Auteur Topic: XL650V | Spuiten/wrappen of niet?  (gelezen 12644 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arne

Re: XL650V | Spuiten/wrappen of niet?
« Reactie #30 Gepost op: 06 april 2016, 19:07 »
Dat ziet er wel heel strak uit zeg! Goed gedaan.

Offline The Headless Horseman

Re: XL650V | Spuiten/wrappen of niet?
« Reactie #31 Gepost op: 06 april 2016, 19:39 »
Idd, erg goed gelukt zo  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Arjen

Re: XL650V | Spuiten/wrappen of niet?
« Reactie #32 Gepost op: 06 april 2016, 22:06 »
Wanneer kan ik mijn kappenset langsbrengen?  ;D

Supermooi!

Ik ben binnenkort zelf ook aan de beurt. Waarmee heb je de kappen geschuurd? Heb je *alles* bij de Action kunnen kopen?
“Never Stop Exploring”

Offline Janoe

Re: XL650V | Spuiten/wrappen of niet?
« Reactie #33 Gepost op: 07 april 2016, 11:03 »
Nr. 5 heb ik onlangs ook gekozen na het kopen van een spierwitte 2005 ex-overheid uitvoering. Zelf spuiten is verreweg het goedkoopst, ik heb bij de Action een doos spuitbussen gekocht in de kleuren RAL-3020, RAL-5002 en RAL-5007, blanke lak, speciaal schuurpapier plus een rol fineliner. Voor nog geen € 50,- ben je "klaar". De kleur RAL-5007 is iets te licht ten opzichte van de originele 87-er TA-600 maar het resultaat vind ik zeer geslaagd.Voorspatbord heb ik van een Africa Twin afgekeken.

Haha! Dat patroontje is populair.. :D - Ik denk wel dat ik het spuiten aan een professional overlaat, aangezien die verflaag wel hetgeen is waar ik daarna naar zal moeten kijken.. Voorbereidingen zelf doen lijkt me wel logisch..
Het ziet er zeker strak uit, maar het lijkt uit het voorbeeld van Peter dat de kleuren op die andere fiets een stuk dieper zijn. Kan de foto zijn?

Wrappen is wellicht ook nog wel een optie, maar ik heb geen idee of dit nou werkelijk goedkoper is..
Honda Transalp XL650V6

Offline roko68

Re: XL650V | Spuiten/wrappen of niet?
« Reactie #34 Gepost op: 07 april 2016, 18:28 »
Het vergt wel veel tijd, ik heb alle te spuiten onderdelen gedemonteerd en gewoon in de schuur gespoten ;) Voor het demonteren wel de belijning aftekenen op de tank en beide kuipdelen. Ter hoogte van de koplamp kan de kuip gedeeld worden. Eerst afplakken en de zichtlijnen met speciale fineline 3M afplaktape afzetten, hier bv. verkrijgbaar http://www.nonpaintstore.nl/nl/non-paint/tape-plakband/3m-blue-fine-line-tape-3mm.html , dit geeft het mooiste strakke resultaat. Daarna schuren met waterproof schuurpapier eerst een wat groffere korrel, vervolgens met een zo fijn mogelijk korrel met veel water afschuren. De rode en lichtblauwe kleur in meerdere dunne lagen spuiten met voldoende droogtijd ertussen. Donkerblauwe kleur als laatste, de Honda stickers erop en 2x aflakken met blanke lak.

De spuitbussen en het schuurpapier heb ik bij Action gekocht. 3M fineline afplaktape gekocht bij een speciaalzaak. Nog geen € 50,- totaal gespendeerd maar reken niet de vele uren die ik er aan gespendeerd heb. Ondanks dat was het leuk om te doen.

Wrappen of laten spuiten heb ik ook naar geinformeerd maar ik schrok nogal van de prijs dus de keuze was voor mij toen gauw gemaakt.
TA 650 RD11A - 2005 / CRF 1000 L - SD04 Africa Twin - 2016

Offline joop_XL

Re: XL650V | Spuiten/wrappen of niet?
« Reactie #35 Gepost op: 02 mei 2016, 14:06 »
Ziet er allemaal heel strak uit en ik heb ook een witte  ;D