Auteur Topic: MyRoute-app gebruikers?  (gelezen 6518 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MartinW

MyRoute-app gebruikers?
« Gepost op: 11 maart 2016, 21:43 »
Ik gebruikte Tyre om routes voor de TomTom 400 te maken op de PC, maar nu is er een opvolger (hoewel Tyre blijft bestaan) in de vorm van MyRoute-app http://www.myrouteapp.com/nl/
Deze maakt gebruik van Google Maps, TomTom, HERE en Open Street Maps, elk met zijn eigen mogelijkeden. Je kunt met de TomTom instelling dan bijvoorbeeld een kronkelroute maken voor op je Garmin.

Ik ben alleen benieuwd of iemand al ervaringen heeft met dit programma, voordat ik daar geld aan ga uitgeven.

Offline varaderohuibje

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2016, 17:27 »
Niemand nog ?

net als Martin wel benieuwd

Offline Yank

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2016, 18:41 »
Ik blijf voorlopig bij Tyre, bevalt mij goed. Ze zijn wel agressief aan het promoten, krijg bijna dagelijks per app en via mail reclame gestuurd.  ???

Offline TransAlpGhost

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2016, 20:59 »
beetje mee zitten kloten en het werkt wel okay, en fijn dat het online is, overal inloggen en gelijk bij de hand, en via de mobiel over Bluetooth naar de tomtom sturen, Huib zijn route staat er intussen in  ::)

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline MartinW

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2016, 10:59 »
Heb me geregistreerd en dan kun je de gratis versie gebruiken. Bij mij liep Tyre om een of andere reden steeds vast, ook na herinstallatie.
In MyRoute web applicatie heb ik de openingsrit ingeladen. In eerste instantie kreeg ik een foutmelding dat het bestand niet kon worden ingelezen. De route bleek een track te zijn en dat moet bij het inlezen aangevinkt worden. Daarna route laten maken en vervolgens moest ik 2 tussenpunten iets verschuiven. Als je zelf nog tussenpunten wilt toevoegen gaat dat ook makkelijk, net als in Google Maps. Op de route klikken en verschuiven.
Het enige nadeel vind ik nog dat je niet meerdere routes tegelijk kunt openen. Heb je bijvoorbeeld een buitenlandweekend met 3 routes, dan vind ik het wel handig om deze tegelijk op het scherm te kunnen laten zien.
Verder moet je altijd online zijn om routes te maken, maar dat zal steeds minder een probleem zijn, daar je onderweg ook steeds meer WiFi mogelijkheden hebt. Voordeel is natuurlijk dat je altijd de nieuwste kaarten hebt en deze niet op je harde schijf hoeft te zetten.

Offline MartinW

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2016, 12:30 »
De Paasrit geopend in MyRoute-app web en dat ziet er goed uit.

Offline MartinW

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2016, 20:54 »
Nog wat verder gestoeid met routes importeren. Het ITN bestand van de Paasrit werd goed ingelezen en geeft geen rare lussen. Daarna heb ik het GPX bestand als route geopend, die laat een paar delen zien waar de berekende route afwijkt van de originele route.
Als het GPX bestand geopend wordt als track (dus niet als route), dan gaat het wel goed. Zie de afbeelding voor de verschillen.
Voor gebruik op de TomTom Rider 400 is deze tussenstap eigenlijk niet nodig, want het kan prima overweg met de originele track in GPX formaat.
Het is natuurlijk wel handig om dit te weten wanneer je routes van internet haalt en die wat wil aanpassen.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2016, 20:27 door MartinW »

Offline loel

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2016, 18:59 »
Waarom is niet pleiten bij de makers van dit programma voor een tijdelijke trial versie zo dat we het programma met al zijn kunnen is kunnen uittesten dan kunnen wij achteraf overwegen om een licentie aan te komen     

Offline MartinW

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2016, 20:26 »
Waarom is niet pleiten bij de makers van dit programma voor een tijdelijke trial versie zo dat we het programma met al zijn kunnen is kunnen uittesten dan kunnen wij achteraf overwegen om een licentie aan te komen   
Je kunt gratis registreren, maar mist dan wat functionaliteiten en kaarten van TomTom en Here.

Offline jeroen emke

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2016, 21:27 »
Misschien een beetje omslachtig maar de kan ook Basecamp instaleren en een open street map downloaden (routeable)
en op een sd card zetten
de kaart wordt in gelezen in basecamp en je  kan dan routes maken
je kan de route omzetten naar een spoor en het GPX file in de TomTom zeten
still no angel found who flies at the same speed

Offline loel

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2016, 21:57 »
waarom is het niet mogelijk om tijdelijk het  is uit te proberen hoe het werkt
een andere moto ga toch ook eens test rijden eer ge overgaat tot aankoop

Offline len_tour

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2016, 12:32 »
Misschien een beetje omslachtig maar de kan ook Basecamp instaleren en een open street map downloaden (routeable)
en op een sd card zetten
de kaart wordt in gelezen in basecamp en je  kan dan routes maken
je kan de route omzetten naar een spoor en het GPX file in de TomTom zeten
+1 de kaarten hoeven niet eens op een sd. Je kan dan meerdere routes tegelijk tonen en voor europa zijn de osm kaarten van bijna topografische kwaliteit.

Groot voordeel is ook dat je geen internet nodig hebt en omdat veel mensen het gebruiken kun je makkelijk antwoord krijgen op vragen.

Voor de gevorderden kun je ook het uiterlijk van de kaarten aanpassen.

« Laatst bewerkt op: 27 maart 2016, 12:37 door len_tour »
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline MartinW

Re: MyRoute-app gebruikers?
« Reactie #12 Gepost op: 30 maart 2016, 19:58 »
Heb de open street map van Nederland gedownload en geopend in Basecamp. Op zich prima mee te werken, maar het downloaden is traag en wil je een groter stuk Europa, dan wordt het wat omslagtiger. Om een eenvoudig .exe bestand voor Windows te krijgen, kun je tot max. 2 GB gaan. Voor bijv. BeNeLux, Duitsland, de Alpenlanden en Frankrijk moet je dan aardig wat moeite doen. Daarnaast zul je die dus ook nog regelmatig moeten updaten.