weg (na 8 jaar en twee eigenaren binnen de club) en er wordt gekeken naar een BMW F650, de Suzuki en Triumph eigenaren willen ook iets lichters en ik heb een Yamaha TTR ernaast. Wat een Transalp wel niet met je doet ;-)

Dan ben jij degene met de TA? Wel leuk, een TA en een Tiger in een video. Die staan hier allebei in de garage.
Tiger, super ding, wel wat zwaar...

Goeie televisie, als Floortje Dessing haar series kan verkopen kunnen jullie het ook.
We zijn niet bekend genoeg  :-\ en de markt is vrij klein voor Nederlandse motor-TV. Youtube is al heel mooi en het aantal volgers blijft groeien. Ik heb wel de keus gemaakt om mij niet al te druk te maken over geld verdienen enzo. Zoals ik het nu maak, met de muziek die ik gebruik, kan ik er niets aan verdienen maar wordt ik ook niet gehinderd in het creatieve proces zeg maar.

Terug naar een reis naar Noorwegen, prachtig land! En reizen over het algemeen, probeer je niet te druk te maken over of je motor vaststaat, je bagage gejat kan worden, lekke banden of dat je geen geld hebt voor Touratech of Bever Zwerfsport spulletjes. Boek zo weinig mogelijk want dat kan alleen maar voor ellende zorgen. Hoe je het ook doet, vooral genieten!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline arne

Re: Veerboot naar Noorwegen
« Reactie #35 Gepost op: 03 maart 2016, 14:29 »
de Suzuki en Triumph eigenaren willen ook iets lichters
...
Tiger, super ding, wel wat zwaar...


Wat een Transalp wel niet met je doet ;-)

Dat herken ik volledig. Al heb ik nog lang niet die offroad ervaring. Ik kocht een TA als mijn tweede motor een paar jaar terug. Na een jaartje verlangde ik naar wat meer power en kocht de Tiger. Nu, een jaar later, miste ik de TA. Gewoon vanwege het gewicht en de wendbaarheid. Ik heb dus een projectje teruggekocht. De Tiger voor de lange snelle ritten, de TA straks voor rustig-aan naast-de-weg en  dat soort dingen.

Offline nico2811

Re: Veerboot naar Noorwegen
« Reactie #36 Gepost op: 04 maart 2016, 12:42 »



Terug naar een reis naar Noorwegen, prachtig land! En reizen over het algemeen, probeer je niet te druk te maken over of je motor vaststaat, je bagage gejat kan worden, lekke banden of dat je geen geld hebt voor Touratech of Bever Zwerfsport spulletjes. Boek zo weinig mogelijk want dat kan alleen maar voor ellende zorgen. Hoe je het ook doet, vooral genieten!

Mooi gezegd, ik ga mijn best doen.
Bedankt 👍

Offline Gustlock

Re: Veerboot naar Noorwegen
« Reactie #37 Gepost op: 31 maart 2016, 20:53 »
Vorig jaar naar 2 weken naar Noorwegen geweest met de AT. Ik heb ook vooraf geboekt en dan voornamelijk omdat ik het niet wilde riskeren dat ik na 1000km rijden bij een volle boot aan kwam en een dag moest wachten op de volgende. Terugreis had ik ook geboekt.
Je trekt toch een bepaalde tijd uit voor je vakantie, door vooraf te boeken leg je een begin en eindtijd vast die eigenlijk al gepland is. Dit was trouwens ook het enige wat ik geboekt had, rest op bonnefooi.
 
Naar Engeland kun je voor iets meer € een kaartje kopen waarmee je dan ook zonder bijbetaling een boot eerder of later dan gereserveerd mag pakken mits er nog plek is (met de motor vaak wel). Ik denk dat alle maatschappijen wel een soortgelijk kaartje kunnen aanbieden.

Ik had gekozen voor de oversteek Hirsthals-Langesund (al werd dit Hirsthals-Kristiansand door een kapotte boot) op de heenweg en Kristiansand-Hirtshals op de terugweg (met draagvleugelboot). Oversteek naar Oslo zag/zie ik niet zitten, je zit een hele dag (ik meen 8 uur) op een boot terwijl bij bovenstaande oversteken je een halve dag kwijt bent op de boot waardoor je die andere helft van de dag dus mooi kunt motorrijden. Dat is tenslotte wat ik het liefste doe ;) Samen is dat toch weer een dag motorrijden gewonnen! En zoals eerder al vermeld werd in dit topic, slechts een paar KM van de boot en het is één groot feest. Als ik weer eens naar Noorwegen ga doe ik het op dezelfde manier.

PS mocht je nog interesse hebben in een Garmin route dan stuur maar even PBtje
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2016, 20:57 door Gustlock »