Auteur Topic: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer  (gelezen 12562 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #30 Gepost op: 25 november 2018, 11:28 »
er naast gaat ook nog best, 

https://www.youtube.com/watch?v=odxFd7AjQ8c
Varadero SD02  2004

Offline Waffie

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #31 Gepost op: 25 november 2018, 13:56 »
 8)
over de vraag wat mooier is is strikt persoonlijk

ook is het vergelijk tussen een  2 cylinder en een 4 cylinder natuurlijk niet eenvoudig.
ook het vergelijk tussen een ketting en een cardan totaal verschillend.

om welke redenen stel je dan de vraag?

vanuit technisch oogpunt is de crosstourer superieur  aan de varadero


 
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline xrvtuur

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #32 Gepost op: 25 november 2018, 17:19 »
dit topic is ruim 2,5 jaar oud Ad, de vraagsteller heeft misschien al een crosstourer versleten
Varadero SD02  2004

Offline Janno

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #33 Gepost op: 25 november 2018, 19:21 »
Geen Varadero ervaring  :-[ wel Crosstourer ervaring   ;D

En na 10d km  kan ik wel zeggen dat de Crosstourer een echte asfalt-lange-afstanden tourer is.
Effe 400~500km op een dagje doen is geen probleem, dan stap je af en wil je nog effe verder.

Wel vond ik de Transalp700 aanzienlijk makkelijker in krappe lastige bochten en tussen de files door. De Crosstourer heeft zo'n bak vermogen dat ik echt altijd moet oppassen (zegt misschien meer dat ik niet zo'n kunstige rijder ben), Transalp voelde vertrouwder en veiliger aan als je vol gas gaf om b.v. in te halen ofzo.
Offroad: no way, geen haar op mijn hoofd om daar over te denken met de Crosstourer, veel en veel te zwaar voor mij.

off-topic: Volgens mij zijn er (bijna) geen CT rijders op dit forum?

Offline xrvtuur

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #34 Gepost op: 25 november 2018, 23:42 »
Je zou juist denken dat je met de crosstourer een veiliger gevoel hebt met inhalen, omdat je er altijd makkelijk voorbij komt met zoveel vermogen. Je hoeft met de CT toch ook niet perse volgas te geven met inhalen, dat is juist het relaxte van zo'n dikke bak. Ik vind mijn Varadero makkelijker tussen files door rijden dan de AT. En keren in een straatje gaat ook makkelijker. Ligt misschien ook beetje aan welke banden je hebt, de ene stuurt wat nauwkeuriger dan de ándere.
Varadero SD02  2004

Offline Janno

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #35 Gepost op: 26 november 2018, 09:58 »
Inhalen gaat ook veel makkelijker. ;D  En veel te makkelijk te snel helaas ook C:-)
Wat ik bedoelde is dat ik nu met vastere hand moet rijden (vaker met twee vingers op de rem als stabilisatie) t.o.v. de TA.

De CT is gewoon een ander type motor. Persoonlijk vind ik de Varadero mooier om te zien, veel meer een echte tourbuffel dan de CT.




Offline J-P

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #36 Gepost op: 26 november 2018, 12:49 »
Als je wil stabiliseren moet je juist de voetrem gebruiken. Voorrem is rem, achterrem is stabilisator.
Crosstourer heb ik 85000 km gereden, wereldfiets, echt. Toen nam ik ontslag en was ik mijn werkmotor kwijt en daarom een CRF1000 gekocht, die was net iets betaalbaarder. Offroad ook graag met de CT gereden.

https://vimeo.com/66770040
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #37 Gepost op: 26 november 2018, 14:22 »
Heeft de CT ook niet een gecombineerd remsysteem zoals de varadero?  Dus als je op de achter rem trapt remt de middelste zuiger van de linker voor rem ook mee.
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #38 Gepost op: 26 november 2018, 14:41 »

Paar TKC's erop  :)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Janno

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #39 Gepost op: 26 november 2018, 15:03 »
Als je wil stabiliseren moet je juist de voetrem gebruiken. Voorrem is rem, achterrem is stabilisator.
...

Hoi J-P, sorry ik bedoelde niet dat stabiliseren. Want dat heb ik goed van je geleerd  :D
Meer dat je door heel klein beetje aan het gas draait gelijk een por krijgt. En door je vingers op de remhandel te leggen, blijft mijn hand stabieler en heb ik minder aan-/uit gedrag van de motor.


Heeft de CT ook niet een gecombineerd remsysteem zoals de varadero?  Dus als je op de achter rem trapt remt de middelste zuiger van de linker voor rem ook mee.
Yep, en remmen doet de CT zeer goed.


Offline Janno

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #40 Gepost op: 26 november 2018, 15:03 »
Paar TKC's erop  :)

Ha! Ja, maar dan zou ik wat van jouw ervaring er ook bij moeten krijgen  ;)

Offline Brombeer

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #41 Gepost op: 26 november 2018, 15:09 »

(..) heb ik minder aan-/uit gedrag van de motor.

Ik hoorde van V-Twin laatst iets over een 'boosterplug' laten installeren. Die zou i.i.g. de CRF1000 een heel stuk soepeler laten lopen. Kan de moeite van informeren waard zijn..?  ::)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline J-P

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #42 Gepost op: 26 november 2018, 15:20 »
Oo nu snap ik je ;-) idd dat kan helpen, op die manier. Duim op het armatuur werkt ook. Boosterplug kan maar misschien kan je er ook mee naar Ruud freriks in Goes op de bank, uitleggen wat je zoekt dan afstellen.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline plukenannabel

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #43 Gepost op: 26 november 2018, 22:48 »
hij heeft wat aan/uit, maar daar heb ik alleen in 1 last van, en dan helpt voetje op achterem. combisysteem stoort dan niet.

Tis een gs achtige, geen allroad. Heb een ktm 690 als allroad. dan vind je een transalp ook geen allroad meer ;)

Ik heb de crosstourer gekocht omdat ik 1,5 jr geleden een ongeluk heb gehad en daardoor een comfortabele motor moet rijden om eea weer op te bouwen. Het is geen droommotor van me, ben meer van type ktm 1090/790, tenere 700, f800gs e.d

Maar ik moet zeggen, het is echt wat ie beloofd. Een hele comfortabele reismachine die ook op slecht wegdek leuk rijdt. En ook op mijn 1100 en 1150gs reed is de steuntjes aan de grond dus dat zal hier tzt ook wel weer mee lukken.

vermogen is bonus, maar niet nodig. Op snelweg loopt ie wel heel makkelijk hard, en heel blijven doet het goed. het is zwaaaar overgeconstrueerd. Het is geen ruig, vuil inkomend vermogen. Er is gewoon altijd genoeg. Je merkt pas dat ie hard gaat als je op de teller kijkt. en zwaar is ie, op lage snelheid, maar daar heb je bij normaal gebruik geen last van

ach en mooi, dat zijn de meeste allroads niet, deze is uit bepaalde hoeken best gelukt als je er naast staat. erg fotogeniek is ie niet. Naast een gs is het een sportief fietsje, naast een sportfiets is het een gorilla. ik heb een zilveren en dat helpt niet, de zwarte zijn wel serieus mooi vind ik.

Ach past ie bij zijn baasje, ook al wat grijs en niet echt mooi.

Offline VaradeRichard

Re: wat riijdt beter een varadero of een crosstourer
« Reactie #44 Gepost op: 17 februari 2019, 22:02 »
Hallo Allemaal,
Na een omzwerving bij yamaha (fjr)  ben ik weer terug bij honda.
Ik heb een aantal varaderos gehad en heb nu een crosstourer.
Ik heb vollop genoten van mn varaderos en baalde dat deze lijn is stopgezet.
Dus dan maar de vervanger proberen..
Ik was snel verkocht...ding is een stuk sneller dan de dero, zit prima en de cardan is fijn!
Wat minder is het geluid..had een dikke twin moeten zijn.
Verbruik is wat fors maar daar krijg je ook wat voor.
Ik zou eens een proefrit maken