Auteur Topic: Vaste navigatie steun.  (gelezen 4413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline eerde jan

Vaste navigatie steun.
« Gepost op: 22 februari 2016, 21:36 »
Ik wil op mijn alp xl600 graag een vaste navigatie steun maken voor mijn garmin.
Is er al iemand hier die dit heeft?
Ik wil hem namelijk niet op mijn stuur hebben.
Er zijn genoeg ideeen maar voor ik ergens in kappen ga zagen of boren wil ik graag het goeie idee hebben. :)


Offline The Headless Horseman

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2016, 22:48 »
Het is geen antwoord op je vraag, maar waarom niet aan het stuur?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline TransAlpGhost

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2016, 10:03 »
Ik heb deze gemaakt. Voorop de TA 650 maar misschien ter inspiratie wel bruikbaar


Ik heb voor mijn vakantie van afgelopen zomer wat geknutseld om de tomtom wat beter in beeld te krijgen.
Voor de TA650 is weinig te krijgen dus met wat PVC 60 graden hoeken een stuk pijp en een zwarte spuitbus en goede montage lijm aan de gang gegaan.

Als iemand een how to wil, maken we samen een nieuwe terwijl we foto's maken.

Aandachtspunt voor iemand die het na wil maken. In mijn uitvoering kun je staand op de motor het dashboard slecht zien. De tomtom ook. Met wat extra puzzelen kan dit wel beter
Ps mijn kuip was niet stevig en lubberde nogal dus ik heb een extra gat geboord. De montage moet mooier kunnen.

« Laatst bewerkt op: 23 februari 2016, 13:03 door varaderohuibje »
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline eerde jan

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2016, 21:51 »
@ headless. Misschien is het wel een beetje een principe kwestie.
Maar alle draden zijn dan ook constant in beweging of komen in de knijp.
Ik vind het mooier om gewoon een vaste en stevige beugel te hebben.

@ TransAlpGhost. Als ik heel eerlijk ben vind ik het een vindingrijke oplossing. ;D
Maar ik vind hem niet mooi. sorry. :-\

Offline TransAlpGhost

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2016, 22:58 »
Prima hoor het werkt wel super goed.  8)


@ TransAlpGhost. Als ik heel eerlijk ben vind ik het een vindingrijke oplossing. ;D
Maar ik vind hem niet mooi. sorry. :-\
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Waffie

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2016, 13:19 »
ik weet wat je bedoelt,

 echter mijn model heeft een soort van afstandsbediening
als ik hem niet gebruik laat ik hem simpel uit het zicht verdwijnen zelfs de bedrading is uit zicht

onbeperkte batterij
fijn ding

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline TransAlpGhost

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2016, 14:19 »
Ha want ik heb ad zijn Tom Tom hier op gemonteerd... ::)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline The Headless Horseman

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2016, 21:01 »
@ headless. Misschien is het wel een beetje een principe kwestie.
Maar alle draden zijn dan ook constant in beweging of komen in de knijp.
Ik vind het mooier om gewoon een vaste en stevige beugel te hebben.

Principes zijn er om overboord te gooien Eerde Jan  ;D

Ik heb mijn Zumo350 gewoon met een Ram kogel & knijper links op het stuur zitten. De kabel (1-tje maar) loopt langs de kabels die er al zitten van het armatuur naar het balhoofd toe en vandaar weer naar achter waar ik 'm bij de kentekenplaatverlichting bijgeprikt heb. Knikken doet de kabel niet en komt ook niet in de knoop met iets anders.

Nadeel van de Alp vind ik dat de kuip/ruit relatief laag is en wil je je navi een beetje goed in beeld hebben dan moet hij er bovenuit steken  :-\  Op het stuur zit hij prima in je zichtveld én ook nog makkelijk te bedienen met je linkerhand  :)

Maar ieder zijn keuze uiteraard  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline eerde jan

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #8 Gepost op: 24 februari 2016, 21:01 »
 ;D ;D ;D Die heb ik ook ad alleen is hij totaal niet windbestendig, aldoor als ik naar een afrit wil kijken heb ik dat papier voor mijn vizier.  :)) :))

Offline eerde jan

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #9 Gepost op: 24 februari 2016, 21:05 »
Principes zijn er om overboord te gooien Eerde Jan  ;D

Ik heb mijn Zumo350 gewoon met een Ram kogel & knijper links op het stuur zitten. De kabel (1-tje maar) loopt langs de kabels die er al zitten van het armatuur naar het balhoofd toe en vandaar weer naar achter waar ik 'm bij de kentekenplaatverlichting bijgeprikt heb. Knikken doet de kabel niet en komt ook niet in de knoop met iets anders.

Nadeel van de Alp vind ik dat de kuip/ruit relatief laag is en wil je je navi een beetje goed in beeld hebben dan moet hij er bovenuit steken  :-\  Op het stuur zit hij prima in je zichtveld én ook nog makkelijk te bedienen met je linkerhand  :)

Maar ieder zijn keuze uiteraard  8)

Headless je hebt helemaal gelijk.
En ik denk dat ik een ram kogel op de kap maak die om de km teller heen zit.
En dan met een verlenger omhoog brengen.
Aangezien ik een hoge ruit heb op mijn grijs/zwarte alp blijft hij er wel achter.

Offline jaspersFZR

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #10 Gepost op: 01 maart 2016, 08:56 »
Ik ga wat ontwerpen en printen, we hebben sinds gister een nieuwe 3d printer op werk (eindelijk een professionele die echt kwaliteit print). Kijken of dat wat wordt. Ik wil iets maken wat vast boven op het dashbordje komt, misschien gemonteerd op de kuipsteun ofzo, moet ik nog even kijken! Hierop komt dan vervolgens gewoon een redelijk universele interface, om een navigatie of telefoon op te monteren (gewoon 4 boutjes door rubberen busjes ofzo).

Wie weet als het lekker loopt kan ik wel een batch draaien tegen materiaal kostprijs ofzo. Eerst maar effe voor mezelf prullen en wat in cad zetten, dan kijken hoe de baas hiertegenover staat ;)
de transalp wordt steeds mooier

Offline Bill

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #11 Gepost op: 01 maart 2016, 10:26 »
Bij de bouwmarkt aluminum strips halen van 3 of 4 cm bij 2 mm dik. Met kartonnen stroke eerst alle maten exact maken dan pas uitvoering in aluminium maken. Monteren op bestaande kuip bevestigings punten. Werkt perfect. Zal later vandaag nog foto posten van de steun op Caroline haar alp. Nu met foto's ook hoe ik het heb zitten op mijn alp. Zit al jaren op deze manier in ieder terrein te gebruiken  ;D
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2016, 13:55 door Bill »

Offline eerde jan

Re: Vaste navigatie steun.
« Reactie #12 Gepost op: 05 maart 2016, 21:32 »
Dat lijkt erop Bill, alleen heb ik de pd06 met de faselift koplamp.
Dus volgens mij kan ik hem niet aan de zelfde bevestigings boutjes vast maken als waar het ruitje mee vast zit.
Maar het idee is goed, en ik heb hier genoeg alluminium liggen, dus ik ga aan de slag. :))