Techniek > Honda Transalp

bedrading Transalp 600V '97

(1/3) > >>

JessicaB:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over bedrading. Ik ben bezig handvat verwarming te monteren op mijn transalp 600V '97. De verkoper zei dat ik hem het beste kon aansluiten op de bedrading van het stadslichtje (op dimlicht zie je anders steeds een stroomdipje bij inschakelen wat niet zo mooi is. En het werd me sterk afgeraden om het rechtstreeks op de accu aan te sluiten want de kans dat je het vergeet uit te zetten is aanwezig en dan kom je zeker een keer stil te staan.

Mijn vraag is nu, ik heb de kappen even los gehaald en de bedrading van het stadslicht bloot gelegd maar ik kan niet ontdekken wat de plus en min is. Ik heb een spanningzoeker erop gezet maar allebei geven ze aan dat het min draden zijn. De kleur van de bedrading is groen/bruin. Het ziet er naar uit dat dit de standaard bedrading is dus weet iemand mij te vertellen welke de plus en welke de min is?

Alvast bedankt :)

Waffie:
hallo jessicaB

het is de bruine draad maar je kunt ook de stroom aftakken van de + draad naar de remlicht schakelaar op de voorem
deze wordt vaker in de praktijk gekozen
is makkelijker te bereiken

succes

jeroen emke:
als de draad van de remlichtschakelaar gebruik dan is de zwarte draad de plus
de groene draadden is massa/de min draad

Brombeer:
De remlichtschakelaar onderbreekt alleen maar de plusdraad. Na de schakelaar is de zwarte draad groen/wit geworden om ze uit elkaar te houden en heeft alleen spanning als je de remhendel bedient. De massa (donkergroen) zit direkt aan het remlicht.

Aan de remlichtschakelaar is de zwarte dus de (contactgeschakelde) plus die je moet hebben.


Maar, alle draden voor- en na de zekeringbox zijn bijvoorbeeld ook contactgeschakeld. Er is zat keuze..

JessicaB:
Dank jullie wel allemaal! Inmiddels de bedrading aangsloten (stiekem even getest met een lampje of de bedrading echt klopte  ;) ) en straks even testen... Het is alleen weer een heel gedoe om de handvaten erop te krijgen, aan de gashendel iets te ruim en aan de andere kant te krap  ::) Te ruim is wel op te lossen dmv lijm denk ik maar te krap moet ik toch even over nadenken wat te doen...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View