Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

the new guy

(1/3) > >>

DGrobecker:
Hi allemaal,

Eindelijk is het dan eindelijk zover ik heb mijn motorrijbewijs! Toen ik op mijn 21e voor mijn volledige rijbewijs op wilde gaan werden de regels aangepast, en was een vol A of A2 op dat moment niet mogelijk zonder eerst A1 te halen. Nu ben ik 24 en ben gelijk begonnen met rijlessen.

Ik ben Daniël en kom uit het kleine Sleeuwijk, aan de rand van de Biesbosch en aan de rijksweg tussen Utrecht en Breda. Vorige week heb ik mijn examen gehaald en gisteravond eindelijk bij de gemeente aangevraagd (tja alles is op afspraak dus geduld is wel geboden). Al tijden weet ik dat ik de strijd tegen de elementen mij enorm aanspreekt. Of het nu is door in de bergen te klimmen, te zeilen met hoge golven en harde wind, terrein rijden met 4x4's of simpelweg te fietsen tegen de storm in, ik vind het prachtig.

Daarom ben ik ook zo gefascineerd geraakt door de reisverhalen van motorrijders, o.a. Peter van de Graaf en long way round/down. Ik dacht gelijk: MAN, DAT IS VET!! dat wil ik ook. De liefde voor de Transalp is toen geboren, nu zo'n half jaar geleden.

Nouja lang verhaal kort, ik ben nu op zoek naar een Transalp om mijn eerste kilometers op eigen motor te maken. Als jullie tips voor me hebben waar ik op moet letten hoor ik het graag van jullie. Ik hoop jullie allemaal over een tijdje te zien bij één van de meetings!

Groetjes, Daniël Grobecker

Jeroen:
Welkom hier! zoek even naar forumlid oldtimer, daar komt volgens mij binnenkort weer een mooie alp van de lopende pensioenband aflopen!

The Headless Horseman:
Hé Daniël  ;). Welkom hier op het forum  8)

Grtz,
René

DGrobecker:
Bedankt voor de tip Jeroen! Ik hou het in de gaten!

Ha René, zodra de alp er is kom ik zaterdags langs om de pionnetjes te proberen  ;)

Cas:

--- Citaat van: DGrobecker op 09 maart 2016, 09:00 ---om de pionnetjes te proberen  ;)

--- Einde van citaat ---
Zou voor mij ook iets zijn René, ik ga deze zomer naar de Pyreneeën en steil omhoog haarspelt bocht naar rechts >:( :o :-[.
Da's toch pittig met de Dero vooral als je verkeerde versnelling hebt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View