Auteur Topic: Kleine probleempjes AT RD07  (gelezen 10876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChristianG

Kleine probleempjes AT RD07
« Gepost op: 02 maart 2016, 18:21 »
Laten we beginnen met start problemen  :-X
Dat duurt namelijk vrij lang, en als die eenmaal loopt is het in het begin nog niet helemaal zuiver.
Het is een beetje alsof die verzopen is. Nu staat wel altijd de Benzine kraan open, dit omdat de vorige eigenaar en het internet mij vertelde dat een droog gelopen brandstof pomp in no time stuk gaat. Als die eenmaal loopt en "warm" is, dan loopt hij naar mijn weten goed.
Moet ik bij lang parkeren de kraan toch dicht doen? of is dit niet de oplossing / is er een andere oplossing?


Trillingen in het blok, met name in de wat hogere toeren. 120 gaat nog, maar 130 trilt hij zowat uit elkaar >:D
Nu weet ik dat ik geen supersport heb, en het hoeft ook allemaal niet zo hard, toch vraag ik me af of het normaal is dat hij bij 130 al zo vibreert?


En het laatste ;)
Vandaag begaf mijn snelheidsmeter het :( Begon eerst hevig te schommelen en toen zakte hij naar de 0. Nou is het op zich wel handig dat ik weet dat de motor uit elkaar trilt bij 130, maar wil me toch ook wel een beetje aan de snelheid houden op andere wegen C:-)
Ik zal morgen de boel eens los draaien, gebeurd het vaker dat de snelheidsmeter er mee kapt op een AT?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #1 Gepost op: 02 maart 2016, 18:38 »
Om met de km-teller te beginnen: Ja dat gebeurt met enige regelmaat. Meestal breekt de kabel of het nylon wieltje in je naaf. Het komt ook vaak voor dat de kabel blijft hangen omdat hij eigenlijk versleten is waardoor het wieltje kapot draait.

Wat ik meestal doe: kabel uit de tellerbehuizing draaien en ff een slinger aan het voorwiel geven. Je kunt dan met een beetje mazzel de binnenkabel zien draaien. Doetie dat niet dan haal je hem onder bij het wiel los en doet daar dezelfde controle.
Zo moet je vast kunnen stellen wat er stuk is.

Blijkt de aandrijving op het wiel niet meer te werken: goed schoonmaken, beetje vet erin (niet helemaal voldrukken) en goed controleren of je kabel nog goed is.

Wat betreft het open laten staan van je brandstofkraan: Heeft niets te maken met je probleem.

AT's hebben wel eens last v an leegdampende carburateurs, dat veroorzaakt het lange doorstarten als je een tijdje niet gereden hebt. Kan me voorstellen dat het even duurt tot de motor goed loopt.
Echter zolang de pomp voldoende opbrengst levert mag dat niets uit maken als de motor eventjes gelopen heeft en de vlotterbakken vol staan.

Wat regelmatig voorkomt zijn vastzittende chokeplunjers, die blijven dan open staan waardoor de motor eigenlijk de hele tijd te rijk staat.

Trillingen, zolang ze niet uit het rijwielgedeelte voortkomen (meestal wel) kunnen van een slechte synchronisatie van de carbs komen.

Wat mij zo snel te binnen schiet  :)
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2016, 18:48 door PimW »

Offline robgoesdakar

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #2 Gepost op: 02 maart 2016, 18:46 »
Start problemen. Is dat na langer stil staan (paar dagen) ?
Zo ja, dan is bij jouw AT de 'bypass' nog niet door gevoerd. (Staat elders hier op het forum ook nog wel wat over geschreven).
Benzine kraan zou je gewoon open moeten kunnen laten staan als je hem parkeerd.

Maar, als hij ook 'uit elkaar trilt' bij 130, zou het ook zomaar kunnen zijn dat je eens een goede beurt moet geven, en daarbij ook kleppen controleren, synchroon controleren en stellen indien nodig.

De snelheidsmeter is inderdaad vaak zoals pim beschrijft. Het wormwieltje is veelal degene die het begeeft als gevolg van slijtage als gevolg van moeilijker lopen van de kabel en/of vuil in de behuizing e.d.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #3 Gepost op: 02 maart 2016, 19:03 »
Hij start eigenlijk al niet helemaal lekker meer naar een uurtje stilstaan. De choke gaat wel wat stroef, maar schuift soms ook uit zichzelf weer terug naar de 0  :o
Na een week of 2 stil staan is het 3 of 4 keer goed starten en dan slaat hij langzaam aan.

De trillingen zitten helaas niet in het rijwiel gedeelte. Als ik de koppeling intrek bij 130 en het toerental zakt terug, dan zijn de trillingen weg.
De vorige eigenaar heeft in december nog de carb laten reinigen en afstellen (en vlotternaalden vervangen) Ik heb hier een rekening van.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Jeroen

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #4 Gepost op: 02 maart 2016, 19:34 »
(Man in tegenjas in donkere garage-modus aan) een rekening wil nog niet zeggen dat het goed gebeurd is.... (regenjas modus uit)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #5 Gepost op: 02 maart 2016, 20:06 »
Daar heb je helemaal gelijk in :-X
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline robgoesdakar

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #6 Gepost op: 02 maart 2016, 20:18 »
Tja.... ooit een ketting gespannen gezien door een motorzaak die normaal alleen racers deed... veel te strak dus....
Mogelijk ook hier het geval met je carb.

Denk wel dat zowel je start als trillingsproblemen daar te vinden gaan zijn.

Jij zit zo te zien in Twente... even bij Hans langs (Elburg), of misschien even kijken of Dessert motors er naar wil kijken...
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #7 Gepost op: 02 maart 2016, 20:54 »
Ik zal even na kijken of die bypass is gedaan op de mijne, misschien dat dat al helpt. Maar het zal wel en combinatie van al die dingen zijn die zijn genoemd. Tis ook al een best oud beestje.

Ik ga sowieso even naar de testdag in Elburg. :)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline robgoesdakar

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #8 Gepost op: 03 maart 2016, 10:24 »
Ik ga sowieso even naar de testdag in Elburg. :)
Dan zien we je daar..
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #9 Gepost op: 03 maart 2016, 14:11 »
Heb de kabel van het voorwiel gehaald. palletje draait de helft van de tijd maar mee als ik aan het wiel draai.

Wiel eraf halen en de motor een paar dagen laten staan is niet echt een optie. Dus maar gokken dat het het wormwiel is, en bestellen.
Zodat ik hopelijk in 1 sleutel sessie klaar ben.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #10 Gepost op: 03 maart 2016, 19:12 »
Je kunt het wiel na constatering gewoon terugbouwen?


Offline len_tour

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #11 Gepost op: 03 maart 2016, 20:45 »
Je kunt het wiel na constatering gewoon terugbouwen?
Idd vijf minuten werk max. Desnoods draai je de boel handvast is goed genoeg voor rollen en stilstaan.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #12 Gepost op: 04 maart 2016, 03:18 »
Niet wetende hoelang ik er over ging doen, had ik er eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in om er tussen de buien door aan te beginnen :angel:

Volgende keer dan maar niet zo lui zijn :P
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2016, 07:35 »
Wat is dat cmsnl traag zeg... nog steeds pending :(
Ga volgende keer wel naar de dealer :-X
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline robgoesdakar

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #14 Gepost op: 10 maart 2016, 09:36 »
Voor zover mij bekend, komt het ook via de dealer vaak via CMSNL, of hij heeft ze op voorraad liggen.

Inmiddels heb ik ze voor mijn webshop op voorraad liggen..... maar dat is nu even mosterd na de maaltijd voor jou.  :-\
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2016, 10:22 »
Voor zover mij bekend, komt het ook via de dealer vaak via CMSNL, of hij heeft ze op voorraad liggen.

Inmiddels heb ik ze voor mijn webshop op voorraad liggen..... maar dat is nu even mosterd na de maaltijd voor jou.  :-\

Bestelling gedaan ;D Kijken wie er sneller is >:D
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline robgoesdakar

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #16 Gepost op: 10 maart 2016, 12:36 »
Bestelling gedaan ;D Kijken wie er sneller is >:D
Shipped :D
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #17 Gepost op: 16 maart 2016, 12:47 »
Je hebt gewonnen hoor 8) Volgende dag keurig binnen.
Het pakketje cms is afgelopen maandag pas afgeleverd, bijna 2 weken later....


Hij was iig wel mooi versleten :o


Kwam er ook achter dat 2 boutjes die de as vast houden gewoon los zaten :o :o :o

Als ik het wiel vrij rond draai, hoort de teller dan te tikken? Ik hoop het wel, anders is die ook stuk :o
Nou maar even testritje doen. 8)
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2016, 13:40 door ChristianG »
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2016, 13:05 »
Nee de teller moet geruisloos zijn werk doen. Misschien even de kabel controleren?

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2016, 13:38 »
Nee de teller moet geruisloos zijn werk doen. Misschien even de kabel controleren?

De kabel zelf draait mooi mee met het wiel. Ik had hem al even los gehaald.
Het is alleen een lichte tik als ik het wiel van de grond heb en met de hand rond draai.

Tijdens het rijden rond de 40 danst de naald heel licht, rond de 100 is de naald stabiel.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2016, 17:10 »
Snelheidsmeter is dus naar de filistijnen, komt nogal wat kabaal vanaf nu, en de naald blijft hangen.

Op een gegeven moment reed ik kennelijk 200 toen ik stil stond voor het stoplicht :o Maar de km teller draait wel gewoon zoals het moet.
Daar zijn zeker geen losse onderdelen voor?
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Jeroen

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #21 Gepost op: 21 maart 2016, 08:15 »
Goedkoopste oplossing is denk ik je tripmaster aan (laten) passen dat daar de snelheid op staat. Alhoewel.... die krijgt zn puls weer van de analoge meter geloof ik.... Sigma fietscomputertje dan maar?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline TransAlpGhost

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #22 Gepost op: 21 maart 2016, 10:36 »
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #23 Gepost op: 21 maart 2016, 11:15 »
op ebay of bij hamart ga je wel een teller vinden
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #24 Gepost op: 21 maart 2016, 17:48 »
Wist niet dat de trip master aan te passen was. Maar dan zit ik nog steeds met het geluid. :( Afgelopen zondag de Zumo gebruikt als snelheid indicator, maar dat is ook niet alles, zit vertraging in.

Offroad-centrum-site kende ik ook nog niet, gaat vast in de toekomst een keer handig zijn, thx!

Ik heb er inmiddels een 2e hands teller op Duitse eBay besteld, hopelijk is die optijd binnen, want wou eigenlijk 2e paasdag ook even langs waaien. :)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline luwe

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #25 Gepost op: 21 maart 2016, 18:26 »
waar zit jij in twente ik zit in goor ga ook naar elburg  :)

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #26 Gepost op: 21 maart 2016, 19:11 »
waar zit jij in twente ik zit in goor ga ook naar elburg  :)

Ook uit Goor ;)
Kan je mooi met ons meerijden, maar nog geen idee eigenlijk hoelaat we welkom zijn en dus hier vertrekken.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline luwe

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #27 Gepost op: 22 maart 2016, 01:14 »
hans heeft om negen uur de deur open
ongeveer drie kwartier /uurtje rijden laat maar even weten
anders stuur maar mail  ;)
woon bij de braak molen

Offline ChristianG

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #28 Gepost op: 31 maart 2016, 12:43 »
Deze doet het weer voorlopig, wel een paar km extra, maar ach, dat boeit niet.




De naald op de oude zat vast. Heb nog geprobeerd de km stand over te zetten, maar dat stangetje zit goed vast zeg, met een beetje lomp doen wel los gekregen, maar toen was de printplaat ook stuk >:D
Dus dat hebben we maar niet op de werkende geprobeerd :angel:

Nu afwachten wat er op de testdag naar boven komt, hopelijk niet te veel, dit jaar al genoeg geld uitgegeven :-X
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Jeroen

Re: Kleine probleempjes AT RD07
« Reactie #29 Gepost op: 31 maart 2016, 15:13 »
[edit mod] even stukje zelfcensuur: ik weet wellicht wat, stuur ff een pm
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."