Auteur Topic: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer  (gelezen 12556 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline varaderowillie

wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Gepost op: 03 maart 2016, 01:18 »
Wie heeft ervaring op gedaan

VARADERO tegenover CROSSTOURER

wat is beter en wat is slechter

gaarne jullie ervaringen

ben benieuwd naar het voor en tegen

Offline TransAlpGhost

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #1 Gepost op: 03 maart 2016, 13:05 »
Ik weet eigenlijk niet of er hier iemand is die een crosstourer heeft
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Cas

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart 2016, 14:29 »
Ik heb zelf een Varadero en heb een proefrit gemaakt op een Crosstourer, niet omdat ik dat wilde maar omdat de dealer mij de sleutels in mijn handen drukte in de hoop dat ik er een zou kopen.
Hij is snel, soepel en stuurt als een mes.
Hij zuipt erg veel, is minder comfortabel dan een Varadero en is absoluut niet mooi.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline len_tour

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #3 Gepost op: 03 maart 2016, 20:47 »
Tssss dat er hier nog iemand naar iets anders nieuws kijkt dan de nieuwe AT is toch wel erg..... Vandaag bekeken, en erg mooi gevonden. Crosstourer is in vergelijking een lelijke Olifant
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline ErBoDero

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #4 Gepost op: 03 maart 2016, 20:55 »
Op 15 juni 2013 heb ik een (proef)rit van ruim 100 km op deze Crosstourer DCT gemaakt.



Het is de 'Galibier', die standaard met kofferset, tourscherm, valbeugel met lampen en Akropovic uitlaat is uitgevoerd. Bovendien zat er een speciale 'aardbol met kompas' op de tank.
Het is een kwestie van smaak, maar ik vond (en vind) deze uitvoering in het zwart met genoemde extra's er zeker niet verkeerd uit zien. Een witte of grijze vind ik vreselijk lelijk. 
Qua rijden valt er niets op aan te merken. Veel power, supersnel (DCT) en inderdaad messcherp door de bochten.
Wat miste is beleving, karakter. Het ding rijdt zo netjes, het is te mooi, te glad, te gelikt, te ....  Er zit geen 'avontuur' in. 
Over het verbruik kan ik niks zeggen, maar kan me voorstellen en heb begrepen uit diverse reviews en testen dat het wel een drupje extra kost.

De Varadero daar in tegen... dat is motorrijden met beleving. Ik heb de mijne nu 3,5 seizoen en er in die tijd 53.000 probleemloze km's mee gereden. Je kunt er van alles op aanmerken, maar de fun is iedere km groot. Natuurlijk is de Varadero (top)zwaar, een beetje lomp misschien wel en mist er van alles wat moderne motoren wel hebben Maar is dat erg? Mis je dat echt? Ik heb wel ABS, dat vind ik wel fijn.
En de looks... van buiten gaat het wel (MRA scherm, Givi valbeugel), maar het dashbord vind ik niet echt mooi.
Vandaag nog een stukje gereden en weer met enorm rijplezier en big smile. 

Beide zijn Honda's dus over betrouwbaarheid hoef je je geen zorgen te maken. Verder is het een kwestie van smaak.
Een Kawasaki Versys 1000 ???  Tja, in mijn ogen ook niet mooi, maar wel ook betrouwbaar.

Als ik nu met een flinke zak geld de motorzaak in kon lopen en vrij kon kiezen, dan zou ik 2 proefritten maken. Als 1e op de nieuwe HondaCRF 1000L Africa Twin en als 2e op de Yamaha XT1200ZE Super Tenere Worldcrosser. Ik zou nu niet weten welke van die 2 het zou worden. Alle andere motoren vallen sowieso af.

Dat is mijn mening en daar kun je het mee doen  ;)
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline Cas

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #5 Gepost op: 03 maart 2016, 21:09 »
Tssss dat er hier nog iemand naar iets anders nieuws kijkt dan de nieuwe AT is toch wel erg..... Vandaag bekeken, en erg mooi gevonden. Crosstourer is in vergelijking een lelijke Olifant
Ok, maar is die mooie nieuwe AT nu wel de beste keuze voor het zware werk waar jullie hem voor gaan gebruiken?
Je was toch wel erg blij dat je de nieuwe AT hier nog niet had ;D ;D ;D ;D ;D
https://www.youtube.com/watch?v=dDy6u5nsSPw
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #6 Gepost op: 03 maart 2016, 21:16 »
Op 15 juni 2013 heb ik een (proef)rit van ruim 100 km op deze Crosstourer DCT gemaakt.



Het is de 'Galibier', die standaard met kofferset, tourscherm, valbeugel met lampen en Akropovic uitlaat is uitgevoerd. Bovendien zat er een speciale 'aardbol met kompas' op de tank.
Het is een kwestie van smaak, maar ik vond (en vind) deze uitvoering in het zwart met genoemde extra's er zeker niet verkeerd uit zien. Een witte of grijze vind ik vreselijk lelijk. 
Qua rijden valt er niets op aan te merken. Veel power, supersnel (DCT) en inderdaad messcherp door de bochten.
Wat miste is beleving, karakter. Het ding rijdt zo netjes, het is te mooi, te glad, te gelikt, te ....  Er zit geen 'avontuur' in. 
Over het verbruik kan ik niks zeggen, maar kan me voorstellen en heb begrepen uit diverse reviews en testen dat het wel een drupje extra kost.

De Varadero daar in tegen... dat is motorrijden met beleving. Ik heb de mijne nu 3,5 seizoen en er in die tijd 53.000 probleemloze km's mee gereden. Je kunt er van alles op aanmerken, maar de fun is iedere km groot. Natuurlijk is de Varadero (top)zwaar, een beetje lomp misschien wel en mist er van alles wat moderne motoren wel hebben Maar is dat erg? Mis je dat echt? Ik heb wel ABS, dat vind ik wel fijn.
En de looks... van buiten gaat het wel (MRA scherm, Givi valbeugel), maar het dashbord vind ik niet echt mooi.
Vandaag nog een stukje gereden en weer met enorm rijplezier en big smile. 

Beide zijn Honda's dus over betrouwbaarheid hoef je je geen zorgen te maken. Verder is het een kwestie van smaak.
Een Kawasaki Versys 1000 ???  Tja, in mijn ogen ook niet mooi, maar wel ook betrouwbaar.

Als ik nu met een flinke zak geld de motorzaak in kon lopen en vrij kon kiezen, dan zou ik 2 proefritten maken. Als 1e op de nieuwe HondaCRF 1000L Africa Twin en als 2e op de Yamaha XT1200ZE Super Tenere Worldcrosser. Ik zou nu niet weten welke van die 2 het zou worden. Alle andere motoren vallen sowieso af.

Dat is mijn mening en daar kun je het mee doen  ;)
Varadero is een beetje verouderd, geen naaimachientje, beetje lomp en zwaar maar mss door dat gewicht ook weer erg comfortabel op de lange afstanden. Het is beslist nog een mooie motor om te zien.
Het blok lag al in de Firestorm dus oerbetrouwbaar en ik geloof dat er al een Dero is met 500.000 km op de klok.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #7 Gepost op: 03 maart 2016, 21:21 »
Wat betreft die Versys, die is inderdaad niet mooi, die is vreselijk mooi!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ErBoDero

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline Wim66

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #9 Gepost op: 05 maart 2016, 11:09 »
Net zoals de Varadero zal de Crosstourer zich bewijzen met de tijd...
Wat dachten we in de tijd dat de Dero uitkwam allemaal.
Heb er laatst een dagje mee gaan rijden en het was zeker niet onaangenaam maar
heb nog teveel plezier op men Dero en ruil hem nog lang niet in..
Wil wel binnenkort eens een dagje doorbrengen op de nieuwe Africa twin

Offline Cas

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline len_tour

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #11 Gepost op: 05 maart 2016, 22:25 »
Ok, maar is die mooie nieuwe AT nu wel de beste keuze voor het zware werk waar jullie hem voor gaan gebruiken?
Je was toch wel erg blij dat je de nieuwe AT hier nog niet had ;D ;D ;D ;D ;D
https://www.youtube.com/watch?v=dDy6u5nsSPw
Je hebt gelijk. Persoonlijk vindt ik de AT mooi maar ik hoef hem niet, te zwaar en ik ben tevreden met tussen de 40 en 60 pk. Ik hoef mijzelf niet te bewijzen aan een ander dan mezelf. Pk's kun je kopen, offroad skills niet, plezier ook niet.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Cas

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #12 Gepost op: 05 maart 2016, 22:46 »
Je hebt gelijk. Persoonlijk vindt ik de AT mooi maar ik hoef hem niet, te zwaar en ik ben tevreden met tussen de 40 en 60 pk. Ik hoef mijzelf niet te bewijzen aan een ander dan mezelf. Pk's kun je kopen, offroad skills niet, plezier ook niet.
Ik bedoel hier dan specifiek de momenten 13.00 en 14.30 in het filmpje.
Ik weet dat de AT is gemaakt om offroad te rijden maar het lijkt me gewoon zwaar klote als je zoiets meemaakt met je spiksplinternieuwe machine waar je 16000 euro voor hebt neergeteld. Dan maar liever een oud beestje dat je voor een prikkie hebt gekocht.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #13 Gepost op: 06 maart 2016, 00:11 »
Je hebt gelijk. Persoonlijk vindt ik de AT mooi maar ik hoef hem niet, te zwaar en ik ben tevreden met tussen de 40 en 60 pk. Ik hoef mijzelf niet te bewijzen aan een ander dan mezelf. Pk's kun je kopen, offroad skills niet, plezier ook niet.

Nee Lennert. Jij gaat nu van ellende fijn rijden op je superlichte TTR met 50 pk. Weinig kilo's, veel pk's. Als je dat onder de knie hebt, zul je geleerd hebben dat de motor niet zoveel uitmaakt. Het zijn de skills die het grootste verschil maken.

Met de TTR heb je daarmee de enig juiste beslissing genomen  :)


Bromskill
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline len_tour

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #14 Gepost op: 06 maart 2016, 12:26 »
Nee Lennert. Jij gaat nu van ellende fijn rijden op je superlichte TTR met 50 pk. Weinig kilo's, veel pk's. Als je dat onder de knie hebt, zul je geleerd hebben dat de motor niet zoveel uitmaakt. Het zijn de skills die het grootste verschil maken.

Met de TTR heb je daarmee de enig juiste beslissing genomen  :)


Bromskill
Ik begon al steeds fijner te rijden op de Ransalp maar hij is ook wel wat aangepast. In de drie jaar dat ik echt allroad rij heb ik wel geleerd dat idd skills belangrijker zijn dan de moto. Ik heb nog veel te leren maar er zijn grenzen.
Het verschil wordt duidelijk wanneer je 'The Long Way Round' vergelijkt met 'Mondo Enduro'....  Om het plaatje compleet te maken zit 'Races2places' daar dan weer tussen, rallymoto met rallyrijder...
Tja, het beste advies lijkt mij dat van 'Sibirky Extreme' [URL]http://www.sibirskyextreme.com/2013/08/bike-selection-101/[ /URL]
Europa doorcrossen en de geijkte 'adventure' (zoals de LGKS) paden pakken kan volgens mij dus prima op de nieuwe AT maar dan moet je niet bang zijn voor een krasje hier of daar.
Dat krasje of die kapotte kap is trouwens net zo vervelend bij een nieuwe als oude moto. Je kiest nl het maximale binnen je budget. Een tweedehands kap is voor mij een aderlating vergelijkbaar met een nieuwe kap voor iemand die een nieuwe AT kan betalen...
De motor kies je dus op het avontuur wat je ermee wilt beleven. Blijf je op de weg, kies je weer op een andere manier, meer met emotie en uitstraling. Zaken die totaal onbelangrijk zijn wanneer je tot je assen in de drek staat.

Maw de nieuwe AT is meer allroad dan de Varadero of Crosshuppeldepup en past mijns inziens beter bij deze club.... Maar ja ik ben een afvallige met een Yamaha in de woonkamer en een Transalp in de koude, vochtige schuur...
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline arne

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #15 Gepost op: 06 maart 2016, 17:15 »
Het verschil wordt duidelijk wanneer je 'The Long Way Round' vergelijkt met 'Mondo Enduro'....  Om het plaatje compleet te maken zit 'Races2places' daar dan weer tussen, rallymoto met rallyrijder...
Ik ben wel benieuwd hoe je die vergelijking dan ziet. En die Races2places ken ik niet. Heb je daar een linkje van?

Offline len_tour

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #16 Gepost op: 06 maart 2016, 18:10 »
Ik ben wel benieuwd hoe je die vergelijking dan ziet. En die Races2places ken ik niet. Heb je daar een linkje van?
De heren van Mondo Enduro en LWR lopen allemaal tegen de grenzen van hun motoren aan. De kleine Suzuki's komen wel een stuk verder dan de logge BMW's. LWR is gedaan met een vracht aan spullen van de duurste kwaliteit (niet altijd beste) en toch lijkt het alsof de heren van Mondo Enduro meer lol hebben op hun reis, meer onverharde paden pakken en minder snel opgeven of janken.
Mondo Enduro heeft nagedacht over de zwaarste stukken van hun reis en daar de motor op gekozen, LWR liet het afhangen van sponsoring en een halfbakken testrit op een beetje gravel. Ewan kan niet offroad rijden en pakt de zwaarste motor en blijft janken, de heren van Mondo kunnen rijden en kozen lichte motoren en geven pas op wanneer ze er echt doorheen zitten. Tja, duidelijk lijkt mij.
Het sluit ook goed aan bij mijn eigen ervaring, kijk maar naar het filmpje van de MS1000. Degene die ik in kan halen rijdt op een KTM 1190 ofzoiets. Hij heeft meer ervaring dan ik (wel op een lichte KTM, dat wel) maar toch rij ik hem voorbij omdat de Alp lichter is en ik aan het gewicht gewent ben.
Op de barreltrip Frankrijk was een BMW K100 mee, pk's, comfort, een echte toerfiets toch? Nope! Wij hadden met onze lichtere brommers meer lol in de korte bochten dan hij. Hij was blij met lange hogesnelheid bochten, wij met haarspelden...

De vraag wat rijdt beter is dus te kort door de bocht. Wat rijdt waar beter, is een betere vraag ;)

http://youtu.be/utXZKuo8iws?list=PLebjQbsuu9jDfukT2wZK8c2X6Uz_U4VJe
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline arne

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #17 Gepost op: 06 maart 2016, 20:07 »
Ok, ik snap je punt. Ik denk ook dat Ewan en Charley er misschien wat te makkelijk over hebben gedacht bij het begin. Ik meen me te herinneren dat ze nog wel naar de 690 hebben gekeken en die hebben gereden, maar dat die niet bij de uiteindelijke keuzes zat. Ik denk dat de jongens van Mondo Enduro veel duidelijker in hun hoofd hadden hoeveel (of hoe weinig) echte wegen ze in bepaalde gebieden tegen zouden komen. En daarom lichter kiezen is gewoon verstandig.
Aan de andere kant, denk ik dat LWR ook het nadeel had van professionele televisie. Dus is bij BMW de F650GS geen optie, maar de 1150 wel, want die moest gepusht worden. Daarbij zijn het twee acteurs waarvan ik me kan voorstellen dat die gevoelsmatig wat anders in elkaar zitten dan de mannen van ME. Overigens maken tranen natuurlijk altijd goede commerciële televisie en is dat waarschijnlijk minder aansprekend voor de ME doelgroep, dus dat verklaart misschien ook nog wel wat.

Maar goed, vaag terug naar het onderwerp, ik heb weer een Transalp gekocht, omdat ik het lichte van de TA miste ten opzichte van de Tiger. Ik heb nog lichter wel overwogen (XR/XT), maar toen kwam de TA langs en ben ik gezwicht. ;)

Races2Places kende ik wel, maar was ik helemaal vergeten. Thanks.

Offline len_tour

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #18 Gepost op: 06 maart 2016, 20:29 »
Overigens maken tranen natuurlijk altijd goede commerciële televisie en is dat waarschijnlijk minder aansprekend voor de ME doelgroep, dus dat verklaart misschien ook nog wel wat.
Commercieel of niet, dat maakt niet uit, emo TV is overal. Volgens mij zijn beide series door Discovery uitgezonden. Bij ME is het drama wat er was ook breed uitgemeten, zou ik ook doen ;)
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline arne

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #19 Gepost op: 06 maart 2016, 20:43 »
ME had maar 2 delen en was inderdaad van Discovery Travel, maar LWR had 9 delen en was van Sky 1. Dat maakt wel uit. Sky trekt wel hele andere kijkers en wil ook wel andere dingen zien en laten zien. Goed voor de adverteerders. ;) Ik vind het nog wel meevallen met het drama bij ME. Maar goed, misschien omdat ik LWR en LWD veel gekeken heb.

Offline Brombeer

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #20 Gepost op: 06 maart 2016, 20:58 »

Van Races 2 Places vind ik vooral 'The Road of Bones' echt indrukwekkend. Ik durf dat wel aan, geloof ik. Wat me aanspreekt, is dat als je daar éénmaal aan begint, je committed bent. Dan zul je door moeten, come what may come.

De vraag is een beetje wie je dan op zo'n stuk bij je wil hebben.. Maar goed, dan zijn enkel skills niet meer voldoende, die motor moet dan ook zeker van gewillig type zijn.


'Road of Bones', alleen die bijnaam al  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #21 Gepost op: 06 maart 2016, 21:19 »
Whats the worst that could happen?! ;D

Maakt weinig uit watvoor motor je hebt denk ik. Met de Alp kom ik in de problemen dat ik naderhand denk goh daar had ik met de WRF makkelijk uit weggekomen. Maar dan denk ik ook van jaaaa, maar op de WRF had ik me in nóg meer shit gereden.

Volgens mij is de motor waar je op zit de beste. Mind-set en indd een beetje kunde doet de rest ;D

Offline Brombeer

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #22 Gepost op: 06 maart 2016, 21:28 »

Hij staat stiekem op me verlanglijstje..  :angel:


Maar eerst wil ik een hoofdstuk afsluiten en nog een paar nog heulere dikke duinen rijden  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline arne

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #23 Gepost op: 06 maart 2016, 22:10 »
Volgens mij is de motor waar je op zit de beste. Mind-set en indd een beetje kunde doet de rest ;D
Vooral dat laatste nekt me nog. ;D

Offline Brombeer

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #24 Gepost op: 07 maart 2016, 01:53 »
Volgens mij is de motor waar je op zit de beste.

Vooral dat laatste nekt me nog. ;D

Met de TTR heb je daarmee de enig juiste beslissing genomen  :)


Want je moet eerst leren rijden. Je leercurve is het meest effectief op een doelgerichte motor. Daarna maakt het veel minder uit op welke motor je dat precies wát doet. Geloof me, net als jullie heb ik het ook verkeerd-om gedaan. Je haalt je rijbewijs op asfalt, niet tussen de bomen.


Anyways, ik kijk desondanks met een half oog naar The Road of Bones  :)


[Saharaduintjes rijden kan Brommie inmiddels wel]
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline arne

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #25 Gepost op: 07 maart 2016, 08:46 »
Want je moet eerst leren rijden. Je leercurve is het meest effectief op een doelgerichte motor. Daarna maakt het veel minder uit op welke motor je dat precies wát doet. Geloof me, net als jullie heb ik het ook verkeerd-om gedaan. Je haalt je rijbewijs op asfalt, niet tussen de bomen.
Daar heb je wel gelijk in. Daarom zat ik in eerste instantie ook naar een XR/XL/XT te kijken, om zo een lichtere motor te hebben om te leren naast de weg te rijden. Maar voor ik op een plek ben waar ik fatsoenlijk naast de weg kan rijden, zal ik toch aardig wat asfalt moeten verslinden. Dat liet me twijfelen over het plan om een single te kopen. Ik weet het, het zijn vast verkeerde overwegingen, maar toch. Ik liet me weerhouden door de gedachte niet eenvoudig een stuk snelweg mee te pakken, want dan moest ik tenminste een 600 kopen en dan nog lag de top nèt boven de legale limiet. Daar werd ik wat zenuwachtig over. En dan het getril... Dan is een alp veel comfortabeler. En toen kwam mijn 87er voorbij voor een prijs die lager was dan de meeste XR/XL/XT's die ik gezien heb. Keus gemaakt. ;)

En in juni staat er een allroad dag op de planning met de Tiger... Voor het echte zware werk.

Anyways, ik kijk desondanks met een half oog naar The Road of Bones  :)

[Saharaduintjes rijden kan Brommie inmiddels wel]
Beiden staan op mijn droom-lijstje.

Offline plukenannabel

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #26 Gepost op: 25 november 2018, 08:21 »
ff oud draadje afstoffen. Voor offroad is de crosstourer niet tenzij je het spoor een halve meter dieper wilt maken en geen haast hebt en colonne helpers. tis een gs tegenhanger voor puur weggebruik. eigenlijk als de varadero.

Maar dan wel mooi in mijn ogen (relatief). betrouwbaarheid zit snor, in belgie rijd het eerste exemplaar met 4 ton zonder gedoe. 1:17 doet ie in de praktijk. als je rijdt op snelheid van een transalp zal 1:20 ook lukken. met 180 lukt 1:12 ook wel.
Tis een bahnsturmer waarbij het asfalt slecht mag zijn. met 2 man en dagelijks lange afstanden is een cardan en 1200cc fijn. Verder totaal niet nodig. DCT vind ik een grote plus. Als de GS te duur is hier eens naar kijken. Een AT is een heel andere motor, net als de 800gs.

grootste nadeel: weinig aftermarket 2e hands, weinig forumplezier, lastig kleppen stellen.

Offline The Headless Horseman

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #27 Gepost op: 25 november 2018, 10:02 »
Hé Pluk  :) Welkom hier  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline plukenannabel

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #28 Gepost op: 25 november 2018, 11:11 »
thnx, op oude forum was ik hier vaak te vinden maar das zeker 10 jr geleden. nu een crosstourer maar ik zie hier maar 2 draadjes. Ach ja als het heel blijft is er ook niet veel over te melden denk ik dan maar >:D

Offline Brombeer

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #29 Gepost op: 25 november 2018, 11:19 »

Janno hier op het forum heeft er sinds dit jaar één.


Alpenpasjes op- en af kun je wel lekker uit de voeten met dat vermogen, vermoed ik  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin