Ow jee alweer veel te veel om om iets zinnigs op te posten.
Allereerst, Ik heb er naderhand nog over nagedacht, mijn felle reacties in eerste instantie. Maar nee, ieder zijn ervaring, en ieder zijn waarheden. Je doet wat geleerd of afgekeken hebt. Of, dat waar je je prettig bij voelt, ook al weet je beter. Als het goed gaat is het ook goed. Blijf gewoon wakker bij wat je doet en doe het veilig. In feite doe ik dat ook natuurlijk.
trouwens jou dero is toch ook verlaagt he, ik vraag me af wat dat met het hele stuur verhaal heeft gedaan, de geometrie zoals bedoelt door honda is daar toch wat mee veranderd.
en..
Veranderd de naloop niet als je de vorkpoten doorsteekt, heb hier geen verstand van dus roep maar even wat. Iemand misschien?
De vorkpoten zijn in principe een halve cm doorgestoken dus een iets steilere balhoofdhoek, dus iets strakker door de bochten.
Nee Cas, juist het tegenovergestelde ben ik bang. Hij gaat moeilijker door de bochten daardoor, met name korte bochten met lage snelheid. Daarom ging die Kawa-rijder in jouw eerste filmpje om. Hij was duidelijk niet ervaren, en hij had zijn motortype ook nog tegen. Wegracers met die korte balhoofdhoek willen graag rechtdoor en moeilijk door de bocht. Andersom, op een allroad is haarspeldbochten juist een eitje, omdat die door hun geometrie graag de bocht om willen (vallen).
Om die extreem korte opgaande haarspelden, waar Lennert ook vaak ruzie mee heeft , vlot op te komen (of af te gaan) moet je de motor met zeer lage snelheid volledig plat leggen. Je motor gaat dan gelijk vallen. Dat is wat de meesten denk ik griezelig vinden. Als je flink gas geeft in die situatie zal de motor zich weer willen richten. Om toch die lage snelheid te behouden om zeer kort te draaien,
MOET je voetrem erop houden anders ga je veel te snel. De combo van plat - gas - voetrem zorgt dat de motor in die situatie niet om
KAN vallen. Je kunt dan, volledig plat, langzamer dan stapvoets die bocht nemen zonder dat je omvalt. Het is e-c-h-t- waar! ls je de voetrem te vroeg loslaat bij het uitkomen, of onvoldoende gebruikt, DAN kom je op de verkeerde weghelft uit.
Je kunt dit bij jou in de wijk oefenen op de parkeerplaats. Ik straatje-keer mijn motor op anderhalve weghelft (plm. 4 meter). Je leert dit principe met de 'achtjes'-oefening op de parkeerplaats. Kun je dat, dan kun je straatje-keren en haarspelden rijden.
Bromz