Techniek > Honda Transalp

Kraken bij remmen

(1/3) > >>

BlackH:
Wie kan mij helpen. Als ik rem, wel wat harder dan hoor ik voor een soort gekraak. Als ik stil sta en knijp mijn rem in en haal de vork op en neer dan hoor ik het niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn. Lijkt wel erger te worden.

Alvast bedankt

robgoesdakar:
Tja, geluiden beoordelen op afstand is en blijft lastig.
Is het echt kraken, of meer het lawaai wat afkomt van de remmen. Sommige combinaties van remblokken / remschijven wil nog wel eens erg gehorig zijn..

Zijn er recent nog zaken aangepakt aan de voorkant ? (Remblokken, band, wormwieltje ... m.a.w. iets waarbij het voorwiel er een keer uit geweest is)
Kijk ook even of het teller opneemhuis goed (vast) zit.
En voel eens of je lagers nog goed zijn. (Maar dan zou ik meer lawaai verwachten bij langzaam manouvreren)

TransAlpGhost:
En kijk eens naar je spatbordkap mijn valbeugel maakt daar een deukje in als ik heel hard rem. Misschien is die stuk.
Maar als eerste zou ik kijken of je remblokken nog goed zijn. En dat zou ik doen voor je weer gaat rijden

BlackH:
Heb wel een nieuwe voorband eronder. Kuip is het niet in iedergeval.

robgoesdakar:
Kijk dan even of alles goed terug gemonteerd is.

Dus of je snelheidsmeteropnemerbehuizing (3x woordwaarde) met z'n nokje goed tegen de aanslag op de vorkpoot zit.
Misschien anders nog even de boel los halen en even opnieuw vast zetten.

Dus, as borging losdraaien (paar slagen)
As even los paar slagen los en weer vast
Even goed kijken dat het wiel los rond kan draaien, en borging weer vast zetten. Bovenste eers (ik geloof 10/12 Nm), en daarna pas de onderste (je zou kruislings verwachten, maar hier geldt dat even niet)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View