Auteur Topic: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...  (gelezen 7579 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChristianG

Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Gepost op: 10 maart 2016, 08:29 »
Gisteren dacht ik even de kaart te updaten op mijn zumo550. De oude kaart was nog van 2009, dus dat werd wel tijd.

Garmin Express geinstalleert, eenmalige kaart-update gekocht. Tot zover prima.
Maar nu? De kaart is nergens te vinden. In de bevestigings mail staat toch echt: "U kunt uw kaart nu downloaden via Garmin Express"  ::)

Na even gegoogled te hebben kwam ik achter de site my.garmin.com. Inloggen, en verrekt, daar staat mijn kaart. Met een linkje erbij "Koppel aan gps"
"klik" en een popup volgt "De plugin werkt niet met Chrome" ... proberen in Firefox "klik" en een popup volgt "De plugin werkt niet met Firefox"... Dan maar met Internet Explorer... "klik" en de pagina wist zichzelf... :o ??? :-\ En nu?

Na een uur of wat dingen proberen, opnieuw installeren, zoeken in de beperkte instellingen, etc, maar een mail naar Garmin gestuurd. 2 uur later, geen reactie... Mail naar een ander adres, weer geen reactie... Dus dan maar bellen.
20minuten in de wacht, krijg ik iemand te spreken. "Wat raar dat het niet werkt, misschien zijn uw instellingen niet goed, ik stuur een mail met instructies, fijne dag nog" 
Ik denk dat de postduif is neergeschoten, want die mail is er nog steeds niet. ::)

Zelf maar weer op onderzoek uit. Ergens diep op het net kom ik een topic tegen waar men het heeft over een defecte Garmin Communicator Plugin. Dus daar maar is op gezocht, downloaden, en verrekt, dat was het probleem. Eindelijk kan ik de kaart aan mijn Zumo koppelen.

Terug naar het programma Garmin Express, en de kaart staat er in! Downloaden die hap! "error, niet genoeg ruimte op apparaat" En geen optie om regio's over te zetten. Geen optie om de kaart rechtstreeks op de SD te zetten... Gelukkig wel de optie om te downloaden naar pc, dan maar handmatig kaarten overzetten, klinkt simpel toch?
Zo werkt het niet... Het zijn andere bestanden.. :(

Maar weer een beroep op Google doen. "Gebruik Garmin Map Update om regio's op je Zumo te zetten" Ok, doen we dat. En het werkt! Das mooi. :)
Ikke 1 voor 1 kaarten op de Zumo zetten, ongeveer 20minuten per kaart, dat moet dan maar.
Echter, toen ik dacht de landen van belang op mijn Zumo te hebben, en het even controleerde. Kwam ik erachter dat Map Update elke keer de vorige kaart wist... En ik dus alleen nog Duitsland op de Zumo heb staan. :'( :'( :'(

Weer naar Google (als ik dat toch niet had..) "Gebruik Mapsource of Basecamp!"  Mapsource werkte meteen al niet, maar Basecamp gelukkig wel. Eindelijk iets dat wel werkt, zelfs een optie om de kaart per regio direct op de SD te zetten. Dik 2uur verder, en mijn Zumo is eindelijk geupdate! :))

Het heeft in totaal maar 12 uur geduurd! :-X


Conclusie? download die kaart via een torrent oid, ben je met een uurtje klaar. Garmin verdient die 60euro niet als hun software zo onduidelijk is.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Oldtimer

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2016, 09:32 »
De oplossing was eigenlijk heel simpel.
Als je express opnieuw had geïnstalleerd was het zo gepiept.
Wel de gehele oude versie eerst verwijderen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChristianG

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2016, 09:38 »
Ik heb Express meerdere keren opnieuw geinstalleerd. Het probleem was dat de kaart niet aan mijn Zumo was gekoppeld, en dan ziet Express de kaart niet, ook al had ik die kaart via Express gekocht.
Dat moest ik via my.garmin.com oplossen. Wat dus weer andere problemen met zich mee bracht.

Groot nadeel van Express is ook dat je de kaart niet in delen kan overzetten, en niet rechtstreeks op de SD kaart.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline xrvtuur

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2016, 14:57 »
Maar aan de andere kant had je er ook een jaar of 7 geen tijd aan besteed, dus die 12 uur valt dan nog mee hè  ;)
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2016, 16:46 »
Zumo zat bij de AT die ik afgelopen januari kocht C:-)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline xrvtuur

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2016, 17:14 »
Zumo zat bij de AT die ik afgelopen januari kocht C:-)

Ja dat kan natuurlijk ook nog :-X solly
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2016, 18:25 »
Fijn dat je het even deelt. Hier kunnen anderen in de toekomst weer verder mee. En knap dat het toch is gelukt. Mijn ervaring is soortgelijk. Het valt altijd wat tegen. Soms zoek je je rot. Garmin is technischer en daardoor ook lastiger vind ik.
Ik heb ooit vanwege vakantie een extra kaart van Polen op tomtom gezet. Ik kon toen alleen of West Europa of Polen er  op hebben. Bij de grensovergang moest ik een andere kaart laden :-(. Dus de route moest in 2x van huis naar grens en dan verder.

Ik hoop het, ik had al gemerkt dat dit forum aardig hoog in de google rang lijst staat. Dus er zullen vast een paar mensen profijt van hebben. :)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Zeegie

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2016, 18:55 »
Ik heb lifetime update gekocht in 2008.... Nooit gebruik van gemaakt tot afgelopen januari... Wilde ook niet eerst.... 1 mailtje naar helpdesk van Garmin en hoppa! Super! Leuke mensen daar.
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline MartinW

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2016, 21:38 »
Ik wilde mijn Zumo 550 ook updaten. Kaarten op de computer geïnstalleerd en in Basecamp de kaartgedeelten die ik wil naar de Zumo exporteren. Echter, geeft bij mij dan aan dat de kaarten vergrendeld zijn. Bij kaartinfo versie 2016.2 wordt echter wel aangegeven dat de kaart ontgrendeld is.  ???

Dan maar alleen de BeNeLux installeren via Garmin Express met keuze alleen toestel.

Toch blij met de nieuwe TomTom400, updaten piece of cake  ;) ;D

Offline ChristianG

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2016, 18:22 »
Nu heb ik best wat liggen zeiken op Garmin in dit topic, daarom wil ik nu ook dit positieve dingetje posten.

1,5week terug ging de Zumo 550 dood, deed helemaal niks meer. ( https://youtu.be/_XLoRJch5rU )
Gelukkig had mijn broer nog een 660 liggen, die ik over mocht nemen. Maar daar zat een oude kaart op, en ik had net afgelopen maart een kaart voor de 550 gekocht.

Kaarten zijn gekoppeld aan het apparaat, dus die kon ik niet over zetten. Toch even een mailtje naar Garmin support gedaan, kijken of ze me willen helpen.

Dit keer reactie binnen een dag!

Citaat
Beste Christian,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.

Ik help u graag met uw vraag.

Doorgaans kan een kaart eenmaal ontgrendeld niet gebruikt worden voor een ander toestel. In uw geval heb ik een uitzondering gemaakt vanwege de aanschaf datum.

U kunt de update nu in Express starten met de Zumo 660.

Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst.

Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website:http://www.garmin.com/nl/support/

Help ons om de service die we u bieden te verbeteren door deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek.

Met vriendelijke groeten,

Petra
Garmin Europe

Dat is dan weer mooi 8) 8) 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline MartinW

Re: Garmin Zumo 550 kaart updaten, wat een ramp...
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2016, 20:49 »
Netjes afgehandeld door Garmin.